Om Vores Rivaler IX
Kimbo skrev: Havde ingen fidus til deres Dembele køb, men Coutinho gør mig sku en anelse nervøs. Han er ingen Neymar eller Iniesta, men han er voldsomt dygtig og giver dem nogle andre strenge at spille på.
Hvor mon Valverde spiller ham?
De er begge virkelig gode individualister. Thiago er dog den spiller, som de virkeligt ville have godt af. De kan klare sig uden, bevares.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Offline
- Platin bruger
-
Fondo_Sur skrev: De evige pessimister har det godt for tiden. Fair nok, jeg er som madridista også meget sjældent tilfreds.
Real Madrid er dog fuldt ud i gang med at implementere sin strategi, som begyndte for et par år siden. Den vil jeg respektere. At være bæredygtige og hente unge og talentfulde spillere for at være klar til post Messi-Cristiano æraen. Jeg har så småt alligevel givet op i dette hold i liga-sammenhæng. Træneren og spillerne kan simpelthen ikke magte opgaven med at skulle hamle op med et Barca hold, der er på et helt andet taktisk niveau.
Den stille revolution er forhåbenligt i gang. Jeg medgiver dog at det pt. er for tyndt i forhold til nye spillere. Eksempelvis ser jeg ikke så meget fodboldmæssig mening i at hente Vinicius Junior og Theo. De bedste må hentes og sådan er det. I mens må Ramos, Cristiano og co. meget gerne hente det tredje Champions League-trofæ i træk.
Intet gør mig mere lykkelig end når det går dårligt med Real Madrid og jeg pga min kritik så har "medvind" på forummet på Madridista.dk ;-) Spøg til side - jeg tror godt folk ved at selv om man ofte er kritisk (imo med rette, selvfølgelig), så håber jeg naturligvis at miraklet sku ske og det hele pludselig vender på magisk vis - jeg tror det desværre bare ik.
Og ift vintertransfervinduet så er jeg som sådan ik utilfreds med at vi ik gør mere - faktisk synes jeg vi gør "for meget" - eller rettere det forkerte - hvis vi smider unødige mio efter Kepa. Det lader ik til at man ka finde nogle forstærkninger til fornuftige priser og sæsonen er alligevel tabt, så hvis Zidane og Florentino bare finder en lille smule fornuft til sommer igen, så lad os endelig vente til dér - men der er så også brug for en mindre revolutionefterhånden desværre.
Så jeg er nu helt ok med vores fravær fra markedet i denne måned - men derfor ser det bare alligevel totalt komisk ud at i en tid hvor vi blir fuldstændigt udraderet, så blir Barca forstærket med Coutinho og Dembele (reelt), mens vi smider 20 mio efter en reservekeeper vi ku få gratis om 5 måneder. Men klart - man må bare nu gå igang med at planlægge sommerens udskiftninger. Problemet er bare at det føles som om vi sæson efter sæson afventer og ser hvilke pokaler der kommer ind og ignorerer samtlige andre tegn som man OGSÅ ka vurdere ud fra. Og DÉT var jo problemet i sommers - man lod sig forblænde af de flotte titler. Og jo, titler vejer tungt - men en mere kløgtig sportslig ledelse havde jo ku se de problemer der lurede.
Så med ovenstående in mente, så ka det være det er sundt at vi blir så ydmyget som vi er igang med i denne sæson - for så må man jo tro at selv ik evigt passive Zidane ka leve med at lade stå til. Måske ka vi endda få en ny angriber til holdet - sorry, der gik jeg nok for langt - jorden ska nok nærmere gå under før vi slipper for SuperBenz på toppen :-D
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Barcelona bliver ikke bedre med ham. De bliver til gengæld kun dårligere når Messi stopper.
Hvis vi henter Hazard og Kane ser jeg en bedre fremtid mht alder og spillere.
Neymar i byttehandel med Ronaldo tror ingen jo på.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre fiel skrev:
Fondo_Sur skrev: De evige pessimister har det godt for tiden. Fair nok, jeg er som madridista også meget sjældent tilfreds.
Real Madrid er dog fuldt ud i gang med at implementere sin strategi, som begyndte for et par år siden. Den vil jeg respektere. At være bæredygtige og hente unge og talentfulde spillere for at være klar til post Messi-Cristiano æraen. Jeg har så småt alligevel givet op i dette hold i liga-sammenhæng. Træneren og spillerne kan simpelthen ikke magte opgaven med at skulle hamle op med et Barca hold, der er på et helt andet taktisk niveau.
Den stille revolution er forhåbenligt i gang. Jeg medgiver dog at det pt. er for tyndt i forhold til nye spillere. Eksempelvis ser jeg ikke så meget fodboldmæssig mening i at hente Vinicius Junior og Theo. De bedste må hentes og sådan er det. I mens må Ramos, Cristiano og co. meget gerne hente det tredje Champions League-trofæ i træk.
