Om Vores Rivaler IX

5 år 11 måneder siden #8749 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX

madrid2000 skrev: Hvem har egentlig været en dårligere president, Bortemou eller Trump?

Barack Obama.

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #8750 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

BBB skrev:

Dios skrev: @Mølbat & Kratmus.

Der er ikke berøring, men også fuldstændig irrelevant. Ligeså irrelevant er det om intentionen er at ramme bold eller Alves. Et strakt ben med knopperne forrest i knæhøjde skal give rødt uanset hvad! Det er kun Real Madrid fans som ikke kan se det.

Busquets fik ikke kort, da han stemplede direkte på Xabi Alonso's knæ. Umiddelbart en langt mere vanvittig forseelse.

Videoen kommer lige med:

Hvor vil du hen med al det ligegyldige snak du er begyndt at komme med? :D
Varane fik heller ikke straffe efter en vild stempling på låret i El Clasico, men betyder det så det er korrekt?
Psykopat taklinger skal give rødt uanset hvad. At de ikke er blevet givet før betyder vel bare, at dommeren har lavet en fejl.

Selvfølgelig er det til et kæmpe rødt kort til Busquets. At mene andet er jo idioti.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

5 år 11 måneder siden #8751 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Desværre var Alonso ikke så god til at overdrive som Alves. Og Alonso blev endda ramt :D

Kampen kunne have forløbet sig anderledes, men Real Madrid vandt alligevel den kamp. Det samme kan man ikke sige om den anden kamp, jeg refererede til, hvor Messi lykkedes med sin dribletur. Det var bare det.

Synes dog stadigt ikke at der skulle være rødt til Pepe, men det er nok fordi, at jeg er irriteret over hvor udspekuleret Alves var.

Værten for programmet, Josep Pedrerol, holder i øvrigt med barca, så drop venligst beskylder om retouchering af hændelsen.
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved Fondo_Sur.

5 år 11 måneder siden #8752 af Dios
Fondo_Sur skrev:

Synes dog stadigt ikke at der skulle være rødt til Pepe, men det er nok fordi, at jeg er irriteret over hvor udspekuleret Alves var.

Du siger det nemlig selv. Du er skide hamrende farvet.

5 år 11 måneder siden #8753 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev:

BBB skrev:

Dios skrev: @Mølbat & Kratmus.

Der er ikke berøring, men også fuldstændig irrelevant. Ligeså irrelevant er det om intentionen er at ramme bold eller Alves. Et strakt ben med knopperne forrest i knæhøjde skal give rødt uanset hvad! Det er kun Real Madrid fans som ikke kan se det.

Busquets fik ikke kort, da han stemplede direkte på Xabi Alonso's knæ. Umiddelbart en langt mere vanvittig forseelse.

Videoen kommer lige med:

Hvor vil du hen med al det ligegyldige snak du er begyndt at komme med? :D
Varane fik heller ikke straffe efter en vild stempling på låret i El Clasico, men betyder det så det er korrekt?
Psykopat taklinger skal give rødt uanset hvad. At de ikke er blevet givet før betyder vel bare, at dommeren har lavet en fejl.

Selvfølgelig er det til et kæmpe rødt kort til Busquets. At mene andet er jo idioti.

Du sagde, at tacklingen skulle "give rødt 100 ud af 100 gange" og "Et strakt ben med knopperne forrest i knæhøjde skal give rødt uanset hvad! Det er kun Real Madrid fans som ikke kan se det."
Det er åbenbart ikke kun RM fans, der ikke kan se det. Dommerne kan heller ikke. Xabi Alonso i VM-finalen var det mest vanvittige. Kom der et gult op af lommen for den? De to andre tacklinger var meget værre end den Pepe lavede.

Du kan godt klassificere dem alle som "psykopat tacklinger" i din verden, men hvis De Jong's tackling på Xabi Alonso ikke giver rødt, så betyder det, at der helt klart er andre overvelser end blot din version af "psykopat tacklinger". Ja, Pepe ramte bolden hårdt, men De Jong ramte Alonso hårdt i brystet. Busquets ramte Alonso hårdt direkte på knæet.

Pepe var en bulderbasse, og i én situation kortsluttede alt for ham (ligesom for flere andre store spillere), og det gik desværre ud over Casquero. Det var hverken kønt eller værdigt, men mod Alves kom han blot hårdt på bolden.

(Cantona, Keane, Juanito, Pepe. Store spillere, som det alle er slået fuldstændig klik for.)

5 år 11 måneder siden #8754 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Fondo_Sur skrev:

Er du dommer? ;-)

5 år 11 måneder siden #8755 af Dios
@BBB.

Viser du klippet med Pepé, så vil samtlige dommere sige der skulle være rødt kort. Kom nu lidt. Du elsker at hænge i de små bagateller, men der findes vel heller ikke et anstændigt neutralt menneske, som ikke mener Pepé's takling ikke skal give rødt? Det mener du jo også selv.
Jeg kan ikke se hvorfor du vil retfærdiggøre det med, at en dommer ikke ser en hændelse, eller decideret laver en fejlkendelse. Fordi dommeren ikke dømmer straffe på Varane, så er det korrekt set, eller hvad går din argumentation på? For jeg kan ikke få øje på din pointe udover du vil hænge i bagateller som sædvanlig. Der er kæmpe forskel på om det skal dømmes, eller om det bliver dømt. Det er ikke første gang i historien at en dommer tager fejl i kampens hede.
De Jong's takling er også til rødt, men følger man din logik og argumentation, så dømte dommeren det ikke, og derfor er det korrekt. En lignende episode som var langt mildere var jo Nani's? stempling på Arbeloa, som gav rødt.

Jeg mener der står i fodboldloven, at hvis en tackling tilsidesætter hensynet til modstanderens sikkerhed, så skal den give rødt. Nu gik jeg lige hurtigt ind på DBU's hjemmeside og de skriver:

En tackling eller et angreb, som bringer modspillerens sikkerhed i fare eller udføres med unødig stor kraft eller brutalitet, skal betragtes som spil, som i alvorlig grad er utilladeligt. Enhver spiller, som springer på en modspiller forfra, fra siden eller bagfra med ét eller begge ben og gør det med unødig stor kraft eller bringer modspillerens sikkerhed i fare, gør sig skyldig i spil, som i alvorlig grad er utilladeligt.

Det må i den grad være beskrivelsen af Pepé's tackling, og derfor skal den selvfølgelig give rødt.

5 år 11 måneder siden #8756 af Dios

Fondo_Sur skrev:

Dios skrev: Fondo_Sur skrev:

Er du dommer? ;-)

Nej :)

5 år 11 måneder siden #8757 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX
Alves skal have gult kort for film!

5 år 11 måneder siden #8758 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX
Det var 100 ud af 100 kommentaren, der generede mig. For det er jo ikke 100 ud af 100 der dømmes, og det er ikke 100 ud af 100, der skal dømmes.

Dios skrev: Jeg mener der står i fodboldloven, at hvis en tackling tilsidesætter hensynet til modstanderens sikkerhed, så skal den give rødt. Nu gik jeg lige hurtigt ind på DBU's hjemmeside og de skriver:

En tackling eller et angreb, som bringer modspillerens sikkerhed i fare eller udføres med unødig stor kraft eller brutalitet, skal betragtes som spil, som i alvorlig grad er utilladeligt. Enhver spiller, som springer på en modspiller forfra, fra siden eller bagfra med ét eller begge ben og gør det med unødig stor kraft eller bringer modspillerens sikkerhed i fare, gør sig skyldig i spil, som i alvorlig grad er utilladeligt.

Det må i den grad være beskrivelsen af Pepé's tackling, og derfor skal den selvfølgelig give rødt.

Det med fed og følgende sætning har vel altid betydet fysisk kontakt. Det var der ikke, så er der den del om unødig stor kraft.
Det med kursiv: Bragte det hans sikkerhed i større fare end hans eget spark på bolden? Betragtes det som stor fare, fordi der er en chance for at Pepe misser bolden? Hvis han havde nået bolden med sin tå, og prikket den forbi Alves, som derefter sparker direkte op i Pepe's knopper, skal Pepe så også have rødt?

Det dumme er jo, at "unødig stor kraft" betyder "hårdere end nødvendigt". Kunne Pepe nå bolden ved at komme langsommere ind i duellen? Du har selv lige slået det op, så du ved også godt, hvad de tre kategorier er. Hvis jeg nu havde beskrevet tacklingen som værende "satset" og Pepe har lavet en "risikobetonet" tackling, eller hvis jeg har beskrevet aktionen som værende "hensynsløs", og at Pepe "ikke har taget hensyn til den fare eller de konsekvenser, som hans modspiller kan udsættes for", så ville du jo ikke kunne forklare forskellen på de tre :-D

5 år 11 måneder siden #8759 af Dios
@BBB.

Hahaha hold nu altså :D

Jeg vidste udmærket godt det var den der gjorde det, og derfor skrev jeg også som jeg gjorde.
Selvfølgelig skal 100 ud af 100 tacklinger som disse dømmes.
Du prøver altid at bortforklarer med fuldstændige absurde scenarier.
Faktum er, at Pepe uagtet om han rammer bolden eller ej tilsidesætter al hensyn til modstanderen med den fart, knopperne forrest i knæhøjde og strakt ben.
Rammer han Alves, så kan det være slut med fodbold. At jeg meget usympatisk i den periode godt kunne ønske det er noget helt andet.

Ingen grund til videre forklaring. Tacklinger som disse skal give rødt kort uagtet om dommeren dømmer dem eller ej.
Prøv og læs hvad Howard Webb’s største fejl er ifølge ham selv. Det er nemlig at han ikke gav De Jong rødt kort. Skal den psykopat tackling så også uddebatteres hvor du kan prøve at bortforklarer dig? :D

5 år 11 måneder siden #8760 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX
Ser ud til Donny van de Beek skriver under med United inden længe, efter at have bestået lægetjek i dag. Ærgerligt, gad ellers godt at have set ham i Real, men det giver selvfølgelig god mening efter man har hentet Ødegaard tilbage.

Jeg er dog lidt nervøs for at United henter Upamecano, som skulle være deres næste transfermål, efter de Beek, så lad os håbe at Zidane kan få ham overtalt til et skifte i 2021 i stedet.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Evden, DeLaRed

Leveret af Kunena Forum