Om Vores Rivaler IX

5 år 11 måneder siden #8641 af PMO
Besvaret af PMO på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg synes personligt det bliver meget interessant at se hvordan transfermarkedet ender ud.
RM har jo sagt de ikke laver store køb (måske ligefrem ingen), mens Barcelonas fans stadig snakker om Neymar, som var han en mulighed. Den engelsk liga ser ikke ud til at være ramt økonomisk i lige så høj grad som den spansk. Er økonomien i RM virkelig “så” ringe, at man selv efter 3 CL titler i træk og et overskud på transferbalancen mange år i træk, halvt knækker halsen økonomisk?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #8642 af doven
Besvaret af doven på emne Om Vores Rivaler IX

PMO skrev: Jeg synes personligt det bliver meget interessant at se hvordan transfermarkedet ender ud.
RM har jo sagt de ikke laver store køb (måske ligefrem ingen), mens Barcelonas fans stadig snakker om Neymar, som var han en mulighed. Den engelsk liga ser ikke ud til at være ramt økonomisk i lige så høj grad som den spansk. Er økonomien i RM virkelig “så” ringe, at man selv efter 3 CL titler i træk og et overskud på transferbalancen mange år i træk, halvt knækker halsen økonomisk?

Jeg tror bestemt ikke økonomien er blevet sat så meget i knæ af den her lockdown, at vi ikke har råd til at købe spillere. Jeg tror nærmere bare Perez mener det er er mest forsvarligt at spare lidt i år, så man ikke risikerer knække om et år, hvis situationen er den samme eller måske er blevet forværret til den tid. Man skal også huske på, at vi lige har sat et kæmpe stadion-projekt i gang, som jo heller ikke ligefrem er billigt.
Spillerne er allerede gået ned i løn, og jeg tror helt at Perez prioriterer at kunne betale ansatte, frem for at hente ny spillere ind, hvilket efter min mening er fornuftigt. Heldigvis har vi så mange unge spillere og så mange spillere på lån, som vi kan hente hjem, at det stadig kan lade sig gøre at forstærke truppen, uden at skulle ud og købe nye spillere for flere millioner €, for personligt tror jeg ikke vi kommer til at se nogen indkøb i år.
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved doven.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 11 måneder siden #8643 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

PMO skrev: Jeg synes personligt det bliver meget interessant at se hvordan transfermarkedet ender ud.

Barcelona har jo ikke råd til hverken at købe Neymar eller betale hans løn på 40M euro, når klubben knap kan betale deres nuværende spilleres løn og får støtte fra staten (mener jeg). Det er ren utopi fra deres fans side. Så skulle de jo på mirakuløst vis sælge Coutinho, Dembele og Suarez inden for de næste uger.
De engelske klubber har godt gang i handlerne, men de sælger også en del, fx så bruger City og Chelsea jo pengene fra salgene af hhv Sané og Hazard. Samtidig er tv-rettighederne i Premier league astronomiske ifht La liga. Måske det kan forklare noget af det.

Ifht Real, så skal man også tage med at vi brugte over 300M euro sidste sommer, samt at Bernabeu bliver renoveret. Spillerne er jo kun gået marginalt ned i løn, så kan godt forstå man i ledelsen er lidt påpasselig med at spendere. Igen så tror jeg det handler om at komme af med Bale, James, Mariano osv. Pengene fra de salg, samt deres gigantiske lønninger, kan jo åbne for køb af nye spillere.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

5 år 11 måneder siden #8644 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: @DeLaRed.

Er det ikke snart på tide og begrave Mourinho snakken? Han er vel om nogen en træner som har bevist, at han ikke magter at træne et storhold. Han fik chancen i Real Madrid, og fejlede. Jeg køber ikke den med, at man uden ham ikke havde stået med et godt projekt at bygge videre på. Han øderlægger stort set alle relationer til sine spillere, og det er jo ikke for sjov, at ingen storklubber har ansat ham udover Real Madrid. Det han gjorde med Inter og Porto var magisk. Resten har været middelmådigt hele vejen igennem.

