Om Vores Rivaler IX

5 år 7 måneder siden #5977 af fiatten
Besvaret af fiatten på emne Om Vores Rivaler IX

Daniel skrev: Jeg ved ikke, om I så Juventus' kamp mod Lazio i går, men det gjorde jeg, og det eneste jeg kunne tænke på gennem det meste af kampen var, at Juventus, spiller for spiller, bare er dårligere udgave af Real Madrid og derfor tror jeg et eller andet sted også, at Juventus får en dårligere udgave af Ronaldo.

Dette betyder imidlertid ikke, at jeg tror, at Ronaldo fejler i Juventus, for portugiseren skal nok finde en måde at score sine mål på, men jeg forventer ikke, at han nødvendigvis scorer 40+ i indeværende sæson.

Men på nuværende tidspunkt er det helt tydeligt, at de døjer med at få sat Ronaldo ordentlig op. Dette kan ændre sig, men jeg tror sgu, at Ronaldo kommer til at savne spillere som Marcelo og Benzema, der var med til at give ham uvurderlig plads på den sidste tredjedel af banen.

Og slutteligt, så er spillere som Sandro, Cancelo, Khedira, Matuidi, Pjanic, Bernadeschi/Dybala og Mandzukic bare ikke det samme som spillere som Marcelo, Carvajal, Casemiro, Modric, Kroos, Bale/Isco og Benzena. Ja, der er jo en verden til forskel altså!


Jeg er enig i store træk. Personligt har jeg ikke været særlig glad for Ronaldo de sidste 2-3 år i Real Madrid.
Jo, han har scoret vigtige mål, men synes også han har hæmmet holdet i pres-spillet, og vi manglet en venstrekant (seneste 2-3 år) til tider idet han for det meste stod inde i feltet. Dette lagde stor pres på Marcelo til at være lidt mere offensiv, for at kompensere for Ronaldo på venstrekanten, og som vi så flere gange, så slår modstanderne kontra på dette, da Marcelo ikke kan nå at komme tilbage.
Hele efteråret skulle vi være tålmodige og vente på hans mål, da han kun scorede 3-4 mål, dette gjorde at vi tabte virkelig mange point. Både på at insistere på Ronaldo, men også mangel på mod til at sætte ham af, og sætte en anden ind. Og for at være ærlig, så SPILLEDE han heller ikke godt. Han prøver selv i stedet for at spille chancen større,, han bliver sur på sine holdkammerater, når de ikke spiller ham. Dette gjorde at holdkammeraterne blev ved med at søge Ronaldo. Han var en god gammeldags 'fisker'. nu ved jeg det kommer til at vælte ind med at han scorede +40 mål, men jeg er sikker på at en spiller som Cavani, Mbappe, Icardi også havde scoret lige så meget med de samme antal chancer, som Ronaldo fik. Og ja, Ronaldo har bare bedre medspillere end så mange andre angribere i verden, derfor er hans stats så meget bedre. DETTE BETYDER IKKE RONALDO ER EN DÅRLIG FODBOLDSPILLER - blot at vi sagtens kunne have gjort det uden ham de sidste 2-3 år.
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved fiatten.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #5978 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

fiatten skrev: Hele efteråret skulle vi være tålmodige og vente på hans mål, da han kun scorede 3-4 mål, dette gjorde at vi tabte virkelig mange point. Både på at insistere på Ronaldo, men også mangel på mod til at sætte ham af, og sætte en anden ind.


Hvis vi havde haft en 9'er, som sparkede boldene i målet, så havde Ronaldo's nedtur ikke betydet så meget. Kig nu på dem omkring ham.

