Om Vores Rivaler IX
1)Så flere der udtrykte nervøsitet over dette køb. Er der er nogle der gerne så at vi havde købt Coutinho og gerne ville have givet 160M for ham, eller det mere hvordan han passer ind i Barca-systemet i frygter?
Det er det højeste beløb nogensinde brugt af en klub på spillere i en enkelt sæson, så både økonomisk men også fra Barcelonas eget perspektiv og deres identitet, er det virkelig vendt på hovedet. Det er et kæmpe sats fra deres side, for de er jo pisket til succes nu, og helst inden Messi falder i niveau om et par år, ellers er det jo en kæmpe, kæmpe fiasko for en klub, der er kendte og stolte over selv at avle storspillere, et slags anti Real Madrid-system.
2) Og i forlængelse af Coutinho-spørgsmålet, tror i Barcelona stadig går ud og køber Griezmann for 100M her til sommer?
Personligt tror jeg det ikke, for hvordan skal Messi, Suarez, Coutinho, Dembele og Griezmann spille på samme hold, med mindre man solgte Suarez, og samtidig kan de være skræmte af Atletico’s indberetning til FIFA. Burde vi i så fald ikke købe Griezmann for snuden af United til sommer? Med en frikøbsklausul på 100M (fra juli), hvilket er latterligt lavt, behøver vi jo ikke gå igennem Atletico.
Hvad tænker i andre?
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Offline
- Platin bruger
-
El Siete skrev: Et par spørgsmål omkring Coutinho-købet.
1)Så flere der udtrykte nervøsitet over dette køb. Er der er nogle der gerne så at vi havde købt Coutinho og gerne ville have givet 160M for ham, eller det mere hvordan han passer ind i Barca-systemet i frygter?
Det er det højeste beløb nogensinde brugt af en klub på spillere i en enkelt sæson, så både økonomisk men også fra Barcelonas eget perspektiv og deres identitet, er det virkelig vendt på hovedet. Det er et kæmpe sats fra deres side, for de er jo pisket til succes nu, og helst inden Messi falder i niveau om et par år, ellers er det jo en kæmpe, kæmpe fiasko for en klub, der er kendte og stolte over selv at avle storspillere, et slags anti Real Madrid-system.
2) Og i forlængelse af Coutinho-spørgsmålet, tror i Barcelona stadig går ud og køber Griezmann for 100M her til sommer?
Personligt tror jeg det ikke, for hvordan skal Messi, Suarez, Coutinho, Dembele og Griezmann spille på samme hold, med mindre man solgte Suarez, og samtidig kan de være skræmte af Atletico’s indberetning til FIFA. Burde vi i så fald ikke købe Griezmann for snuden af United til sommer? Med en frikøbsklausul på 100M (fra juli), hvilket er latterligt lavt, behøver vi jo ikke gå igennem Atletico.
Hvad tænker i andre?
Ved ik om jeg synes det er et kæmpe sats. Ja de har købt to dyre spillere på én sæson, men de har altså også solgt verdens dyreste og sælger formentlig et par andre, så særlig meget i minus blir det jo ik engang - slet ik i nærheden af det minus en klub som PSG får. Så ved ik hvorfor det sku være noget større sats end andre sæsoners indkøb. Desuden er succesen jo allerede garanteret, da mesterskabet allerede er hjemme ved nytår.
Og det her med at de er kendt og elsket for La Masia er jo reelt kun noget der er sket over en periode hvor de havde nogle fantastiske årgange - ellers er de jo hverken mere eller mindre historisk kendte for at hjemmelavede spillere end andre klubber
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvad angår Coutinho, så synes jeg - lidt ligesom Dembélé - at han umiddelbart ser ud til at passe fint ind på deres hold, begge spillere er enormt dygtige hvad angår pasningsspillet, de er dygtige i de små rum og de begge har ekstrem god forståelse for spillet. Samtidig synes jeg de køber på det helt rigtige tidspunkt, for det ser ud til at det kun bliver værre og værre med transferpriserne, så havde de ventet til sommer skulle de måske punge lidt mere ud. Dog må Coutinho ikke spille Champions League, hvilket i første omgang fik mig til at smågrine lidt, men det giver dem dog muligheden for at spare en spiller når der skal spilles La Liga, hvilket vel altid er et plus.