Det kan godt være, at du ikke kan lide ham, men prøv lige på at være mere neutral i din vurdering. Det er jo decideret fake news det der.

Selvfølgeligt har Mourinho været ét af de slags trænere, der qua sin personlighed og evner har passet ind i klubben. Han holdt i tre år, og det er meget i Real Madrid sammenhæng.

Han var verdens bedste træner i en årrække efter at have bevist sig i Porto, Chelsea og Inter før han kom til Real Madrid. Real Madrid er altså ikke den eneste storklub han har været i. Derudover er det ikke tilfældigt, at Manchester United og nu Tottenham har ansat ham. Der er tale om mange storklubber her, og det er fordi, at man i de forskellige klubber vurderer, at han netop passer ind i de bedste klubber. Pt. virker hans idéer passé, men det er en anden sag.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 11 måneder siden #8645 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
Mourinho fik Madrid i tre semifinaler i streg og var han blevet tror jeg også at han havde vundet i 2014 CL. Han gjorde klubben virkelig stærk europæisk, desværre fejlede han i 2013 i ligaen på en meget øv måde, hvilket gjorde at han måtte videre. Synes helt klart at han har haft en indirrekte inflydelse på holdets succes i europa. Desværre har det så også gjort at vi har fejlet en del i ligaen.

5 år 11 måneder siden #8646 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
@DeLaRed.

Jeg siger hverken, at Lopetegui er en verdensklasse træner, eller at han er god nok til Real Madrid. Man har set minimalt til ham på klubplan, men det han har udrettet for de spanske U-landshold har været verdensklasse. Han havde også materialet, og det er jo stort set altafgørende.
Jeg har altid troet på hans ideer, og er kæmpe fan af hans filosofier, da det er den form for fodbold jeg elsker mest.
Ser vi på Sevilla mandskabet, så er det vel også noget af et mirakel, at de vandt Europa League. Det er immervæk et svækket Sevilla mandskab ift. gamle dage, hvor de var uovervindelige i den turnering. Han har gjort det godt, og det er underholdene. Ikke decideret verdensklasse, men alligevel nok til at jeg tror på ham.

Han har altså været træner for både Castilla og mener også han var træner i en kort stund for Juvenil holdet inden han fik tilbuddet om at blive spansk ungdoms landstræner.

Zidane har helt sikkert en særlig status for samtlige spillere, og han på den måde vinder en masse. Vi må også bare erkende, at man aldrig har følt vi har udløst hele vores potentiale taget i betragtning af det spillermateriale vi har haft de sidste 7-8 år. Det har ihvertfald aldrig været overbevisende. Det skal Zidane jo også klandres for. Også selvom man kan lyde lidt forkælet når han har vundet så meget som han har. Vi er bare ikke rigtig blevet forkælet med underholdene fodbold. Faktisk er det jo lige stikmodsat. Det har været så uendeligt frustrerende at se os udspille Bayern, hvor vi i kampen efter imod Betis bliver kørt rundt på røv og albuer. Overdrivelsen fremmer forståelsen :)

Jeg tror ingen "moderne" trænere er klar til at træne Real Madrid som det ser ud nu, eller i 2018. Vores spillere er blevet vant til at spille på en sådan måde, at de ikke skal løbe specielt meget. Det var jo også det der gik galt med Lopetegui.
Det er faktisk også derfor jeg aldrig rigtig er eller bliver en skide stor fan af Zidane. Spillet udebliver altid desværre, hvor det er modsat med Lopetegui.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

5 år 11 måneder siden #8647 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

Fondo_Sur skrev:

Dios skrev: @DeLaRed.

Er det ikke snart på tide og begrave Mourinho snakken? Han er vel om nogen en træner som har bevist, at han ikke magter at træne et storhold. Han fik chancen i Real Madrid, og fejlede. Jeg køber ikke den med, at man uden ham ikke havde stået med et godt projekt at bygge videre på. Han øderlægger stort set alle relationer til sine spillere, og det er jo ikke for sjov, at ingen storklubber har ansat ham udover Real Madrid. Det han gjorde med Inter og Porto var magisk. Resten har været middelmådigt hele vejen igennem.

