Om Vores Rivaler IX
Sahinovic skrev:
BBB skrev:
Sahinovic skrev: R7CR7GB11 skrev:
Det er jo det, mange brugere henviser til.
Nej, der blev efter forrige El Clásico skrevet, at Messi spillede en rædselsfuld kamp, om han gjorde det eller ej behøves jeg egentligt ikke have nogen mening om, de faktuelle data samt videoer der viser at han spillede en helt igennem guddommelig florere rundt på nettet.
Taler vi december eller super cups? Han spillede jo ikke guddommeligt i nogen af de kampe. Her er det vigtigt, at vi husker at alt kan se godt ud på Youtube pånær Vinicius jr.
Så vidt jeg ved så blev den forrige El Clásico - som jeg også skrev - spillet i december, og det er i denne kamp Messi - all-time topscorer i El Clásico - igen viste et guddommeligt niveau.
Ifølge Marca brugte han 83,1% af kampen på at gå rundt, og 10,8% på at lunte rundt, men for ham skal der åbenbart ikke mere til for at slå Real Madrid. Selvom han valgte at gå langt størstedelen af tiden formåede han, at præstere følgende i kampen:
- 1 mål, godt nok på et straffe, men det er nu ham der i hele to omgange skaber den farlige situation. (se evt. link 2)
- 1 assist, rundbarbere Marcelo som – igen – forsøger at nedlægge ham, han får dog hans støvle.
- og så til det jeg er allermest imponeret over, hele 9! key passes, hvor blandt dem var at finde disse afleveringer (se links) som skaber en 100% chance ud af absolut ingenting - kun Messi viser at han kan slå dem kamp efter kamp – senest mod Celta Vigo.
streamable.com/fiqmb
streamable.com/pil5p
Han fik f.eks. også som den eneste FC Barcelona spiller topkarakter inde på WhoScored, så jeg er åbenbart ikke den eneste der synes at han præsterede i kampen.
Tag et kig på hans stats og sammenlignet med kampforløbet. Alle hans stats stiger i 2. halvleg, og de stiger meget efter vi kommer bagud. Det er fint nok, at hans stats stiger, men hvis de stiger, fordi vi har spillere, der har givet op, så er det mindre imponerende.
1 skud før vi kom bagud i 51. minut. 3 efterfølgende. (1 skud per 51. minut vs 1 per 13. minut)
37 berøringer indtil 51. minut. 44 efterfølgende. (1,37 minut per berøring vs 1,12 minut per berøring)
2 key passes indtil 51. minut. 7 efterfølgende. (25,5 minut per key pass vs 5,5 minut per key pass)
Han driblede også mere efter det 51. minut, det blev han dog dårligere til.
At han spillede guddommeligt skal vist tages med et gran salt, for han fik væsentligt mere plads efter målet til 0-1, hvilket også er helt ekstremt tydeligt på de links, som du selv har lagt op.
Forrige kan ifølge Dansk Sprognævn både betyde sidste og "gangen før sidste gang". Det var derfor, at jeg spurgte.
sproget.dk/raad-og-regler/artikler-mv/svarbase/SV00000083
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er fint nok, at hans stats stiger, men hvis de stiger, fordi vi har spillere, der har givet op, så er det mindre imponerende.
Hvor stor en føring var der lige tale om? For der kan da ikke være nogen tvivl om, at samtlige af Real Madrid spillerne allerede havde givet op efter en 1-0 scoring i det 51 minut hjemme på Bernabéu :-D
De stats du fremlægger viser blot, at Messi havde en bedre anden halvleg, hvilket jeg ikke mener man kan bruge til noget, medmindre du i ramme alvor mener, at Real Madrid spillerne allerede havde givet op i det 51 minut efter at være bagud med kun ét mål. Hvis du igen ser på de links jeg lagde op, så fik han ikke mere plads, Kovačić var stadig hos ham i begge situationer, han slog begge af afleveringerne næsten fra midten af banen, og her er der intet spillerne kan stille op, da afleveringen kommer på det helt rigtige tidspunkt, med den helt rigtige fart og med en vanvittig præcision.
Florentino Pérez
Navas
Dani/Nacho/Varane/Theo
Casemiro/Kovacic/Modric
Asensio/Borja/Isco
Der skal sku ske noget nu og sendes nogen signaler. Hvis Zizou stiller op med ‘de sædvanlige’ mister jeg sku håbet med ham..
Hala
Sahinovic skrev: De stats du fremlægger viser blot, at Messi havde en bedre anden halvleg, hvilket jeg ikke mener man kan bruge til noget, medmindre du i ramme alvor mener, at Real Madrid spillerne allerede havde givet op i det 51 minut efter at være bagud med kun ét mål. Hvis du igen ser på de links jeg lagde op, så fik han ikke mere plads, Kovačić var stadig hos ham i begge situationer, han slog begge af afleveringerne næsten fra midten af banen, og her er der intet spillerne kan stille op, da afleveringen kommer på det helt rigtige tidspunkt, med den helt rigtige fart og med en vanvittig præcision.
