Om Vores Rivaler IX
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
elle44 skrev:
Ramos4 skrev: Er jeg den eneste der ikke synes Barcelona har købt fantastisk ind? Jeg synes bestemt de har haft et fint vindue so far, men så er det heller ikke bedre. De har købt et par brasilianere der formentlig lige skal vænne sig til europæisk fodbold (eller for Malcom's vedkommende vænne sig til ikke at spille i mægtige Bordeaux) Vidal for Iniesta må alt andet lige være et step nedad. Det vil det selvfølgelig være da ingen er bedre end Iniesta til det han gør, og da de ikke kunne hente Modric eller genoplive Xavi fra olie-pensionen, ville alle indkøb til Iniestas plads naturligvis være et skridt tilbage. Jeg ser slet ikke Vidal som en type der passer til deres spillestil, og samtidig er han lidt en type der taber hovedet fra tid til anden.
Barcelona har mange ubekendte synes jeg. Jeg ved slet ikke hvor god Arthur, Malcom og Dembele vil blive i denne sæson - så der er mange spørgsmålstegn hos mig hvertfald. Det lader til at mange herinde simpelthen ved at Arthur og Malcom er helt fantastiske og super gode handler.
Suarez har vist tegn på klar nedgang både sidste sæson og til VM. I mine øjne står Barca hvor de har gjort længe, de er alt-afhængige af een spiller. Det har jo ofte været nok, og de er da favoritter til ligatitlen, men decideret skræmt af deres hold er jeg ikke.
Tror nærmere du skal se på Arthur som erstatning for Iniesta og Vidal som erstatning for Paulinho. Jeg ved intet om Malcom og Arthur, men så vidt jeg har hørt har især Arthur været fremragende i opstarten. Vidal er en klar opgradering i forhold til Paulinho. Læg dertil at de ikke har mistet nogle bærende spillere ligesom vi har mistet Ronaldo og måske Modric.
Vi skal også huske på at Dembele er et kæmpe talent, han var altså skadet 4 måneder i starten af sidste sæson, så det jo klart han ikke fik spillet sit ordentligt ind. Han var rigtig god i slutningen af sidste sæson.
Desuden har de en god bredde i truppen nu.
Deres bredde er så god, at de har en udlænding for meget ;-)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Som type minder han meget om Modric, stort overblik, pasningssikker, fint drev med bolden, ok skud, og en veludviklet spilforståelse. Ikke umiddelbart købt til startopstillingen dog, han vil formentlig være bag den anden tidligere FCN'er Lobotka i hierarkiet. Men han har langt langt bedre forudsætninger for et gennembrud end Hjulsager - har aldrig forstået den handel. Jeg tror sagtens han kan få en fin karriere i Celta og muligvis også en enkelt hylde højere, det bliver spændende at følge ham med bedre holdkammerater.mortenj skrev: Mathias Jensen til Celta Vigo:
Det er begrænset, hvor meget jeg følger Superligaen.
Kan nogen give en kort beskrivelse af, hvad han er for en type midtbanespiller og hvordan han vil kunne passe ind på Celta-mandskabet? Hvilken rolle kunne man forestille sig ham få?
Barca gik stort set ubesejrede gennem sæsonen i ligaen, det kan de umuligt gentage, for det krævede en del held og sene mål, bl.a. to overtidsmål i Sevilla. Som jeg ser det kommer Barcas sæson til at blive defineret af de tre forreste - jeg tror Coutinho får sit livs sæson, mens Messi og Suarez falder en smule i niveau. Jeg forudser tæt løb, med Atletico siddende på hjul til tæt på målstregen, med mulighed for at tage den i spurten. Det er også det jeg håber - spænding til det sidste, hvor man er nødt til at spille samtidig de sidste par runder.
Jeg er her stadig XOXO
elle44 skrev:
Ramos4 skrev: Er jeg den eneste der ikke synes Barcelona har købt fantastisk ind? Jeg synes bestemt de har haft et fint vindue so far, men så er det heller ikke bedre. De har købt et par brasilianere der formentlig lige skal vænne sig til europæisk fodbold (eller for Malcom's vedkommende vænne sig til ikke at spille i mægtige Bordeaux) Vidal for Iniesta må alt andet lige være et step nedad. Det vil det selvfølgelig være da ingen er bedre end Iniesta til det han gør, og da de ikke kunne hente Modric eller genoplive Xavi fra olie-pensionen, ville alle indkøb til Iniestas plads naturligvis være et skridt tilbage. Jeg ser slet ikke Vidal som en type der passer til deres spillestil, og samtidig er han lidt en type der taber hovedet fra tid til anden.
