Om Vores Rivaler IX

3 uger 4 dage siden #8869 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Om Vores Rivaler IX

El Siete skrev: "You deserved a send off as one of the most important players in the club's history, not that they push you out as they have. But the truth is that nothing surprises me at this stage."

Messi's besked til Luis Suarez.
Alt er stadig godt i Barcelona, eller noget. Den mand bliver jo ikke ét sekund mere i klubben end nødvendigt.

Du var hurtigere end mig. Men ja. Det er jo komplet til grin det der.

Fuck fakta. Man skal sige det som lyder bedst. -Rasmus Bjerg.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 4 dage siden #8870 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

JimmyBroe skrev: www.marca.com/en/football/barcelona/2020...2601d443b8b4605.html

Hvad sker det lige med det Catalanske cirkus? Det er altså pinligt ud over alle grænser. Messi ligger jo, åbenlyst; i åben krig med ledelsen.

Bør han ikke sættes på plads?
Ja, han mener ikke ledelsen har behandlet Suarez ordenligt i forbindelse med skiftet. Derudover agere ledelsen komplet inkompetent i utrolig mange aspekter.

Men Messi påtager sig jo hér en rolle som kun journalister, oppositionister (til klubben eller ledelsen) eller fansene reelt har “ret” til eller legitimt kan gøre i hvertfald.

Verden har fattet at Messi er utilfreds med ledelsen. Men nu har han valgt at kæmpe videre og blive. Man kan så diskutere om han havde et reelt valg, men det har han jo altså i sidste ende haft.

Der er valg og så er der konsekvenser ved de valg man træffer. Hans valg har været; at møde op til træning og kæmpe for klubben. Med det følger en konsekvens der lyder, at man så lukker røven og gør hvad der bliver sagt under de vilkår man er ansat under.
Han kunne også have truffet valget at blive hjemme, nægtet at træne eller hevet klubben i retten. Her havde konsekvensen været af økonomisk karakter samt ridser i lakken hvad angår hans “navn” i klubben.

Men ved at han har valgt at blive, så ligger det lidt implicit at han fralægger sig muligheden for at ytre sig negativt om ledelsen offentligt imo.

Problemet er bare at han ikke har noget andet valg end at møde op. Han har en kontrakt, og så er han jo forpligtet. Han havde en aftale med ledelsen/Bartomeu om at han kunne rejse efter sidste sæson, hvilket de ikke honorerede, så jeg kan fuldt ud forstå at han er bitter. Det var en mundtlig aftale, så måske Messi-lejren skulle have tænkt sig lidt mere om. Men faktum er at de røvrendte ham, så jeg kan sgu godt forstå hans frustration, for det er da den mest amatøragtige ledelse nogensinde. Og lidt kaos i Barcelona gør mig ikke noget :)

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 3 uger 4 dage siden ved El Siete.

3 uger 4 dage siden #8871 af JimmyBroe

El Siete skrev:

JimmyBroe skrev: www.marca.com/en/football/barcelona/2020...2601d443b8b4605.html

Hvad sker det lige med det Catalanske cirkus? Det er altså pinligt ud over alle grænser. Messi ligger jo, åbenlyst; i åben krig med ledelsen.

Ja, han mener ikke ledelsen har behandlet Suarez ordenligt i forbindelse med skiftet. Derudover agere ledelsen komplet inkompetent i utrolig mange aspekter.

Men Messi påtager sig jo hér en rolle som kun journalister, oppositionister (til klubben eller ledelsen) eller fansene reelt har “ret” til eller legitimt kan gøre i hvertfald.

Verden har fattet at Messi er utilfreds med ledelsen. Men nu har han valgt at kæmpe videre og blive. Man kan så diskutere om han havde et reelt valg, men det har han jo altså i sidste ende haft.

Der er valg og så er der konsekvenser ved de valg man træffer. Hans valg har været; at møde op til træning og kæmpe for klubben. Med det følger en konsekvens der lyder, at man så lukker røven og gør hvad der bliver sagt under de vilkår man er ansat under.
Han kunne også have truffet valget at blive hjemme, nægtet at træne eller hevet klubben i retten. Her havde konsekvensen været af økonomisk karakter samt ridser i lakken hvad angår hans “navn” i klubben.

Men ved at han har valgt at blive, så ligger det lidt implicit at han fralægger sig muligheden for at ytre sig negativt om ledelsen offentligt imo.

Problemet er bare at han ikke har noget andet valg end at møde op. Han har en kontrakt, og så er han jo forpligtet. Han havde en aftale med ledelsen/Bartomeu om at han kunne rejse efter sidste sæson, hvilket de ikke honorerede, så jeg kan fuldt ud forstå at han er bitter. Det var en mundtlig aftale, så måske Messi-lejren skulle have tænkt sig lidt mere om. Men faktum er at de røvrendte ham, så jeg kan sgu godt forstå hans frustration, for det er da den mest amatøragtige ledelse nogensinde. Og lidt kaos i Barcelona gør mig ikke noget :)

Jeg er da også fuldstændig enig. Messi er i sin gode ret til at være skide sur. Men det kan man være på mange måder. Det er virkelig ikke særlig professionelt at gå offentligt med det, ihvertfald ikke på den måde. Og slet ikke hvis han har tænkt sig at blive ved med det. Noget af det første man lærer når man flytter hjemme fra og skal betale regninger, erhverve sig uddannelse og job osv. Det er at få aftaler og andre vigtige ting på papir. Så ja det er i først omgang amatøragtigt ikke at have den slags på skrift. Især fordi Messi-lejren og Bartomeu-lejren jo i årevis har været på kant med hinanden.
Den ledelse er en joke og det har den alle dage været. Så det her handler ikke om at Messi ikke har ret til at føle sig trådt på.

Tro mig, jeg elsker at se deres renommé smuldre. De har været “de gode” i så mange år, så det er sgu dejligt at der kastes lidt stabilgrus i maskineriet.

Men når man så træder nogle skridt tilbage og ser det objektivt set. Så handler Messi bare abnormt barnligt og tøsefornærmet han er en lille pige er han.

Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, ElMadrid, DeLaRed

3 uger 4 dage siden #8872 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX

El Siete skrev:

Jeg forstår simpelthen ikke historien om den mundtlige aftale, jeg kan slet ikke forstå hvordan Messi og Bagland kan være så uintelligente at tage en mand, som han tydeligvis har haft et utrolig stramt forhold til igennem flere år, ved ordet og bare stole på at han holder hvad han lover, det er simpelhen det dummeste jeg har hørt, og derfor tror jeg også at der er mere til den historien end vi har fået at vide.

Jeg har på fornemmelsen at Messi fordrejer sandheden lidt, for jeg kan ikke tro at han har haft en sludder med præsidenten hvorefter de har givet hånd på noget og så bare ladet det ligge ved det, jeg tror nærmere præsidenten har været vag i sin udmelding og ikke villet være konkret om noget, og så har Messi på den anden side afventer situationen omkring om man kunne for Bartomeu til at gå af (måske med Xavi og Iniesta i hans øresnegl) men da han finder ud af at en ny ledelse denne sommer ikke er en reel mulighed, så forsøger han febrilsk at komme væk ved at klamre sig til en udløbet klausul i kontrakten.

Der er ingen tvivl om at Barca’s ledelse har været helt hul i hovedet de sidste mange år, men med mindre der kommer nye oplysninger frem så ligger hele denne saga på Messi’s bord, han har bare truffet alle de forkerte beslutninger de sidste 3 måneder og fremstår som en tåbe...prøv lige at forestil jer hvis man skulle filmatisere denne episode, så er det vel kun Will Ferrell der kunne spille Messi i den film, for det er simpelhen så torske dumt det han har foretaget sig!

Når det så er sagt, så har jeg på fornemmelsen at Messi kommer til at spille en stærk season, så ikke helt sikker på det på kort sigt er godt for Real at han bliver i Barca!

Han er en historisk spiller, men uden for banen ligger han vel i en liga med Nicki Bille...

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 3 uger 4 dage siden ved DeLaRed.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

3 uger 3 dage siden #8873 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX

DeLaRed skrev:

El Siete skrev:

Jeg forstår simpelthen ikke historien om den mundtlige aftale, jeg kan slet ikke forstå hvordan Messi og Bagland kan være så uintelligente at tage en mand, som han tydeligvis har haft et utrolig stramt forhold til igennem flere år, ved ordet og bare stole på at han holder hvad han lover, det er simpelhen det dummeste jeg har hørt, og derfor tror jeg også at der er mere til den historien end vi har fået at vide.

Jeg har på fornemmelsen at Messi fordrejer sandheden lidt, for jeg kan ikke tro at han har haft en sludder med præsidenten hvorefter de har givet hånd på noget og så bare ladet det ligge ved det, jeg tror nærmere præsidenten har været vag i sin udmelding og ikke villet være konkret om noget, og så har Messi på den anden side afventer situationen omkring om man kunne for Bartomeu til at gå af (måske med Xavi og Iniesta i hans øresnegl) men da han finder ud af at en ny ledelse denne sommer ikke er en reel mulighed, så forsøger han febrilsk at komme væk ved at klamre sig til en udløbet klausul i kontrakten.

Der er ingen tvivl om at Barca’s ledelse har været helt hul i hovedet de sidste mange år, men med mindre der kommer nye oplysninger frem så ligger hele denne saga på Messi’s bord, han har bare truffet alle de forkerte beslutninger de sidste 3 måneder og fremstår som en tåbe...prøv lige at forestil jer hvis man skulle filmatisere denne episode, så er det vel kun Will Ferrell der kunne spille Messi i den film, for det er simpelhen så torske dumt det han har foretaget sig!

Når det så er sagt, så har jeg på fornemmelsen at Messi kommer til at spille en stærk season, så ikke helt sikker på det på kort sigt er godt for Real at han bliver i Barca!

Han er en historisk spiller, men uden for banen ligger han vel i en liga med Nicki Bille...

WHAT!!
Ferrell er over 190 !

Mener du ikke Verne Trojer !?
Sidste redigering: 3 uger 3 dage siden ved mohbar.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, ElMadrid, DeLaRed

3 uger 3 dage siden #8874 af JimmyBroe

mohbar skrev:

DeLaRed skrev:

El Siete skrev:

WHAT!!
Ferrell er over 190 !

Mener du ikke Verne Trojer !?

Eller Kevin Hart? Hahaha

Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

3 uger 3 dage siden #8875 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
Da Ronaldo gik i "krig" med Perez om den kontraktforlængelse, da han ikke fik den, så fik han opbakning herinde fra. Da han efterfølgende beklagede sig igen, så fik han endnu engang opbakning herinde fra. Hvorfor? Jeg spørger af ren nysgerrighed :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

3 uger 3 dage siden #8876 af JimmyBroe

Dios skrev: Da Ronaldo gik i "krig" med Perez om den kontraktforlængelse, da han ikke fik den, så fik han opbakning herinde fra. Da han efterfølgende beklagede sig igen, så fik han endnu engang opbakning herinde fra. Hvorfor? Jeg spørger af ren nysgerrighed :)

De anførelsestegn du har smurt “krig“ ind i er det eneste der er berettiget i den sætning...

For den “krig” du refererer til, må betegnes som en krig med ophidselses niveau alá kortspillet med selv samme navn, som du udfordre dine børn i, sammenlignet med det makabre og blodige slag som udspiller sig i Catalonien her og nu.

Der var slet ikke den samme agressive tone og/eller samme accelererende og vedvarende mudderkast, som vi er vidne til her, den gang.

Derudover så er situationerne og spillernes forhold til klubben fuldstændig forskellig. Hvis du havde kunne hive et eksempel op med Raul, havde jeg købt den. Det havde været en sammenligning 1:1.
Men Ronaldo var aldrig det samme i Real Madrid, som Messi er i Barcelona. Jeg snakker ikke betydning på banen her. Men Messi er (indtil for ganske nyligt) en one-club footballer. Han ER Barcelona. Det var Ronaldo aldrig (læs: Real Madrid). Det var Raul dog.
Men tænk tilbage Dios. Det scenarie er fuldstændig utænkeligt. Raul -eller en Puyol eksempelvis (den eneste Barca-spiller, som jeg altid har haft respekt for, i min Madridista/fodboldfan karriere)- havde for meget klasse og elegance til nogen sinde, at tale skidt om noget vedr. klubben, som den lille pige er i pinlig færd med i disse tider.

Må jeg slutteligt minde dit gamle hovede om, at jeg selv kritiserede CR7 for hans ageren og jeg skrev bl.a. noget i stil med at hvis det var sådan landet lå og han var så utilfreds, så måtte han hjertens gerne rive pløkkerne op og skride af h t.

XOXO

Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, ElMadrid

3 uger 3 dage siden #8877 af JimmyBroe
Det her skrev jeg, sjovt nok, i en diskussion med dig, om Di Maria. Det var i forbindelse med at Ronaldo brokkede sig medierne...

JimmyBroe skrev: Jeg er en af dem -som du ved- som synes, at en lønforhøjelse + forlængelse til Ronaldo, var på sin plads. At han udtalte sig offentligt i medierne, var bare latterligt alstå. Ingen tvivl om at min respekt og beundring af ham led et lille knæk der. Netop fordi at han altså "kun" er en spiller af mange i verdens største klub. Så vi er faktisk enige omkring det.:O Hehe

Meget sjovt at læse vores gamle diskussioner. Vi har haft vores. :D

Linket til diskussionen:
forum.madridista.dk/index.php/forum/nyhe...en-mod-levante#44374

Sidste redigering: 3 uger 3 dage siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

3 uger 3 dage siden #8878 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: Da Ronaldo gik i "krig" med Perez om den kontraktforlængelse, da han ikke fik den, så fik han opbakning herinde fra. Da han efterfølgende beklagede sig igen, så fik han endnu engang opbakning herinde fra. Hvorfor? Jeg spørger af ren nysgerrighed :)

Nu var jeg ikke selv med i diskutioner her på siden den gang, men du kan slet ikke sammenligne de 2 situationer:

For det første drejer den nuværende tude-prinsesse saga sig ikke om en forlængelse, det drejer sig om at ville forlade klubben og få ophævet sin kontrakt på baggrund af noget der lugter af en løgn-historie(se mit tidligere opslag for st forstå min konspirations teori), og ikke om en løn-forhøjelse som IMO er en hel anden sag.

