Om Vores Rivaler IX

1 måned 3 uger siden #8917 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg synes det er svært at kritisere Zidane for det kedelige spil, når vi efterhånden har haft så mange skader på nøglepositioner.

Når alle mand har været klar[læs: Hazard], har vi også set forbedringer i spillet, men det kræver altså at belgieren er klar. Vi har spillet det bedste bold med ham som omdrejningspunktet, og det var kampene mod Eibar, Real Sociedad og Paris et godt eksempel på, hvor Hazard indgik i startopstillingen flere kampe i streg og gjorde det rigtig godt, men det gik så sandeligt også ned ad bakke igen efter hans skade.

Jeg skriver ikke, at spillet var perfekt, men der var klart forbedringer at spotte især i flowet, og man havde jo håbet på at der kunne bygges videre på det, men det fik man jo aldrig chancen for med alle de skader.

Jeg vil som minimum gerne se Hazard i startopstillingen 10+ kampe i streg, før jeg kan kritisere Zidane for det kedelige spil.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 3 uger siden #8918 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
@Sahinovic.

Jeg er slet ikke uenig med dig i, at vi begyndte at spille rigtig fint, da Hazard så småt blev fit. Det synes jeg bare ikke ændre på, at Zidane får for lidt ud af kvaliteten i truppen. Nuvel, så vil en Hazard i den opadgående form inden hans skade imod Psg være at foretrække, men nu er han jo ikke limen på holdet.
Zidane's 2 hold minder jo relativt meget om hinanden. Det er oftest intetsigende, hvor det altid er blevet afgjort på tilfældigheder, eller ekstraordinære enkeltmandspræstationer/aktioner.
Vi så vidunderligt spil tilbage i 2017 i pre-season mener jeg det var, hvor vi først udspillede United og så Barca over 2 kampe. Så de perioder med smukt spil var der jo også før Hazard, og jeg mener slet ikke Hazard skal have den betydning allerede for holdet, da han hverken har levet op til det, eller er den eneste grund til man kan spille flot fodbold.

Jeg kritisere det helt principielle i hans filosofi eller mangel på samme. Der er ingen indøvede mønstre. Fint han prøver forskellige ting af, men uanset hvilken taktik, opstilling etc. han vælger, så ligner det spillerne kun har kendt hinanden i 20 min.. Benzema har været i klubben i uendeligheder. Det samme har Modric og Kroos. Hvorfor kan de 3 ikke skabe noget sammen overhovedet? Har vi nogensinde set nogen kombinationer med de 3 i samme angreb? Det tror jeg virkelig ikke.
Zidane elsker 4 midtbanespillere, og det gør jeg egentlig også selv, men hvorfor får han ikke nogen til at søge feltet, eller nogen i truppen til at løbe uden bold? Alle 4 midtbanespillere er bag bolden.
Jeg kan godt lide, at han vil have Ødegaard til at ligge imellem kæderne, men der går vel ikke mange måneder før vi ser ham på kanten ligesom med Isco, fordi han intet skaber.

Der er delte meninger om Vinicius, men hvorfor får Zidane ham til at ligne et fremmedlegeme på holdet? Under Solari lod det til, at ham og Benzema rent faktisk indgik i et lovende samarbejde, men nu spiller Vinicius helt alene - langt væk fra Benzema, og det betyder at Vinicius skal drible 1-2 mand hvergang og slå en guldbold, som han ikke er god nok til endnu. Han er fucking hurtig, så hvorfor ser vi aldrig nogle skærende dybdeløb fra hans side af?

Jeg kan faktisk blive ved, og derfor skal Zidane have mega meget kritik IMO. Ikke fordi det pt. går dårligt, for spillet har ikke ændret sig overhovedet. Han skal have kritik, fordi holdet stadig ikke kan skabe chancer eller scorer nok mål efter et helt år under ham. Vinicius er ikke den bedste afslutter, som i overhovedet ikke, men når han står i feltet, så banker han dem alligevel ind. Hvorfor ikke prøve at spille Vinicius eller Rodrygo tæt på feltet i stedet for ude på sidelinjen? Vi så hvor giftig Rodrygo er i feltet imod Gala, så hvorfor er man gået væk fra, at Rodrygo aldrig må gå ind i banen og søge feltet?

