Om Vores Rivaler IX

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 10 måneder siden #4501 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Om Vores Rivaler IX

Daniel skrev:

Brylle skrev: Zyconith er her for at fremprovokere reaktioner. Det kan ikke komme bagpå nogen efterhånden. Når hele forum elsker Asensio og Isco, så skal han nok elske Bale. Når alle forbander Danilo, så skal han nok være der til at støtte ham. Det er derfor han er her. Nu prøver han så på denne måde. "Elendige Carvajal", Gider ikke nævnte Ramos og Varane, Kroos og Modric og Ronaldo skal vist heller ikke nævnes. Han hygger sig med at provokere herinde.

Der er en grund til, at Casemiro, Modric og Kroos var de tre nominerede til årets midtbanespiller. Der er en grund til, at Marcelo var nomineret, for han har ikke bare været en arkitekt offensivt, men også rigtig god defensivt i år. Alba har været vanvittig dårlig. At kalde Busquets "langt bedre end Casemiro" er lige så sjovt. Der er som sagt en grund til, at Busquets ikke var blandt de nominerede, men at Casemiro er. Casemiro har taget nogle kæmpe skridt i år og har suget alt til sig i år.

Beklager tonen, men jeg kan ikke begribe, at man kan slippe få så meget lort banket ind i et enkelt indlæg. Og jeg begriber ikke, at admins ikke har gennemskuet ham endnu. Det er simpelthen så dumt. En Barcelonafan, der sidder og troller løs :)

Nu er man nødvendigvis ikke Barcelona-fan, fordi man har respekt for catalanernes spillere. Busquets er trods alt en dygtig fodboldspiller, Iniesta lige så og så har Barceloa trods alt flere dygtige individualister i truppen. Jeg siger ikke, at Barcelona spiller for spiller er tæt på Real Madrid, men langt fra er de nu heller ikke, vil jeg mene.

Jeg kan personligt godt li' Zycos særprægede bidrag til forum. Jeg er tit og ofte uenig med ham (Danilo er pisse elendig!), men han har i min verden oftest en fin argumentation for sine holdninger.

Der er MANGE ANDRE herinde, som er LANGT mindre saglige. Just sayin'.

Enig, selvfølgelig er man ikke det. Men så lad os kalde det en troll i stedet. Jeg er ikke fan af trolls.
Selvfølgelig er Busquets en dygtig spiller, men at sige han er langt bedre end Casemiro er bare dumt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #4502 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

Brylle skrev:

Daniel skrev:

Brylle skrev: Zyconith er her for at fremprovokere reaktioner. Det kan ikke komme bagpå nogen efterhånden. Når hele forum elsker Asensio og Isco, så skal han nok elske Bale. Når alle forbander Danilo, så skal han nok være der til at støtte ham. Det er derfor han er her. Nu prøver han så på denne måde. "Elendige Carvajal", Gider ikke nævnte Ramos og Varane, Kroos og Modric og Ronaldo skal vist heller ikke nævnes. Han hygger sig med at provokere herinde.

Der er en grund til, at Casemiro, Modric og Kroos var de tre nominerede til årets midtbanespiller. Der er en grund til, at Marcelo var nomineret, for han har ikke bare været en arkitekt offensivt, men også rigtig god defensivt i år. Alba har været vanvittig dårlig. At kalde Busquets "langt bedre end Casemiro" er lige så sjovt. Der er som sagt en grund til, at Busquets ikke var blandt de nominerede, men at Casemiro er. Casemiro har taget nogle kæmpe skridt i år og har suget alt til sig i år.

Beklager tonen, men jeg kan ikke begribe, at man kan slippe få så meget lort banket ind i et enkelt indlæg. Og jeg begriber ikke, at admins ikke har gennemskuet ham endnu. Det er simpelthen så dumt. En Barcelonafan, der sidder og troller løs :)

Nu er man nødvendigvis ikke Barcelona-fan, fordi man har respekt for catalanernes spillere. Busquets er trods alt en dygtig fodboldspiller, Iniesta lige så og så har Barceloa trods alt flere dygtige individualister i truppen. Jeg siger ikke, at Barcelona spiller for spiller er tæt på Real Madrid, men langt fra er de nu heller ikke, vil jeg mene.

Jeg kan personligt godt li' Zycos særprægede bidrag til forum. Jeg er tit og ofte uenig med ham (Danilo er pisse elendig!), men han har i min verden oftest en fin argumentation for sine holdninger.

Der er MANGE ANDRE herinde, som er LANGT mindre saglige. Just sayin'.

Enig, selvfølgelig er man ikke det. Men så lad os kalde det en troll i stedet. Jeg er ikke fan af trolls.
Selvfølgelig er Busquets en dygtig spiller, men at sige han er langt bedre end Casemiro er bare dumt.