Jeg vil væsentlig hellere have Mandzukic eller Dybala i stedet fpr Benzema. Selvføgelig er de to bedre end vores franske angriber.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #5979 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Om Vores Rivaler IX

fiatten skrev:

Daniel skrev: Jeg ved ikke, om I så Juventus' kamp mod Lazio i går, men det gjorde jeg, og det eneste jeg kunne tænke på gennem det meste af kampen var, at Juventus, spiller for spiller, bare er dårligere udgave af Real Madrid og derfor tror jeg et eller andet sted også, at Juventus får en dårligere udgave af Ronaldo.

Dette betyder imidlertid ikke, at jeg tror, at Ronaldo fejler i Juventus, for portugiseren skal nok finde en måde at score sine mål på, men jeg forventer ikke, at han nødvendigvis scorer 40+ i indeværende sæson.

Men på nuværende tidspunkt er det helt tydeligt, at de døjer med at få sat Ronaldo ordentlig op. Dette kan ændre sig, men jeg tror sgu, at Ronaldo kommer til at savne spillere som Marcelo og Benzema, der var med til at give ham uvurderlig plads på den sidste tredjedel af banen.

Og slutteligt, så er spillere som Sandro, Cancelo, Khedira, Matuidi, Pjanic, Bernadeschi/Dybala og Mandzukic bare ikke det samme som spillere som Marcelo, Carvajal, Casemiro, Modric, Kroos, Bale/Isco og Benzena. Ja, der er jo en verden til forskel altså!


Jeg er enig i store træk. Personligt har jeg ikke været særlig glad for Ronaldo de sidste 2-3 år i Real Madrid.
Jo, han har scoret vigtige mål, men synes også han har hæmmet holdet i pres-spillet, og vi manglet en venstrekant (seneste 2-3 år) til tider idet han for det meste stod inde i feltet. Dette lagde stor pres på Marcelo til at være lidt mere offensiv, for at kompensere for Ronaldo på venstrekanten, og som vi så flere gange, så slår modstanderne kontra på dette, da Marcelo ikke kan nå at komme tilbage.
Hele efteråret skulle vi være tålmodige og vente på hans mål, da han kun scorede 3-4 mål, dette gjorde at vi tabte virkelig mange point. Både på at insistere på Ronaldo, men også mangel på mod til at sætte ham af, og sætte en anden ind. Og for at være ærlig, så SPILLEDE han heller ikke godt. Han prøver selv i stedet for at spille chancen større,, han bliver sur på sine holdkammerater, når de ikke spiller ham. Dette gjorde at holdkammeraterne blev ved med at søge Ronaldo. Han var en god gammeldags 'fisker'. nu ved jeg det kommer til at vælte ind med at han scorede +40 mål, men jeg er sikker på at en spiller som Cavani, Mbappe, Icardi også havde scoret lige så meget med de samme antal chancer, som Ronaldo fik. Og ja, Ronaldo har bare bedre medspillere end så mange andre angribere i verden, derfor er hans stats så meget bedre. DETTE BETYDER IKKE RONALDO ER EN DÅRLIG FODBOLDSPILLER - blot at vi sagtens kunne have gjort det uden ham de sidste 2-3 år.


Hvis du med det mener, at vi også ville have vundet CHL 3 gange i træk uden ham, så er jeg meget uenig. Ronaldos bedste egenskab er ikke hans kynisme, men hans evne til altid at komme frem til store chancer. Så det med at sige, at Cavani, Mbappe og Icardi havde scoret lige så mange med de samme antal chancer giver ikke mening, for de ville aldrig være kommet frem til det samme antal.

Man kan argumentere for, at Ronaldo ikke har haft den største indflydelse i ligaen, selvom han dog havde et fremragende forår i 16/17 sæsonen, men jeg tør godt sige at vi uden ham ikke havde vundet CHL 4 gange de sidste 5 år.

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, andreashn, elle44, ChrillRM14, Kialpe, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #5980 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX
@Fiatten
Som AmorMadrid siger: Helt og aldeles uenig.

Der findes andre hold i verden med fantastiske spillere bag angriberen, men som ikke har haft en Ronaldo af den grund. Det er virkelig en skrøne og en alt alt alt for nem måde at forklare Reals ustabilitet på. Unuanceret først og fremmest.