Stats viser at han klarede sig markant bedre efter det 51. minut. Hvis du ikke kan se, at der kommer mere plads, så må jeg stille spørgsmål ved, om du har set klip nummer to, som du selv lagde op. Messi ligger bolden frem, og to Real Madrid spillere løber ikke tilbage, da Messi lunter forbi dem. Den ene af dem var Kovacic. Hvis du ikke kan se, at spillerne ikke lunter med Messi, så kan vi jo ikke diskutere videre :-D
Det svarer til at Trump siger, at der aldrig har været flere tilskuere til indsværgelsen af en ny præsident, selvom billederne viser noget helt andet :-D
BBB skrev:
Sahinovic skrev: De stats du fremlægger viser blot, at Messi havde en bedre anden halvleg, hvilket jeg ikke mener man kan bruge til noget, medmindre du i ramme alvor mener, at Real Madrid spillerne allerede havde givet op i det 51 minut efter at være bagud med kun ét mål. Hvis du igen ser på de links jeg lagde op, så fik han ikke mere plads, Kovačić var stadig hos ham i begge situationer, han slog begge af afleveringerne næsten fra midten af banen, og her er der intet spillerne kan stille op, da afleveringen kommer på det helt rigtige tidspunkt, med den helt rigtige fart og med en vanvittig præcision.
Stats viser at han klarede sig markant bedre efter det 51. minut. Hvis du ikke kan se, at der kommer mere plads, så må jeg stille spørgsmål ved, om du har set klip nummer to, som du selv lagde op. Messi ligger bolden frem, og to Real Madrid spillere løber ikke tilbage, da Messi lunter forbi dem. Den ene af dem var Kovacic. Hvis du ikke kan se, at spillerne ikke lunter med Messi, så kan vi jo ikke diskutere videre :-D
Det svarer til at Trump siger, at der aldrig har været flere tilskuere til indsværgelsen af en ny præsident, selvom billederne viser noget helt andet :-D
Måske læser jeg forkert, men i link nummer to står Kovačić jo alle dage foran Messi? Jeg er med på, at der er mere plads at spille på, men der står trods alt syv spillere foran ham, hvor to af dem direkte dækker ham af og samtidig befinder han sig næsten på midt af banen. Det er jo grundet hans tålmodighed og overblik at chancen overhovedet opstår.
Men OK, hvis det ikke er godt nok for dig, så må jeg igen referere til link nummer et, hvor der er spillet 29 minutter, der stadig står 0-0 og der ikke er super meget plads at spille på, og her formår Messi stadig at slå den bedste aflevering i kampen :-D
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
BBB skrev:
Måske læser jeg forkert, men i link nummer to står Kovačić jo alle dage foran Messi? Jeg er med på, at der er mere plads at spille på, men der står trods alt syv spillere foran ham, hvor to af dem direkte dækker ham af og samtidig befinder han sig næsten på midt af banen. Det er jo grundet hans tålmodighed og overblik at chancen overhovedet opstår.
Men OK, hvis det ikke er godt nok for dig, så må jeg igen referere til link nummer et, hvor der er spillet 29 minutter, der stadig står 0-0 og der ikke er super meget plads at spille på, og her formår Messi stadig at slå den bedste aflevering i kampen :-D
Messi spillede en OK kamp imo, han var usynlig de første 60 minutter (måske pånær en enkelt god aflevering) da han var dækket godt op af kovacic, dette fejler ved 1-0 da kovacic kun har øje for Messi, kort efter laver carvajal (efter iøvrigt at have spillet en forfærdelig ringe kamp) verdens dummeste røde kort.
Derefter, når den heder 2-0 og en mand i undertal, så begynder Messi at udfolde sig rigtigt.
Jo ganske vidst spiller han rigtig flot efter dette, men på den anden side kan jeg godt se at det er lidt på "en billig baggrund" der var ikke én real spiller det troede på det de sidste 25 minutter. Så på den måde bliver det lidt over the top måske at kalde det at han spillede "guddommeligt".
11 mod 11 var hans største præstation immervæk 1 aflevering og at trække kovacic med sig ved 1-0, som bevares også er fint, men i min optik ikke "guddommeligt"
Edit: han skal også have at det er en flot aflevering op til det røde kort, rigtig fint overblik. Hvor det iøvrigt igen er carvajal der hænger.
