Om Vores Rivaler IX
ChrillRM14 skrev: @RealHWL
Jamen hver person sin smag! :D
Personligt må jeg indrømme, at hans til tider lidt kritisable væremåde opvejes helt og aldeles af hans eksemplariske professionalisme og dedikation. For mig at se står han for en ekstrem never-say-never- og vinderattitude, som netop er værdier, som jeg også mener indkapsler Real Madrid som institution - hvilket også har været baggrunden for vores trofæer på det seneste. Det vil jeg altid beundre.
Men lad nu det ligge. Ny tid, ny æra :))
Hans personlighed er en væsentlig faktor for, at han står som en af de største i historien når han lægger støvlerne på hylden. Der er fordele og ulemper ved den mentalitet, og som fan af Real Madrid, så deler jeg helt sikkert Real HWL's holdning, da min kærlighed er langt større til klubben kontra diverse spillere. Det er ikke et angreb på Ronaldo, men en grund til hvorfor han aldrig har været en af mine yndlings igennem tiderne, eller hvorfor jeg i mange år har ønsket ham væk fra klubben. Jeg tror helt sikkert han har store følelser for United og Real, men hans behov for personlig anerkendelse overskygger bare alt andet IMO.
Nyheden er dejlig ny, og der er vel ingen som tvivler på Modric ord om, at han egentlig er lidt ligeglad med om han står som vinder af Ballon d’Or, da holdets succes er den vigtigste for ham. Omvendt er det med Ronaldo, og det er her mine følelser kontra Ronaldo's følelser går mod hinanden, og derfor han aldrig nogensinde vil få samme anerkendelse som f.eks. Raúl, Ramos, Gutí etc. af mig.
Jeg tror alle forstår Ronaldo, og det skal der også være plads til. Jeg bryder mig bare ikke om den måde han oftest har ageret overfor min klub på. Hans udmelding efter Chl trofæet er jo det perfekte eksempel, og fordi jeg er kritisk i forvejen, så kan jeg ikke lade vær med at tænke tanken, at Ronaldo bare vil have noget opmærksomhed, fordi det nu var Bale som var i centrum og ikke ham.
På mange måder er hans vindermentalitet vidunderlig, men for mig er der for mange negative vibes omkring den på klubbasis, og jeg tror også det er derfor han er så hadet af mange, selvom han nok har flere fans end haters world wide.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er rigtig fedt, at vi alle anskuer vores tidligere spillere forskelligt. Det skal der være plads til :-)
Jeg lavede så sent som i dag en lille leg med mine to bedste kammerater, der beklageligvis begge er Manchester United-fans, som gik ud på, at vi hver især skulle stille vores hold af yndlingsspillere siden 1998 for vores respektive favorithold.
Mit hold: Casillas; Carvajal (undskyld, Grande Arbeloa!), Ramos, Hierro, Marcelo; Redondo, Guti, Kroos; Zidane, Raúl og Ruud van Nistelrooy.
Det er et hold af MINE yndlingsspillere de seneste 20 år. Men det er nødvendigvis ikke - eller det er det med sikkerhed ikke - de bedste spillere i Real Madrid de seneste 20 år. De begge var eksempelvis overraskede over, at jeg ikke havde Cristiano Ronaldo på mit hold.
Mit svar, og jeg citerer: "Jeg ser Ronaldo som historiens bedste Real Madrid-spiller, men derfor er han ikke blandt mine yndlingsspillere. Det er vigtigt at adskille tingene, synes jeg".
Derfor er min holdning til denne lille afstikker af en debat også ret klar: Man er nødt til at adskille personen fra spilleren, men det er jo blot min mening til dette emne, hvor der med garanti er 100 forskellige andre holdninger.
- AmorMadrid
- Guld bruger
-
Fondo_Sur skrev: Jeg kan ikke komme i tanke på ét mål (!) han scorede, som han fejrede med Bernabeus fans. Hans øjne har hele tiden været på hans familie på de der VIP med glasfacaden på hjørnet af stadionet. Han var for mig aldrig helhjertet en del af klubben.
Nu ved jeg ikke helt hvad du mener, når du hentyder til at fejre målet med Bernabeus fans, men det tænker jeg da, at han har gjort tonsvis af gange. Prøv at søg på nogle forskellige af hans vigtigt mål på Bernabeu, og jeg tror du vil finde flere hvor det bliver fejret med fansene.
