Om Vores Rivaler IX

8 år 5 måneder siden #4969 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX
Et par spørgsmål omkring Coutinho-købet.
1)Så flere der udtrykte nervøsitet over dette køb. Er der er nogle der gerne så at vi havde købt Coutinho og gerne ville have givet 160M for ham, eller det mere hvordan han passer ind i Barca-systemet i frygter?

Det er det højeste beløb nogensinde brugt af en klub på spillere i en enkelt sæson, så både økonomisk men også fra Barcelonas eget perspektiv og deres identitet, er det virkelig vendt på hovedet. Det er et kæmpe sats fra deres side, for de er jo pisket til succes nu, og helst inden Messi falder i niveau om et par år, ellers er det jo en kæmpe, kæmpe fiasko for en klub, der er kendte og stolte over selv at avle storspillere, et slags anti Real Madrid-system.

2) Og i forlængelse af Coutinho-spørgsmålet, tror i Barcelona stadig går ud og køber Griezmann for 100M her til sommer?
Personligt tror jeg det ikke, for hvordan skal Messi, Suarez, Coutinho, Dembele og Griezmann spille på samme hold, med mindre man solgte Suarez, og samtidig kan de være skræmte af Atletico’s indberetning til FIFA. Burde vi i så fald ikke købe Griezmann for snuden af United til sommer? Med en frikøbsklausul på 100M (fra juli), hvilket er latterligt lavt, behøver vi jo ikke gå igennem Atletico.

Hvad tænker i andre?

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #4970 af emilkm123
Besvaret af emilkm123 på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg tror at Barca køber Griezmann til sommer, for sådan som jeg har forstået det, så skulle den næsten være i hus allerede, men ja helt enig, det vil ikke fungere godt med så mange offensive, som ikke rigtig hjælper til i forsvaret, og derfor vil det blive en ulempe for dem, medmindre de sælger en, men jeg er næsten sikker på at det sker.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #4971 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Om Vores Rivaler IX

El Siete skrev: Et par spørgsmål omkring Coutinho-købet.
1)Så flere der udtrykte nervøsitet over dette køb. Er der er nogle der gerne så at vi havde købt Coutinho og gerne ville have givet 160M for ham, eller det mere hvordan han passer ind i Barca-systemet i frygter?

Det er det højeste beløb nogensinde brugt af en klub på spillere i en enkelt sæson, så både økonomisk men også fra Barcelonas eget perspektiv og deres identitet, er det virkelig vendt på hovedet. Det er et kæmpe sats fra deres side, for de er jo pisket til succes nu, og helst inden Messi falder i niveau om et par år, ellers er det jo en kæmpe, kæmpe fiasko for en klub, der er kendte og stolte over selv at avle storspillere, et slags anti Real Madrid-system.

2) Og i forlængelse af Coutinho-spørgsmålet, tror i Barcelona stadig går ud og køber Griezmann for 100M her til sommer?
Personligt tror jeg det ikke, for hvordan skal Messi, Suarez, Coutinho, Dembele og Griezmann spille på samme hold, med mindre man solgte Suarez, og samtidig kan de være skræmte af Atletico’s indberetning til FIFA. Burde vi i så fald ikke købe Griezmann for snuden af United til sommer? Med en frikøbsklausul på 100M (fra juli), hvilket er latterligt lavt, behøver vi jo ikke gå igennem Atletico.

Hvad tænker i andre?


Ved ik om jeg synes det er et kæmpe sats. Ja de har købt to dyre spillere på én sæson, men de har altså også solgt verdens dyreste og sælger formentlig et par andre, så særlig meget i minus blir det jo ik engang - slet ik i nærheden af det minus en klub som PSG får. Så ved ik hvorfor det sku være noget større sats end andre sæsoners indkøb. Desuden er succesen jo allerede garanteret, da mesterskabet allerede er hjemme ved nytår.

Og det her med at de er kendt og elsket for La Masia er jo reelt kun noget der er sket over en periode hvor de havde nogle fantastiske årgange - ellers er de jo hverken mere eller mindre historisk kendte for at hjemmelavede spillere end andre klubber

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #4972 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX
Siden hvornår har FC Barcelona ikke købt sig til succes? Der bliver hele tiden talt som om, at hele deres startopstilling er selvproduceret.

Hvad angår Coutinho, så synes jeg - lidt ligesom Dembélé - at han umiddelbart ser ud til at passe fint ind på deres hold, begge spillere er enormt dygtige hvad angår pasningsspillet, de er dygtige i de små rum og de begge har ekstrem god forståelse for spillet. Samtidig synes jeg de køber på det helt rigtige tidspunkt, for det ser ud til at det kun bliver værre og værre med transferpriserne, så havde de ventet til sommer skulle de måske punge lidt mere ud. Dog må Coutinho ikke spille Champions League, hvilket i første omgang fik mig til at smågrine lidt, men det giver dem dog muligheden for at spare en spiller når der skal spilles La Liga, hvilket vel altid er et plus.

Alt i alt, ser det fint ud for FC Barcelona, selvom de indtil videre har haft succes i sæsonen, så har de ikke bare siddet stille og nydt denne succes men bygget videre på den. Jeg ved vitterligt ikke hvad Real Madrid vil gøre til sommer, det ser enormt svært ud hvad angår transfers, Griezmann bliver nævnt, men har aldrig set noget specielt i ham overhovedet og mener ikke han kan være med til at løfte Real Madrid - her skal man som minimum starte ved Hazard og hvis Coutinho nu koster €160 millioner, ja så tror jeg altså ikke at Chelsea slipper Hazard for mindre end €200 millioner.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #4973 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

El Siete skrev: Et par spørgsmål omkring Coutinho-købet.
1)Så flere der udtrykte nervøsitet over dette køb. Er der er nogle der gerne så at vi havde købt Coutinho og gerne ville have givet 160M for ham, eller det mere hvordan han passer ind i Barca-systemet i frygter?

