Om Vores Rivaler IX

6 år 11 måneder siden #7237 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Om Vores Rivaler IX

NadaMás skrev: Havde også virkelig gerne set Felix i Real - Hvem ved hvad der kan ske en tre - fire år fra nu, trods rivalstatusen er der da blevet lavet nogle handler på tværs de seneste år.
Det er i øvrigt bemærkelsesværdigt at lillebror nu har lagt et større beløb for én spiller end Real nogensinde har. Efter at have haft rekorden fra Zidane i 2001 (og senere Ronaldo og Bale) og frem til Pogba røg til United i 2016, har flere klubber nu tangeret det beløb, herunder både Atletico og Barca.
Men det er vel Griezmann-pengene der bliver skudt afsted her.

Atletico har tilmed også lavet et scoop i at hente Hector Herrera på en fri-transfer.
Og så får de vel en stor pose penge for Rodri som de kan gå ind at erstatte Godin med.
Det bliver en fed sæson i toppen af spansk fodbold vi går i møde - Tror samtlige af de tre klubber går meget forstærket ud af vinduet.

Ved godt det er lidt forræderisk at sige det her, men jeg håber at Barca kan lokke Neymar tilbage til klubben. Det bliver en vild classico, især hvis vi også får Pogba.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #7238 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Og så siger jeg det gerne, selvom det er herinde. Raúl var på ingen måder et sted, hvor han skal sammenlignes med historiens bedste igennem tiderne. Raúl var rendyrket verdensklasse, men der var en elite over ham, og det er jo slet ikke til diskussion.

Nu så jeg kun kampen i nat imod Brasilien, og her var det klart, at Messi "tog" for meget ansvar. Det lyder skørt, men om de mangler midtbanespilleren som kan diktere spillet ved jeg ikke, men Messi søgte konstant ned i den halve midtercirkel på egen banehalvdel, for at modtage bolden, og spille den første gang tilbage til spilleren afleveringen kom fra. Total ufarligt og ligegyldigt. Faktisk er det sådan jeg har set samtlige Messi kampe for Argentina. Ikke mange skal jeg gerne indrømme, men alt for mange forkerte beslutninger og positioneringer fra hans side af.
I Barca derimod der venter han og gemmer sig indtil afleveringen fra midtbanen kan komme frem til ham i hullet. Han gør det stikmodsatte for Argentina, og selv han kan ikke drible forbi de 4-5 modstandere der har omringet ham.
Han bliver gjort fuldstændig ligegyldig og de udnytter slet ikke hans kompetencer, så jo selvfølgelig kan og skal Messi have høvl. Messi kan tillade sig alt på det landshold, så han skal vide sig for god til netop at gøre det stikmodsatte end hvad han gør. Det er bare elendigt det han præstere, og længere er den ikke. Spillerne omkring ham er helt sikkert ikke gode nok, men det burde ingen undskyldning være.

Hvem var over Raúl i hans tid?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 11 måneder siden #7239 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 skrev:

Dios skrev: Og så siger jeg det gerne, selvom det er herinde. Raúl var på ingen måder et sted, hvor han skal sammenlignes med historiens bedste igennem tiderne. Raúl var rendyrket verdensklasse, men der var en elite over ham, og det er jo slet ikke til diskussion.

Nu så jeg kun kampen i nat imod Brasilien, og her var det klart, at Messi "tog" for meget ansvar. Det lyder skørt, men om de mangler midtbanespilleren som kan diktere spillet ved jeg ikke, men Messi søgte konstant ned i den halve midtercirkel på egen banehalvdel, for at modtage bolden, og spille den første gang tilbage til spilleren afleveringen kom fra. Total ufarligt og ligegyldigt. Faktisk er det sådan jeg har set samtlige Messi kampe for Argentina. Ikke mange skal jeg gerne indrømme, men alt for mange forkerte beslutninger og positioneringer fra hans side af.
I Barca derimod der venter han og gemmer sig indtil afleveringen fra midtbanen kan komme frem til ham i hullet. Han gør det stikmodsatte for Argentina, og selv han kan ikke drible forbi de 4-5 modstandere der har omringet ham.
Han bliver gjort fuldstændig ligegyldig og de udnytter slet ikke hans kompetencer, så jo selvfølgelig kan og skal Messi have høvl. Messi kan tillade sig alt på det landshold, så han skal vide sig for god til netop at gøre det stikmodsatte end hvad han gør. Det er bare elendigt det han præstere, og længere er den ikke. Spillerne omkring ham er helt sikkert ikke gode nok, men det burde ingen undskyldning være.

Jeg har været Madridista siden 2001, og min opfattelse, som jeg husker det, er at specifikt Zidane og fede Ronaldo var "de bedste", og lidt senere kom Ronaldinho. Og endnu senere Cristiano Ronaldo og Messi.

