Om Vores Rivaler IX
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Meget plausibelt. Overstående scenarie vil i hvert fald bekræfte at Messi er større end klubben Barcelona.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sahinovic skrev:
Selvfølgelig foregår det altid professionelt - hvad har ledelsen i FC Barcelona da gjort, siden de kan betragtes som uprofessionelle?longwind skrev:
Sahinovic skrev:
Cristiano, Raúl og Casillas - argh, skal vi nu ikke lige?Bismo skrev: Meget kan man klandre vores ledelse for, men professionelle er de i hvert fald. Barcas ledelse famler bare i blinde. Alle deres problemer er selvskabte.
Jeg synes helt sikkert ledelsen kunne have gjort mere for, at vi fik en værdig afsked med blandt tre af de absolut bedste Real Madrid spillere nogensinde.
Afskeden med Ronaldo var af sportslige/økonomiske årsager, og husker heller ingen dårlig smag i munden med Raúl. Casillas' afsked var selvforskyldt (og logisk af sportslige årsager)
Uanset hvad man mener om hvordan Real Madrid behandler sine ikoner, så er der intet uprofessionelt over det. Man kan være uenig i filosofien, men der er ingen mangel på professionalisme.
Involveret personlige følelser (Messi forhold til visse spillere i klubben, Messis forhold til præsidenten, Messis indflydelse over ledelsen) i klubbens drift. Man har jo længe vidst, at klubben har tilladt Messi inflydelse over driften. Hans forhold til visse spillere har jo haft indflydelse på klubben. Den styres dermed af personlige følelser og forhold, hvilket netop derfor er uprofessionelt.
Real Madrid har haft mange stjerner, men INGEN, ikke engang Cristiano Ronaldo, var over klubben, og man havde aldrig følelsen af, at nogen kunne rykke Peréz rundt.
mat_hattrick skrev: nogen der har et Link, hvor der står at han går af? :))
twitter.com/barcacentre
Der er et møde igang lige pt. Han overvejer det kraftigt.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Den med, at Messi har en indflydelse over driften faldt rimeligt hurtigt til jorden efter FC Barcelona valgte at sælge Daniel Alves, og hvis man så samtidigt læser hans udtalelse over hvor begejstret han var for indkøbet af Griezmann samt fyringen af Valverde, så vil man også lynhurtigt finde ud af, at der ikke er hold i de rygter.longwind skrev:
Sahinovic skrev:
Selvfølgelig foregår det altid professionelt - hvad har ledelsen i FC Barcelona da gjort, siden de kan betragtes som uprofessionelle?longwind skrev:
Sahinovic skrev:
Cristiano, Raúl og Casillas - argh, skal vi nu ikke lige?Bismo skrev: Meget kan man klandre vores ledelse for, men professionelle er de i hvert fald. Barcas ledelse famler bare i blinde. Alle deres problemer er selvskabte.
Jeg synes helt sikkert ledelsen kunne have gjort mere for, at vi fik en værdig afsked med blandt tre af de absolut bedste Real Madrid spillere nogensinde.
Afskeden med Ronaldo var af sportslige/økonomiske årsager, og husker heller ingen dårlig smag i munden med Raúl. Casillas' afsked var selvforskyldt (og logisk af sportslige årsager)
Uanset hvad man mener om hvordan Real Madrid behandler sine ikoner, så er der intet uprofessionelt over det. Man kan være uenig i filosofien, men der er ingen mangel på professionalisme.
Involveret personlige følelser (Messi forhold til visse spillere i klubben, Messis forhold til præsidenten, Messis indflydelse over ledelsen) i klubbens drift. Man har jo længe vidst, at klubben har tilladt Messi inflydelse over driften. Hans forhold til visse spillere har jo haft indflydelse på klubben. Den styres dermed af personlige følelser og forhold, hvilket netop derfor er uprofessionelt.
Real Madrid har haft mange stjerner, men INGEN, ikke engang Cristiano Ronaldo, var over klubben, og man havde aldrig følelsen af, at nogen kunne rykke Peréz rundt.
Selvfølgelig kan Cristiano og andre spillere ikke rykke rundt på nogen præsidenter, Messi det er en anden sag, som vi tydeligvis er vidner til lige nu.
Florentino Pérez
Johnny Mølby er heldigvis klar på en ny tjans som cheftræner. Så kan Messi være anfører, manager og præsident.
Blev de kendt skyldige? (jeg husker episoden, men ikke at de efterfølgende fik en dom).[/quote]Bismo skrev: De har desuden handlet direkte kriminelt. Har du glemt Neymar-gate?
Deres tidligere præsident, Sandro Rosell, kom i fængsel pga. Neymar-sagen, så umiddelbart vil jeg mene, at ja, de blev kendt skyldige.
Så stemmer det fint overens med min pointe om, at den nuværende ledelse ikke har ageret uprofessionelt - tak.Mølbat skrev:
Blev de kendt skyldige? (jeg husker episoden, men ikke at de efterfølgende fik en dom).Bismo skrev: De har desuden handlet direkte kriminelt. Har du glemt Neymar-gate?
