Om Vores Rivaler IX

1 måned 3 uger siden #8737 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
Fondo_Sur skrev:

Man må indrømme, at det aldrig lykkedes Real Madrid at tæmme ham. Pånær da Pepe havde ham i sin baglomme før han fik rødt efter Alves film af værste slags i en Champions League semifinale i 2011 ;-)

Film eller ej, så skal den takling selvfølgelig give rødt 100 ud af 100 gange. Problemet som går igen med disse situationer er jo, at dommeren aldrig nogensinde havde dømt den til et rødt, hvis ikke Alves eller andre ville reagere voldsomt på det. Alves filmer helt sikkert, men den takling er rigtig ulækker.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 3 uger siden #8738 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Fondo_Sur skrev:

Man må indrømme, at det aldrig lykkedes Real Madrid at tæmme ham. Pånær da Pepe havde ham i sin baglomme før han fik rødt efter Alves film af værste slags i en Champions League semifinale i 2011 ;-)

Film eller ej, så skal den takling selvfølgelig give rødt 100 ud af 100 gange. Problemet som går igen med disse situationer er jo, at dommeren aldrig nogensinde havde dømt den til et rødt, hvis ikke Alves eller andre ville reagere voldsomt på det. Alves filmer helt sikkert, men den takling er rigtig ulækker.

Offentliggjorde Real Madrid ikke en video dengang, hvor man påviste, at Pepe aldrig rørte Dani Alves? Jeg mindes, at det var “hovedartiklen” på realmadrid.com efter den El Clásico i 2011.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Kratmus

1 måned 3 uger siden #8739 af Kratmus
Besvaret af Kratmus på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Fondo_Sur skrev:

I denne tackling synes jeg, det er relevant at vurdere berøringen, intentionen og graden af voldsomhed. Andet kan også diskuteres.

Berøringen er fraværende/minimal. Det udelukker ikke i sig selv et rødt kort.

Intentionen kan vi diskutere fra nu af og til jul. Hvis intentionen er at ramme Alves, er det et rødt kort - 100 af 100 gange. Hvis intentionen er at ramme bolden, er der ikke rødt kort i sig selv. Jeg tolker, at han går efter bolden - vurderet ud fra hans synsretning.

Går han for voldsomt ind i tacklingen? Ja. Er det så voldsomt, at det skal give rødt? Du mener ja?
Personlig erfaring(nu er dommerstanden i seriefodbold aldeles varierende) har jeg aldrig set en sådan tackling give mere end gult på alt fra S2-S6, heller ikke i ungdomsrækkerne, og det er på trods af mere åbenbar kontakt med iturevne sokker. I professionel fodbold har jeg set det takseres til rødt, gult og kun frispark - nogle gange ingenting.

Gult vs rødt - det er en vurdering. Jeg tænker på dengang Xabi Alonso blev stemplet i brystet. Hvis Xabi Alonso havde rullet rundt som Dani Alves, havde det nok også udløst rødt kort. Arbeloa blev stemplet af Nani i siden i Champions league - han fik rødt. Varane blev stemplet af Lenglet(ikke 100p det var ham) i straffesparkfeltet i denne sæson. Ikke engang straffe - og bolden var ikke i nærheden af fødderne - her var VAR tilgængelig! Ærlig talt, jeg er uenig i, at det skal give rødt 100 af 100 gange. Det kan udløse rødt, men det kan også takseres med gult. Jeg synes, at Pepe skulle have haft gult - MAKS. Men det er vel også et spørgsmål om, hvor sart man er.

Valencia "Svanens død" CF
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

1 måned 3 uger siden #8740 af Wpee86DK
Besvaret af Wpee86DK på emne Om Vores Rivaler IX
La Liga har været ude og sige at Messi er bundrt af sin kontrakt og klausulen om at han kan gå ikke er rykket selvom sæsonen er rykket. Jeg tænker at der skulle være lavet en midlertidig kontrakt om det, ligesom for leje og spillere med udløb fik ved udgangen af Juni.
Hvad gør Messi lejren så nu? Han er udeblevet fra de fysiske tests så han har sendt et signal der ikke er til at tage fejl af.
Barcelona burde nok gakke ja til citys tilbud. Både Silva og Jesus er spillere Barcelona kan bygge deres fremtid omkring + de får en pose penge der kan invisteres eller bruges som plaster på de sår Coutinho og Griezmann har givet økonomien.
Bliver spændende at følge

1 måned 3 uger siden #8741 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX
Hvis rygterne er sande, så opfører begge parter sig som komplet tegninger.

På den ene side har du Messi og hans entourage - det er efterhånden tydeligt, at han længe har overvejet sine muligheder, og han endegyldigt gerne vil videre her og nu. De mener dog, at de kan benytte sig af en klausul til at ophæve hans kontrakt.... som udløb i juni. Genialt.

Så har du ledelsen i FC Barcelona der referere til de €700 millioner hvis Manchester City, eller andre klubber, vil købe Messi. Genialt.

Florentino Pérez

1 måned 3 uger siden #8742 af Kratmus
Er der ikke en eller anden EU-regel, der tillader fodboldspillere at forlade en klub og bryde sin kontrakt før tid, når han har været der et vist stykke tid? Sådan en "forbudt regel", som sjældent er blevet brugt? Er det Bosman-reglen, fifa-regulationerne "just cause" eller sådan noget? Jeg kan simpelthen ikke huske det, og kan ikke fremsøge det på google, og jeg er overhovedet ikke sikker på, at det eksisterer - måske har jeg blandet noget sammen?

1 måned 3 uger siden #8743 af Vildfaren
Besvaret af Vildfaren på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg “mener” at ekslusiv aftale udløber efter 3 år på fodboldkontrakter. Derfor vil en spiller der vil sælges, kunne tvinge klubben til at tage imod bud og komme på salgslisten. Men der er ingen formildende omstændigheder ifb. med indhold af kontrakt. Der skal derfor stadig landes en aftales som alle parter skal godkende. I det her tilfælde er messi(lejren) jo direkte dum. Der står en specifik dato og i juraens verden ville ikke engang 7 meteornedslag med oversvømmelser, vulkanudbrud og besøg fra rummet ændre på den dato. Havde der stået ved:”udgang af sæson 19/20” eller lignende, kunne man have prøvet den af ved domstol.
Jeg rettes gerne i ovenstående postulater, hvis nogen sidder med rigtig viden om fodboldkontrakter og lovgivning om Force majeure ifb. med fodboldkontrakter.
Messi er fanget i sit eget trick.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved Vildfaren. Begrundelse: Grammatisk utilstrækkelig

1 måned 3 uger siden #8744 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX

Kratmus skrev: Er der ikke en eller anden EU-regel, der tillader fodboldspillere at forlade en klub og bryde sin kontrakt før tid, når han har været der et vist stykke tid? Sådan en "forbudt regel", som sjældent er blevet brugt? Er det Bosman-reglen, fifa-regulationerne "just cause" eller sådan noget? Jeg kan simpelthen ikke huske det, og kan ikke fremsøge det på google, og jeg er overhovedet ikke sikker på, at det eksisterer - måske har jeg blandet noget sammen?

Jeg tror det er FIFA's "Webster ruling" du tænker på.

En sjov og vittig signaturtekst
Følgende bruger(e) sagde tak: Kratmus

1 måned 3 uger siden #8745 af Kratmus

-#7- skrev:

Kratmus skrev: Er der ikke en eller anden EU-regel, der tillader fodboldspillere at forlade en klub og bryde sin kontrakt før tid, når han har været der et vist stykke tid? Sådan en "forbudt regel", som sjældent er blevet brugt? Er det Bosman-reglen, fifa-regulationerne "just cause" eller sådan noget? Jeg kan simpelthen ikke huske det, og kan ikke fremsøge det på google, og jeg er overhovedet ikke sikker på, at det eksisterer - måske har jeg blandet noget sammen?

Jeg tror det er FIFA's "Webster ruling" du tænker på.

Ah tak. Jura er ikke mit stærke felt - aner ikke om Messi kan bruge den nu her. Tror næppe han vil.

1 måned 3 uger siden #8746 af Vildfaren
Besvaret af Vildfaren på emne Om Vores Rivaler IX
I forbindelse med brugen af webster, skal spiller eller anden part(ikke den ejende klub) godgøre en stor del, af den resterende kontrakt. De tre vigstigste faktorer er længde af resterende kontrakt, løn og fastsættelse af spillerens værdi. Det kommer ikke til at ske billigt, derfor holder Barcelona bare på deres ret.
Så hvis Messi vil væk må messi selv til lommerne eller en ny klub uanset og webster kommer i spil eller ej.

Barcelona kan læne sig tilbage og spærre for alt. Man C. kan ikke købe noget som helt uden at fcb afpresser dem, for de kan ikke komme i nærheden af messi, uden at komme i problemer med FFP. Med mindre fcb vælger deres største stjerner til underpris.

Personligt tror jeg slet ikke Messi ville væk, men han havde nok bare regnet med at klubben ville lægge sig fladt ned, som de plejede når han ville have sin vilje.
Han er 33 og det er dyrt at give ham sin vilje, hvis man kun får en god sæson ud af ham.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved Vildfaren. Begrundelse: Grammatisk utilstrækkelighed

1 måned 3 uger siden #8747 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
@Mølbat & Kratmus.

Der er ikke berøring, men også fuldstændig irrelevant. Ligeså irrelevant er det om intentionen er at ramme bold eller Alves. Et strakt ben med knopperne forrest i knæhøjde skal give rødt uanset hvad! Det er kun Real Madrid fans som ikke kan se det. Det er farvel fodboldkarriere, hvis han rammer ham 100% rigtigt/forkert ift. Alves, selvom han er en af de spillere jeg har mindst til overs for i fodboldverdenen.
Nu er det Pepé imod Barca, så selvfølgelig er intentionen selvfølgelig heller ikke ren, og det ses jo også ved, at han fører benet helt igennem strakt. Alle andre raske individer havde bøjet benet efter "boldkontakt", men det var en klassisk Pepé takling i et El Clasico opgør.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 måned 3 uger siden #8748 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
City får udelukkelse af CL
Sagen skal behandles
City reddes af CAS og ban ophævet
Messi vil væk fra Barcelona
City står klar til at hente Messi

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Madrid football Academy/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.