Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Om Vores Rivaler IX

Om Vores Rivaler IX 1 måned 2 uger siden #6829

• Fondo_Sur
  • Fondo_Sur's profilbillede
  • Platin bruger
Kratmus skrev:
Fondo_Sur skrev:
JesperThomsen skrev:
Real HWL skrev:
Ramos4 skrev:
Fondo_Sur skrev:
Ramos4 skrev:
BBB skrev:
Ramos4 skrev:
Jeg ser Liverpool som ret store favoritter mod Barca. Men alt kan selvfølgelig ske når du har Messi.

Jeg regner med, at Barcelona kører Liverpool midt over. Jeg ved godt, at det kan være svært at sætte sig op til en enkelt kamp, når man sidder tungt på ligaen, men Barcelona er så professionelle, at det bliver en kamp, hvor jeg kommer til at smide en skilling på dem.

Liverpool havde vel med al respekt vundet CL sidste år, hvis ikke Salah var blevet skadet.

Stop det her før den bliver en myte. Liverpool pressede Real Madrid i starten af kampen ligesom Juventus gjorde året inden. 20-25 minutter også kan man ikke køre det show længere. Begge hold blev kørt rundt af prime Modric og co. i anden halvleg, end of story.

Argh. Forskellen på de to eksempler er så at Juventus jo intet har at true med oppe foran, så vores forsvar kunne stille sig langt op og presse aggressivt. Mod Liverpool var det tydeligt at vi gik 10 meter længere frem da Salah røg ud. Vi var gevaldigt på hælene inden og kunne have været bagud 0-2. Men pudsigt at deres gode periode lige akkurat stoppede da Salah gik ud. Lidt af et tilfælde :)

Jeg er enig i at Liverpool var bedst indtil Salah blev skadet. Om vi havde vundet hvis han havde spillet 90 min, det får vi aldrig svar på. Men det er ikke særlig holdbart at et hold er så afhænger af en spiller, at de nærmest kollapser totalt efter han må udgå. Derfor tabte Liverpool helt fortjent den finale.

Se hvordan Real Madrid er kollapset efter Ronaldo er skiftet..

Åh, en af de andre store myter ... I Ronaldos ni sæsoner i klubben så vandt han jo også hele to ligatitler.

Med skyklapper er det også svært at se sandheden i øjnene. Dette er den dårligste sæson i dette årtusind, særligt spillemæssigt har det været decideret ynkeligt. Gårsdagens nederlag er blot endnu et knivstik i det efterhånden MEGET åbne sår. Zidane kommer ikke til at ændre noget, hverken nu eller i næste sæson. Måske lidt i halvlegen engang i mellem.

Haha, jeg kan godt lide hvordan du prøver at overdrive situationen. Ronaldo kunne ikke have skaffet dette hold mere. Champions League vil dog altid være et spørgsmålstegn, men det var mere et kollektivt kolaps end at vi manglede gode afsluttere på holdet. Ligesom Juventus blev kollektivt udklasseret. Marcelo ville stadigt ikke løbe nok, Ramos ville nok stadigt være karantæneramt, Nacho ville stadigt tabe luftdueller, Varane ville stadigt lave fejlafleveringer, Carvajal ville stadigt blive fanget på det forkerte ben, Casemiro ville stadigt være en klods på banen, Modric ville stadigt være færdig som en af verdens bedste spillere, Kroos ville stadigt være en traktor på banen (som Schuster ville sige det), Bale ville stadigt være endegyldigt ligegyldig, Lucas ville stadigt ikke være god nok etc. Ronaldo kunne måske have sikret Real Madrid 6+ point mere i ligaen, that's it. Nå, nok spåkone-tid for nu ...
"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED

Om Vores Rivaler IX 1 måned 2 uger siden #6830

• Hansen
  • Hansen's profilbillede
  • Guld bruger
Ramos4 skrev:
Hansen skrev:
Eriksen har spillet forfærdeligt indtil videre. Det har han en tendens til at gør mod større hold. Ham må gerne blive i Spurs

Pogba spiller af lort, Eriksen spiller af lort, Neymar slår fans. Hvem er det lige vi skal købe så? Det er lidt hårdt at dømme Eriksen på én kamp synes jeg. Specielt når man kigger på hvilke stats han faktisk har, på trods af at han spiller sammen med middelmådige spillere. Jeg tror han kan blive rigtig god i de rette rammer.

Hvis man skulle vælge Pogba, Neymar eller Eriksen er der vel ikke noget tvivl. Eriksen og Neymar hører hellere ikke i samme række. Jeg er nok lidt hård i min bedømmelse, da det er så utrolig frustrende at se Real Spille for tiden og vi måske bare har en tendens til at kritiser andre med på vejen :D

Men, hvis man skal give 150+m for Eriksen, så skal man da med rette også kritiser ham når det ikke går ham godt. Han er udentvivl Spurs bedste spiller. Han bliver 28 til det nye sæson. Han har spillet fint, men faldet i tempo på det seneste, mod City og nu Ajax. Vil han være god for Real Madrid lig nu? Ja uden tvivl, men til 150m? Du har dog ret i at Spurs har utrolig middelmådig spillere, så det skulle måske vægtes i den grad.

Så hellere at Real Madrid fokuseret på andre vigtig dele også. Ziyach i stedet for Vazquez, Hazard i stedet for Bale, Nicolas Pepe eller Jovic som backup til Benz. Jeg tror stadigvæk at fejlen ligger i vores angreb og det så vi senest da Benzema ikke var med og at det er dér man skal starte.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED

Om Vores Rivaler IX 1 måned 2 uger siden #6831

• Ramos4
  • Ramos4's profilbillede
  • Platin bruger
Hansen skrev:
Ramos4 skrev:
Hansen skrev:
Eriksen har spillet forfærdeligt indtil videre. Det har han en tendens til at gør mod større hold. Ham må gerne blive i Spurs

Pogba spiller af lort, Eriksen spiller af lort, Neymar slår fans. Hvem er det lige vi skal købe så? Det er lidt hårdt at dømme Eriksen på én kamp synes jeg. Specielt når man kigger på hvilke stats han faktisk har, på trods af at han spiller sammen med middelmådige spillere. Jeg tror han kan blive rigtig god i de rette rammer.

Hvis man skulle vælge Pogba, Neymar eller Eriksen er der vel ikke noget tvivl. Eriksen og Neymar hører hellere ikke i samme række. Jeg er nok lidt hård i min bedømmelse, da det er så utrolig frustrende at se Real Spille for tiden og vi måske bare har en tendens til at kritiser andre med på vejen :D

Men, hvis man skal give 150+m for Eriksen, så skal man da med rette også kritiser ham når det ikke går ham godt. Han er udentvivl Spurs bedste spiller. Han bliver 28 til det nye sæson. Han har spillet fint, men faldet i tempo på det seneste, mod City og nu Ajax. Vil han være god for Real Madrid lig nu? Ja uden tvivl, men til 150m? Du har dog ret i at Spurs har utrolig middelmådig spillere, så det skulle måske vægtes i den grad.

Så hellere at Real Madrid fokuseret på andre vigtig dele også. Ziyach i stedet for Vazquez, Hazard i stedet for Bale, Nicolas Pepe eller Jovic som backup til Benz. Jeg tror stadigvæk at fejlen ligger i vores angreb og det så vi senest da Benzema ikke var med og at det er dér man skal starte.

Med al respekt så giver det ikke meget mening for mig, når folk tror at unge Ajax-folk krydret med en Jovic, Sancho eller Joao Felix kan gå ind og slå til på vores hold. Vi har rigeligt talenter i Vinicius, Rodrygo, Asensio, Brahim + evt. Jovic. Nu skal vi ud og have kvalitetsspillere i deres bedste alder. Vi vinder simpelthen ikke noget med talenter - you don't win anything with kids ;) Jo, det sker once in a blue moon som nu Ajax i år, men 49/50 år vil et talentfuldthold spille rigtigt fint men ikke vinde noget.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED
Følgende bruger(e) har sagt tak: Jonas

Om Vores Rivaler IX 1 måned 2 uger siden #6832

• Dios
  • Dios's profilbillede
  • Platin bruger
Ramos4 skrev:
Med al respekt så giver det ikke meget mening for mig, når folk tror at unge Ajax-folk krydret med en Jovic, Sancho eller Joao Felix kan gå ind og slå til på vores hold. Vi har rigeligt talenter i Vinicius, Rodrygo, Asensio, Brahim + evt. Jovic. Nu skal vi ud og have kvalitetsspillere i deres bedste alder. Vi vinder simpelthen ikke noget med talenter - you don't win anything with kids ;) Jo, det sker once in a blue moon som nu Ajax i år, men 49/50 år vil et talentfuldthold spille rigtigt fint men ikke vinde noget.

Hakim er 26 år, Hazard 28 år, Nicolas Pepe er 24 år og Jovic fylder 22 år i år. Det er altså ikke børn Hansen omtaler :) Er helt med på, at det nok kun er Hazard som er verdensklasse, men hvorfor skulle en Hakim ikke kunne slå samtlige af vores offensive af holdet? Han har jo gjort det fuldstændig vanvittigt denne sæson, og kommer med alt det vi mangler, og vel har manglet siden Figo sad på den højrekant :)

Vi kan ikke vinde noget, fordi sammensætningen er helt af helvedes til. Det er jo ikke fordi vores spillere er børn, at vi ikke vinder. Det er jo de ældre bærende spillere som er faldet fuldstændig igennem denne sæson, og selvom det ikke skal være en undskyldning, men blot en forklaring, så bliver det rigtig svære omstændigheder for de unge at præstere i.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden af Dios.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED

Om Vores Rivaler IX 1 måned 2 uger siden #6833

• Ramos4
  • Ramos4's profilbillede
  • Platin bruger
Jeg ved ikke. Jeg er nok blevet meget afskrækket af hele Vinicius-tingen. Han er jo rigtig god, men der er også rigtig langt igen. Mht. Hakim vidste jeg ikke han var 26, men så kan man jo spørge sig selv hvorfor han er i Ajax som 26-årig.

Eriksen og Hazard er perfekte aldersmæssigt, stort set. Men jeg stejler lidt når folk tror, at nogen på det her Ajax hold kan gå hele vejen og blive verdensstjerner. Jeg tror hånden på hjertet at det er holdet der er godt og de har en mirakel-sæson. Udover De Ligt og De Jong er resten altså ikke nogen jeg tror kommer til at blive til det store. Ligesom Leicester i deres sindssyge sæson havde Kanté der var god, og så...ja ingen andre der har slået igennem. Selv Mahrez har ikke været mere end middelmådig siden den magiske sæson.

Kort sagt: Ja til Eriksen og Hazard, men rolig nu til at hente halvdelen af Ajax-holdet, Jovic, Joao Felix og satse på Vinicius. Jeg synes vi har hentet rigeligt talenter, og vi er slet ikke i en position hvor vi kan tillade os at satse på en masse lotto-kuponer, når man kigger på hvor ringe vi har været i ligaen i mange år.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED
Følgende bruger(e) har sagt tak: elle44

Om Vores Rivaler IX 1 måned 2 uger siden #6834

• Fondo_Sur
  • Fondo_Sur's profilbillede
  • Platin bruger
@ramos4

Det her Ajax hold er da fyldt med kommende (og nuværende) verdensstjerner? Situationen minder mig lidt om det hold Southampton havde for nogle år siden, hvor der bemærkelsesværdigt har vist sig at der var rigtige gode spillere at hente. Nogle spillere de havde i den lille klub: Shaw, Lovren, Alweireld, Clyne, Wanyama, Tadic, Mané.

Ajax er så bare på et højere niveau, da de nu måske kommer til at vinde Champions League. Det er i hvert fald meget sjældent man ser et hold komme så suverænt videre gennem runderne!

Ergo: Det kan sagtens være en god idé at fortsætte jagten efter spillere, der ikke er de største stjerner endnu.

Dog er det også tid til at Real Madrid laver en handel med shock-value.

Der skal hentes lidt af hver.
"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED

Om Vores Rivaler IX 1 måned 2 uger siden #6835

• Ramos4
  • Ramos4's profilbillede
  • Platin bruger
Det kan godt være en Southampton situation, jeg tror dog mere på et Leicester scenarie :) Ajax, som Leicester, er gode pga. kollektivet og ikke fordi spillerne er fantastiske - minus et par få. Mange storklubber kommer til at brande nallerne på at købe ind i Amsterdam. Det er blot min tese.

Og det er ikke kun til @Hansen, nu opsummerede jeg lige nogle generelle holdninger jeg har set herinde - jeg er godt klar over du ikke er fortaler for alle talenter og hele Ajax-holdet.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED
Følgende bruger(e) har sagt tak: elle44, Fondo_Sur

Om Vores Rivaler IX 1 måned 2 uger siden #6836

• Dios
  • Dios's profilbillede
  • Platin bruger
@Ramos4.

Jeg er jo som sådan ikke uenig med dig, men holdet i denne her sæson har jo også vist, at det ikke er alderen den er gal med. Det er jo ligeså meget kvaliteten, og Hakim er immervæk langt mere attraktiv for mig end Asensio f.eks..
Om Hakim kan levere noget der minder om det han er igang med denne sæson vides ikke, men som type, så er han præcis det vi har brug for IMO. Jeg er stadig ikke af den holdning, at jeg mener vores manglende mål skyldes vi ikke har en bomber eller decideret 9'er. Jeg vil hellere lægge den ud på vores offensive midtbanespillere som hverken er gode nok foran mål, eller chanceskabende nok i sit spil. Det er Hakim til gengæld, men endnu en lottokupon tør jeg godt og kalde ham, men sammenlignet med hvad man ellers kan få, og til prisen, så er jeg godt nok på ham. Han har vidst en latterlig lav frikøbsklausul, og er ikke noget nær så hypet som Sancho og hvad de andre unge drenge hedder.