Mølbat skrev: Deres tidligere præsident, Sandro Rosell, kom i fængsel pga. Neymar-sagen, så umiddelbart vil jeg mene, at ja, de blev kendt skyldige.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
Så stemmer det fint overens med min pointe om, at den nuværende ledelse ikke har ageret uprofessionelt - tak.Mølbat skrev:
Blev de kendt skyldige? (jeg husker episoden, men ikke at de efterfølgende fik en dom).Bismo skrev: De har desuden handlet direkte kriminelt. Har du glemt Neymar-gate?
Mølbat skrev: Deres tidligere præsident, Sandro Rosell, kom i fængsel pga. Neymar-sagen, så umiddelbart vil jeg mene, at ja, de blev kendt skyldige.
Det er den samme personkreds fra den gang minus Rosell.. bl.a. var Bartomeu en del af Rosell's bestyrelse. Rosell tog bare faldet. Jeg kan ikke se din pointe.
Det her handler om langt mere end at give en "værdig afsked" til en stjernespiller. Kan overhovedet ikke sammenlignes med situationen i Madrid. Selv de mest inkarnerede Barca fans kan fint erkende dette.
Senest kan man bare nævne Arthur - Pjanic handlen, som blot handlede om at undgå, at ledelsen personligt skulle hæfte for det massive underskud, som er i klubben. Et underskud som naturligvis skyldes ledelsens dårlige forvaltning af klubbens økonomi. I følge vedtægterne skal de selv dække et underskud af den størrelse. Med denne handel har man skubbet problemet foran sig til næste årsregnskab.
Det er af samme årsag, at de ikke vil gå af før næste valg, da de i så fald skal punge ud af egen lomme.
Barca er blevet til en rodebutik pga. denne ledelse, som altså går helt tilbage til Rosell tiden.
Sahinovic skrev:
Den med, at Messi har en indflydelse over driften faldt rimeligt hurtigt til jorden efter FC Barcelona valgte at sælge Daniel Alves, og hvis man så samtidigt læser hans udtalelse over hvor begejstret han var for indkøbet af Griezmann samt fyringen af Valverde, så vil man også lynhurtigt finde ud af, at der ikke er hold i de rygter.longwind skrev:
Sahinovic skrev:
Sahinovic skrev:
Selvfølgelig kan Cristiano og andre spillere ikke rykke rundt på nogen præsidenter, Messi det er en anden sag, som vi tydeligvis er vidner til lige nu.
Du kan ikke fremhæve tre isolerede tilfælde og så bruge det som evidens for, at Messi ikke har indflydelse på driften. At han har indflydelse betyder jo ikke, at han bestemmer alt, eller at der nogle gange sker noget, som han ikke bryder sig om. Det er simpelthen for søgt. Så nej, det vil man ikke lynhurtigt finde ud af. Der er flere andre eksempler foruden Messis indflydelse der illustrerer uprofessionalismen, så som ledelsen, der hyrer mediepartnere til at sværte spillerne til, og Bartomeus økonomiske manøvren ift. Arthur-Pjanic-handlen, der bl.a. blev gjort så han ikke hæftede for underskuddet.
Hvad man til gengæld kan konkludere er, at hele denne sag i sig selv har været ganske uprofessionel, da det meste af diskussionen mellem Messi og klubben bør være taget internt og blive afklaret inden den blev offentligt meldt ud. Sådan er det i enhver forretning, hvor følelser ikke er involverede. Det er helt tydeligt, at der er stærke følelser involveret i det, der foregår i Barcelona lige nu, og at det har indflydelse på beslutningstagerne. Rygterne går også på, at Messi blev utilfreds, da Koeman sagde, at hans specielle privilegier nu ophørte. Mere uprofessionelt kan det ikke blive, uanset hvad du mener om Messi som en special case (hvad jeg ikke mener, han er).
Bismo skrev:
Interessant det han siger omkring bestyrelsen, der ikke vil trække sig, for så hæfter de personligt for det potentielle underskud i klubben, samt at det er dem der har lækket Messi's samtale med Koemann, så de står i et bedre lys.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
De brugere der labber mediernes clickbeat i sig som var det en lækker omgang Haribo mix... Aner ikke om jeg skal grine eller græde.
Ingen, som i vitterligt ingen herinde ved 1% om hvad der er sket bag Barca's døre, om Messi har for megen indflydelse, om han har fået den og den fyret og bla bla bla.
Det er simpelthen pinligt at læse de brugere der bruger alt det lort som fakta og smider det ind i en diskussion.
Jeg forstår slet ikke man gider forholde sig til noget man på ingen måde ved om er sandt. Det eneste der er at forholde sig til her er at Messi overveje at smutte, that's it, resten er spekulationer med absolut ingen evidens. Den her twitterverden vi lever i er til at brække sig over, alle er eksperter, alle mener at vide dit og dat og alle kan lufte deres uduelige mening.
Ang. denne sag så bebrejder jeg ikke Messi at han smutter fra kolbøttefabrikken, han har vidst gjort sit for den klub. Gad dog godt at have set ham i en anden liga for 2 år siden hvor han var lidt skarpere.
Ligesom Cristiano er han stadig fantastisk i glimt men der bliver længere og længere mellem snapsene.