Doc.juego skrev:
Sahinovic skrev:
BBB skrev:
Messi spillede en OK kamp imo, han var usynlig de første 60 minutter (måske pånær en enkelt god aflevering) da han var dækket godt op af kovacic, dette fejler ved 1-0 da kovacic kun har øje for Messi, kort efter laver carvajal (efter iøvrigt at have spillet en forfærdelig ringe kamp) verdens dummeste røde kort.
Derefter, når den heder 2-0 og en mand i undertal, så begynder Messi at udfolde sig rigtigt.
Jo ganske vidst spiller han rigtig flot efter dette, men på den anden side kan jeg godt se at det er lidt på "en billig baggrund" der var ikke én real spiller det troede på det de sidste 25 minutter. Så på den måde bliver det lidt over the top måske at kalde det at han spillede "guddommeligt".
11 mod 11 var hans største præstation immervæk 1 aflevering og at trække kovacic med sig ved 1-0, som bevares også er fint, men i min optik ikke "guddommeligt"
Edit: han skal også have at det er en flot aflevering op til det røde kort, rigtig fint overblik. Hvor det iøvrigt igen er carvajal der hænger.
Var der overhovedet nogle Real Madrid spillere tilbage på banen efter 2-0? For havde jeg ikke set kampen, så ville jeg da være af denne opfattelse hvis man læser lidt herinde :-D
Jeg har ikke mere at sige til diskussionen, men jeg må tilføje, at jeg faktisk er blevet mere imponeret over Messi - for det er vidst kun ham der kan få Real Madrid på udebane til at lyde som en billig baggrund.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Var der overhovedet nogle Real Madrid spillere tilbage på banen efter 2-0? For havde jeg ikke set kampen, så ville jeg da være af denne opfattelse hvis man læser lidt herinde :-D
Jeg har ikke mere at sige til diskussionen, men jeg må tilføje, at jeg faktisk er blevet mere imponeret over Messi - for det er vidst kun ham der kan få Real Madrid på udebane til at lyde som en billig baggrund.
Kunne du ikke bare lige gense det klip, som du selv har henvist til? Debatten var faktisk helt fin og ret saglig i nogle af de sidste par indlæg, men det formår du da i hvert fald lige at ødelægge nu. Det er decideret fjollet, at vi skal læse, at Messi spillede guddommeligt, men når du selv lægger to klip op, og det ene af dem viser, hvor lidt Real Madrids spillere bevæger sig efter føringsmålet, så ignorerer du det fuldstændig.
For satan en intetsigende måde at gebærde sig på i en ellers fin diskussion. Skal vi ikke bare gå ud fra, at du mener, at Messi er guddommelig indtil du skriver det modsatte? Så behøver vi andre ikke læse en påstand, som du egentlig ikke vil forsvare, og så behøver jeg ikke spilde min tid på at påvise det modsatte. I modydelse kan vi gå ud fra, at jeg mener, at Messi ikke spiller guddommeligt, medmindre jeg skriver det.
BBB skrev:
Sahinovic skrev: Var der overhovedet nogle Real Madrid spillere tilbage på banen efter 2-0? For havde jeg ikke set kampen, så ville jeg da være af denne opfattelse hvis man læser lidt herinde :-D
Kunne du ikke bare lige gense det klip, som du selv har henvist til? Debatten var faktisk helt fin og ret saglig i nogle af de sidste par indlæg, men det formår du da i hvert fald lige at ødelægge nu. Det er decideret fjollet, at vi skal læse, at Messi spillede guddommeligt, men når du selv lægger to klip op, og det ene af dem viser, hvor lidt Real Madrids spillere bevæger sig efter føringsmålet, så ignorerer du det fuldstændig.
For satan en intetsigende måde at gebærde sig på i en ellers fin diskussion. Skal vi ikke bare gå ud fra, at du mener, at Messi er guddommelig indtil du skriver det modsatte? Så behøver vi andre ikke læse en påstand, som du egentlig ikke vil forsvare, og så behøver jeg ikke spilde min tid på at påvise det modsatte. I modydelse kan vi gå ud fra, at jeg mener, at Messi ikke spiller guddommeligt, medmindre jeg skriver det.
Jeg har svaret dig til link nummer to:
Vi uenige, og kommer ikke tættere på hinanden. Som jeg skriver, så er jeg enig med dig i, at der er mere plads at spille på eftersom at Real Madrid er tvunget til at scorer, men som jeg også skriver så er der i situationen syv spillere foran ham, Messis tålmodighed, vision og overblik er netop hvad der fører til at han kan slå afleveringen, han ved der kommer en åbning - det er det der gør det guddommeligt, lidt ligesom i link nummer et hvor der ikke er plads at spille på, men stadig ved han at åbningen kommer, så det betyder åbenbart ikke noget for ham om der er plads eller ej. Til dette vil jeg lige tilføje hvad Guardiola sagde om ham ''there is 500 hundred men and 600 hundred women, he has the ability to see absolutely everything''. Det skal forstås som, at hvis der stod en gruppe af mennesker, så vil han med det samme kunne skelne mellem hvor mange af dem er mænd og hvor mange af dem er kvinder - jeg håber du forstår pointen, for dette eksempel med Guardiola bliver netop belyst med de to links.