Her ved det tredje mål mod Wolfsburg (efter 5 min i videoen):
Ved ikke helt hvorfor alle så gerne vil fremstille Ronaldo som værre end han er. Det er da også meget forfriskende, at der er bare én, der tør gøre noget andet end de faste uskrevne regler, der åbenbart er for opførsel på en fodboldbane. Han har trods alt også været verdens bedste i flere år, så det ville da også være mærkeligt ikke at være lidt stolt af sig selv. Men det er måske bare mig.
Hele klippet er ikke med i det mål, og jeg er ret sikker på, at han bare gjorde hvad han plejede i den situation. Dén kamp er dog min all-time favorit kamp af Ronaldo i Real Madrid.
Det er ikke for nedgøre ham på nogen måde, men var bare sådan det var. Hele stadion kigger på ham, men han ser op på nogle få VIP pladser hver eneste gang. Der var helt sikkert målfejringer der foregik anerledes, men ikke nogen jeg husker. Det er i hvert fald nogen man skal finde frem i youtube-arkivet.
Daniel skrev: Dios
Det er rigtig fedt, at vi alle anskuer vores tidligere spillere forskelligt. Det skal der være plads til :-)
Jeg lavede så sent som i dag en lille leg med mine to bedste kammerater, der beklageligvis begge er Manchester United-fans, som gik ud på, at vi hver især skulle stille vores hold af yndlingsspillere siden 1998 for vores respektive favorithold.
Mit hold: Casillas; Carvajal (undskyld, Grande Arbeloa!), Ramos, Hierro, Marcelo; Redondo, Guti, Kroos; Zidane, Raúl og Ruud van Nistelrooy.
Det er et hold af MINE yndlingsspillere de seneste 20 år. Men det er nødvendigvis ikke - eller det er det med sikkerhed ikke - de bedste spillere i Real Madrid de seneste 20 år. De begge var eksempelvis overraskede over, at jeg ikke havde Cristiano Ronaldo på mit hold.
Mit svar, og jeg citerer: "Jeg ser Ronaldo som historiens bedste Real Madrid-spiller, men derfor er han ikke blandt mine yndlingsspillere. Det er vigtigt at adskille tingene, synes jeg".
Derfor er min holdning til denne lille afstikker af en debat også ret klar: Man er nødt til at adskille personen fra spilleren, men det er jo blot min mening til dette emne, hvor der med garanti er 100 forskellige andre holdninger.
Sjov leg :)
Vores hold er faktisk utrolig identiske. Jeg ville nok tage Salgado i stedet for Carvajal, Modric i stedet for Kroos og El Fenomeno i stedet for Ruud van Nistelrooy, som i øvrigt ikke burde være på nogens liste :D
Ellers enig. Med Ronaldo har jeg bare altid savnet noget holdånd af en art, eller hvor han ikke har brug for at iscenesætte sig selv, men det er nogen sjove tanker som altid vil dele vandene når snakken falder på ham.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Det er bare så nemt at købe ind på det narrativ, at Ronaldo kun spiller for sig selv og er ligeglad med holdet... det er et narrativ, som har gjort, at det er utrolig nemt at hade Ronaldo... Han har jo også mærket det flere gange fra Bernabeus publikum, der også buher af ham osv.
Selvfølgelig er Real Madrid mere og større end Ronaldo, men jeg kan ikke helt se, hvorfor dette argument nødvendigvis står i modsætning til, hvad han står for. Det er jo samtidig svært at blame ham for at være centrum, når det nu ofte har været ham der har reddet holdets røv i så mange vigtige kampe. Det er jo hele institutionens skyld, at man ikke har være bedre i ligaen de sidste mange år, og det havde været et titel-mæssigt magert årti, hvis ikke man havde haft lidt kontroversielle spillere som Ramos og Ronaldo og Casemiro osv, der bare har stået for noget andet end det der ydmyge jantelovsgemyt (sat lidt på spidsen ;)), men i stedet en kynisk attitude. jeg synes sgu, at Reals europæiske dominans netop er karakteriseret ved kynisme, effektivitet og vindergen - altsammen noget som jeg synes Ronaldo i særdeleshed har været med til at give holdet. Det synes jeg har været mega fedt!
Når det er sagt, så er det selvfølgelig helt subjektivt, om han er brugere herindes favoritspiller - de færreste stiller jo spørgsmålstegn ved hans sportslige contribution :)
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Fint hold, og sjov lille eksperiment, jeg er nødt til at vælge 12, for venstrebacken er simpelthen for svær ;)Dios skrev:
Daniel skrev: Dios
Sjov leg :)
Vores hold er faktisk utrolig identiske. Jeg ville nok tage Salgado i stedet for Carvajal, Modric i stedet for Kroos og El Fenomeno i stedet for Ruud van Nistelrooy, som i øvrigt ikke burde være på nogens liste :D
Ellers enig. Med Ronaldo har jeg bare altid savnet noget holdånd af en art, eller hvor han ikke har brug for at iscenesætte sig selv, men det er nogen sjove tanker som altid vil dele vandene når snakken falder på ham.
