Om Vores Rivaler IX
Han hiver ikke hele sin families/børns rødder op og smutter til det kolde Manchester eller til Paris, nægter jeg at tro på.
Ville elske han gjorde det så Madrid ville vinde meget mere, men ville svække La liga.
Eneste som måske kunne bevises, var om han kunne vinde i andre ligaer ligesom Ronaldo har gjort gang på gang. Jeg tvivler.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg tvivler også på, om en tilføjelse af Messi ville kunne hjembringe en længe ventet liga-titel til Juventus, Paris, FC Bayern München eller Liverpool/Manchester City.asp3200 skrev: Eneste som måske kunne bevises, var om han kunne vinde i andre ligaer ligesom Ronaldo har gjort gang på gang. Jeg tvivler.
Florentino Pérez
Der er nok tale om et stunt magen til dengang, han ville “stoppe” fra det argentiske landshold efter de tabte en finale. Barnligt og ikke anfører-værdigt - kan jeg dømmende og nemt skrive. Det skaber dog forvirring i barca for, hvad vil han med det udover nydelsen af at se barca folkene knæle for ham nok engang? De store transfers er jo udelukkede i denne tid selvom de ellers har sat halvdelen af holdet til salg.
Barca har dog stadigt et fint hold. De har klart spillermaterialet til at vinde mesterskabet. I Football Manager termer er der bare så dårlig moral på det hold.
Fondo_Sur skrev: Messi er efterhånden blevet så lad i sit spil, at det må være irriterende at se på som fan. Tvivler af samme grund på, at han skifter. Han har det godt med den komfortable ramme, hvor han kan tillade sig at gå rundt på banen uproportionalt meget.
Der er nok tale om et stunt magen til dengang, han ville “stoppe” fra det argentiske landshold efter de tabte en finale. Barnligt og ikke anfører-værdigt - kan jeg dømmende og nemt skrive. Det skaber dog forvirring i barca for, hvad vil han med det udover nydelsen af at se barca folkene knæle for ham nok engang? De store transfers er jo udelukkede i denne tid selvom de ellers har sat halvdelen af holdet til salg.
Barca har dog stadigt et fint hold. De har klart spillermaterialet til at vinde mesterskabet. I Football Manager termer er der bare så dårlig moral på det hold.
Enig, men der er jo tale om en institutionel krise hvor spillerne foragter ledelsen, ledelsen foragter spillerne og det kan en træner jo ikke umiddelbart ændre på. Jeg kan ikke se Barcelona genvinde fordums styrke så længe Bartomeu sidder i spidsen for klubben.
Jeg kan godt forstå at spillerne er særdeles utilfredse. 70% lønnedgang for en ledelse som anvender marketing-bureauer til at sværte dem til, alt i mens klubben modtager offentlige tilskud mens man i Madrid har taget en 10% lønnedgang og ikke har søgt om tilskud.
Det lugter af fisk og hvis Perez ser problemer i et forsvar af, at Real Madrid på den ene side beder spillerne gå ned i løn, mens han på den anden side køber stort ind så forestil dig hvordan det må være i Barcelona. Problemet i Barcelona er bare, at man (i endnu højere grad end Madrid) har hårdt brug for at vitalisere holdet og rense ud i "råddet".
Barcelonas problemer er gigantiske og jeg er meget pessimistisk på klubbens vegne de kommende år - ikke mindst når/hvis Messi forlader dem, Suarez stopper osv.
nono skrev:
Fondo_Sur skrev: Messi er efterhånden blevet så lad i sit spil, at det må være irriterende at se på som fan. Tvivler af samme grund på, at han skifter. Han har det godt med den komfortable ramme, hvor han kan tillade sig at gå rundt på banen uproportionalt meget.
Enig, men der er jo tale om en institutionel krise hvor spillerne foragter ledelsen, ledelsen foragter spillerne og det kan en træner jo ikke umiddelbart ændre på. Jeg kan ikke se Barcelona genvinde fordums styrke så længe Bartomeu sidder i spidsen for klubben.