Raul, i lighed med Figo, Roberto Carlos og Van Nistelrooy, var en stjerne jævnfør hans status og "indfødt"-status som Madridista og som person, men decideret på Messi-niveau var han aldrig. Kun Fede Ronaldo, Zidane og Cristiano Ronaldo har haft en aura af at være "den bedste" (sammen med Ronaldinho og Messi). - Sådan husker jeg det.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Rogoshin, Ramos4

6 år 11 måneder siden #7240 af zizou21
Besvaret af zizou21 på emne Om Vores Rivaler IX
Atlético har stadig €15 mill plus på kontoen fra Rodrigo, Lucas, Gelson m.fl. - og har vel allerede erstattet dem med Herrera, Felipe og Llorente + Felix hentet også.

Så i princippet er pengene for Griezmann ‘ledig’ til at hente klasse til start-11.

Hvis de får €130-€150 ind, kan der ske spændende ting og sager fra deres side.

Bud på indkøb: Lacazette (70), Otamendi (25), Telles (35).

De bliver farlige igen næste sæson.

Hala

6 år 11 måneder siden #7241 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
Ramos4 skrev:

Shevchenko, Crespo,Nistelrooy (I United), Andy Cole, Henry, Bergkamp, El Fenomeno, Del Piero, Eto'o. Det er lige de angribere jeg husker på stående fod, som ihvertfald var på samme niveau som Raúl.
Det er slet ikke til diskussion, at Henry og El Fenomeno var klasser bedre end Raúl. Så kan man diskutere Shevchenko og Eto'o om de var bedre end Raúl, men pointen er, at Raúl på ingen måde havde den særstatus i verden, som f.eks. Zidane, El Fenomeno, Ronaldinho, Messi og Ronaldo har det. Raúl var en af mange, og det siger jeg ikke for at tage noget fra ham - tværtimod, men dengang var konkurrencen bare rigtig stor, da det kom til decideret angribere.

Jeg elsker Raúl, men så var han altså heller ikke bedre sammenlignet med hans konkurrenter derude.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn, NadaMás

6 år 11 måneder siden #7242 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX
Raul er indbegrebet af alt hvad Real Madrid står for. Han var verdensklasse, både på banen, men også udenfor banen. Hans attitude på banen var eksemplarisk og han var verdens bedste rollemodel for unge drenge. Men at sammenligne ham med Messi, Ronaldo, Zidane, el fenomeno, Ronaldinho osv. er helt hen i vejret. Som Dios nævner, så spillede han i en tid hvor der var rigtig mange angribere der var på samme niveau som ham selv.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, andreashn, JK

6 år 11 måneder siden #7243 af fiatten
Besvaret af fiatten på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Ramos4 skrev:

Shevchenko, Crespo,Nistelrooy (I United), Andy Cole, Henry, Bergkamp, El Fenomeno, Del Piero, Eto'o. Det er lige de angribere jeg husker på stående fod, som ihvertfald var på samme niveau som Raúl.
Det er slet ikke til diskussion, at Henry og El Fenomeno var klasser bedre end Raúl. Så kan man diskutere Shevchenko og Eto'o om de var bedre end Raúl, men pointen er, at Raúl på ingen måde havde den særstatus i verden, som f.eks. Zidane, El Fenomeno, Ronaldinho, Messi og Ronaldo har det. Raúl var en af mange, og det siger jeg ikke for at tage noget fra ham - tværtimod, men dengang var konkurrencen bare rigtig stor, da det kom til decideret angribere.

Jeg elsker Raúl, men så var han altså heller ikke bedre sammenlignet med hans konkurrenter derude.

Meget enig i ovenstående!

For mig personligt, så er der 3 lag i grove træk:
1. Messi og Ronaldo —>legandariske
2. Henry, Ronaldinho, Ronaldo, Zidane —> Verdensklasse
3. Raúl, Del Pierro, Bergkamp, Schevchenko, Crespo, Drogba, Rooney, Eto’o, Van Nistelrooy —>Klasse

Sådan nogenlunde. Man kan altid diskutere Zidanes position, men jeg synes ikke han er på niveau med Ronaldo og Messi. Men der er sikkert mange der vil være uenig

6 år 11 måneder siden #7244 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 skrev:

Nu ved jeg ikke hvor ung du er, men jeg kan tydeligt huske at Raul aldrig blev betragtes som den bedste, hvorfor det undre mig at du sammenligner ham med Messi.
Som andre nævner, var Raul en blandt mange topangribere i hans periode. Raul blev ikke en gang betragtes som den bedste på hans hold (spillere som Zidane og Figo vandt ballon d’ or).
Det der gjorde Raul unik var hans attitude - både på banen og uden for banen. Han fik eksempelvis aldrig et rødt kort i hele hans karriere.