Så kald også mig dum, for jeg mener godt nok også der er forskel på Casemiro og Busquets. Vel og mærke til sidstnævntes fordel

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

8 år 10 måneder siden #4503 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Til tider virker tråde i det her forum som en diskussion på Facebook eller nationen. Der er simpelthen ikke plads til forskellige holdninger på nogen måde.
Jeg synes Case er en fantastisk spiller og jeg jubler over ham, men lad ham nu lige præstere over en længere periode før vi sammenligner ham med nogle af de største, hvilket Busquets (hvor irriterende det end er) altså er på hans plads.
Han havde en dårlig sidste sæson, som resten af Barcelona holdet også havde, men ser man Spaniens landskampe dominerer han stadig samtlige modstandere han møder.
Det er lidt som når folk allerede nu begynder at tale Asensio vs Messi, man bliver bare sådan lidt, træt, lad nu bare vær, lav den sammenligning om 5-10 år hvis det ender med at have sin berettigelse.

Betyder alt det her mon så at jeg bare er en dum Barcelona troll? Sikkert for visse brugere, jeg vil kalde det at være objektiv og egentligt bare at have velfungerende øjne i hovedet.

8 år 10 måneder siden #4504 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX

Brylle skrev: (...) jeg kan ikke begribe, at man kan slippe få så meget lort banket ind i et enkelt indlæg.

Hahaha... Så læs dit eget igen amigo, så skal du nok få syn for sagen.

Brylle skrev: Zyconith er her for at fremprovokere reaktioner. Det kan ikke komme bagpå nogen efterhånden. Når hele forum elsker Asensio og Isco, så skal han nok elske Bale. Når alle forbander Danilo, så skal han nok være der til at støtte ham. Det er derfor han er her.

Igen, der er en grund til jeg anklager dig og dine kumpaner... Hov, I er vel ikke den samme person med flere brugere? Hvorfor har jeg ikke tænkt på det noget før.

Nå, men Brylle, tak for det her quote, det er af de bedste eksemplificeringer jeg længe har set på den konstante delegitimering af andre folks ret til at have deres egen holdning. Så I din verden burde jeg simpelthen altid sørge for, at mine holdninger flugter med flertallet?

... Jeg er da både glad for Carvajal, Asensio og Isco. Forstår ikke hvor du har det fra at jeg ikke skulle bryde mig om dem eller ikke ser dem på holdkortet? Ift. Danilo, Coentrao, Bale, Morata, Ronaldo, Kroos, Marcelo, Navas, og hvem der ellers er blevet ment skulle i galgen, så synes jeg selv, at jeg gør et indiskutabelt perfekt forsøg på at vurdere deres kvaliteter for hvad de er og hvilken rolle de har i klubben. Jeg var også glad for James og kunne fint se ham indgå i truppen, men med særligt Isco's og Asensio's opblomstring kom han noget i overskud - om end det er en prioriteringssag.

Hvis jeg ikke husker forkert var mit allerførste indlæg en reaktion på den ensidige forkastelse af Ronaldos væsen og en række brugere (var du monstro en af dem? Det ville ikke undre mig...) der så Ronaldo smidt på porten for sin påståede manglende kollektivisme og overdrevede brug af hårpomade. Det er min overbevisning at eksemplet med Inspektøren, m.fl.'s udtalelser om Ronaldo dengang bundede i en mere eller mindre uforbeholden overførsel af kulturelle værdier der ligger dybt i de skandinaviske, anglo-saksiske lande, - til dels i også Sydeuropa, de er blot bedre til at tillade sig selv at anerkende en ener (den danske og dybt latterlige undtagelse må være forgudelsen af Bendtner i midt 00'er som den fremtidige Ronaldo Lima). Samt en manglende anerkendelse af, at blot fordi Ronaldo er som han på nuværende tidspunkt var og i dag er, gør ham hverken til et dårligere menneske, en dårligere fodboldsspiller, etc. Nå...

Brylle skrev: Gider ikke nævnte Ramos og Varane, Kroos og Modric og Ronaldo skal vist heller ikke nævnes. Han hygger sig med at provokere herinde.

Undskyld mig, om det er Pique eller Ramos der spiller, så er det vel et eller andet sted ligefedt. De er begge to verdensklasse og kæmpe idioter fra tid til anden. Ramos har måske et lidt lavere tyngdepunkt der gør ham hurtigere i vendingerne, men hvad fanden skal man bruge de vendinger til når han ikke er disponibel :). Varane mangler jeg stadig at se spille stabilt over en længere periode. Hold fast hvor var det er brøler ikke at forlænge med Pepe.

