Om Vores Rivaler IX
Helt bestemt, men synes nu allerede de var relevante sidste år, og da Zlatan spillede for dem.
@Dario
Hvorfor vil de af med Di Maria? Han spiller jo forrygende?
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har været stor kritiker af Perez gennem årene, men ej hvor har han oppet sit game, han har lagt skandalerne bag sig og skabt verdens med afstand bedste hold, dette har han endda formået mens han største konkurrent har støvsuget titlerne for næsen af ham. Nu siger vi 2017 og realiteten er en anden, Barca står for alle skandalerne, deres spillere vil væk og de er os langt underlegne. De næste 10 år kommer til at stå i Madrids tegn, og hold nu op hvor er det på tide.
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
@Zyconith
Jeg er nødvendigvis ikke uenig, men i Champions League er de simpelthen bare kommet til kort og returkampen på Camp Nou mod Barcelona er det bedste eksempel på dette - fuldstændig rædderlig indsats! Jeg mener, at de står klart stærkere i år (det giver næsten sig selv med Neymar), og hvis de hiver Mbappé og Fabinho ind kan jeg sagtens se dem i en eventuel Champions League-semifinale denne sæson.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Forstå mig ret: de er nok mere tilbøjelig til at lade ham rejse end fx Verratti
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Det er ikke for at forsvare ledelsen eller klubben, jeg er oprigtigt nysgerrig på at høre lidt mere.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
El Rojo skrev: Vil nogen af dem der er godt inde i tingene i Spanien komme med en uddybende forklaring: Hvorfor det sejler i Barcelona? Hvorfor er det ledelsen er latterlig og inkompetent? Jeg er med på, at de lige har solgt en spiller der uden tvivl er blandt verdens tre bedste og også vil være det de næste fem år. Men hvad har de ellers gjort forkert?
Det er ikke for at forsvare ledelsen eller klubben, jeg er oprigtigt nysgerrig på at høre lidt mere.
De har købt den ene flop efter den anden og det er den primær årsag.
Alle de spillere de har købt de sidste mange år er det kun Umtiti som ser ud til at være et hit.
Til forsvaret købte de: Vermalen og Matheiu lol. Vermalen er vel deres svar på Woodgate. Derefter så hentede de Digne og Alex Vidal der begge både har døjet med skader og har på ingen måde vist niveau til Barcelona.
Deres to store handler sidste sæson var Andre Gomes og Arda Turan der begge har været gigantiske flops.
Paco Alcacer backup til Suarez har også præsteret miserabelt.
Dennis Suarez som de købte fra Villarreal har heller ikke præsteret overhovedet.
Hvis du krydre det her med, at ingen fra La Maisia har slået igennem siden deres gyldne generation, så her det sort ud. Spillere som Rafinha og Sergi Roberto er slet ikke samme kalibre som folk forventer fra deres ungdomsafdeling..
Bærende krafter som Rakitic, Iniesta, Alba og Mascherano holder ikke et stabilt niveau længere og sammen med Messi, Suarez og Pique nærmere de 30 eller allerede over 30, så fremtiden ser ikke lys ud.
Oven over det har de ladet Thiago Alcantara og Pedro smutte, hvor særligt førstnævnte var en naturlig afløser for en af Xavi/Iniesta.
Derudover har de slet ikke formået at sikre sig talentfulde spillere som Asensio(Som de ikke ville betale 4mio euro for) og Isco med flere.
De har haft måske historiens farlige trio i Messi, Suarez og Neymar, der har båret holdet, så man ikke rigtig har lagt mærke til alle de elendige køb, men når nu Neymar er væk og Suarez på vej ned, så ser man for alvor, at de andre spillere ikke rigtig er gode nok til Barcelona.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Så ser du, hvad der kan risikere at vente Barcelona
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
madrid2000 skrev:
El Rojo skrev: Vil nogen af dem der er godt inde i tingene i Spanien komme med en uddybende forklaring: Hvorfor det sejler i Barcelona? Hvorfor er det ledelsen er latterlig og inkompetent? Jeg er med på, at de lige har solgt en spiller der uden tvivl er blandt verdens tre bedste og også vil være det de næste fem år. Men hvad har de ellers gjort forkert?
De har købt den ene flop efter den anden og det er den primær årsag.
Alle de spillere de har købt de sidste mange år er det kun Umtiti som ser ud til at være et hit.
Til forsvaret købte de: Vermalen og Matheiu lol. Vermalen er vel deres svar på Woodgate. Derefter så hentede de Digne og Alex Vidal der begge både har døjet med skader og har på ingen måde vist niveau til Barcelona.
Deres to store handler sidste sæson var Andre Gomes og Arda Turan der begge har været gigantiske flops.
Paco Alcacer backup til Suarez har også præsteret miserabelt.
Dennis Suarez som de købte fra Villarreal har heller ikke præsteret overhovedet.
Hvis du krydre det her med, at ingen fra La Maisia har slået igennem siden deres gyldne generation, så her det sort ud. Spillere som Rafinha og Sergi Roberto er slet ikke samme kalibre som folk forventer fra deres ungdomsafdeling..