Alt i alt, ser det fint ud for FC Barcelona, selvom de indtil videre har haft succes i sæsonen, så har de ikke bare siddet stille og nydt denne succes men bygget videre på den. Jeg ved vitterligt ikke hvad Real Madrid vil gøre til sommer, det ser enormt svært ud hvad angår transfers, Griezmann bliver nævnt, men har aldrig set noget specielt i ham overhovedet og mener ikke han kan være med til at løfte Real Madrid - her skal man som minimum starte ved Hazard og hvis Coutinho nu koster €160 millioner, ja så tror jeg altså ikke at Chelsea slipper Hazard for mindre end €200 millioner.
Florentino Pérez
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
El Siete skrev: Et par spørgsmål omkring Coutinho-købet.
1)Så flere der udtrykte nervøsitet over dette køb. Er der er nogle der gerne så at vi havde købt Coutinho og gerne ville have givet 160M for ham, eller det mere hvordan han passer ind i Barca-systemet i frygter?
Det er det højeste beløb nogensinde brugt af en klub på spillere i en enkelt sæson, så både økonomisk men også fra Barcelonas eget perspektiv og deres identitet, er det virkelig vendt på hovedet. Det er et kæmpe sats fra deres side, for de er jo pisket til succes nu, og helst inden Messi falder i niveau om et par år, ellers er det jo en kæmpe, kæmpe fiasko for en klub, der er kendte og stolte over selv at avle storspillere, et slags anti Real Madrid-system.
2) Og i forlængelse af Coutinho-spørgsmålet, tror i Barcelona stadig går ud og køber Griezmann for 100M her til sommer?
Personligt tror jeg det ikke, for hvordan skal Messi, Suarez, Coutinho, Dembele og Griezmann spille på samme hold, med mindre man solgte Suarez, og samtidig kan de være skræmte af Atletico’s indberetning til FIFA. Burde vi i så fald ikke købe Griezmann for snuden af United til sommer? Med en frikøbsklausul på 100M (fra juli), hvilket er latterligt lavt, behøver vi jo ikke gå igennem Atletico.
Hvad tænker i andre?
Coutinho er selvfølgelig en klar forstærkning til deres trup. Som jeg ser Coutinho, så hører han bare ikke til i øverste kategori, men derfor kan han jo sagtens få gevaldig stor succes hos Barcelona samt gøre dem til et bedre hold. Jeg frygter kun købet, fordi de nu har noget at skyde med igen. Jeg ser ingen fidus i Dembele, som virker som en dårligere udgave af Di María, selvom han var utrolig vellidt herinde, men ikke hos undertegnet.
Coutinho gør deres trup bredere, og så har har altså en del mere kvalitet end de andre B-spillere som Deulofeu etc.. Jeg tror ikke han er der for at tage overfor Messi på sigt, som der har været talt om rigtig meget, men nok nærmere Iniesta. De har manglet et offensivt omdrejningspunkt, og det har de nu fået.
Ser man udelukkende på deres topniveau, så ser jeg stadig vores trup langt mere komplet med et højere niveau. Forskellen pt. er bare, at Barca spillerene præstere og Real spillerne underpræstere.
Hvis ikke de køber Griezmann til sommer, så er det skandaløst af dem. De har alle muligheder for at signe ham til forholdsvis billige penge. Suarez formkurve går kun en af vej, og det er den rigtige vej set med vores briller. Derudover vil Liverpool have Suarez tilbage, og her står Barca jo så med de bedste kort på hånden. Som deres trup er nu, så frygter jeg dem ikke, selvom man aldrig skal undervurdere et Barcelona hold, men får de Griezmann, så ændre det alt.
Jeg kunne egentlig godt se Coutinho i Real Madrid, men mest af alt, fordi han er en mellemrumsspiller, som jeg oftest savner i Real Madrid. Isco søger kanten for meget, og Asensio ser jeg ikke som værende god nok endnu centralt. Jeg ville på ingen måder have at Real købte ham til den pris, da man kunne gå efter de bedste spillere i stedet for, som Real mangler, og Barca ikke for alvor mangler endnu.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er dog ikke voldsomt imponeret over, at han blot har 28 kampe paa et nogenlunde acceptabelt senior niveau. (Serie A Brasilien)
Hvad der dog er ret imporende er, at han har scoret i ~25% af sine seneste ~40 kampe, hvilket vel naermest er det samme som Benzema :-D
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Håber Real stadig undersøger markedet selvom ZZ har sagt han(de) ikke vil handle i dette vindue...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Aouassar
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Til forskel har ZZ et dårligt hold men han er tilfreds og køber ikke ind..håber jeg ikke får ret!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