Real har i mange mange år haft en trup, træner og set-up, der har været rettet mod CHL, mens man har forsømt at skabe et fundament og et koncept, der har hævet holdets bundniveau, så man har kunne stå distancen over 38 ligekampe. Det kan man mene, hvad man vil om, men det har givet resultater i Europa - og Ronaldo har været eksemplificeringen af denne tilgang. Man er netop uovervindelig i knock-out-kampene, fordi spillere som Ramos, Marcelo og Ronaldo har været her. Det er spillere, som i Europa har spillet i et helt andet solsystem - det have ikke været en skid bedre med Lewandowski, Dybala, Alaba, Laporte og andre spillere, man kunne have sukket efter :D

At man kommer langt bagud i ligaen sidste sæson er selvfølgelig dels Ronaldos skyld, da han nu engang har været det vigtigste offensive kort, men i endnu højere grad er det jo hele institutionen Real Madrids skyld i forhold til transferstrategi og håbløst naiv tilgang til kampene. Alle spillede under niveau.

Desværre for optakten til denne sæson, så har man solgt Ronaldo... OG bevaret den naive transferstrategi... :/

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved ChrillRM14.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #5981 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg synes vi har solgt Ronaldo på det helt rigtige tidspunkt. Hvis vi havde beholdt ham, skulle det være for at satse 100% på at vinde Champions League igen. Men prioriteten må for en gangs skyld være på ligaen, og der er et spilkoncept + et hold der arbejder sammen, vigtigere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, ChrillRM14, Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #5982 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Lige som jeg troede VAR ikke kunne blive mere træls, så skaffede det Barca 3 point i går. Øv

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #5983 af Administrationen
Besvaret af Administrationen på emne Om Vores Rivaler IX
Sevilla er tæt på at købe Mariano Díaz for 40 millioner €. Lyon skal have accepteret et salg. Real Madrid får dermed 14 millioner € i klubkassen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #5984 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Om Vores Rivaler IX

Administrationen skrev: Sevilla er tæt på at købe Mariano Díaz for 40 millioner €. Lyon skal have accepteret et salg. Real Madrid får dermed 14 millioner € i klubkassen.


Hvorfor har vi egentligt ikke tænkt i den mulighed? Han burde jo kunne fås til en fin pris, og har vel kvaliteten til at være en fin reserve i modsætning til Mayoral. 18 mål i 34 Ligue1 kampe er da ganske flot.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #5985 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX
Er det idag der skulle komme en afgørelse om PSG og FFP der potentielt kan sende mbappe mod os?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #5986 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Om Vores Rivaler IX

mohbar skrev: Er det idag der skulle komme en afgørelse om PSG og FFP der potentielt kan sende mbappe mod os?


ja men jeg læste tidligere på en hjemmeside jeg ikke husker nu at det er blevet udsat igen og at det slet ikke er sikkert at der kommer en afgørelse i dette vindue.

Jeg er her stadig XOXO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #5987 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Om Vores Rivaler IX

JimmyBroe skrev:

mohbar skrev: Er det idag der skulle komme en afgørelse om PSG og FFP der potentielt kan sende mbappe mod os?


ja men jeg læste tidligere på en hjemmeside jeg ikke husker nu at det er blevet udsat igen og at det slet ikke er sikkert at der kommer en afgørelse i dette vindue.


Og PSG kan formentlig anke afgørelsen, såfremt den skulle gå imod dem. Det er en typisk spekulativ historie udtænkt af aviser som Marca eller AS, der skal finde på noget at skrive om Madrid hver dag.
Sidste redigering: 5 år 7 måneder siden ved Chamartin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 7 måneder siden #5988 af Administrationen
Besvaret af Administrationen på emne Om Vores Rivaler IX
Tillykke til Sevilla. 30 millioner + 5 i variable for Mariano.....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum