Om Vores Rivaler IX

6 år 11 måneder siden #7225 af PMO
Besvaret af PMO på emne Om Vores Rivaler IX

nono skrev: Det er efterhånden tåkrummende at se Messi optræde for Argentina. Han burde sgu være stoppet første gang han truede med det - siden da har han jo bare blameret sig med den ene håbløse indsats og slutrunde efter den anden.

Jeg har tidligere frydet mig over hans impotens på landsholdet, men igår synes jeg faktisk at det var svært at se på. Som at se en gammel rotte forsøge at komme op af toiletkummen, for gang på gang at glide ned igen. Morsomt indtil det går op for én af den faktisk er ved at drukne.

Det er også utroligt med de spillere Argentina har, at det altid kun bliver til “lige ved og næsten”. På papiret har holdet aldrig fejlet noget.
Jeg ved godt det er en upopulær holdning, men jeg ville stadig gerne have set Messi spille i fx PL og se hvordan det var gået.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #7226 af Nicklas
Besvaret af Nicklas på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg synes overhovedet ikke, at Argentina har et godt hold. De har gode spillere rundt omkring, men Brasilien har op til flere klassespillere til hver eneste position på banen. I nat stiller de med Rodrigo De Paul på midtbanen, som gør det fint i Udinese, men det er godt nok noget af en kløft i kvalitet fra De Paul til Lionel Messi.

Det samme i forsvaret, hvor Juan Foyth skal stå en højre back. Så er det så imponerende, at de kan Ángel di Maria og Giovani Lo Celso på bænken, men Brasilien har bare et laaangt bedre hold. I øvrigt synes jeg heller ikke, at Messi er dårlig for Argentina - det er de fleste af hans medspillere til gengæld.

6 år 11 måneder siden #7227 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX

Nicklas skrev: Jeg synes overhovedet ikke, at Argentina har et godt hold. De har gode spillere rundt omkring, men Brasilien har op til flere klassespillere til hver eneste position på banen. I nat stiller de med Rodrigo De Paul på midtbanen, som gør det fint i Udinese, men det er godt nok noget af en kløft i kvalitet fra De Paul til Lionel Messi.

Det samme i forsvaret, hvor Juan Foyth skal stå en højre back. Så er det så imponerende, at de kan Ángel di Maria og Giovani Lo Celso på bænken, men Brasilien har bare et laaangt bedre hold. I øvrigt synes jeg heller ikke, at Messi er dårlig for Argentina - det er de fleste af hans medspillere til gengæld.

Men hvis Messi alene kan vinde titler for Barca, så bør han vel også kunne det samme for Argentina? ;) eller

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

6 år 11 måneder siden #7228 af nono
Besvaret af nono på emne Om Vores Rivaler IX

ChrillRM14 skrev:

Nicklas skrev: Jeg synes overhovedet ikke, at Argentina har et godt hold. De har gode spillere rundt omkring, men Brasilien har op til flere klassespillere til hver eneste position på banen. I nat stiller de med Rodrigo De Paul på midtbanen, som gør det fint i Udinese, men det er godt nok noget af en kløft i kvalitet fra De Paul til Lionel Messi.

Men hvis Messi alene kan vinde titler for Barca, så bør han vel også kunne det samme for Argentina? ;) eller

Det kan godt være Argentinas hold lige præcis dette år ser lidt svagere ud end vanligt, men generelt sværter det da i den grad Messi's eftermægle at der jo netop ikke har været tale om talent-tørke den epoke hvor han har spillet på landsholdet for Argentina - snarere tværtimod har der været tale om en gylden generation hvor de ved mange slutrunder kunne have sat 2 lige gode hold. Nævner her et lille udpluk af spillere som Messi har spillet sammen med på landsholdet - uden at vinde en hylende fis.

Aguero
Dybala
Lamela
Icardi
Higuain
Di Maria
Lavezzi
Banega
Macherano
Demichelis
Garay
Otamendi
Pastore
Maxi Rodriguez
Zabaleta
Exequiel Palacios
Marcos Rojo
Sergio Romero
Cambiasso
Coloccini
Fazio
Heinze
Diego Milito
Gabriel Milito
Riquelme
Veron
Saviola
Zanetti
Tevez
Roberto Ayala
Pablo Aimar
Crespo
Juan Pablo Sorin
Walter Samuel
Zarate
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego, Raul7-2880, andreashn

6 år 11 måneder siden #7229 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX
Messi er ude med riven efter dommer, Var osv.. Hvis det havde været anden spiller der havde sagt alt det havde medierne straks været efter ham om at han er dårlig taber, tudefjæs osv.

Messi bør se indad og indse at han og hans hold spillede elendigt stort set alle kampene i copa. Og folk må bare indse at Messi er en utrolig god spiller men han er absolut ikke en der tager lederskab og ansvar med på banen.

Verdens bedste Barcelona spiller.... - nogensinde!

6 år 11 måneder siden #7230 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX

nono skrev: Det er efterhånden tåkrummende at se Messi optræde for Argentina. Han burde sgu være stoppet første gang han truede med det - siden da har han jo bare blameret sig med den ene håbløse indsats og slutrunde efter den anden.

Jeg har tidligere frydet mig over hans impotens på landsholdet, men igår synes jeg faktisk at det var svært at se på. Som at se en gammel rotte forsøge at komme op af toiletkummen, for gang på gang at glide ned igen. Morsomt indtil det går op for én af den faktisk er ved at drukne.

Hahaha kunne ikke udtrykkes bedre.

Og hvis du bor til leje synes jeg du skal få dig en ny interesse/hobby og få kontaktet varmemesteren så i kan få bugt med de skadedyr. .

6 år 11 måneder siden #7231 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Raúl vandt intet med landsholdet, haha, hold kæft en taber hva'? Han havde også mange gode holdkammerater.

Eller kan ting som trænervalg, taktik, harmoni i truppen, fodboldforbundet osv. spille ind?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

6 år 11 måneder siden #7232 af nono

Ramos4 skrev: Raúl vandt intet med landsholdet, haha, hold kæft en taber hva'? Han havde også mange gode holdkammerater.

Eller kan ting som trænervalg, taktik, harmoni i truppen, fodboldforbundet osv. spille ind?

Nu gør Raul selv eller folk omkring Raul jo ikke lige frem krav på tronen som den bedste spiller nogensinde. Synes godt vi kan tillade os at være kritiske overfor Messis totale mangel på succes med landsholdet.

Herudover spillede Raul ikke Copa America AKA den nemmeste turnering at vinde i landsholdssammenhæng hvis man kommer fra Argentina eller Brasilien. Havde han gjort der havde han nok som minimum nappet den en enkelt gang :-)

Og sidst men ikke mindst var og er Rauls generations evindelige nederlag med så gode spillere som de havde da også genstand for kritik og armod.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben

6 år 11 måneder siden #7233 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
Og så siger jeg det gerne, selvom det er herinde. Raúl var på ingen måder et sted, hvor han skal sammenlignes med historiens bedste igennem tiderne. Raúl var rendyrket verdensklasse, men der var en elite over ham, og det er jo slet ikke til diskussion.

Nu så jeg kun kampen i nat imod Brasilien, og her var det klart, at Messi "tog" for meget ansvar. Det lyder skørt, men om de mangler midtbanespilleren som kan diktere spillet ved jeg ikke, men Messi søgte konstant ned i den halve midtercirkel på egen banehalvdel, for at modtage bolden, og spille den første gang tilbage til spilleren afleveringen kom fra. Total ufarligt og ligegyldigt. Faktisk er det sådan jeg har set samtlige Messi kampe for Argentina. Ikke mange skal jeg gerne indrømme, men alt for mange forkerte beslutninger og positioneringer fra hans side af.
I Barca derimod der venter han og gemmer sig indtil afleveringen fra midtbanen kan komme frem til ham i hullet. Han gør det stikmodsatte for Argentina, og selv han kan ikke drible forbi de 4-5 modstandere der har omringet ham.
Han bliver gjort fuldstændig ligegyldig og de udnytter slet ikke hans kompetencer, så jo selvfølgelig kan og skal Messi have høvl. Messi kan tillade sig alt på det landshold, så han skal vide sig for god til netop at gøre det stikmodsatte end hvad han gør. Det er bare elendigt det han præstere, og længere er den ikke. Spillerne omkring ham er helt sikkert ikke gode nok, men det burde ingen undskyldning være.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

6 år 11 måneder siden #7234 af nono
Fedt med Joao Felix hos Atletico. Ville virkelig gerne have haft denne unge Kaka til Madrid, men når det ikke kunne lade sig gøre er Atl. Madrid, objektivt set, den ideelle klub for ham. Spændende at se hvad han driver det til!
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, NadaMás

6 år 11 måneder siden #7235 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX
Havde også virkelig gerne set Felix i Real - Hvem ved hvad der kan ske en tre - fire år fra nu, trods rivalstatusen er der da blevet lavet nogle handler på tværs de seneste år.
Det er i øvrigt bemærkelsesværdigt at lillebror nu har lagt et større beløb for én spiller end Real nogensinde har. Efter at have haft rekorden fra Zidane i 2001 (og senere Ronaldo og Bale) og frem til Pogba røg til United i 2016, har flere klubber nu tangeret det beløb, herunder både Atletico og Barca.
Men det er vel Griezmann-pengene der bliver skudt afsted her.

Atletico har tilmed også lavet et scoop i at hente Hector Herrera på en fri-transfer.
Og så får de vel en stor pose penge for Rodri som de kan gå ind at erstatte Godin med.
Det bliver en fed sæson i toppen af spansk fodbold vi går i møde - Tror samtlige af de tre klubber går meget forstærket ud af vinduet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

6 år 11 måneder siden #7236 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX

nono skrev: Fedt med Joao Felix hos Atletico. Ville virkelig gerne have haft denne unge Kaka til Madrid, men når det ikke kunne lade sig gøre er Atl. Madrid, objektivt set, den ideelle klub for ham. Spændende at se hvad han driver det til!

Jeg er nu i tvivl om Simeone's defensivt orienterede taktik er det mest ideelle for en kreativ type som ham. Kan han tilpasse sig de massive defensive krav, som Simeone vil have til ham? Griezman ku godt som en af de få. I de seneste år er Griez vel den eneste angriber, der har kunnet udvikle sig under disse vilkår.

Der er dog uden tvivl super fedt for ligaen, at klubber som Atleti stadig kan tiltrække de største talenter i Europa.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Bismo.

Leveret af Kunena Forum