Om Vores Rivaler IX
Kimbo skrev: Advarsel - Surt opstød incoming.
De brugere der labber mediernes clickbeat i sig som var det en lækker omgang Haribo mix... Aner ikke om jeg skal grine eller græde.
Ingen, som i vitterligt ingen herinde ved 1% om hvad der er sket bag Barca's døre, om Messi har for megen indflydelse, om han har fået den og den fyret og bla bla bla.
Det er simpelthen pinligt at læse de brugere der bruger alt det lort som fakta og smider det ind i en diskussion.
Jeg forstår slet ikke man gider forholde sig til noget man på ingen måde ved om er sandt. Det eneste der er at forholde sig til her er at Messi overveje at smutte, that's it, resten er spekulationer med absolut ingen evidens. Den her twitterverden vi lever i er til at brække sig over, alle er eksperter, alle mener at vide dit og dat og alle kan lufte deres uduelige mening.
Ang. denne sag så bebrejder jeg ikke Messi at han smutter fra kolbøttefabrikken, han har vidst gjort sit for den klub. Gad dog godt at have set ham i en anden liga for 2 år siden hvor han var lidt skarpere.
Ligesom Cristiano er han stadig fantastisk i glimt men der bliver længere og længere mellem snapsene.
Holdninger og rygter ophøjes til fakta i denne post-faktuelle verden. Er det i øvrigt mere end på rygtebasis, at Messi overvejer at skifte klub?
Jeg mener vitterligt ikke, at Barca ikke har forsøgt at købe spillere, så de kunne have domineret i de sidste år af Messis karriere. Det påståes ellers i flere kredse, heriblandt FCB.dk. Barca har købt så mange store spillernavne, og de er om nogen den største købeklub(IKKE negativt ment!) i Spanien lige nu. Det misunder jeg dem i øjeblikket - da de købte Griezman, Coutinho, Dembele m.fl. blev jeg lidt misundelig. Retroperspektivt er jeg glad for, at vi ikke har købt nogle af disse spillere pga. manglende sportslig succes. Omvendt kan man ikke vide, om pågældende spillere havde slået til i RM. Vi har tilsvarende købt Hazard (Og evt. Jovic), som heller ikke er slået igennem. Men for at vende tilbage til min oprindelige pointe, så har Barca gjort meget for at udnytte truppens potentiale med Messi på holdet.
Det ville være naturligt at spørge klubbens største stjerner, hvilke spillere de ville foretrække at spille med.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kimbo skrev: Advarsel - Surt opstød incoming.
De brugere der labber mediernes clickbeat i sig som var det en lækker omgang Haribo mix... Aner ikke om jeg skal grine eller græde.
Ingen, som i vitterligt ingen herinde ved 1% om hvad der er sket bag Barca's døre, om Messi har for megen indflydelse, om han har fået den og den fyret og bla bla bla.
Det er simpelthen pinligt at læse de brugere der bruger alt det lort som fakta og smider det ind i en diskussion.
Jeg forstår slet ikke man gider forholde sig til noget man på ingen måde ved om er sandt. Det eneste der er at forholde sig til her er at Messi overveje at smutte, that's it, resten er spekulationer med absolut ingen evidens. Den her twitterverden vi lever i er til at brække sig over, alle er eksperter, alle mener at vide dit og dat og alle kan lufte deres uduelige mening.
Ang. denne sag så bebrejder jeg ikke Messi at han smutter fra kolbøttefabrikken, han har vidst gjort sit for den klub. Gad dog godt at have set ham i en anden liga for 2 år siden hvor han var lidt skarpere.
Ligesom Cristiano er han stadig fantastisk i glimt men der bliver længere og længere mellem snapsene.
Først et surt opstød:
"Aner ikke om jeg skal grine eller græde.
Ingen, som i vitterligt ingen herinde ved 1% om hvad der er sket bag Barca's døre, om Messi har for megen indflydelse, om han har fået den og den fyret og bla bla bla."
Herefter drager du selv samme konklusioner som vi andre drøfter.
"Ang. denne sag så bebrejder jeg ikke Messi at han smutter fra kolbøttefabrikken, han har vidst gjort sit for den klub. Gad dog godt at have set ham i en anden liga for 2 år siden hvor han var lidt skarpere."
Det er sgu da meget god lir :D
"13:36. Recently sacked Barcelona coach Quique Setien has joined the fashion of sending a burofax, according to Cadena SER in Catalonia, as his coaching team have not yet received the news of their dismissal from the Blaugrana. Barcelona have responded that they will deal with this in time."
Sikke et cirkus...
nono skrev: Apropos god lir...
"13:36. Recently sacked Barcelona coach Quique Setien has joined the fashion of sending a burofax, according to Cadena SER in Catalonia, as his coaching team have not yet received the news of their dismissal from the Blaugrana. Barcelona have responded that they will deal with this in time."
Sikke et cirkus...
Smh.. uprofessionelt.
nono skrev: Dette er angiveligt billede af den Fax Messis advokater har sendt til Barcelona:
Nu er mit spanske paa niveau med mit ukrainske, saa er der nogen der kort kan fortaelle om denne fax (omend den ikke er erkendt aegte endnu) siger noget om at Messi forlanger at forlade klubben gratis med henhold til den klausul der var i hans kontrakt som udloeb den 10. Juni?