Zidane ved stadig ikke hvad han vil, fordi han ikke har skabt holdet en identitet. Alt for mange spillere underpræstere, men indtil videre har vi været "heldige" med indførslen af VAR, for den har godt nok reddet os mange gange. Mange flere gange end Benzema har reddet os, og det er ikke sagt negativt, da langt de fleste kendelser har været korrekte. VAR har jo bare været vores stærkeste våben, og hvem andre end Zidane skal have kritik for det?
Det er vel kun Vinicius i truppen som for alvor kan klandres for ikke at udvikle sig nok, da hans spark og afleveringer stadig er forfærdelige og på et uhyggeligt lavt niveau, men resten af spillerne er låste i Zidane's tilfældighedssystem. Se på en spiller som Isco. Hvad fanden skulle han på banen for i onsdags? Jeg elsker Isco, men han dræber alt det sjove inde på banen, fordi han ikke ved hvad han skal. Det har jo intet med hans fart, eller mange berøringer at gøre. Det er en mand som ikke aner hvad fanden han skal stille op når han er inde. Enten kan han spille bolden til siden, ellers skal han lave årtiets aktion og drible 3-4 mand på 7m2 og skabe overtal hvergang han får bolden.

Det er seriøst håbløst, og hvis man ikke kan fornemme det, så er min tålmodighed til Zidane ved at være opbrugt. Han er bare en mand som gør det samme gang på gang, men forventer forskellige resultater hvergang.
Han skal ikke fyres i denne sæson, men vi er immervæk tæt på, og han lever i den grad på navnet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, El Siete

1 måned 3 uger siden #8919 af SeQueda
Besvaret af SeQueda på emne Om Vores Rivaler IX
Vildt nok at man efter første runde tænkte, at Atletico Madrid kunne være en meget seriøs bejler til at vinde La Liga denne sæson. De lignede jo nogen, som kunne knuse alle.

Nu står de tilbage med to gange 0-0 efter de seneste to kampe.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 måned 3 uger siden #8920 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX
@Dios

Jeg er i store dele enig med dig, men jeg tror vi taler forbi hinanden.

Mit indlæg var rettet mod det kedelige spil han bliver kritiseret for, og dit mod manglende identitet/spillekoncept; men så er mit spørgsmål, ligger det overhovedet til i kulturen? Hvornår har Real Madrid haft en identitet - er det tætteste vi kommer på dette ikke under José Mourinho? Jeg synes ikke vi havde det under Carlo Ancelotti (medmindre indlægsbold er i med i kategorien) og Benitez/Lopetegui fik aldrig chancen - så det virker ikke til, at man i Real Madrid orker en manager med en klar identitet, da det simpelthen tager tid at få det indført på et hold.

Jeg kan ikke på stående fod komme i tanke om en længere periode, hvor Real Madrid har spillet underholdende bold(subjektivt). Det kan jeg eksempelvis med FC Barcelona, hvor de i størstedelen af tiden spillede magisk bold under Frank Rijkaard, Pep Guardiola og i perioder med Luis Enrique, og derfor synes jeg at kritikken mod Zidane der går på, at der bliver spillet kedeligt bold er mærkelig, især med det spillermateriale(ikke kvaliteten) og de skader vi har haft. Der har manglet en type som Hazard for at spille underholdende, og Zidane har - så vidt jeg ved - også forsøgt at hente ham tidligere, og man har derfor været klar over at man manglede en af disse type spillere på holdet.

Jeg synes faktisk at Hazard er limen på holdet - hvis - vi skal spille flot bold i en længere periode, og det synes jeg de tre kampe jeg nævner er et godt eksempel på. Det er ikke kun fordi belgieren isoleret set spillede godt, men de andre omkring ham blev også bedre, og netop vores midtbane (især Kroos) blev farligere og bevægede sig længere oppe på banen - og det har jeg skrevet om før (det under er skrevet lidt efter Paris kampen, hvor jeg redegøre for Hazards betydning for holdet, som for mig er åbenlyst).

Jeg synes man allerede nu kan se hvor stor en betydning Hazard har fået for holdet, og hvor meget vi mangler ham når han ikke er med. Paris kampen er nok blandt en af de bedste eksempler som viser hvilken dimension belgieren tilføjer holdet. Det der gør ham så speciel i mine øjne er, at han aldrig er begrænset i sit spil(denne type spiller har vi fucking! manglet); han kan enten drible selv, vente på et overlap, eller spille den skråt tilbage til en midtbanespiller der typisk vil stå i en position til at skyde - man kan vitterligt intet stille op imod ham når han er i form, for han vil altid kunne gøre en forskel for holdet, selvom han ikke scorer et mål eller lægger en assist.