Jeg vil gerne modbevises, men når argumenterne lyder på, at Real Madrid spillerne fuldstændig gav op efter det 51 minut fordi der var scoret ét mål, eller at Bernabéu er en billig baggrund, så synes jeg netop at diskussionen bliver latterliggjort. Det er nogle meget mærkelige parametre der bliver stillet op når Messi skal bedømmes.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Jeg har svaret dig til link nummer to:
Og det er derfor, at jeg bad dig genbesøge linket. Der står syv mand foran ham, men de tre der står helt op ad ham gider ikke løbe tilbage, når bolden bliver spillet forbi dem. Hvis de havde gjort det, så havde Barca aldrig fået så store chancer, Carvajal havde aldrig taget bolden med hånden, vi havde aldrig spillet 10 mod 11 og Messi havde aldrig scoret på straffesparket. Fordi de tre mand ville have stået rundt om Messi, så han ikke ville kunne modtage bolden. Kig nu på det tilbageløb, som jeg har peget på hele tiden. Modric, Kovacic, Kroos gad ikke løbe tilbage, så Messi står helt fri. De fulgte deres mand indtil Barca havde scoret til 0-1, og derefter ser du sådan en situation her.
Tror du helt seriøst, at Messi pludselig blev dobbelt så god efter 51 minutter, fordi han bare lige valgte at blive dobbelt så god, eller kunne der være en chance for at nogle spillere på holdet ikke ydede det samme før og efter Barca's første mål?
Ronaldo kan sgu da også godt lave et par gode aktion ved 0-0, og så slå en modstander ihjel ligeså snart vi er kommet foran med et mål. Det har vi set igen og igen.
BBB skrev:
Sahinovic skrev: Jeg har svaret dig til link nummer to:
Og det er derfor, at jeg bad dig genbesøge linket. Der står syv mand foran ham, men de tre der står helt op ad ham gider ikke løbe tilbage, når bolden bliver spillet forbi dem. Hvis de havde gjort det, så havde Barca aldrig fået så store chancer, Carvajal havde aldrig taget bolden med hånden, vi havde aldrig spillet 10 mod 11 og Messi havde aldrig scoret på straffesparket. Fordi de tre mand ville have stået rundt om Messi, så han ikke ville kunne modtage bolden. Kig nu på det tilbageløb, som jeg har peget på hele tiden. Modric, Kovacic, Kroos gad ikke løbe tilbage, så Messi står helt fri. De fulgte deres mand indtil Barca havde scoret til 0-1, og derefter ser du sådan en situation her.
Tror du helt seriøst, at Messi pludselig blev dobbelt så god efter 51 minutter, fordi han bare lige valgte at blive dobbelt så god, eller kunne der være en chance for at nogle spillere på holdet ikke ydede det samme før og efter Barca's første mål?
Ronaldo kan sgu da også godt lave et par gode aktion ved 0-0, og så slå en modstander ihjel ligeså snart vi er kommet foran med et mål. Det har vi set igen og igen.
Jeg vælger lige, at citere mig selv, blot for at gøre det tydeligt:
- og så til det jeg er allermest imponeret over, hele 9! key passes, hvor blandt dem var at finde disse afleveringer (se links) som skaber en 100% chance ud af absolut ingenting
Nærmest hele mit argument på hvorfor jeg synes Messis præstation var guddommelig bygger på de 9 key passes (kvaliteten af dem) han i kampen leverede + den assist han som også indgår blandt disse key passes. Målet som han scorede via straffesparket er jeg egentligt fuldstændigt ligeglad med, og hvis vi skal inkludere de der hvis-lege i diskussionen så burde det egentligt aldrig have nået så vidt, hvis Suárez havde scoret på sin 100% chance som blev skabt af Messi - de afleveringer han skaber i kampen, bliver altså ikke dårligere af at henholdvis Paulinho og Suárez formår at misbruge dem, disse to ting er uafhængige af hinanden.
Messi på egen hånd skabte flere chancer end hele Real Madrid til sammen den dag.
Han scorede f.eks. også to mål mod Celta Vigo, men den aflevering han leverede til Jordi Alba er jeg langt mere imponeret over, der er ingen der levere dem som Messi, så vi ser åbenbart meget forskelligt på fodbold.
streamable.com/39ier
Florentino Pérez