Det kan godt være, at du ikke kan lide ham, men prøv lige på at være mere neutral i din vurdering. Det er jo decideret fake news det der.

Selvfølgeligt har Mourinho været ét af de slags trænere, der qua sin personlighed og evner har passet ind i klubben. Han holdt i tre år, og det er meget i Real Madrid sammenhæng.

Han var verdens bedste træner i en årrække efter at have bevist sig i Porto, Chelsea og Inter før han kom til Real Madrid. Real Madrid er altså ikke den eneste storklub han har været i. Derudover er det ikke tilfældigt, at Manchester United og nu Tottenham har ansat ham. Der er tale om mange storklubber her, og det er fordi, at man i de forskellige klubber vurderer, at han netop passer ind i de bedste klubber. Pt. virker hans idéer passé, men det er en anden sag.

Han beviste jo absolut intet i Chelsea. Nuvel, så fik han vundet deres 2 første PL titler efter 100 år eller sådan noget, men efter Abramovich brugte 3 milliarder på et nyt hold året før han blev ansat. Altså præcis ligesom i Real Madrid, hvor der blev købt 3-4 verdensklassespillere samt kommende stjerner.
Vi kan forhåbentligt hurtigt blive enige om, at hans triumfer med Inter faldt sammen med skandalen i Italien, som nærmest kun ramte Juventus. Som sagt, så var det magisk det han gjorde med Inter og Porto i Chl, men vi må heller ikke glemme, at Barca rent faktisk fik et mål fejlagtigt underkendt, som ville sikre dem videre adgang. Sådan er gamet, men det skal stadig nævnes. Resten har jo været mere eller mindre ligegyldigt. Forstået på den måde, at alle stand-in trænere vel har kunne magte det samme som ham.
Jeg vil nu ikke mene, at Tottenham og United i den forfatning overhovedet skal nævnes i samme kategori som Real Madrid, eller som en storklub.

Der er jo en grund til, at han har været i så mange forskellige klubber og det er jo, at de hurtigt finder ud af, at det er en fejl at have ansat ham. Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så passer hans filosofier til mindre klubber.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved Dios.

5 år 11 måneder siden #8648 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Vi kan forhåbentligt hurtigt blive enige om, at hans triumfer med Inter faldt sammen med skandalen i Italien, som nærmest kun ramte Juventus. Som sagt, så var det magisk det han gjorde med Inter og Porto i Chl, men vi må heller ikke glemme, at Barca rent faktisk fik et mål fejlagtigt underkendt, som ville sikre dem videre adgang.

Det kan godt være, at de fik et mål underkendt, og at der måske var offside på et af Inter's mål, men så skal vi også til at tage andre ting med i ligningen. Får du en fordel af at kaste dig ned som Busquets gjorde? ;-)

5 år 11 måneder siden #8649 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX
Genial tilbagelægning af Mbappé. Han er ihvertfald ikke ligefrem skarp.

Florentino Pérez

5 år 11 måneder siden #8650 af BBB
Neuer har set virkelig god ud i dag, men PSG har godt nok også forvaltet deres chancer virkelig skidt. De få gode skud har Neuer været helt sikker på.

5 år 11 måneder siden #8651 af BBB
Jeg kan ikke huske at have set en kamp, hvor en spiller har spillet sig så meget længere væk fra en Ballon d'Or end Mbappe har gjort i denne kamp. Hold da op. Han skal være glad for at den er aflyst :-D
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved BBB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

5 år 11 måneder siden #8652 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX

BBB skrev: Jeg kan ikke huske at have set en kamp, hvor en spiller har spillet sig så meget længere væk fra en Ballon d'Or end Mbappe har gjort i denne kamp. Hold da op. Han skal være glad for at den er aflyst :-D

Neymar må også være godt tilfreds. Hold da op en jammerlig præstation.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

Leveret af Kunena Forum