Intet gør mig mere lykkelig end når det går dårligt med Real Madrid og jeg pga min kritik så har "medvind" på forummet på Madridista.dk ;-) Spøg til side - jeg tror godt folk ved at selv om man ofte er kritisk (imo med rette, selvfølgelig), så håber jeg naturligvis at miraklet sku ske og det hele pludselig vender på magisk vis - jeg tror det desværre bare ik.
Og ift vintertransfervinduet så er jeg som sådan ik utilfreds med at vi ik gør mere - faktisk synes jeg vi gør "for meget" - eller rettere det forkerte - hvis vi smider unødige mio efter Kepa. Det lader ik til at man ka finde nogle forstærkninger til fornuftige priser og sæsonen er alligevel tabt, så hvis Zidane og Florentino bare finder en lille smule fornuft til sommer igen, så lad os endelig vente til dér - men der er så også brug for en mindre revolutionefterhånden desværre.
Så jeg er nu helt ok med vores fravær fra markedet i denne måned - men derfor ser det bare alligevel totalt komisk ud at i en tid hvor vi blir fuldstændigt udraderet, så blir Barca forstærket med Coutinho og Dembele (reelt), mens vi smider 20 mio efter en reservekeeper vi ku få gratis om 5 måneder. Men klart - man må bare nu gå igang med at planlægge sommerens udskiftninger. Problemet er bare at det føles som om vi sæson efter sæson afventer og ser hvilke pokaler der kommer ind og ignorerer samtlige andre tegn som man OGSÅ ka vurdere ud fra. Og DÉT var jo problemet i sommers - man lod sig forblænde af de flotte titler. Og jo, titler vejer tungt - men en mere kløgtig sportslig ledelse havde jo ku se de problemer der lurede.
Så med ovenstående in mente, så ka det være det er sundt at vi blir så ydmyget som vi er igang med i denne sæson - for så må man jo tro at selv ik evigt passive Zidane ka leve med at lade stå til. Måske ka vi endda få en ny angriber til holdet - sorry, der gik jeg nok for langt - jorden ska nok nærmere gå under før vi slipper for SuperBenz på toppen :-D
Ifht. Kepa, så ved ikke rigtig hvad man skal tro på længere. Zidane sagde på pressemødet forud for Celta-kampen at "han ikke har brug for en målmand lige nu, men måske til sommer." Det er da fjollet at sige, hvis, ifølge rygterne, vi henter Kepa i næste uge.
www.managingmadrid.com/2018/1/6/16857332...al-madrid-celta-2018
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men de sidste 2-3 sæsoner har barcelona godt nok udklasset os i forhold til at bruge penge.
Både i forhold til transfer, men også i lønmæssige udbetalinger.
Vi har vel ikke lavet en stor handel siden James.
Der må da været en hel del i banken
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Macon skrev: Nu har jeg ikke kigget så meget på transfer historierne.
Men de sidste 2-3 sæsoner har barcelona godt nok udklasset os i forhold til at bruge penge.
Både i forhold til transfer, men også i lønmæssige udbetalinger.
Vi har vel ikke lavet en stor handel siden James.
Der må da været en hel del i banken
Det med pengene er vist ikke noget problem fordi vi har ikke købt nogen spillere som koster det helt store. Men hvad vil Perez bruge pengene på. Det virker som om at han slet ikke vil bruge dem. Jeg håber virkelig de har en plan med det "projekt" de er i gang med.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Madrid777 skrev:
Macon skrev: Nu har jeg ikke kigget så meget på transfer historierne.
Men de sidste 2-3 sæsoner har barcelona godt nok udklasset os i forhold til at bruge penge.
Både i forhold til transfer, men også i lønmæssige udbetalinger.
Vi har vel ikke lavet en stor handel siden James.
Der må da været en hel del i banken
Det med pengene er vist ikke noget problem fordi vi har ikke købt nogen spillere som koster det helt store. Men hvad vil Perez bruge pengene på. Det virker som om at han slet ikke vil bruge dem. Jeg håber virkelig de har en plan med det "projekt" de er i gang med.
Er kritikken seriøst, at klubben over de sidste 2-3 sæsoner har brugt for få penge?
Så det opleves negativt, at behovet for at styrke truppen har været begrænset i en periode hvor man har gjort rent bord sportsligt? Så nu efterlyser man de tomme kalorier fra Galacticos-strategien?
Det er negativt at klubben agerer langsigtet på markedet og ikke kortsigtet?
Hvad er det for nogle mesterlige spillere vi er gået glip af? Med til historien hører vel også at markedet, udover Neymar og Mbappe, er dødkedeligt. Det er svært at få øje på den nye helt ekstraordinære spiller i markedet og indtil denne dukker op er det fint, at Real Madrid søger andre græsgange.
Synes virkelig kritikken ift., transfermarkedet er unuanceret. Real Madrid har gjort præcis det, som folk har higet efter i 15 år - overladt magten til træneren, ageret langsigtet, tro på spanske spillere og talenter, fokus på holdet fremfor individder.
Ja sæsonen har været grusom, men vi kan jo ikke gøre rent bord hvert år og uanset hvordan man vender og drejer det, så har vi et sindssygt godt udgangspunkt for de kommende år.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Macon skrev: Nu har jeg ikke kigget så meget på transfer historierne.
Men de sidste 2-3 sæsoner har barcelona godt nok udklasset os i forhold til at bruge penge.
Både i forhold til transfer, men også i lønmæssige udbetalinger.
Vi har vel ikke lavet en stor handel siden James.
Der må da været en hel del i banken
Køb og salg for hhv. os og Barcelona de seneste 3 sæsoner.
17/18
Real Madrid
Køb 46,50 Mill. €
Salg 124,00 Mill. €
I alt +77,5 Mill. €
Barcelona
Køb 312,50 Mill. €*
Salg 226,00 Mill. €
I alt -86,5 Mill. €
*Transfermarkt har sat priserne for Coutinho og Dembele på hhv. 120M og 105M, hvor medierne melder om 160M og 140M. Køb vil i så fald munde ud i 387,5 Mill. €
16/17
Real Madrid
Køb 30,00 Mill. €
Salg 37,50 Mill. €
I alt +7,5 Mill. €
Barcelona
Køb 122,75 Mill. €
Salg 33,80 Mill. €
I alt -88,95 Mill. €
15/16
Real Madrid
Køb 78,00 Mill. €
Salg 15,65 Mill. €
I alt -62,35 Mill. €
Barcelona
Køb 51,00 Mill. €
Salg 38,30 Mill. €
I alt -12,7 Mill. €
I alt 15/16 - 17/18
Real Madrid: +22,65 Mill. €
Barcelona: -188,15 Mill. €*
*I følge medierne er prisen for Coutinho og Dembele sammenlagt 75-80M mere end angivet hos Transfermarkt
Herefter kommer selvfølgelig årene med James og Bale-købene, men vi har samtidig været gode til at sælge for rigtig meget og samtidig er Barcelona oppe på nogle af de samme tal.
Kilde: www.transfermarkt.com
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Omvendt, med nutidens latterlige lønninger og vanvittige spillerpriser er jeg næsten blevet komplet ligeglad med hele det aspekt. Smid nu bare kassen og hiv noget klasse ind i det angreb så vi kan blive konkurrencedygtige igen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul7-2880
- Offline
- Platin bruger
-
Interessant at vide hvad rekorden er for den største pointmæssige afstand mellem de to klubber. Med tilgangen af Coutinho, ser jeg bestemt ikke at afstanden bliver mindre (selvom vi self har spillet to mindre kampe).
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- ChrillRM14
-
- Offline
- Platin bruger
-
Raul7-2880 skrev: 17 point op til Barca på nuværende tidspunkt......
Interessant at vide hvad rekorden er for den største pointmæssige afstand mellem de to klubber. Med tilgangen af Coutinho, ser jeg bestemt ikke at afstanden bliver mindre (selvom vi self har spillet to mindre kampe).
Det er vist også lidt misvisende tal. Reelt set er den afstand 11, hvis vi vinder en udskudt kamp mod, Leganes?
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
nono skrev:
Madrid777 skrev:
Macon skrev: Nu har jeg ikke kigget så meget på transfer historierne.
Men de sidste 2-3 sæsoner har barcelona godt nok udklasset os i forhold til at bruge penge.
Både i forhold til transfer, men også i lønmæssige udbetalinger.
Vi har vel ikke lavet en stor handel siden James.
Der må da været en hel del i banken
Det med pengene er vist ikke noget problem fordi vi har ikke købt nogen spillere som koster det helt store. Men hvad vil Perez bruge pengene på. Det virker som om at han slet ikke vil bruge dem. Jeg håber virkelig de har en plan med det "projekt" de er i gang med.
Er kritikken seriøst, at klubben over de sidste 2-3 sæsoner har brugt for få penge?
Så det opleves negativt, at behovet for at styrke truppen har været begrænset i en periode hvor man har gjort rent bord sportsligt? Så nu efterlyser man de tomme kalorier fra Galacticos-strategien?
Det er negativt at klubben agerer langsigtet på markedet og ikke kortsigtet?
Hvad er det for nogle mesterlige spillere vi er gået glip af? Med til historien hører vel også at markedet, udover Neymar og Mbappe, er dødkedeligt. Det er svært at få øje på den nye helt ekstraordinære spiller i markedet og indtil denne dukker op er det fint, at Real Madrid søger andre græsgange.
Synes virkelig kritikken ift., transfermarkedet er unuanceret. Real Madrid har gjort præcis det, som folk har higet efter i 15 år - overladt magten til træneren, ageret langsigtet, tro på spanske spillere og talenter, fokus på holdet fremfor individder.
Ja sæsonen har været grusom, men vi kan jo ikke gøre rent bord hvert år og uanset hvordan man vender og drejer det, så har vi et sindssygt godt udgangspunkt for de kommende år.
Nu var det ikke en kritik, mere det sjove i at det engang var os, der blev kaldt købe klub af Barcelona fansene og resten af verden.
La Masia bliver sat til side i disse år.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
