Om Vores Rivaler IX
Administrationen skrev: Piatek fra Genoa til Milan -> Higuaín fra Milan til Chelsea -> Morata fra Chelsea til Atlético Madrid.
Så kan vi vist godt snuppe deres franske angriber.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev: Kevin-Prince Boateng er tæt på Barcelona, det må være årets agent arbejde!
Og Carlos Vela. Det kan virkelig gå i alle mulige retninger.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
En blanding af twitterelskende, usympatiske og aggresive typer... Alba, suarez, pique, Vidal, boateng
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Steen skrev: Jeg synes til gengæld det er en fremragende handel af Barcelona. Han er verdensklasse og kan alt på sine bedste dage, omend han indtil videre ikke har haft mange af sådanne dage i løbet af en sæson. Det bliver dog langt nemmere nu hvor han skal spille ved siden af Messi. God Suarez backup, han skal nok score en del mål.
Verdensklasse simpelthen? den må du gerne uddybe :-)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Spillere, der senest har været i Sassoulo, Las Palmas og Frankfurt er ikke verdensklasse, de er ikke en gang europæisk klasse - de er noget mærkeligt makværk.
Men mest af alt fortæller det bare, hvor elendigt kørende La Masía er, når man ikke har en eneste ung spiller, der kan få chancen som reserve.
Vi er så meget i gang med at handle til fremtiden - overvej lige vores trup om fem år kontra Barcelonas. Spillerprisen eksploderer i disse år, og det bliver (er?) sådan, at klubberne max har råd til 1-2 stor signing om sommeren, så hvad gør vi - helt genialt - i øvrigt - vi handler nu, og lader dem blive stjerner hos os, så vi ikke skal sidde med uduelige lejesvende fra italienske boldklubber. Jeg LOL'er hele vejen i seng i aften!
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
Hvis man kigger 5 (dælme en lang horisont du valgte der haha) år frem, så vil disse spillere, teoretisk, stadig være på sit højeste for Barca:
Spillere der nu er i A-kæden/hyppig indskifter:
Dembele 21 år nu - 26 om 5 år
Coutinho 26 år nu - 31...
Lenglet 23 .. - 28..
Umtiti 25.. - 30..
Ter Stegen 26 .. - 31..
Arthur 22 .. - 27..
Umtiti 25.. - 30..
Sergi Roberto 26.. - 31..
Semedo 25.. - 30..
Spillere der har stort talent, men som ikke har stamplads endnu:
Riqui Puiq 19.. - 24..
Carles Alena 21.. - 26..
Moussa Wague 20.. - 25..
Derudover er der meget stærke indikationer på, at man har hente De Jong.
Det der vil jeg altså mene er en meget stærk stamme, hvor 1-2 gode signings per sommer kan holde dem "stærke" og "unge". Derudover er det der jo set 5 år frem, hvilket er ret meget. De næste 2-3 år kan de godt nok være uhyggelige, hvis de får tingene til at flaske sig, da både Messi, Suarez, Busquets, Pique (mjah), Vidal, Alba og Rakitic stadig må forventes at være topklasse spillere.
I forhold til Prince, så forstår jeg ikke den store kritik. Jeg kan næsten ikke se en bedre spiller, man kan hente i januar, hvis man har ambitioner om at gå all-in på CHL? Hvilken bedre spiller kan man hente, der ikke er låst i CHL og som vil acceptere en bænkrolle? At han så er en kontroversiel karakter, er noget andet.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Hvor jeg faktisk synes, vi er bedre, er, at vi allerede nu kan lave en start-11'er, med helt den type spillere (også brugbare om fem år), der ingenlunde ville falde igennem i La Liga-kamp. Der har du trods alt mange åbne pladser på dit Barcelona-hold. Og Semedo. Han får så vidt jeg kan læse mig en del kritik internt i Barcelona også.