Igen, så er det vel et krav og forventning at Hazard og Eriksen eller Pogba hentes. Det kan der jo ikke være tvivl om, og det tror jeg som sådan heller ikke Zidane er. Det giver kvalitet og sult på topplan, selvom Eriksen og Pogba stadig skal bevise deres værd på højeste niveau, og i en længere periode end blot 2-3 måneder ad gangen.
Det siger sig selv, at Benzema selvfølgelig er fast mand igen til næste sæson, og det må kritikere jo bare indfinde sig i. Hans plads på holdet er slet ikke til diskussion fra starten af næste sæson, og det er jo fuldt fortjent.

Så mangler vi stadig den højrekant, eller hvad Zidane nu har i tanker med et muligt formationsskifte.
Synes egentlig det er helt fint stadig og satse på Isco og Asensio, og selvfølgelig er der ikke en chance for, at nogle af dem er tiltænkt som en fast starter fra næste sæson. De skal udgøre bredden, og arbejde sig ind på holdet den vej igen.
Det helt store spørgsmål for mig bliver om Zidane kan trumfe endnu en spiller igennem overfor Perez, for Zidane er godt nok ikke fan af ungdommen, og jeg tror Vinicius vil få det svært under Zidane, men meget afhænger af om Zidane får sin sidste spiller, eller om klubben satser på, at de 2 nævnte spillere er nok og ungdommen samt Isco, Asensio og måske endda også Lucas skal udgøre bredden.

Er helt klart blevet varm på Hakim som sidste mand, så den hedder: Casemiro, Modric/Kroos, Eriksen/Pogba, Hazard, Hakim og Benzema. Nu må vi se hvad der sker :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden af Dios.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED
Følgende bruger(e) har sagt tak: Ramos4

Om Vores Rivaler IX 1 måned 2 uger siden #6837

• slb1995
  • slb1995's profilbillede
  • Ekspert bruger
Tidernes største og bedste målmand (i hvert i Madrid-sammehænge), Iker Casillas, er blevet ramt af et hjerteanfald og opereret efter en Porto-træning i dag. Hans tilstand skulle under omstændighederne være ok.
God bedring til San Iker, der nok aldrig bliver overgået for undertegnede.
P.s. Mærkelig tråd at skulle omtale en sådan skikkelse.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED

Om Vores Rivaler IX 1 måned 2 uger siden #6838

• Ramos4
  • Ramos4's profilbillede
  • Platin bruger
Hvad med Vinicius, Dios? Efter hans begejstring af fansene har jeg svært ved at se andet end at han bliver svær at komme uden om. Rodrygo kommer. Alle trænere er vilde med Vasquez. Jeg synes godt nok vi har mange middelspillere, lottokuponer, talenter og reserver oppe foran. Det er svært at finde hoved og hale i.

Jeg så gerne Benzema - Hazard - kvalitetsspiller. Om det så er Mané, Neymar eller hvad, ved jeg ikke. Skal vi købe endnu en offensiv spiller giver det kun mening for mig at hente en klasse spiller. Vi har rigeligt hvad-nu-hvis spillere :)
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED
Følgende bruger(e) har sagt tak: elle44

Om Vores Rivaler IX 1 måned 2 uger siden #6839

• El Siete
  • El Siete's profilbillede
  • Platin bruger
@Dios
Hold da op, Ziyechs frikøbsklausul er på 30M kan jeg læse mig frem til. Det behøves der ikke tænkes meget over, ud med Vasquez og ind med ham, tak.
Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED
Følgende bruger(e) har sagt tak: Dios, mohbar

Om Vores Rivaler IX 1 måned 2 uger siden #6840

• mohbar
  • mohbar's profilbillede
  • Platin bruger
El Siete skrev:
@Dios
Hold da op, Ziyechs frikøbsklausul er på 30M kan jeg læse mig frem til. Det behøves der ikke tænkes meget over, ud med Vasquez og ind med ham, tak.

Ren SPOTPRIS når han kan komme med disse stats : www.transfermarkt.com/hakim-ziyech/leist...daten/spieler/217111
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED
Følgende bruger(e) har sagt tak: El Siete
Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.