Om Vores Rivaler IX
ChrillRM14 skrev: @jonas
Arh, jeg tror der trods alt er rigeligt med meritter at tage af for Messi, men det er sgu alligevel spøjst hvor dårlig en taber, han alligevel virker som, når det går mod ham? I alt fald ligner det, at det manglende trofæ for landsholdet er begyndt at blive en forbandelse for ham.
Enig, men jeg har svært ved at se småtterierne tælle på den lange bane. Når regnskabet skal gøres op engang, vil folk referere til de største titler i et forsøg på at nå en relativt objektiv afgørelse. For blot et par år siden kunne man jo have en reel debat om hvem der over tid har været størst -- det kan du jo ikke længere. De seneste år har Messi måtte se sig selv blive kørt fuldstændig agterud til en sådan grad at det begynder at ligne en endelig afgørelse taget deres alder i betragtning. Han har desperat brug for en titel med landsholdet for at melde sig tilbage i dét ræs. Når han så fejler og i stedet ser CR vinde endnu en stor landsholds-titel og stå som favorit til Ballon d´or... Selvfølgelig bliver han frustreret og skejer ud. Set i forhold til hvordan han stod i 2012, må virkeligheden være utrolig hård for ham at acceptere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Offline
- Eduardo
-
Det svarer til at vinde nu afdøde Royal League eller DM i indefodbold.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
DarioGomez skrev: Endnu en stor landsholdstitel? Altså Nations League?! :-D
Det svarer til at vinde nu afdøde Royal League eller DM i indefodbold.
Jaja semi mod sidste års VM finalister og finalen mod et rigtig godt spillende holland... I stærkeste opstilling... Det er jo ingenting ift hold som Qatar, Chile...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul7-2880
- Offline
- Platin bruger
-
Jonas skrev:
Ramos4 skrev: Messi kunne ikke klare at være i Ronaldos sko bare én dag. Den mindste modgang og så føler Messi hele verden er imod ham. Prøv at tænke på hvor mange rygklappere han har og hvordan alle elsker ham. Han skulle prøve at vinde 5 guldbolde når han samtidig bliver piftet af i 90 minutter på samtlige stadions i verden (nogen gange endda hans egen hjemmebane).
Fantastisk spiller, skrøbeligt sind.
Det er nok ved at gå op for ham at klokken er 5 minutter i CR7 hvad angår GOAT debatten. På sigt vil GOAT debatten 100p blive afgjort af hvem der vinder flest store titler -- specielt antallet af Ballon d´ors, CL og landsholdstitler vil vægte -- og CR trækker fra på alle parametre.
Godt nok har Ronaldo en EM titel med landsholdet mens Messi nok aldrig vinder en betydningsfuld titel med Argentina.
Men de har altså samme antal ballon d’ors. Messi er sammen med Van Dijk favorit til at vinde endnu en ballon d’or mens Ronaldo overhovedet ikke er med i kapløbet.
Ronaldo har 5 CHL titler mens Messi har 4 (dog spiller Messi for et bedre hold og samtidige er to år yngre).
Ved ik hvilken parametre du snakker om, men er sikker på, at når deres karriere er forbi, så står Messi med flest antal mål, assist, titler og ballon d’or.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nu skal du også huske på at de fik 80 mio. for Hernandez og 70 mio. for Rodri, så købet af João Felix har de for længst fået dækket ind. De har endda råd til at købe en fin forstærkning mere til holdet inden de kommer i underskud på transferkontoen, så de er altså på ingen måde tvunget til at sælge Griezmann.Mølbat skrev:
nono skrev: Griezmann har godt nok sat sig selv i en potentiel lorte-position... Ville det ikke være poetisk retfærdighed hvis Barcelona lavede en "Griezmann" og droppede handlen? Så har vi en Griezmann som sidder derhjemme, har lavet kontraktbrud for ikke at møde op til pre-season og ingen umiddelbare bejlere som virker interesserede i at smide 120m euro...
Og hvis det sker ville Atlético Madrid også være i problemer, da de allerede har spenderet de penge, som de regnede med at få for Griezmann på João Felix. Så de er i lidt af et dilemma lige nu. Enten kan de give efter for tåberne på Barcelonas direktionsgang og dermed sælge franskmanden, eller så kan de vise, at de rent faktisk mener det, de skrev i deres udmelding og straffe både catalanerne og Griezmann ved at nægte at forhandle med Barcelona. Så valget er lige nu 'dæk udgifter til João Felix-handlen vs. Integritet'.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Læg dertil at Ronaldo har langt flere mål i CL knock-out fasen og sagtens kan ende som all time topscorer.