Jeg kan godt forstå at spillerne er særdeles utilfredse. 70% lønnedgang for en ledelse som anvender marketing-bureauer til at sværte dem til, alt i mens klubben modtager offentlige tilskud mens man i Madrid har taget en 10% lønnedgang og ikke har søgt om tilskud.
Det lugter af fisk og hvis Perez ser problemer i et forsvar af, at Real Madrid på den ene side beder spillerne gå ned i løn, mens han på den anden side køber stort ind så forestil dig hvordan det må være i Barcelona. Problemet i Barcelona er bare, at man (i endnu højere grad end Madrid) har hårdt brug for at vitalisere holdet og rense ud i "råddet".
Barcelonas problemer er gigantiske og jeg er meget pessimistisk på klubbens vegne de kommende år - ikke mindst når/hvis Messi forlader dem, Suarez stopper osv.
Enig. Og her tænker jeg også bare, hvorfor skulle Messi blive i det rod? Hvordan vil det påvirke hans eftermæle at han bruger de sidste par år af sin karriere i en genopbygningsfase i Barcelona, hvor chancerne for trofæer ikke er umulige, men i hvert fald har lange udsigter? Der kommer ikke umiddelbart ny ledelse, og de har ikke pengene til nye spillere, så hvad er det lige der skulle ændre sig næste sæson. Koeman? Næppe.
Slutter han sin karriere i det rod, kan jeg godt se folk rundt om i verden begynde at sætte spørgsmålstegn ved om han nu faktisk er den bedste nogensinde, for det handler vel også om at vinde de store kampe og de store trofæer, og det ser aldeles svært ud for Barcelona lige nu.
Der vil da ingen skam være i det for ham at smutte til fx City, og så vende hjem til Barcelona om 2-3 år igen og tage plads i ledelsen.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Dybbøl skrev: Hvad vil jeres syn være på Messi, hvis han vælger at skifte væk fra Barca denne sommer?
Vil I synes at han gør det rigtige og at han ikke skylder klubben noget?
Eller synes I at han flygter fra klubbens nedgang?
Jeg synes personligt at det er lidt svært.
Messi har været i Barca i en periode hvor han og Barca har gjort det rigtig svært for Real i ligaen. Samtidig ønsker jeg de bedste spillere i La liga både for signal værdien af la liga samt konkurrencen. Men jeg vil også synes at hvis han skifter så “stikker” han lidt af nu hvor Barca’s gyldne periode er ved at være ovre.
Håber I vil give jer tid til at komme med jeres holdning. Uagtet om I vil det eller ej, så må vi alle Real fans have en holdning til Messi for han har gjort så ondt på os men hold nu kæft hvor er han også en fryd at se spille den sport som vi elsker.
Han har flere gange sagt, at han vil stoppe i Barcelona (eller Newell's). Hvis han ville skifte til en anden klub i Europa, så havde det klædet ham at gøre det på toppen.
Cristiano skiftede til Real Madrid, da United var på toppen og til Juventus, da vi var på toppen. At forlade en klub, som har det hårdt, når du har erklæret dem evigt troskab er fandme for let. Kæmp da for det!
BBB skrev:
Dybbøl skrev: Hvad vil jeres syn være på Messi, hvis han vælger at skifte væk fra Barca denne sommer?
Messi har været i Barca i en periode hvor han og Barca har gjort det rigtig svært for Real i ligaen. Samtidig ønsker jeg de bedste spillere i La liga både for signal værdien af la liga samt konkurrencen. Men jeg vil også synes at hvis han skifter så “stikker” han lidt af nu hvor Barca’s gyldne periode er ved at være ovre.
Håber I vil give jer tid til at komme med jeres holdning. Uagtet om I vil det eller ej, så må vi alle Real fans have en holdning til Messi for han har gjort så ondt på os men hold nu kæft hvor er han også en fryd at se spille den sport som vi elsker.
Han har flere gange sagt, at han vil stoppe i Barcelona (eller Newell's). Hvis han ville skifte til en anden klub i Europa, så havde det klædet ham at gøre det på toppen.