Det er svært med Ronaldo. Han er uden tvivl, hvis ikke den bedste spiller i klubben nogensinde, så i hvert fald top 3. Alligevel tror jeg der er mange der ikke ville have ham på deres all-time favorithold, grundet hans personlighed, og fordi han ikke ligefrem fremstår som en holdspiller. Man ville formentlig se 99% af alle fans have Iker, Ramos, Zizou og Raúl på sine hold, men det er næppe tilfældet med Ronaldo.
Mit hold er
Iker - Salgado - Ramos - Hierro - Carlos/Marcelo (det er et fuldstændig umuligt valg for mig)
Redondo - hans detalje er mit første reelle minde fra en fodboldkamp, og jeg var solgt med det samme.
Figo - Zizou - Guti
Raúl - R9
Spørger man mig om 5-10 år vil Modric formentlig erstatte Figo, så det er nok nostalgien der skærer igennem og overtrumfer. I øvrigt de to eneste der har levet op til det forpligtende nr. 10 i de 20 år jeg har fulgt klubben. Cristiano kan nok også komme på tale til den tid, når han er stoppet med at spille, det vil i så fald være på bekostning af R9, der jo egentlig aldrig rigtigt for alvor vandt noget med os, men han var bare så fed en spiller.
Boblere:
Cristiano - selvfølgelig. Men hans attitude, og det nylige klubskifte der, personligheden til trods, stadig svier, gør at han må vente med at komme på.
Morientes - han har altid været en af mine favoritter, og mindes især kampen mod Las Palmas hvor han i sidste minut brænder straffe for at score dobbelt hattrick. Mindes desværre også især målet på Bernabeu for Monaco.
Nacho - fantastisk team player, han har uendelig meget respekt fra mig
Den største gennem tiderne vil for mig altid være Zidane. Det var det allerede inden han blev manager - der var det dog tæt mellem ham og Raúl, men hans CL-hattrick har cementeret ham som urokkelig nr. 1.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Men han tilbragte altså næsten et årti i klubben, det er meget i nutidens fodbold! 9 sæsoner i klubben, direkte involveret i latterlige 581 mål i 438 kampe – 450 mål og 131 assist – 16 titler (samme antal som Raul, men på hele 7 sæsoner færre), gør ham altså til den absolut bedste i klubbens historie. Nu må visse brugere altså lade vær med at negligere ham på det skammeligste. At få ham "ned" på at være i en top 3 i klubbens historie er jo helt bizart.
Findes i øvrigt utallige videoer af hans motiverende taler i omklædningsrum på klub- og landshold. Hans medspillere og stab har altid rost ham for at være en leder på banen. Ville en spiller, der kun spiller for sig selv gøre det?
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Uha, Figo står i mine øjne utrolig skidt. Han var en fremragende spiller i Barcelona, men langtfra ligeså god i Real Madrid. Hans attitude var forfærdelig IMO, og hans arme kastet i vejret imens han sad på sin flade røv og gestikulerede til samtlige dommere gav mig brækfornemmelser. Ham var jeg sgu aldrig rigtig fan af :)
Derimod står Morientes også utrolig højt på min liste. Den famøse 7-0 kamp står satme også højt på hukommelsen. Hold nu kæft en kamp :D Derudover står spillere som McManaman, Santiago Solari, som dog aldrig skulle have haft den lønforhøjelse, Anelka og Bam Bam også højt på min liste :)
@Real Madrid.
Mange gange, så hjælper det og læse hvad andre skriver. Prøv det, for så virker dit indlæg fuldstændig ligegyldigt! ;)
Casillas
Salgado - Hierro - Ramos - Carlos
Redondo (Makelele til de svære udekampe)
Figo - Modric - Zidane
Raúl - Ronaldo 9
Jeg er egentlig ikke meget for Figo's attitude, men det er så længe siden at det står som ren nostalgi for mig nu.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Casillas
Salgado – Cannavaro/Pepe – Ramos – Carlos/Marcelo (Sophie's Choice)
Xabi Alonso – Modric – Zidane
Raúl – Ronaldo – Cristiano Ronaldo
No solo soy perfecto, también soy Madridista