6 år 11 måneder siden #7245 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne Om Vores Rivaler IX

fiatten skrev:

3. Raúl, Del Pierro, Bergkamp, Schevchenko, Crespo, Drogba, Rooney, Eto’o, Van Nistelrooy —>Klasse

Sådan nogenlunde. Man kan altid diskutere Zidanes position, men jeg synes ikke han er på niveau med Ronaldo og Messi. Men der er sikkert mange der vil være uenig

Fuldstændig enig med din 3-lags kage. Men der er dælme ikke langt fra Ronaldo de lima, ronaldinho og Zidane til messi og cristiano - måske det faktum at messi og cristiano har gjort det over så mange år distancerer dem fra de andre.

6 år 11 måneder siden #7246 af Rogoshin
Besvaret af Rogoshin på emne Om Vores Rivaler IX

fiatten skrev:

For mig er det vildt at folk nævner Crespo og Andy Cole, men ingen Maradonna. Ham og Zidane, er de to bedste jeg har set. Det bedste hold jeg har set, er Frankrig fra 98 tror jeg nok det er.

Og så er der selvfølgelig Baresi, som jeg mener er bedste forsvarer nogensinde. Der er Marco van Basten som nok er den bedste target angriber jeg har set, Schevchenko var også god, Eto var et niveau under Raul, efter min mening. Min far nævnte ofte Crueff og Puskas, dem så jeg desværre aldrig.

Nu nævnes Del Piero, men hvad med Baggio. Der er selvfølgelig også to Laudrup brødre. Ja det er mange virkelig dygtige fodbold spillere, desværre vælger nogen at spille for Barcelona :-)
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Rogoshin.

6 år 11 måneder siden #7247 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX

Rogoshin skrev:

fiatten skrev:

For mig er det vildt at folk nævner Crespo og Andy Cole, men ingen Maradonna. Ham og Zidane, er de to bedste jeg har set. Det bedste hold jeg har set, er Frankrig fra 98 tror jeg nok det er.

Og så er der selvfølgelig Baresi, som jeg mener er bedste forsvarer nogensinde. Der er Marco van Basten som nok er den bedste target angriber jeg har set, Schevchenko var også god, Eto var et niveau under Raul, efter min mening. Min far nævnte ofte Crueff og Puskas, dem så jeg desværre aldrig.

Nu nævnes Del Piero, men hvad med Baggio. Der er selvfølgelig også to Laudrup brødre. Ja det er mange virkelig dygtige fodbold spillere, desværre vælger nogen at spille for Barcelona :-)

Ville have skrevet det samme indtil jeg måtte konkludere at navnene er et stykke tid efter Maradona... For han er ihvertfald, alt det andet lige, en spektakulær spiller og legenden der i den grad var afgørende.

6 år 11 måneder siden #7248 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
Rogoshin skrev:

Nu var det mig der nævnte Crespo og Andy Cole, så dermed vil jeg også tillade mig at svare på det :)

@Ramos4 startede med at skrive hvem der var bedre end Raúl i hans tid. Det tolkede jeg som i samme generation, så derfor nævnte jeg de angribere i den tid som jeg personligt mener er på lige fod med Raúl.
Er dog helt enig i, at Frankrig's hold fra 98 er det bedste hold jeg selv nogensinde har set, og derfor er Zidane også rangeret langt højere på min liste end mange andres. Jeg er ikke gammel nok til at vurdere de ældre spillere som du nævner, og jeg gider ikke den gætteleg med og sammenligne hvem de bedste af de forskellige generationer er, da man sådan set aldrig kommer det tættere. Den gamle garde som Elkjær etc. mener jo, at Maradona er den klart mest dominerende spiller igennem tiden, men det har jeg aldrig en chance for at vurdere, så derfor undlader jeg altid at tage dem med. Derudover, så nævnte jeg kun decideret angribere, som kan sammenlignes med Raúl.

I min verden er der ingen tvivl om hvem den største er, og det er El Fenomeno. Hans knæ ødelagde desværre meget af showet, men det talent, den dominans, den teknik og den kynisme har jeg aldrig nogensinde set før. Han var fuldstændig vanvittig, og en liga for sig IMO.
I kategorien lige under vil jeg placere Zizou, Ronaldinho og Messi. I kategorien lige under dem vil jeg placere Ronaldo, som er alene i den kategori. Og det er af den simple grund, at de andre simpelthen har været så dominerende på spillet. Ronaldo har været fuldstændig outstanding og dominerende foran målet de sidste 4-6 år, men den wow effekt på spillet har han aldrig givet, og den følelse af, at nu har Ronaldo bolden på midten af banen, og nu sker der magi den udeblev, da han i stedet valgte og fokusere på, at være sidste fod på bolden.

Sådan er vi jo alle forskellige, og gudskelov for det :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

Leveret af Kunena Forum