Cristiano skiftede til Real Madrid, da United var på toppen og til Juventus, da vi var på toppen. At forlade en klub, som har det hårdt, når du har erklæret dem evigt troskab er fandme for let. Kæmp da for det!
Omstændighederne kan jo ændre sig og han har vel lov til at skifte mening senere i livet. Han har givet klubben alt, så hvorfor skulle han ikke kunne skifte.
Men hvornår var Barcelona sidst sådan rigtigt på toppen. 2015? Med deres treble? Da var han 28 og nu er han 33 og står i en svær situation da han har et par år tilbage på toppen, men samtidig er klubben på vej nedad.
Hvis ledelsen er den samme, spillerne de samme, der er ingen penge til nyindkøb eller lønninger, ja, så er det lidt svært at kæmpe for det.
Personligt synes jeg dog det ville være ærgerligt for La Liga, men det skulle jo ske før eller siden.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sagt med andre ord: Messi holder andre spilleres opblomstring og udvikling tilbage.
Uden Messi ville Griezmann kunne genfinde sig i sin gamle rolle, og ville dermed finde sit gamle niveau. En tilgang af Van de Beek og evt. Depay ville også styrke deres muligheder centralt, og kunne man genoplive Dembele eller få Coutinho tilbage i spil, ville truppen jo pludselig se spændende ud. Der er også Fati til venstrekanten.
Mange af de nævnte spillere har skuffet stort, men det er jo ikke mindst fordi Messi fylder så enormt meget på holdet. Uden ham ville man kunne opnå et mere balanceret hold, hvilket jeg frygter mere end at klubbens succes hviler på Messis efterhånden knirkende skuldre.
Det skal dog også huskes, at vi sagde det samme om Bale dengang Ronaldo smuttede. Der er selvfølgelig også en risiko for, at de nævnte spillere ikke ville slå til (foruden Griezmann, hans niveau er for højt til at han kan floppe, så længe han spiller centralt). Men der er klart en mulighed for at udvikle noget nyt.
Som jeg ser det holder Messi klubben tilbage, både taktisk og strukturelt. Lad det endelig fortsætte
El Siete skrev:
BBB skrev:
Omstændighederne kan jo ændre sig og han har vel lov til at skifte mening senere i livet. Han har givet klubben alt, så hvorfor skulle han ikke kunne skifte.
Men hvornår var Barcelona sidst sådan rigtigt på toppen. 2015? Med deres treble? Da var han 28 og nu er han 33 og står i en svær situation da han har et par år tilbage på toppen, men samtidig er klubben på vej nedad.
Hvis ledelsen er den samme, spillerne de samme, der er ingen penge til nyindkøb eller lønninger, ja, så er det lidt svært at kæmpe for det.
Personligt synes jeg dog det ville være ærgerligt for La Liga, men det skulle jo ske før eller siden.
Han har kun givet klubben alt, når han har hjulpet dem til at vende skuden (eller som minimum forsøgt på det). Hvis du skrider så snart der kommer modstand, så har du ikke givet klubben alt, du skal ikke kysse klubbens logo og du skal ikke sværge dem evig troskab. Forlad dem på toppen i stedet for på bunden.
Han kan dog også gøre som longwind er inde på, og takke af fordi han ser sig selv som en begrænsning for klubbens fremtid. Det vil i mine øje også være fair, men så skal det simpelthen fremgå eksplicit. "Jeg holder klubben tilbage, derfor trækker jeg mig." Ikke noget med "Jeg vil gerne prøve mig af i en anden liga" eller "jeg vil gerne vinde CL igen, og det kan jeg ikke se ske i denne klub".
- Brylle
- Gæst
-
Jeg kan tildels godt følge dig, men jeg er ikke helt enig i at Messi holder de spillere tilbage. Jeg kan godt se det med eksempelvis Griezmann, som ofte må ligge på venstrekanten, men det er vel mere Suarez der stjæler hans plads centralt.longwind skrev: Som jeg ser det, må Messi meget gerne blive i Barcelona i mange år endnu. Han er deres med afstand bedste spiller, men holder også hele holdets udvikling tilbage, fordi klubben og taktikken skal skræddersys til hans præferencer. Messis venner skal helst spille, og andre spillere skal spilles ude af position. Samtidig virker mange af deres spillere nærmest kuede af Messis tilstedeværelse, og det må også gøre noget ved mentaliteten at spille med ham, både manglende selvtillid fordi Messi er så meget bedre, eller en form for manglende motivation, fordi Messi skal nok redde kastanjerne alligevel.
Sagt med andre ord: Messi holder andre spilleres opblomstring og udvikling tilbage.
Uden Messi ville Griezmann kunne genfinde sig i sin gamle rolle, og ville dermed finde sit gamle niveau. En tilgang af Van de Beek og evt. Depay ville også styrke deres muligheder centralt, og kunne man genoplive Dembele eller få Coutinho tilbage i spil, ville truppen jo pludselig se spændende ud. Der er også Fati til venstrekanten.
Mange af de nævnte spillere har skuffet stort, men det er jo ikke mindst fordi Messi fylder så enormt meget på holdet. Uden ham ville man kunne opnå et mere balanceret hold, hvilket jeg frygter mere end at klubbens succes hviler på Messis efterhånden knirkende skuldre.
Det skal dog også huskes, at vi sagde det samme om Bale dengang Ronaldo smuttede. Der er selvfølgelig også en risiko for, at de nævnte spillere ikke ville slå til (foruden Griezmann, hans niveau er for højt til at han kan floppe, så længe han spiller centralt). Men der er klart en mulighed for at udvikle noget nyt.
Som jeg ser det holder Messi klubben tilbage, både taktisk og strukturelt. Lad det endelig fortsætte
Som jeg ser det, så er det da en gave for spillere som Dembele og Coutinho at have Messi på holdet. Der er ofte 2-3 mand der enten står tæt på Messi eller som har fokus på at stoppe boldene op til ham. Det gør altså at teknisk dygtige spillere som netop Coutinho, Dembele og Griezmann stort set aldrig vil være omringet af to spillere og især Dembele bør det altså være sukker for. Derudover laver Messi jo ikke kun mål, men kan virkelig også sætte sine medspillere i scene. Jeg gad godt tage løb for Messi når han går dybt for at tage bolden i hvert fald, for hvis bare man løber rigtigt, så skal man nok blive sat i scene. Så jeg ser altså ikke at Messi skulle trække andre offensive spillere ned. Det giver ikke mening for mig.
Helt overordnet til debatten, så er det jo typisk Messi at forsvinde når det ikke kører. Det sker både i enkelte europæiske kampe, hvor holdet kollapser og så var der det stunt, han lavede på det argentinske landshold. I de CL-kampe hvor de har smidt et sikkert avancement, har man set 0% lederskab fra Messi der i stedet har leget gemmeleg. I denne sammenhæng kan jeg dog godt forstå ham og jeg tror egentlig ikke en afgang kommer til at være negativt for hans eftermæle. Den store fare kommer jo først, hvis han skifter til en topklub og ikke præsterer. Men jeg tror dog han bliver. Var jeg Barcelona, så var Suarez og Busquets nok røget på porten som de første for at give plads til yngre og potentielt bedre spillere i de roller som de har udfyldt flot i meget lang tid, men hvor man godt kan se at det går den anden vej nu.
Der skal spilles på Messi's styrker. For han er uden tvivl den bedste i verden. Alt det vi elsker hos alle andre spillere har Messi i en samlet pakke. Han er ingen leder, og det er jo kun hans anciennitet i klubben som gør ham til anfører. Som Brylle også kommer ind på, så må han være nem at være på banen sammen med. Laver man et løb, så falder den rigtige bold.
Messi bliver, fordi han ingenting er uden Barcelona, som han selv udtalte. Den der med, at han skal ud og bevise sit værd i en anden klub er jo bare grinagtig.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.