Om Vores Rivaler IX
Barca, Atl. Madrid og Liverpool ser virkelig staerke ud iaar, sammen med City (selvom de ikke rigtig har aendret noget) - og tror CHL + Ligaerne bliver afgjort imellem de 4 hold. Vi bliver et sub-top hold den her saeson, den tanke har jeg allerede indfundet mig med. Kan slet ikke hidse mig op over de faa middelmaadige rygter der pt florerer og klokken tikker...
Hala
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
zizou21 skrev: Ja det er et roeverkoeb og udelukker vel ikke at de stadig kan hente en CM?
Barca, Atl. Madrid og Liverpool ser virkelig staerke ud iaar, sammen med City (selvom de ikke rigtig har aendret noget) - og tror CHL + Ligaerne bliver afgjort imellem de 4 hold. Vi bliver et sub-top hold den her saeson, den tanke har jeg allerede indfundet mig med. Kan slet ikke hidse mig op over de faa middelmaadige rygter der pt florerer og klokken tikker...
Slap nu for helvede da af! Aldrid har jeg da oplevet at skulle læse så meget lort på én sommer.
Vi har solgt én spiller! Og sidste sæson vandt vi CL for tredje gang i træk. Jeg er med på at vi skal have et par forstærkninger, men mon ikke det kommer? Lad nu være med at male fanden på væggen allerede inden sæsonen er startet, og transfervinduet lukket. Man bliver så træt af at læse alle jeres pessimistiske opslag.
Hvis vi når 1. september, og vi har solgt Modric, Kovacic og ikke hentet nogle spillere, så vil jeg gå med til at det ikke ser så godt ud. Men mon ikke Perez arbejder hårdt bag scenen? Måske er han så god til sit arbejde, at medierne ikke ved alt hvad der foregår, og måske, bare måske, skriver de en masse rygter for at få en masse clicks, som det foregår hver sommer.
Slå nu koldt vand i blodet, og stol på klubben for en gang skyld...
Jbner skrev:
zizou21 skrev: Ja det er et roeverkoeb og udelukker vel ikke at de stadig kan hente en CM?
Slap nu for helvede da af! Aldrid har jeg da oplevet at skulle læse så meget lort på én sommer.
Vi har solgt én spiller! Og sidste sæson vandt vi CL for tredje gang i træk. Jeg er med på at vi skal have et par forstærkninger, men mon ikke det kommer? Lad nu være med at male fanden på væggen allerede inden sæsonen er startet, og transfervinduet lukket. Man bliver så træt af at læse alle jeres pessimistiske opslag.
Hvis vi når 1. september, og vi har solgt Modric, Kovacic og ikke hentet nogle spillere, så vil jeg gå med til at det ikke ser så godt ud. Men mon ikke Perez arbejder hårdt bag scenen? Måske er han så god til sit arbejde, at medierne ikke ved alt hvad der foregår, og måske, bare måske, skriver de en masse rygter for at få en masse clicks, som det foregår hver sommer.
Der er da lige så mange der er jubeloptimister? Synes det er helt iorden at sætte spørgsmålstegn til klubbens ageren på transfermarkedet ligesom det selvfølgelig er okay at tro på projektet. Jeg kan da godt forstå hvis folk føler at klubben er blevet forblændet af en CHL sejr og glemmer de mangler vi har haft de sidste par år.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev: 2-0 til Bielsas Leeds mod et Stoke hold der på bedste vis illustrerer hvor ligegyldigt engelsk fodbold kan være(/er)
Bielsa har i øvrigt beriget os alle med et magisk interview efter kampen:
Video fra Twitter
mortenj skrev:
Zyconith skrev: 2-0 til Bielsas Leeds mod et Stoke hold der på bedste vis illustrerer hvor ligegyldigt engelsk fodbold kan være(/er)
Bielsa har i øvrigt beriget os alle med et magisk interview efter kampen:
Video fra Twitter
Har han hyret sin tolk fra Lille?