Bærende krafter som Rakitic, Iniesta, Alba og Mascherano holder ikke et stabilt niveau længere og sammen med Messi, Suarez og Pique nærmere de 30 eller allerede over 30, så fremtiden ser ikke lys ud.
Oven over det har de ladet Thiago Alcantara og Pedro smutte, hvor særligt førstnævnte var en naturlig afløser for en af Xavi/Iniesta.
Derudover har de slet ikke formået at sikre sig talentfulde spillere som Asensio(Som de ikke ville betale 4mio euro for) og Isco med flere.
De har haft måske historiens farlige trio i Messi, Suarez og Neymar, der har båret holdet, så man ikke rigtig har lagt mærke til alle de elendige køb, men når nu Neymar er væk og Suarez på vej ned, så ser man for alvor, at de andre spillere ikke rigtig er gode nok til Barcelona.
Jamen jeg erklærer mig fuldstændig enig, men desværre så minder deres situation bare om vores egen for ikke så forfærdeligt lang tid siden. Indkøb uden strategi, ingen langsigtede planer, alt for sporadisk præsteren, ingen kontinuitet, skiftende trænere osv.
Det der sker med Barca lige nu starter med deres akademi, det man gjorde så godt under Pep, gør man ikke længere - at rotere og give plads til de unge samt holde førsteholdsspillerne friske og udhvilet over hele sæsonen. Hvilket jo er det Real har sucess med lige nu. Dette har gjort at La Masia talenterne ikke bliver vist tiltro og vil derfor ikke sidde og vente på spilletid, mens de ser den ene middelmådig spiller efter den anden blive købt ind til en plads foran dem i køen. Så talenterne opgiver på barca meget hurtigere og de har så sent som i år solgt lovende talenter.
Som nævnt så er transferne selvfølgelig helt horrible, de har siden pep kun forværret deres hold på største delen af pladserne, derudover så har trænerne/bestyrelsen siden pep ikke formået at fremtidssikre holdet, da den eneste lovende unge spillere de havde nu er væk, nemlig Neymar. Enrique, Tata og Tito har kørt videre på Pep's success men ikke selv bidraget yderligere til klubben udover med titler som et i forvejen rigtig godt kørende barca hold kunne have kørt hjem på cruise control uden de nævnte managers ved rattet.
En anden ting er selvfølgelig også en masse dårlig held, Neymar har ikke tid til at vente på at Messi går på pension til at han kan blive the main man, hvilket PSG tog sig fordelene af og Barca har ikke formået at kunne indstille nogen til at stå klar i kulissen, på trods af de har prøvet at hente masser af nye spillere ind. Vi kunne måske have stået i samme situation hvis Bale havde præsteret på højeste niveau uden at være skadet.
Resultaterne i sidste sæson, det var langt fra den værste sæson i Barcas historie men også langt fra den bedste, og starten på den igangværende har bevidst at der er problemer udover en manglende Neymar. De taber 4-0 PSG og formår ikke at score mod Juventus over to kampe, de taber ligaen til Real Madrid fordi de snubler rigtig mange dumme steder, selvom Real ellers lukker dem ind i løbet op til flere gange.
Som pointeret er alle nøglespillerne på nær Ter Stegen ved at være gamle og man kan ikke se deres afløsere i kulissen. Pique, Iniesta, Messi, Suarez og Busquetz er alle oppe i årene og om 2 - 3 år hvem har man så. Messi og Co. er klar over disse ting og kan godt se med indkøbene i år at der måske er lidt længere udsigter til de gyldne dage atter er tilbage, end man har tålmodighed til. Orker Messi at skulle til at vente på at et nyt sportsligt projekt kommer på benene i Barcelona, hvem ved. Men bliver han og tingene forsætter med at være som de er nu kunne hans balon d'or og klub titler i flæng vindende dage godt være talte og det ved han og de andre(Især post supercup udtalelserne fra barcas side taget in mente)
Barcelona er ikke fortabt endnu og de kan stadig nå at rette op på tingene, men de står ved en skillevej og de ved alle i og udenfor klubben lige nu. Medmindre Bartomeu bliver fravalgt og en ny præsident med højere ambitioner end Seri og Paulinho og et spændende sportsligt projekt i støbeskeen bliver valgt snart, så forlænger Messi ikke. Han skal bekræftes i at man fra bestyrelsen side aktivt vil gøre noget for ikke at lade den mindre krise de er inde i forsætte.
- Alfredo Di Stefano
DarioGomez skrev: Kig desuden på Madrids transferhistorik fra start-galatico-æraen og indtil for to år siden
Så ser du, hvad der kan risikere at vente Barcelona
Præcis, alt for mange random køb uden langsigtet strategi bag. Utroligt man ikke har lært af Reals tid, da Flo og Zidane tydligvis har taget ved lære den anden vej.
- Alfredo Di Stefano
- DarioGomez
-
- Eduardo
-