For det andet tog Ronaldo den jo aldrig så langt ud, at han ikke mødte op til season start (hvis jeg forstod rigtigt så missede Messi de første 2 trænings-pas pga denne situation, måske jeg tager fejl) og jeg husker heller aldrig at han offentligt forlangte at hans kontrakt blev ophævet.

Som du nok har set de sidste mange måneder så har jeg selv været utrolig kritisk overfor James og Ceballos som jeg synes begge har opført sig som små pattebørn det sidste års tid, hvilket er under alt kritik. Men de når jo på ingen måde det niveau af barnlighed Messi ham rammer i denne sag, han ligger 100% som han selv har redt, men formår at skyde skylden på alle andre!

Når det så er sagt, så var Ronaldos “offentlige” lønforhandlinger også en kæmpe pestilens i min bog, men som sagt taler vi om et helt andet niveau end det argentineren har gang i pt! Og Ronaldo endte da også med at forlade klubben på en forholdvis respektabel måde, han kom til den klub han ønskede og vi fik IMO en fin pose penge for ham! Og sidenhen har han vel ikke sagt et ondt ord om Perez eller Real Madrid så vidt jeg ved?

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, JimmyBroe, ElMadrid

3 uger 3 dage siden #8879 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
@JimmyBroe & DeLaRed.

Haha fedt at sidde og læse vores gamle ting igennem. Endnu engang viser det jo egentlig også bare hvor meget du bør lytte til mig ;D Nu hentydede jeg egentlig heller ikke til dig, eller DeLaRed.

Fair nok. Jeg har ingen holdning til det med Ronaldo. Det er sjældent noget kan sammenlignes en til en, men jeg var bare nysgerrig, da det næsten var kutyme, at Ronaldo til hver sommer beklagede sig i pressen, og indirekte sagde han ville væk, og til sidst kom væk.
Angående Messi så synes jeg det bliver kørt godt og grundigt på, men faktum er jo bare, at hele den her episode har gjort Messi til gud, hvis han ikke allerede var det i Barcelona.
Om han skal holde kæft synes jeg faktisk ikke, selvom han har "valgt" at blive i klubben. Faktisk synes jeg det er befriende, at en spiller med så meget magt går imod ledelsen. Ronaldo tog den aldrig så langt ud, fordi vi for guds skyld har en habil ledelsen, som altid løser problemerne godt. Hvad var der sket, hvis Perez havde taget røven på Ronaldo? Enig i, at Ronaldo og Messi ikke kan sammenlignes i den forstand, men alligevel.
Det her er sagt med objektive briller på, og ikke de Madrid venlige briller.

Btw. hvem vinder senere? Håber fandeme Costa sætter ham på plads :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 3 uger 3 dage siden ved Dios.

3 uger 3 dage siden #8880 af JimmyBroe
@Dios

Ja det var skægt. Di Maria, for fanden da en spiller altså. Carlos lavede en genistreg af dimensioner da han rykkede ham ind centralt. Uha jeg får stadig fedtede underbukser ved tanken:D

Jeg synes sgu stadig Messi er en sur lille pige. Du ved jeg er tilhænger af de her lidt farverige spillere som tør at snakke. Men det her er jo slet ikke charmerende og med det glimt i øjet som jeg elsker. Det her er en uskøn krig. Jeg ville bryde mig mere om det hvis han havde taget den grimme kamp bag lukkede døre og efterfølgende havde sagt sin mening når den ingen betydning havde længere. Jeg mener hvad har han fået ud af det? Det har på ingen måder gavnet Barcelona. Eller ham selv for den sags skyld. Bartomeu var gået af/blevet nummer 2 ved et valg uanset hvad. Jeg synes der er meget lidt klasse over hans håndtering.

Men nok om det, endnu en ting vi ihvertfald ikke bliver enige om. Så længe jeg ved at jeg taler sandheden så er det sgu fint med mig #preach ;-)

Igen Dios du har ikke forstand på at slåsZ Adesanya er uden sammenligning den største raket i branchen pt. Han er så pisse vild og Costa kommer til at hænge sig i det hvide bælte han langede over Dana i går. #andstill

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.