Ja, det har han. Må han have gjort efter sin indledende presse konference ved sin præsentation, hvor jeg tænker, at Bielsa måske lagde mærke til, og irriterede sig over, at tolken var lige lovlig fri i sin tolkning, og måske kom lidt for meget på banen selv med sine egne idéer om hvad der skulle videretolkes.
Kan også meget lide ham her, selvom jeg kun lytter til oversættelsen for my own interests sake.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Jbner skrev:
Jbner - alright lad os vente med at male fanden på væggen til vi er 15 point bag Barca og Atl. Madrid til vinter og Benzema er vores topscorer med 4 mål? Jeg er sådan set ret ligeglad med hvad du er træt af at læse om og hvis det er for meget for dig at læse andre brugers meningerne / frustrationer - måske du skulle kigge en anden vej, de næste par uger.
Jeg er ligeglad med at vi vandt CHL sidste sæson, hvad jeg bekymre mig om er ligaen, som vi har vunde 2 gange ud af de sidste 10 år!! Det kan jeg ikke stille mig tilfreds med og havde ærligt talt forventet at se mere ambition på transfer markedet i jagten på dette.
Dette har ikke så meget at gøre med salget af Ronaldo, som vel var OK (ved ikke hvorfor du referere dette, siden jeg intet nævnte om ham) - men det har været tydeligt de sidste 2-3 sæsoner, at vi mangler en ‘killer’ foran målet og mere kvalitet til start-elleveren og bænken.
Hala
Var der en Ronaldo derude man kunne købe - en spiller der kunne garantere 40 mål på en sæson - var han formentlig blevet hentet, uanset prisen. Men den spiller findes ikke lige nu, og jeg tror heller ikke Hazard er svaret. Jeg havde også gerne set Real hente en superstjerne der kunne være galæonsfigur de næste 10 år, men jeg tror bare ikke han findes pt. Mbappe er den eneste jeg tror har potentialet til at blive det i det nuværende marked, men jeg forstår godt man ikke bruger 2 mia. på at hente ham, for SÅ god er han alligevel heller ikke endnu. Man må i min optik for alt i verden ikke falde for et fatamorgana og hente en spiller som Salah, så har man fuldstændig spillet fallit, så kan jeg langt bedre lide klubbens nuværende tilgang til transfermarkedet. Omend det er en smule kedeligt, så er det langsigtet og fornuftigt. Ikke ligefrem prædikater Real har for vane at have siddende på sig.
Den sammenspillede stamme af spillere skal nok vise sit værd og træde i karakter, jeg har stor tiltro til at Ronaldos lederrolle kan uddelegeres på flere spillere der tillægges større ansvar - men der er spillere som Modric, Ramos, Marcelo og Kroos virkelig vigtige, dem må man for alt i verden ikke slippe, for så kunne det sagtens ramle fuldstændigt.
De rykker forståeligt nok på det nu. Skal ikke risikere konkurrence, hvis vi pludselig skal erstatte to kroater.
Kilde, DiMarzio på Twitter (Sky Italia).