En af de ting jeg især lagde mærke til i Paris kampen var i hvor høj grad vores midtbanespillere - og især Kroos - er blevet inkluderet i det offensive spil, det har jeg også savnet. De står altid tæt målboksen og er klar til at modtage en bold fra Hazard, fordi de ved den altid kan komme. Havde Casemiro, Kroos eller Valverde været bare lidt skarpere på dagen, så havde vi været foran med fire eller fem stykker allerede i første halvleg.

Ovenstående er grunden til hvorfor jeg har svært ved at kritisere Zidane for den manglende underholdning, da vi simpelthen har manglet Hazard som fast starter flere kampe i streg, men jeg er enig med dig hvad angår den manglende identiet/spillekonceptet, for jeg ved ikke selv hvad det er franskmanden vil med det her hold, det virker ikke åbenlyst endnu.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 måned 2 uger siden #8921 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
@Sahinovic.

Nej det ligger desværre ikke i Real Madrid's kultur, men vi har til gengæld haft rig mulighed for at få indført et koncept. Nuvel, så spillede vi til tider flot kontrabold under Mourinho. Vil bare ikke rigtig kalde det et koncept, da vi i 32 kampe i ligaen ikke rigtig kunne praktisere det i særlig høj grad, men forstår din pointe og er egentlig også enig.

Mit problem med det du siger er, at samtlige hold i La Liga spillere langt mere underholdene. Der er intensitet, tempo, kombinationsspil og power. Det er med et langt lavere budget, men også langt ringere spillere. Når et hold som Valladolid kan spille med på udebane og til tider dominere os, så har det intet med Hazard at gøre, men den taktik og det "koncept" Zidane praktisere.
Igen, så vil en Hazard som kun er 70% fit være at foretrække IMO, og ja, jeg synes også, at Hazard gjorde de andre langt bedre, og er helt enig i dine eksempler. Bare ikke det med, at man kun kan spille flot fodbold med Hazard, for det er der jo 100 andre hold der har modbevist.

Det kræver simpelthen bare om løb uden bold, og hurtigere boldomgang. Det behøver man ikke Hazard for. Dog vil han betyde alverdens for kvaliteten af holdet, men underholdene spil skal og kan spilles uden Hazard.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 måned 2 uger siden #8922 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Det kan kaldes subjektivt, men Real Madrid 15 - 18 spillede det smukkeste bold.

Teknisk, kreativt og masser af mål. Det er da langt smukkere at se hold folde sig ud instinktivt end at se dem udføre en trænet skabelon. Det er vel Real Madrids charme, der post Guardiola forfejlet bliver fortolket som mangelværende.

Redondos hæl på Old Trafford, Zidanes utallige genialiteter og flugter i finalen, Benzemas finesse på Calderon, Cristianos perfekte saksespark, Marcelos spilleglæde, Kroos’ elegance, Modric’ teknik. The list goes on.

Det er værd at understrege at holdet siden 2018 har været i en overgangsfase. Der er ikke tale om en revolution, men en reformering som forhåbenligt vil betyde at de unge spillere oplæres i, hvordan man vinder titler af de erfarne spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 måned 2 uger siden #8923 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Om Vores Rivaler IX

Fondo_Sur skrev: Det kan kaldes subjektivt, men Real Madrid 15 - 18 spillede det smukkeste bold.

Teknisk, kreativt og masser af mål. Det er da langt smukkere at se hold folde sig ud instinktivt end at se dem udføre en trænet skabelon. Det er vel Real Madrids charme, der post Guardiola forfejlet bliver fortolket som mangelværende.

Redondos hæl på Old Trafford, Zidanes utallige genialiteter og flugter i finalen, Benzemas finesse på Calderon, Cristianos perfekte saksespark, Marcelos spilleglæde, Kroos’ elegance, Modric’ teknik. The list goes on.

Det er værd at understrege at holdet siden 2018 har været i en overgangsfase. Der er ikke tale om en revolution, men en reformering som forhåbenligt vil betyde at de unge spillere oplæres i, hvordan man vinder titler af de erfarne spillere.

15-18? Jeg er klar over at vi i 18 lykkedes med på nogle fantastiske aftener at sikre CL, men vi tabte ligaen med 20 point. 17-18 står for mig BESTEMT ikke som en sæson hvor vi spillede god fodbold.

@Dios meget enig i din kritik af Zidane - det er grundlæggende det samme der imo har været tydeligt længe

1 måned 2 uger siden #8924 af Fondo_Sur

Siempre fiel skrev:

Fondo_Sur skrev: Det kan kaldes subjektivt, men Real Madrid 15 - 18 spillede det smukkeste bold.

15-18? Jeg er klar over at vi i 18 lykkedes med på nogle fantastiske aftener at sikre CL, men vi tabte ligaen med 20 point. 17-18 står for mig BESTEMT ikke som en sæson hvor vi spillede god fodbold.

@Dios meget enig i din kritik af Zidane - det er grundlæggende det samme der imo har været tydeligt længe

Det er igen, hvordan man definerer det. Jeg regner 17/18 sæsonen med, da den var en forlængelse af 16/17 sæsonen, der vel er klubbens bedste nogensinde. 17/18 var en tyndere, mindre sulten og mere skadespræget sæson som 16/17, men det var fuldstændigt den samme foretrukne opstilling og koncept. 4-4-2 med diamantmidtbanen, der ofte satte ét af holdets fantastiske midtbanespillere fri. En udnyttelse af holdets overlegne teknik i boldbesiddelsen.

Jeg håber at du eksempelvist kan huske denne fantastiske kamp:

1 måned 2 uger siden #8925 af Siempre fiel

Fondo_Sur skrev:

Siempre fiel skrev:

Det er igen, hvordan man definerer det. Jeg regner 17/18 sæsonen med, da den var en forlængelse af 16/17 sæsonen, der vel er klubbens bedste nogensinde. 17/18 var en tyndere, mindre sulten og mere skadespræget sæson som 16/17, men det var fuldstændigt den samme foretrukne opstilling og koncept. 4-4-2 med diamantmidtbanen, der ofte satte ét af holdets fantastiske midtbanespillere fri. En udnyttelse af holdets overlegne teknik i boldbesiddelsen.

Jeg håber at du eksempelvist kan huske denne fantastiske kamp:

Ja jeg husker den såmænd udmærket - men pga 2 gode kampe i august er det vel relativt langt ude at begynde at kalde sæsonen for noget af det smukkeste når man uge ud og uge ind tumlede rundt og blev historisk ydmyget i ligaen (men det er måske smukt for nogen). Ja ok, jeg husker i hvert fald sæsonen som en kæmpe nedtur som alene blev reddet på nogle enkelte gode aftener i foråret

1 måned 2 uger siden #8926 af Fondo_Sur
Ved at pakke hele sæsonen ned som et par gode kampe i august og nogle enkelte gode aftener i foråret har man i hvert fald nej-hatten på. Jeg er godt klar over, hvorfor Zidane og for den sags skyld Ronaldo valgte at stoppe efter den sæson. Det legendariske spil fortsatte bare også ind 17/18 sæsonen, hvorfor en mere naturlig slutning for den periode, jeg beskriver, er efter sæsonen. Og sådan er det.

1 måned 2 uger siden #8927 af Siempre fiel

Fondo_Sur skrev: Ved at pakke hele sæsonen ned som et par gode kampe i august og nogle enkelte gode aftener i foråret har man i hvert fald nej-hatten på. Jeg er godt klar over, hvorfor Zidane og for den sags skyld Ronaldo valgte at stoppe efter den sæson. Det legendariske spil fortsatte bare også ind 17/18 sæsonen, hvorfor en mere naturlig slutning for den periode, jeg beskriver, er efter sæsonen. Og sådan er det.

Ja ja, jeg er da klar over at du mener dit ord er lov ;-) Sæsonen var historisk ringe og ydmygende i ligaen og det er trods alt det der kører uge efter uge. Men ved du hvad - jeg lever fint med at du vil huske perioden som det smukkeste spil nogensinde - god søndag med det :-D

1 måned 2 uger siden #8928 af Fondo_Sur
Ja sådan kan man blive ved frem og tilbage længe. God søndag ;-)

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.