Det er det højeste beløb nogensinde brugt af en klub på spillere i en enkelt sæson, så både økonomisk men også fra Barcelonas eget perspektiv og deres identitet, er det virkelig vendt på hovedet. Det er et kæmpe sats fra deres side, for de er jo pisket til succes nu, og helst inden Messi falder i niveau om et par år, ellers er det jo en kæmpe, kæmpe fiasko for en klub, der er kendte og stolte over selv at avle storspillere, et slags anti Real Madrid-system.

2) Og i forlængelse af Coutinho-spørgsmålet, tror i Barcelona stadig går ud og køber Griezmann for 100M her til sommer?
Personligt tror jeg det ikke, for hvordan skal Messi, Suarez, Coutinho, Dembele og Griezmann spille på samme hold, med mindre man solgte Suarez, og samtidig kan de være skræmte af Atletico’s indberetning til FIFA. Burde vi i så fald ikke købe Griezmann for snuden af United til sommer? Med en frikøbsklausul på 100M (fra juli), hvilket er latterligt lavt, behøver vi jo ikke gå igennem Atletico.

Hvad tænker i andre?


Coutinho er selvfølgelig en klar forstærkning til deres trup. Som jeg ser Coutinho, så hører han bare ikke til i øverste kategori, men derfor kan han jo sagtens få gevaldig stor succes hos Barcelona samt gøre dem til et bedre hold. Jeg frygter kun købet, fordi de nu har noget at skyde med igen. Jeg ser ingen fidus i Dembele, som virker som en dårligere udgave af Di María, selvom han var utrolig vellidt herinde, men ikke hos undertegnet.

Coutinho gør deres trup bredere, og så har har altså en del mere kvalitet end de andre B-spillere som Deulofeu etc.. Jeg tror ikke han er der for at tage overfor Messi på sigt, som der har været talt om rigtig meget, men nok nærmere Iniesta. De har manglet et offensivt omdrejningspunkt, og det har de nu fået.
Ser man udelukkende på deres topniveau, så ser jeg stadig vores trup langt mere komplet med et højere niveau. Forskellen pt. er bare, at Barca spillerene præstere og Real spillerne underpræstere.

Hvis ikke de køber Griezmann til sommer, så er det skandaløst af dem. De har alle muligheder for at signe ham til forholdsvis billige penge. Suarez formkurve går kun en af vej, og det er den rigtige vej set med vores briller. Derudover vil Liverpool have Suarez tilbage, og her står Barca jo så med de bedste kort på hånden. Som deres trup er nu, så frygter jeg dem ikke, selvom man aldrig skal undervurdere et Barcelona hold, men får de Griezmann, så ændre det alt.

Jeg kunne egentlig godt se Coutinho i Real Madrid, men mest af alt, fordi han er en mellemrumsspiller, som jeg oftest savner i Real Madrid. Isco søger kanten for meget, og Asensio ser jeg ikke som værende god nok endnu centralt. Jeg ville på ingen måder have at Real købte ham til den pris, da man kunne gå efter de bedste spillere i stedet for, som Real mangler, og Barca ikke for alvor mangler endnu.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #4974 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Nogen der kender noget til Barcelona's seneste indkøb, Yerry Mina ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #4975 af R7CR7GB11
Besvaret af R7CR7GB11 på emne Om Vores Rivaler IX
Ikke rigtig.
Jeg er dog ikke voldsomt imponeret over, at han blot har 28 kampe paa et nogenlunde acceptabelt senior niveau. (Serie A Brasilien)
Hvad der dog er ret imporende er, at han har scoret i ~25% af sine seneste ~40 kampe, hvilket vel naermest er det samme som Benzema :-D
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved R7CR7GB11. Begrundelse: komma.... lol

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #4976 af Laudrup10
Besvaret af Laudrup10 på emne Om Vores Rivaler IX
Han er en stærk og målfarlig forsvarsspiller på 193cm der er rolig på bolden og med tanke på han skal være 4. valg i centerforsvaret, så er det en god signing, især når man kigger på de opskruede priser der har været i sommers og indtil videre i dette transfervindue… 88 mio DKK virker som en god signing!
Håber Real stadig undersøger markedet selvom ZZ har sagt han(de) ikke vil handle i dette vindue...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #4977 af Ano91
Besvaret af Ano91 på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg synes klart, at Barca har forstærket sig med købet af Coutinho. Nu håber jeg bare, at Florentino Perez og Zidane tager sig lidt sammen og opruster truppen! Jeg er simpelthen så træt af, at Zizou gang efter gang udtaler, at der ikke er behov for forstærkninger, for det er netop, hvad vi har brug for!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Aouassar
  • Gæst
  • Gæst
8 år 5 måneder siden #4978 af Aouassar
Besvaret af Aouassar på emne Om Vores Rivaler IX
Synes også Barcelona har gjort nogle besynderlige gode indkøb på det seneste, efter super Cuppen lignede de for første gang i lang tid et hold på vej ned, men de sataner for altid vendt det på mærkværdigvis haha... jeg beklager for min meget pessimistiske holdninger

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #4979 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX
ja Valverde har et godt hold men han er ikke tilfreds og køber pænt ind.
Til forskel har ZZ et dårligt hold men han er tilfreds og køber ikke ind..håber jeg ikke får ret!
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved mohbar.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #4980 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX
Ja, og de har Messi.

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum