Om Vores Rivaler IX
mohbar skrev:
El Siete skrev:
mohbar skrev: Hele denne Messi saga...man kan jo ikke lade med at tænke ..gad vide hvordan fans og pressen havde håndteret det hvis det var Ronaldo og ikke Messi, der stod i en lignende situation..
Han var uden tvivl blevet svinet til :)
Ja men man må ihvertfald anerkende at han trods alt forlod klubben mens den var på toppen og ikke valgte at stikke halen mellem benene og flygte mens den var på vej ned ;-)
Nej, det blev gjort på en god måde. Der var lidt knas omkring at han ville have en større kontrakt, men han forlod klubben på det rette tidspunkt, efter et CL-trofæ, og klubben fik en masse penge i kassen.
Ifht Messi, så synes jeg det har været tydeligt i flere år at han har været stærkt utilfreds med ledelsen. Sidste sommer var han jo utilfreds med at klubben ikke hentede Neymar, som det var planen, men i stedet trak tiden og egentlig aldrig havde i sinde at hente ham, og at de blot forhandlede med PSG for at gøre Messi glad og for at forhindre at han røg til Madrid. Så var der jo også hele denne sag fra starten af året hvor Abidal beskyldte spillerne for at stå bag fyringen af Valverde, og hvor Messi hurtigt var ude på de sociale medier med en udtalelse som pegede fingre af Abidal.
Samtidig har manden også en kontrakt, underskrevet i 2017, hvor han stort set kan forlade klubben "når som helst". Det virker heller ikke som en spiller der er helt forpligtet til klubben.
Så jeg forstår godt han vil væk, og det har han jo fuldt ud ret til, hvis kontrakten forholder sig sådan. Men kunne det hele være håndteret mere elegant, helt sikkert.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kan det efterhånden gå hen og blive dummere :-DBrazil have announced that they'll be paying their female footballers the same amount they pay the male footballers.
Florentino Pérez
El Siete skrev:
mohbar skrev:
El Siete skrev:
mohbar skrev: Hele denne Messi saga...man kan jo ikke lade med at tænke ..gad vide hvordan fans og pressen havde håndteret det hvis det var Ronaldo og ikke Messi, der stod i en lignende situation..
Ja men man må ihvertfald anerkende at han trods alt forlod klubben mens den var på toppen og ikke valgte at stikke halen mellem benene og flygte mens den var på vej ned ;-)
Nej, det blev gjort på en god måde. Der var lidt knas omkring at han ville have en større kontrakt, men han forlod klubben på det rette tidspunkt, efter et CL-trofæ, og klubben fik en masse penge i kassen.
Ifht Messi, så synes jeg det har været tydeligt i flere år at han har været stærkt utilfreds med ledelsen. Sidste sommer var han jo utilfreds med at klubben ikke hentede Neymar, som det var planen, men i stedet trak tiden og egentlig aldrig havde i sinde at hente ham, og at de blot forhandlede med PSG for at gøre Messi glad og for at forhindre at han røg til Madrid. Så var der jo også hele denne sag fra starten af året hvor Abidal beskyldte spillerne for at stå bag fyringen af Valverde, og hvor Messi hurtigt var ude på de sociale medier med en udtalelse som pegede fingre af Abidal.
Samtidig har manden også en kontrakt, underskrevet i 2017, hvor han stort set kan forlade klubben "når som helst". Det virker heller ikke som en spiller der er helt forpligtet til klubben.
Så jeg forstår godt han vil væk, og det har han jo fuldt ud ret til, hvis kontrakten forholder sig sådan. Men kunne det hele være håndteret mere elegant, helt sikkert.
Tja man ved efterhånden ikke hvad der kan ske i denne sag...måske er det i virkeligheden blot et røgslør der går ud på at han vil vride flere penge ud af Barca eller ønsker at sætte pres på ledelsen.
Hvis han ender med at blive tror jeg det kommer til at gå ud over hans eftermæle og troværdighed (lignende er set flere gange før hos Messi). Omend hans evner nok i sidste ende kan kompensere for det..
mohbar skrev:
El Siete skrev:
mohbar skrev:
El Siete skrev:
Tja man ved efterhånden ikke hvad der kan ske i denne sag...måske er det i virkeligheden blot et røgslør der går ud på at han vil vride flere penge ud af Barca eller ønsker at sætte pres på ledelsen.
Hvis han ender med at blive tror jeg det kommer til at gå ud over hans eftermæle og troværdighed (lignende er set flere gange før hos Messi). Omend hans evner nok i sidste ende kan kompensere for det..
Det tror jeg også. Han er trods alt gået rigtig langt denne gang ved at have sendt en juridisk fax og udeblevet fra træning osv. Jeg tror fansene, generelt, vil stå bag ham, men prøver han blot at få mere i løn, på trods af at han tjener omkring de 100M euro årligt, er jeg ikke så sikker. Det ville ødelægge hans omdømme en del.
Lad os se hvad han beslutter, han skulle muligvis udtale sig i dag.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Kiwes skrev: Hva har Messi gang i en ny "Griezmann la decision"...kæft et shit show derover.
Problemet er jo, at Barca holder på hans frikøbsklausul, da fristen for at aktivere hans klausul om at gå gratis er udløbet. Så hvad vil du have Messi skal gøre? Det er nok ikke af egen fri vilje, hvis han vælger at blive. Jeg havde helt klart min tvivl til at starte med, da vi har set det lidt for ofte fra Messi's side af, men når hans far selv går ud og siger det er rigtigt han vil væk, så er der jo nok noget om det.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
Kiwes skrev: Hva har Messi gang i en ny "Griezmann la decision"...kæft et shit show derover.
Problemet er jo, at Barca holder på hans frikøbsklausul, da fristen for at aktivere hans klausul om at gå gratis er udløbet. Så hvad vil du have Messi skal gøre? Det er nok ikke af egen fri vilje, hvis han vælger at blive. Jeg havde helt klart min tvivl til at starte med, da vi har set det lidt for ofte fra Messi's side af, men når hans far selv går ud og siger det er rigtigt han vil væk, så er der jo nok noget om det.
Det handlede nu mere om at jeg (tror det var Marca) der berettede at Messi vil komme med en video, hvor han vil offentligøre hans valg. Det blev hvis ikke til noget alligevel - det var hans far.
år og pengene fra transfersummen - lad os få arrangeret et farvel-event.
Det kan være, at de håber at beholde ham for evigt på en eller anden måde. Det klæder ikke nogen klub, at klæbe sig sådan til en fodboldspiller.
Dios skrev:
Hans far har lige været ude og sige at La Liga tager fejl og at klausulen siger slutningen af 19/20 sæsonen og ikke en bestemt dato, og henviser til en paragraf i kontrakten.
Det nyeste er så at Messi bliver, mod hans vilje, fordi han ikke vil have at sagen ender i retten. Så i stedet for at Barcelona sparer hans enorme løn og får en transfersum for ham, så har de en utilfreds og umotiveret Messi i 9 måneder endnu. Okay så.
Men hvis Messi-lejren virkelig føler de har ret, hvorfor smutter de så ikke bare?
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Kiwes skrev: Men Barca bliver da nød til at sælge Messi i dette transfervindue, hvis de skal have lidt mønt for ham til det næste projekt - han kan jo frit skrive med en anden klub om sølle 5 måneder. Det handler nok også om at der er ingen der har råd til både at betale en transfersum + løn.
City/Abu Dhabi er villige til at betale hans løn - og mere til. 700M euro over 5 år. 3 år i City og 2 år i New York City FC. Men vil de så også det næste år når han er 34.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Og så bliver det alligevel til en "La Decision". Messi med en forudindspillet video der afslører hans beslutning om at blive offentligøres snart.