Kroos og Modric er verdens bedste centrale midtbanespillere.

Brylle skrev: Der er en grund til, at Casemiro, Modric og Kroos var de tre nominerede til årets midtbanespiller. Der er en grund til, at Marcelo var nomineret, for han har ikke bare været en arkitekt offensivt, men også rigtig god defensivt i år. Alba har været vanvittig dårlig. At kalde Busquets "langt bedre end Casemiro" er lige så sjovt. Der er som sagt en grund til, at Busquets ikke var blandt de nominerede, men at Casemiro er. Casemiro har taget nogle kæmpe skridt i år og har suget alt til sig i år.
)

Ja, Casemiro er kun blevet bedre, det ændrer ikke på at Busquets er bedre og mere intelligent en spiller end Casemiro der stadig begår den ene dumhed efter den anden, hvis jeg skal være lidt hård.

Alba er bedre defensivt, Marcelo er bedst offensivt.

...

Men altså Brylle, min pointe er stadigvæk, at al den her spillersammenligning er unødvendig, Real Madrid og Barcelonas spillere er ikke langt fra hinanden rent kvalitetswise, på nogle områder er Madrid bedre end Barcelona og omvendt. Synes nu mere den kvalitetsmæssige forskel handler om homogenitet, som tidligere nævnt.

Nu stopper jeg med at fodre trolden...

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Zyconith.

8 år 10 måneder siden #4505 af Administrationen
Besvaret af Administrationen på emne Om Vores Rivaler IX
Det ville klæde rigtig mange herinde, at bruge tiden på selv at holde det saglige spor, i stedet for at beklage sig over at andre ikke gør, hvorefter de selv fortsætter i det personlige.

Hold det nu på holdninger og argumenter. Fordi andre er uenige behøver de jo ikke være idioter, Barca-fans eller kaldes andre grimme ting. Det kunne blot være at de havde en anden holdning, hvilket der også skal være plads til. Er man uenig, så modargumenter og synes man at andres holdninger er totalt hjernedøde, så er de heller ikke værd at bruge tid på.

Til tider går der godt nok børnehave i det og efter en længere periode henover sommeren, hvor niveauet var steget, må vi bare konstatere, at to uafgjorte kampe åbenbart er for meget for flere brugere at håndtere.

Stram op venligst op, ellers må vi gøre det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, Kimbo, Knudzan

8 år 10 måneder siden #4506 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om Vores Rivaler IX

Zyconith skrev:

Steen skrev:

Zyconith skrev:

Steen skrev: Zyconith skrev:

Tror du ikke PSG har fået skabt den X-Factor man kan forvente når vi nærmer os foråret og de har fået 30+ træningskampe i det franske?

Det mener jeg netop ikke, da de ikke har en ordentlig konkurrent i den franske liga. Der er immervæk en forskel i at spille mod Guingamp og så mod Real Madrid eller Barcelona.

Og Getafe r heller ikke PSG, Monaco, Lyon, Marseille?

Og Monaco, Lyon og Marseille er ikke Barcelona eller Atletico Madrid. Er du færdig med at trolle?

Real Madrid, Barcelona og Atl. Madrid har lige så mange jævnbyrdige og utilstrækkelige modstandere som PSG, Monaco, etc. har. Entiendes?

Real Madrid har lige så mange jævnbyrdige kampe i La Liga som PSG har i Ligue 1, siger du. Du mener simpelthen, at PSG i denne sæson er jævnbyrdige med Monaco og Lyon. Ok. Jeg er helt uenig.

8 år 10 måneder siden #4507 af Zyconith

Steen skrev:

Zyconith skrev:

Steen skrev:

Zyconith skrev:

Tror du ikke PSG har fået skabt den X-Factor man kan forvente når vi nærmer os foråret og de har fået 30+ træningskampe i det franske?

Det mener jeg netop ikke, da de ikke har en ordentlig konkurrent i den franske liga. Der er immervæk en forskel i at spille mod Guingamp og så mod Real Madrid eller Barcelona.

Og Monaco, Lyon og Marseille er ikke Barcelona eller Atletico Madrid. Er du færdig med at trolle?

Real Madrid, Barcelona og Atl. Madrid har lige så mange jævnbyrdige og utilstrækkelige modstandere som PSG, Monaco, etc. har. Entiendes?

Real Madrid har lige så mange jævnbyrdige kampe i La Liga som PSG har i Ligue 1, siger du. Du mener simpelthen, at PSG i denne sæson er jævnbyrdige med Monaco og Lyon. Ok. Jeg er helt uenig.

Jeg har tit frygtet især CL-kampe mod bedre hold da jeg synes Real Madrid til tider vinder med lidt for mange kampe med tenniscifre og man kunne frygte at de er dårligt forberedte på at møde hold af høj klasse.