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
JesperA skrev: Real har præsteret langt over evne resultatmæssigt, i forhold til hvad indkøbene jf. forventningerne berrettigede til. Man ansatte en fuldkommen uerfaren træner, og havde en trup uden store indkøb siden 2014 (James), som endda også blev solgt. Det lader til i en efterhånden lang periode at have været meningen at man i stedet for de store handler, har indset hvilken vej markedet bevæger sig, og derfor forsøgt at være på forkant med det. Det så man allerede tilbage da man hentede Isco, der formentlig var tiltænkt en plads som lærling i en periode, men hans præstationer i opstarten og de første kampe gjorde, at man uden at blinke solgte Özil og Kaka', og gav Isco en bærende rolle. Det kunne han ikke helt leve op til, men de andre spillere løftede niveauet, og man vandt alligevel CL, solgte Di Maria efter en sæson hvor han givetvis overpræsterede, og erstattede ham med med Kroos. Perez kan vel ligesom de fleste godt se at det ikke er de store transfers der har sikret denne succes, men derimod de yngre spillere der blev hentet til rimelige priser for år tilbage, der har grundlagt Reals succes. Ronaldo, Figo, Beckham osv. fik ikke succes, James, Kaka, Alonso, Özil osv. sikrede heller ikke rigtigt store resultater. Vi nød vel nok alle de vanvittige spillere Real havde i starten af 00'erne, men hvis man skal være lidt hård, har de eneste for alvor succesfulde Galacticos været Zizou og Ronaldo, men man har betalt mange milliarder for fejlslagne spillere fra samme angivelige hylde.. På den anden side kan man se spillere som Ramos, Marcelo, Varane, Modric, Kroos, Isco, Benzema m.fl., hvis indkøbspriser tilsammen udgør hvad folk ønsker at kaste efter Hazard, være instrumentale for klubbens succes, og have været det i mange år. De har sikret de resultater Perez har hungret efter, og kastet milliard efter milliard efter for at opnå. Med øje for dette er det ikke unaturligt at man ønsker at følge den sti fremadrettet, men det er ikke uden risiko, man risikerer at det fører til nogle magre år, men det er heller ikke uden risiko at købe de helt dyre spillere, for man gør sig meget sårbar over for at de præsterer, og Real er vel den klub i verden med mest erfaring i dyre spillere der ikke har præsteret.
Var der en Ronaldo derude man kunne købe - en spiller der kunne garantere 40 mål på en sæson - var han formentlig blevet hentet, uanset prisen. Men den spiller findes ikke lige nu, og jeg tror heller ikke Hazard er svaret. Jeg havde også gerne set Real hente en superstjerne der kunne være galæonsfigur de næste 10 år, men jeg tror bare ikke han findes pt. Mbappe er den eneste jeg tror har potentialet til at blive det i det nuværende marked, men jeg forstår godt man ikke bruger 2 mia. på at hente ham, for SÅ god er han alligevel heller ikke endnu. Man må i min optik for alt i verden ikke falde for et fatamorgana og hente en spiller som Salah, så har man fuldstændig spillet fallit, så kan jeg langt bedre lide klubbens nuværende tilgang til transfermarkedet. Omend det er en smule kedeligt, så er det langsigtet og fornuftigt. Ikke ligefrem prædikater Real har for vane at have siddende på sig.
Den sammenspillede stamme af spillere skal nok vise sit værd og træde i karakter, jeg har stor tiltro til at Ronaldos lederrolle kan uddelegeres på flere spillere der tillægges større ansvar - men der er spillere som Modric, Ramos, Marcelo og Kroos virkelig vigtige, dem må man for alt i verden ikke slippe, for så kunne det sagtens ramle fuldstændigt.
Jeg elsker at man taler om at det her med ik at køber kæmpe stjerner for store summer som om at det er en bevidst, socialt- og økologisk ansvarlig vej klubben vælger mens man med foldede hænder kigger op mod vorherre og skoser ussel mammon. Altså tror man ska være blind hvis man ik ka se at klubben sidste sæson prøvede at hente Mbappe for et meget stort beløb og denne sommer har prøvet/ønsket at hente Neymar, Hazard og selvsamme Mbappe - og jeg tror bestemt man er villig til at gi næsten hva som helst hvis bare man ku få lov. Men klubberne siger nej og Real Madrid har lige pt åbenbart et problem med at tiltrække/overtale såvel spillere og klubber til at handle. Så den her snak om at klubben har indset at man ska følge en puritansk low-cost-strategi den er fuldstændig forfejlet. Klubben famler i blinde og håber vel at man ka overpræstere med de samme gamle travere igen - de havde bare ik lige forudset at disse travere er i færd med at hoppe fra borde som rotter fra en synkende skude
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Han forventes at ankomme til London senere i dag. Måske sammen med Nabil Fekir, hvilket måske kan åbne op for, at Eden Hazard er med Thibaut i flyveren til Madrid.