Truppen 16/17

9 år 11 måneder siden #61 af Dios
Besvaret af Dios på emne Truppen 16/17
Siempre fiel skrev:

Jeg er, i bund og grund, helt enig - bortset fra at jeg nu tænker at man nok ku bruge en Pogba uanset.

Nu er jeg en af dem som synes Pogba er helt ekstremt overvurderet, og derfor ikke mener han kan forstærke holdet uanset hvad. Han vil komme med noget vi mangler, men omvendt vil jeg nok savne de mangler han kommer med endnu mere :)

BBB skrev:

Vildt fascinerende at Hazard kan lave assist mod Irland og Ungarn, når de to hold ER blevet knækket. Hvad skal man stille op med så meget talent? :-O

Jeg så ikke meget af EM, så det skal jeg ikke udtale mig om, men statistikker lyver jo aldrig ;)

Bale skal tilbage til tidligere dyder med defensive løb, og så vil vi forhåbentlig have et hold, der både kan åbne modstandere ved udfordringer, skudtrusler fra distancen og har en god løbevillighed defensivt.
Selv med Bale + Griezmann + lottokupon tror jeg på, at vi vil have den rigtige styrke offensivt og defensivt. Jeg tror - modsat andre - ikke på, at offensiven vil ændres ved blot at fjerne Ronaldo. Benzema og Bale vil også konkurrere om at være mest doven, hvis ikke de får alternativet at se i form af en hårdtarbejdende medangriber i form af Griezmann/Suarez e.l.

Jeg kan ikke se det for mig. Jeg synes allerede man fejler big-time, hvis man vil ødelægge Griezmann's frie rolle og spille ham som angriber. Det svarer jo til at bruge Bale på højrekanten, fordi han fungerede centralt i Tottenham. Real Madrid er da galehuset til at afprøve det i :D

Lå Benzema ikke på et snit omkring de 10km pr. kamp sidste sæson? Det er jeg ret sikker på. Han løber utrolig mange dumme meter, men faktisk synes jeg også kun Kroos i truppen er den eneste med hjerne bag sine meter. Der skal jo bare skabes et organiseret presspil, som Zidane prøvede at indføre i hans første kampe, men efter for mange dumme pointtab lod det til, at han opgav, og derefter gik efter det sikre.
Det er da klart, at det ville hjælpe med en type som Suarez, men jeg mener stadig det er kreativiteten som mangler. Det hjælper Griezmann jo ikke på. Ej heller Bale, selvom du prøver at gøre ham til arkitekten :D

3 8'ere? Jeg har bare svært ved og se hvem der skal beskytte forsvaret?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 11 måneder siden #62 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne Truppen 16/17
Uanset hvad man ønsker, er det så ikke ved at være tiden at købe ind??? Nyindkøb (hvis der overhovedet kommer nogen) når ikke engang at komme med på træningstur :/

United har handlet, City, Barcelona, Bayern... Klubber vi sammenligner os med (måske ikke United :p). Fatter det simpelthen ikke. Selvfølgelig skal det gennemtænkes og være til den rigtige pris, men helt ærligt....

9 år 11 måneder siden #63 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Truppen 16/17
Det drejer sig ikke om hvilken dato, man handler på, men hvilke spillere man handler.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 11 måneder siden #64 af nono
Besvaret af nono på emne Truppen 16/17
Det siger sig selv at Real Madrid (Florentino) er i vildrede. For første gang i 15 år findes der ikke åbenlyse transfermål som direkte kan forstærke truppen og de luksus-indkøb som man drømmer om i form af Alaba, Pogba, Lewandowski er for gode og dyre akkvisitioner til ikke at være tiltænkt pladser i startopstillingen - hvilket de jo ikke er når Marcelo, Kroos/Modric og Benzema stadig er i truppen.

Jeg tror at vi går en "kedelig" sommer i møde.

Morata beholdes og Lewandowski stryges fra listen.
Pogba stryges fra listen grundet pris og forhold til "Mino" Raiola.
Der hentes ung spansk venstre back og der hentes kun forstærkninger til midtbanen såfremt Kovacevic eller James forlader klubben (hvilket man i James´ tilfælde selvfølgelig håber på).
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved nono.