Barcelona har mange ubekendte synes jeg. Jeg ved slet ikke hvor god Arthur, Malcom og Dembele vil blive i denne sæson - så der er mange spørgsmålstegn hos mig hvertfald. Det lader til at mange herinde simpelthen ved at Arthur og Malcom er helt fantastiske og super gode handler.
Suarez har vist tegn på klar nedgang både sidste sæson og til VM. I mine øjne står Barca hvor de har gjort længe, de er alt-afhængige af een spiller. Det har jo ofte været nok, og de er da favoritter til ligatitlen, men decideret skræmt af deres hold er jeg ikke.
Tror nærmere du skal se på Arthur som erstatning for Iniesta og Vidal som erstatning for Paulinho. Jeg ved intet om Malcom og Arthur, men så vidt jeg har hørt har især Arthur været fremragende i opstarten. Vidal er en klar opgradering i forhold til Paulinho. Læg dertil at de ikke har mistet nogle bærende spillere ligesom vi har mistet Ronaldo og måske Modric.
Vi skal også huske på at Dembele er et kæmpe talent, han var altså skadet 4 måneder i starten af sidste sæson, så det jo klart han ikke fik spillet sit ordentligt ind. Han var rigtig god i slutningen af sidste sæson.
Desuden har de en god bredde i truppen nu.
De har bestemt et stort talent i Dembele og en fin bredde, men ikke mere end det. Det samme kan man vel sige om os, hvis vi antager at Kovacic' plads bliver erstattet. Vi har Asensio som i mine øjne er det største talent af alle i verden. Jeg ser Barcelona som det samme hold stadig. Vi har ganske rigtigt mistet Ronaldo, men hvis vi kigger på ligaen har han jo ikke været afgørende for at vi har vundet den særlig tit - tværtom. Så kan man argumentere for at uden hans mål bliver vi nr. 5 nu, men den køber jeg ikke. Alle herinde (som jeg husker det) roste vores trup sidste år og snakkede om en flot bredde. Det er altså samme trup vi har nu minus Ronaldo :)
En anden ting, lige apropos, men ikke direkte relateret til vores snak: At vi endte så langt bag Barcelona sidste år kan man i øvrigt ikke bruge som et tegn på noget som helst. I det meste af 2. halvsæson satsede vi kun på CL og spillede med nogle voldsomt decimerede hold i mange liga-kampe. Hvis vi var med i ligakampen stadigvæk, havde vi aldrig sat så mange point til. 17 point (?) var ikke et billede på det reelle styrkeforhold. Vi bankede dem to gange i Super Cuppen! Så fik Cristiano karantæne, Bale blev skadet, Zidane's rotationer gik galt, taktikken med Kovacic på Messi gik i vasken osv. osv.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
mohbar skrev: Nu hvor det ser ud til at Modric bliver , synes jeg vi bør lave en PSG mod Inter ved at straffe dem og fratvinge dem Icardi! For angrebet er vores pain lige nu.
Hvad er en "PSG"?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev:
mohbar skrev: Nu hvor det ser ud til at Modric bliver , synes jeg vi bør lave en PSG mod Inter ved at straffe dem og fratvinge dem Icardi! For angrebet er vores pain lige nu.
Hvad er en "PSG"?
Barca ville have Verratti. Og gjorde alt for at få ham.. PSG blev trætte af Barca og aktiverede Neymars frikøbsklausul. :D
Jeg tænker det er den der refereres til:)
Jeg er her stadig XOXO
Ramos4 skrev:
Hvad er en "PSG"?
Op til sæson 2017/18 Gik Barca flere gange frem i medierne og gjorde åbenlyst og på arrogant vis kur til flere af PSGs stjernespillere. Det endte med at de mistede Neymar :-)
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Klopp: "I prefer to lose than to win like Ramos."
Og han bliver ved :D
Det fortæller jo meget godt, hvorfor Klopp notorisk taber sine finaler.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
ChrillRM14 skrev: en.as.com/en/2018/08/10/football/1533929190_476728.html
Jeg har ihvertfald mistet meget for den mand. Jeg var ellers fan af ham tidligere og havde også set ham i Real Madrid. Men kæft hvor er det pinligt det her med Ramos, og at de fortsat koger suppe på det er jo pinligt. Dårlige tabere, det er hvad de er. Det der skete i den kamp er ikke anderledes end hvad der sker i en hvilken som helst anden kamp. Salah var bare uheldig og Karius er bare en skændsel som målmand, hjerneskade eller ej.
Jeg er her stadig XOXO
ChrillRM14 skrev: en.as.com/en/2018/08/10/football/1533929190_476728.html
Han kunne have stoppet efter "I prefer to lose." Klopp er mester i at tabe når det gælder. Den evige to'er. Vejen til helvede, og åbenbart også nederlag, er brolagt med dårlige undskyldninger.