Om Vores Rivaler IX
Courtois
Odriozola - Varane - Militão - Reguilón
Ødegaard - Casemiro - Ceballos
Asensio - Rodrygo - Vinicius
Bænk:
Lunin
Javi Sanchez
Achraf
Llorente
Valverde
Palacios
Brahim
Hvis vi kan få fingrene i en ung 9'er med masser af fremtid i sig (Icardi, Werner, Jovic, Maxi Gomez), så er vi sindssygt godt stillet. Dog er 5 år i fodbold forfærdelig lang tid og allerede om ét kan jeg virke som en idiot for at have skrevet det her.. der skal dog findes en balance, da Real Madrid ikke er Dortmund eller Ajax! Vi skal vinde ALT hvert år. Ikke om 5 år.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
Carlos3 skrev: De seneste rygter går på at Frenkie De Jong er så godt som Barca spiller, og at Mathijs De Ligt højst sandsynligt bliver deres næste target. Hvad er folks holdninger til det?
Utroligt så mange penge Barcelona smider efter spillere disse år, for hverken De Jong eller De Ligt går hen og bliver billige.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
FanOfMagicalTeams skrev: Tak for svaret!
Hvis jeg ikke må tælle Umtiti med 2 gange, så må du heller ikke tælle Kroos med ;-). Han er trods alt 34 om 5 år, og så længe ser jeg ham ikke spille for Real.
Jeg synes heller ikke Semedo er en god spiller. Hvis man ser hvad han bidrager med offensivt, så er det fornærmende ringe af en HB for FCB. Kæmpe tab, at man ikke har fået erstattet Alves ordentligt. Jeg tog ham bare med, fordi han er en del af A-kæden som jeg umiddelbart ser det :-)
Der er bestemt huller i Barcas hold, men jeg synes mere, at det skyldes, at man sov for nogle år tilbage. De sidste par transfervinduer har FCB godt nok stået stærkt, synes jeg. Hvis man desuden får De Jong til sommer, så er det virkelig nogle store signings, man har lavet i kølvandet på "Neymar-"skandalen".
Vanvittig bagkæde hos Real! Det jeg mangler på det Real hold, er bare et par verdensklassespillere frem ad banen. Altså fx en Dembele og en Coutinho. Jeg er en af dem, der har mistet tiltroen til Isco (26 år - 31 år). Asensio (23-28) begynder jeg også at tvivle lidt på, omend det ikke er rimeligt at vurdere ham i denne sæson. Der er selvfølgelig den helt store joker i form af Vinicius, men det er godt nok svært at vurdere. Håber han bliver god, da han bringer noget af det X-factor, jeg virkelig har savnet. Jeg synes derfor, at Barcas hold ser lidt stærkere ud, men jeg må medgive, at du har flyttet lidt på min overbevisning. Jeg mente bestemt, at FCB var lysår foran, men sandheden er jo nok nærmere, at begge hold også om 5 år har nogle yderst konkurrencedygtige mandskaber. Jeg er dog stadig bekymret for Real på den korte bane. De næste 2-3 år, kan jeg altså ikke se dem være med, hvor det er sjovt, hvis ikke de får 1-2 stjerner ind på de offensive pladser.
Enig ift. Stuani. Vanvittig sæson, han har gang i. Jeg vil dog stadig mene, at "Prince" er en god januar signing :-)
Lige et spørgsmål omkring Dembele og Coutinho. Bliver ved med at læse at de ikke lever op til deres høje priser, og ser nogle gange at de rygtes væk, men står det virkelig så skidt til for dem? Du omtaler dem jo selv som store profiler i klubben.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
De Ligt har de opgivet ifølge catalansk presse, da han simpelthen bliver for dyr. De har også hentet Todibo i Toulouse, så det indikere, at de er gået videre fra De Ligt. Jeg tror De Ligt kommer til at koste mellem 90-100 millioner euro. Ajax vil stræbe efter at skabe den samme "auktion", som de formåede at skabe for De Jong. Han er dog helt sikkert fortid til sommer, så jeg er 95% sikker på, at han ikke ryger til Barca. PSG, City eller Juve er mit bud. De Ligt er en spiller, som jeg glæder mig til at se i vores to opgør mod Ajax. Jeg er rigtig glad for, at vi står til at hente Militão, som jeg tror vil overraske rigtig mange, men det kunne være spændende at se, hvis to fantastiske præstationer fra De Ligt, kan presse ham ind i billedet.
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
Coutinho: Startede fantastisk. Siden har han skuffet, synes jeg. Det var en etableret spiller tæt på sin bedste alder, så jeg troede han ville gå ind og gøre en langt større forskel på en historisk ringe Barca midtbane. Når man ser ham spille for tiden, så ligner han en deprimeret og presset spiller. Til Coutinhos forsvar skal det dog siges, at han også har været lidt uheldig. Han har været meget tæt på at score mål, i næsten alle kampe han har spillet. Til prisen tror jeg dog, at de fleste havde forventet, han ville gøre det bedre. Han virker lidt ensidig i sit spil også. Jeg tror dog stadig, han kan blive en stor succes, hvis han har mentaliteten.
Dembele: For mig er det en gåde, at han ikke skiftede til Real. Han ville gøre det FANTASTISK med Reals spillestil, og jeg så ham virkeligt som fejlcastet til Barca. Er stadig forundret over, man ikke fik fat i ham. For Barca startede han lidt skidt. Blev skadet 6 md., havde for store bevægelser, dårlig spilforståelse og ingen defensiv disciplin. Derefter kom så alt den negativ presse omkring mangel på disciplin uden for banen. Herefter skal jeg ellers love for, at han har overrasket mig. Han spiller virkelig fantastisk. Han er begyndt at slå nogle vanvittige afleveringer og udvise et blik for spillet, der kommer helt bag på mig. Derudover er han vanvittig hurtig, og så er han begyndt at drible langt bedre, mens han også har brug for langt mindre plads at spille på. Jeg ved godt, at det er mod Leganes, men prøv at gå ind og se "every touch" videoer fra den kamp. Den viser, hvad det er, han er begyndt at kunne for Barca. Han har virkelig overrasket mig.
Hala
Hvor ville jeg dog ønske, at vi snart gjorde lidt som Barca og brugte penge. Det er lidt paradoksalt, at vi er i total krise og alligevel kun henter en 13-årig spanier i England, mens det kører på skinner for Barca, der alligevel smider penge om sig.
Er godt klar over, at man skal foretage de rette køb, men det ville bare være rart med lidt fandenivoldskhed og risikovillighed på transfermarkedet.