8 år 10 måneder siden #4508 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om Vores Rivaler IX

Zyconith skrev:

Steen skrev:

Zyconith skrev:

Steen skrev:

Zyconith skrev:

Jeg har tit frygtet især CL-kampe mod bedre hold da jeg synes Real Madrid til tider vinder med lidt for mange kampe med tenniscifre og man kunne frygte at de er dårligt forberedte på at møde hold af høj klasse.

I betragtning af at spanske hold har vundet 5 af de seneste 8 CL-turneringer og det samme gælder Europa League, så er din bekymring ganske interessant. Der kan ikke findes skyggen af empirisk belæg for andet, end at La Liga er den bedste liga at være en del af, hvis man vil klare sig godt i Europa.

8 år 10 måneder siden #4509 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Zyconith skrev: Undskyld mig, om det er Pique eller Ramos der spiller, så er det vel et eller andet sted ligefedt.

[...]

Alba er bedre defensivt, Marcelo er bedst offensivt.

Ramos har holdt et højere niveau end Pique i mange sæsoner. Pique er blevet mindre udstillet fordi den forreste del i Barcelona har fungeret så godt. Pique har i perioder haft et rigtig højt niveau, men Ramis har bare haft det i længere perioder.

At Alba overhovedet bliver sammenlignet med Marcelo er en ære for spanieren. I bedste fald for Alba er de lige gode defensivt, men i min optik er Alba dårligere end Marcelo på alle punkter. Offensivt bliver han især slået af brasilianeren med det dejlige hår.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, R7CR7GB11

8 år 10 måneder siden #4510 af Zyconith

raul7=kongen skrev:

Zyconith skrev:

Steen skrev:

Zyconith skrev:

Steen skrev:

Zyconith skrev:

I betragtning af at spanske hold har vundet 5 af de seneste 8 CL-turneringer og det samme gælder Europa League, så er din bekymring ganske interessant. Der kan ikke findes skyggen af empirisk belæg for andet, end at La Liga er den bedste liga at være en del af, hvis man vil klare sig godt i Europa.

Ligesom at der ikke er skyggen af kausalitet mellem, at La Liga er ligaen, der på baggrund af tidligere vindere i europæisk sammenhæng, skulle være den bedste liga at være en del af hvis man vil klare sig godt i Europa. Men jeg forstår din pointe. Kvalitetsmæssigt er spansk fodbold bare bedst. Men ja, jeg kan ikke formulere det klarere end, at det er en bekymring jeg tit sidder med, at vi er for uskarpe grundet til tider manglende modstand i ligaen.

Nogle vil måske mene, som Mourinho udtalte her forleden, at der er en større ulighed i spanske ift. i det engelske, der gør at man ikke kan spare spillere i samme opfang som i den hjemlige engelske turnering. Og det er derfor at den spanske turnering er den bedste at være i hvis man vil have succes i det europæiske :P

8 år 10 måneder siden #4511 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

Zyconith skrev:

raul7=kongen skrev:

Zyconith skrev:

Steen skrev:

Zyconith skrev:

Steen skrev:

Zyconith skrev:

Ligesom at der ikke er skyggen af kausalitet mellem, at La Liga er ligaen, der på baggrund af tidligere vindere i europæisk sammenhæng, skulle være den bedste liga at være en del af hvis man vil klare sig godt i Europa. Men jeg forstår din pointe. Kvalitetsmæssigt er spansk fodbold bare bedst. Men ja, jeg kan ikke formulere det klarere end, at det er en bekymring jeg tit sidder med, at vi er for uskarpe grundet til tider manglende modstand i ligaen.

Nogle vil måske mene, som Mourinho udtalte her forleden, at der er en større ulighed i spanske ift. i det engelske, der gør at man ikke kan spare spillere i samme opfang som i den hjemlige engelske turnering. Og det er derfor at den spanske turnering er den bedste at være i hvis man vil have succes i det europæiske :P

Hvis Mourinho mente at det er sværere at spare spillere grundet flere kampe og turneringer, holder jeg på hvad Jan Mølby (mener jeg) og et par andre i CL-studiet sagde i sidste sæson, hvor de konkluderede at det må være et spørgsmål om prioritet. Altså at man sparer sin bedste spillere i fx. FA Cup og fokuserer på CL.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 10 måneder siden #4512 af Zyconith

El Siete skrev: Jan Mølby

...burde forbydes ved omtale på denne site :)

Ja, men hvad er mulighederne for at prioritere i England sammenlignet med Spanien? Måske er jeg også for forvænt med at vi er vores ligafæller overlegne, også selvom vi stiller med et B-hold.

Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Leveret af Kunena Forum