Derudover er Umtiti så god, at han skal nævnes to gange? ;-)
Men de her spillere fra os ville som sagt udgøre en ikke dårlig start-11'er:
Courtois
Reguillon, Vallejo, Varane, Carvajal
Casemiro, Isco, Ceballos
Vinicius, Asensio, Lucas
På bænken kan du så sætte:
Lunin
Theo
Achraf
Odriozola
Llorente
Valverde
Lucas
Brahim Diaz
Mariano
I min optik så er vi noget mere fremtidssikret. Vores er nemlig ikke kun et par gode unge navne og så en række måske-talenter som Wague, Puig, Aleña, men stort set etablerede spillere over hele linjen.
Og som i alle andre klubber er spillersalg naturligvis en risiko, så det her er bare et øjebliksbillede :-) Jeg har desuden heller ikke regnet Palacios med. Ej heller Militão, omend begge to lyder til at være tæt på os.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
Hvis jeg ikke må tælle Umtiti med 2 gange, så må du heller ikke tælle Kroos med ;-). Han er trods alt 34 om 5 år, og så længe ser jeg ham ikke spille for Real.
Jeg synes heller ikke Semedo er en god spiller. Hvis man ser hvad han bidrager med offensivt, så er det fornærmende ringe af en HB for FCB. Kæmpe tab, at man ikke har fået erstattet Alves ordentligt. Jeg tog ham bare med, fordi han er en del af A-kæden som jeg umiddelbart ser det :-)
Der er bestemt huller i Barcas hold, men jeg synes mere, at det skyldes, at man sov for nogle år tilbage. De sidste par transfervinduer har FCB godt nok stået stærkt, synes jeg. Hvis man desuden får De Jong til sommer, så er det virkelig nogle store signings, man har lavet i kølvandet på "Neymar-"skandalen".
Vanvittig bagkæde hos Real! Det jeg mangler på det Real hold, er bare et par verdensklassespillere frem ad banen. Altså fx en Dembele og en Coutinho. Jeg er en af dem, der har mistet tiltroen til Isco (26 år - 31 år). Asensio (23-28) begynder jeg også at tvivle lidt på, omend det ikke er rimeligt at vurdere ham i denne sæson. Der er selvfølgelig den helt store joker i form af Vinicius, men det er godt nok svært at vurdere. Håber han bliver god, da han bringer noget af det X-factor, jeg virkelig har savnet. Jeg synes derfor, at Barcas hold ser lidt stærkere ud, men jeg må medgive, at du har flyttet lidt på min overbevisning. Jeg mente bestemt, at FCB var lysår foran, men sandheden er jo nok nærmere, at begge hold også om 5 år har nogle yderst konkurrencedygtige mandskaber. Jeg er dog stadig bekymret for Real på den korte bane. De næste 2-3 år, kan jeg altså ikke se dem være med, hvor det er sjovt, hvis ikke de får 1-2 stjerner ind på de offensive pladser.
Enig ift. Stuani. Vanvittig sæson, han har gang i. Jeg vil dog stadig mene, at "Prince" er en god januar signing :-)
5 år, 5 transfer vinduer, der kan ske rigtig meget!
Syntes det er spændende at der bliver købt de største “rigtig” unge talenter før de bliver åndsvag dyre. Man kan selvfølgelig have sin tvivl på om de alle slår igennem. Men med de tossede priser, så kunne det være fint hvis bare hver anden 17 årige bliver en stjerne + dem der ikke bliver kan sikkert sælges for købsprisen alligevel.
Angående Prince, så syntes jeg det er en mærkelig handel, kendt for at skabe problemer, ikke specielt målfarlig, Madrid fan, ikke nogen fremtidsudsigter.
Så vidt jeg ved, så kan man fra dette års CL turnering godt indskrive spiller til foråret, som har spillet Europæisk for en anden klub i efteråret.
Så Lorente, giroud, Marata, Sanchez og Higuain bare for at nævne nogle ville alle være en bedre løsning en Prince