Messi er den teknisk bedste nogensinde, men jeg ser sagtens Ronaldo stå som GOAT når vi indregner stats og titler. Men meget kan ske endnu.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Næste turnering foregår jo i Argentina og mon ikke presset vil blive ulideligt hårdt mod stakkels Messi. Derfor vil han gøre alt for at undgå den. Bare se hvordan han lignede en bedemand under sidste VM i Rusland pga presset.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mølbat skrev:
nono skrev: Griezmann har godt nok sat sig selv i en potentiel lorte-position... Ville det ikke være poetisk retfærdighed hvis Barcelona lavede en "Griezmann" og droppede handlen? Så har vi en Griezmann som sidder derhjemme, har lavet kontraktbrud for ikke at møde op til pre-season og ingen umiddelbare bejlere som virker interesserede i at smide 120m euro...
Og hvis det sker ville Atlético Madrid også være i problemer, da de allerede har spenderet de penge, som de regnede med at få for Griezmann på João Felix. Så de er i lidt af et dilemma lige nu. Enten kan de give efter for tåberne på Barcelonas direktionsgang og dermed sælge franskmanden, eller så kan de vise, at de rent faktisk mener det, de skrev i deres udmelding og straffe både catalanerne og Griezmann ved at nægte at forhandle med Barcelona. Så valget er lige nu 'dæk udgifter til João Felix-handlen vs. Integritet'.
Husk på de både har solgt Rodri og Lucas Hernandez for 140M, så de står faktisk i plus lige nu, selv med et køb af Joao Felix.
De ender selvfølgelig med at sælge Griezmann, (forhåbentligt sent i august) da det er vanvid at have en spiller der tjener €20M om året siddende på bænken. Barcelona skal bare presses lidt.
EDIT: @doven kom først :)
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
El Siete skrev:
Mølbat skrev:
nono skrev: Griezmann har godt nok sat sig selv i en potentiel lorte-position... Ville det ikke være poetisk retfærdighed hvis Barcelona lavede en "Griezmann" og droppede handlen? Så har vi en Griezmann som sidder derhjemme, har lavet kontraktbrud for ikke at møde op til pre-season og ingen umiddelbare bejlere som virker interesserede i at smide 120m euro...
Og hvis det sker ville Atlético Madrid også være i problemer, da de allerede har spenderet de penge, som de regnede med at få for Griezmann på João Felix. Så de er i lidt af et dilemma lige nu. Enten kan de give efter for tåberne på Barcelonas direktionsgang og dermed sælge franskmanden, eller så kan de vise, at de rent faktisk mener det, de skrev i deres udmelding og straffe både catalanerne og Griezmann ved at nægte at forhandle med Barcelona. Så valget er lige nu 'dæk udgifter til João Felix-handlen vs. Integritet'.
Husk på de både har solgt Rodri og Lucas Hernandez for 140M, så de står faktisk i plus lige nu, selv med et køb af Joao Felix.
De ender selvfølgelig med at sælge Griezmann, (forhåbentligt sent i august) da det er vanvid at have en spiller der tjener €20M om året siddende på bænken. Barcelona skal bare presses lidt.
EDIT: @doven kom først :)
De har trods alt også købt Marcos Llorente fra Real Madrid og Felipe fra Porto, hvilket ca. er det samme som Rodri-handlen, men jeg havde selvfølgelig glemt Lucas Hernández. Det er efterhånden så lang tid siden den transfer blev offentliggjort, at den var gledet ud i glemslen for mit vedkommende.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kun i NHL er der en helt klar og objektiv vinder i Wayne Gretzky, som var uovertruffen og sidder på stortset samtlige rekorder af betydning, med en ret stor margin endda.
DC19
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-#7- skrev: Er GOAT-debatten ikke lidt ligesom at debattere om chokoladeis eller vanilljeis er bedst? Hver sin smag. Man har vel aldrig fundet en klar vinder dengang debatten handlede om Pele vs. Maradona, så jeg tænker heller ikke at man nogensinde vil finde en klar vinder mellem Ronaldo og Messi. Det er ligesom QB debatten i NFL, nogle mennesker mener Tom Brady er bedst, mens andre er mere til Peyton Manning eller endnu længere tilbage, Joe Montana. Eller NBA hvor det er Jordan eller Lebron.
Kun i NHL er der en helt klar og objektiv vinder i Wayne Gretzky, som var uovertruffen og sidder på stortset samtlige rekorder af betydning, med en ret stor margin endda.
Aaah og så alligevel. Der er Michael Jordan og så alle de andre.
Lebron har i øvrigt ikke noget på Kobe.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