Donde está la biblioteca?
Det lader til at sagen ender i retten:
Barcelona hævder at fristen for at ophæve aftalen er overskredet (deadline Juni).
Messi's advokater hævder at kontraktens deadline, ligesom sæsonen, har forskudt sig som følge af Corona og at man ikke har kunnet forlange at han midt i sæsonen (igen som følge af corona) skulle tage stilling til hvorvidt han ønskede at tage klausulen i brug. Det havde formentligt skabt en spøjs situation hvor der ville herske usikkerhed om hvorvidt Messi måtte spille sæsonen færdig/kunne aflønnes for dette, når han reelt set var uden kontrakt.
Så det er en interessant juridisk problemstilling. Messi ser sig selv om fri agent, Barca ser ham som kontraktuel Barca spiller.
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
DeLaRed skrev:
nono skrev: Dette er angiveligt billede af den Fax Messis advokater har sendt til Barcelona:
Nu er mit spanske paa niveau med mit ukrainske, saa er der nogen der kort kan fortaelle om denne fax (omend den ikke er erkendt aegte endnu) siger noget om at Messi forlanger at forlade klubben gratis med henhold til den klausul der var i hans kontrakt som udloeb den 10. Juni?
Gennem dette brev vil jeg, Lionel Andrés Messi Cuttittini, med cpr. nr. XXXXX, opfordre til at igangsætte ophævelsen af den arbejdsmæssige kontrakt, som jeg i øjeblikket har med denne særlige klub, med henvisning til klausul nr. 24, som tillader mig at råde over denne mulighed.
Jeg takker for alle de muligheder for personlig udvikling og professionel forberedelse, som man har givet mig gennem min tid i klubben. Lærdom, som har tilladt mig at konsolidere min tekniske og menneskelige profil, men personlige motiver har fået mig til at træffe denne vanskelige beslutning, som jeg forventer bliver modtaget på den bedste måde af ledelsen i denne klub.
Hvis altså mit spanske er bedre end mit ukrainske........
nono skrev: Udover beklagelser og taksigelser står der dybest set at han aktiverer klausulen og ophæver sin kontrakt med Barcelona.
Det lader til at sagen ender i retten:
Barcelona hævder at fristen for at ophæve aftalen er overskredet (deadline Juni).
Messi's advokater hævder at kontraktens deadline, ligesom sæsonen, har forskudt sig som følge af Corona og at man ikke har kunnet forlange at han midt i sæsonen (igen som følge af corona) skulle tage stilling til hvorvidt han ønskede at tage klausulen i brug. Det havde formentligt skabt en spøjs situation hvor der ville herske usikkerhed om hvorvidt Messi måtte spille sæsonen færdig/kunne aflønnes for dette, når han reelt set var uden kontrakt.
Så det er en interessant juridisk problemstilling. Messi ser sig selv om fri agent, Barca ser ham som kontraktuel Barca spiller.
Mange tak @nono
Er vi saa helt der ude hvor vi maaske ser Messi og Bale sammen paa golfbanen i naeste season, for jeg har svaert ved at se Messi skulle spille for en klub som han samtidig har et retssag koerende imod, men en saadanne retssag maa man forvente ikke kan klares paa et par uger...
Hvilken makker par paa green'en :0
Donde está la biblioteca?
Vil gætte på, at han og hans team vil forlange af en ny klub at de skal påtage sig risikoen (700m euro) i tilfælde af at sagen ender med at blive tabt. Et forlig er nok mere sandsynligt i praksis...
Mon ikke City's advokater er i fuld gang med at se på sagen. Upside er Messi gratis, risk er Messi til 300 euro... mon ikke der er tale om en OK handel ligemeget hvad....?
nono skrev: Hvis Messi smutter - og det er naturligvist et stort HVIS vil jeg tro at han smutter mens sagen verserer. Han kan altså være City spiller imorgen.
Vil gætte på, at han og hans team vil forlange af en ny klub at de skal påtage sig risikoen (700m euro) i tilfælde af at sagen ender med at blive tabt. Et forlig er nok mere sandsynligt i praksis...
Mon ikke City's advokater er i fuld gang med at se på sagen. Upside er Messi gratis, risk er Messi til 300 euro... mon ikke der er tale om en OK handel ligemeget hvad....?
Et stort hvis? Messi er long gone. Han har besluttet sig definitivt. Det er kun et spørgsmål om hvornår han skifter til City og hvem de inkluderer i handlen.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Man må indrømme, at det aldrig lykkedes Real Madrid at tæmme ham. Pånær da Pepe havde ham i sin baglomme før han fik rødt efter Alves film af værste slags i en Champions League semifinale i 2011 ;-)
Barca har selvfølgeligt også haft problemer med Ronaldo, men slet ikke på samme måde. Stor respekt til Messi som fodboldspiller her fra.
En æra er dog forbi, og de kan ikke længere sætte deres lid til den bedst tænkelige stjernespiller til deres fodbold. Også endda i en tid hvor man havde spillere som Xavi og Iniesta til rådighed i 4-3-3 systemet. Barca har forståeligt en lidt arrogant attitude, men de bliver skuffede som en naiv teenager, når de i de kommende år skal konkurrere.
Real Madrid står som den klart stærkeste i Spanien nu.