9 år 11 måneder siden #65 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Truppen 16/17

Dios skrev: 3 8'ere? Jeg har bare svært ved og se hvem der skal beskytte forsvaret?

Hmm, er der nogen der skriver at vi ska spille uden Case? Personligt mener jeg at et køb af pogba (eller for dén sags skyld af en anden spiller som ka gi lidt dynamik, fysik og gerne målfarlighed) naturligvis ska gå udover kroos. Tyskeren er en fin spiller, men han mangler i dén grad spidskompetencer - han er sådan god til det meste, men bidrager bare hverken med den vilde fysik, er intet defensivt bolværk, scorer aldrig mål, har ingen fart overhovedet, ka ik drible, er ik specielt god med bøtten...Men han er en klog spiller som gør det hele fint og normalt placerer sig godt og ik taber hovedet. Han slår fine, præcise afleveringer, men spiller for meget på tværs eller bagud og er ik særlig kreativ. Bestemt en brugbar spiller og jeg beholder hellere ham end James, fordi han sagtens ka bruges i rotation, modsat en James som reelt mangler en egentlig plads i systemet. Men jeg ville til enhver tid foretrække en Pogba, eller en type som pogba, til at ku gi noget energi og vildskab på midtbanen og agere bindeled til de tre forreste.

9 år 11 måneder siden #66 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Truppen 16/17
Skulle problemet med Mino ikke være løst?

9 år 11 måneder siden #67 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Truppen 16/17

Siempre fiel skrev:

Dios skrev: 3 8'ere? Jeg har bare svært ved og se hvem der skal beskytte forsvaret?

Hmm, er der nogen der skriver at vi ska spille uden Case? Personligt mener jeg at et køb af pogba (eller for dén sags skyld af en anden spiller som ka gi lidt dynamik, fysik og gerne målfarlighed) naturligvis ska gå udover kroos. Tyskeren er en fin spiller, men han mangler i dén grad spidskompetencer - han er sådan god til det meste, men bidrager bare hverken med den vilde fysik, er intet defensivt bolværk, scorer aldrig mål, har ingen fart overhovedet, ka ik drible, er ik specielt god med bøtten...Men han er en klog spiller som gør det hele fint og normalt placerer sig godt og ik taber hovedet. Han slår fine, præcise afleveringer, men spiller for meget på tværs eller bagud og er ik særlig kreativ. Bestemt en brugbar spiller og jeg beholder hellere ham end James, fordi han sagtens ka bruges i rotation, modsat en James som reelt mangler en egentlig plads i systemet. Men jeg ville til enhver tid foretrække en Pogba, eller en type som pogba, til at ku gi noget energi og vildskab på midtbanen og agere bindeled til de tre forreste.

Hvor er det vildt, at man kan negligere Kroos' kompetencer SÅ gevaldigt i ét enkelt indlæg.
Skræmmende læsning.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, BBB, schreiber77, R7CR7GB11, El Siete

9 år 11 måneder siden #68 af Siempre fiel

Pelle skrev:

Siempre fiel skrev:

Hvor er det vildt, at man kan negligere Kroos' kompetencer SÅ gevaldigt i ét enkelt indlæg.
Skræmmende læsning.

Skræmmende ligefrem - der er mere skræmmende læsning i et Anders And-blad :-D jeg skriver sådan set at Kroos er god til det hele og en spiller jeg gerne har i truppen - jeg ku såmænd oppe det til fremragende - MEN imo mangler han ganske enkelt spidskompetencer som gør en forskel i moderne fodbold. Men hvis du mener han er et defensivt monster, løber en 100-meter på et øjeblik eller afdribler 4 mand, så har du måske set en træningskamp jeg ik har set eller måske gør han det for landsholdet - for Real Madrid gør han det fornuftigt, men gør sjældent forskellen og er alt for ofte en del af en midtbane som uge efter uge blir totalt knust på udebane mod diverse miniaturehold i den spanske liga

9 år 11 måneder siden #69 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Truppen 16/17
Hvordan man kan tale en af verdens bedste midtbanespillere sådan ned, er noget af en bedrift :D Du tildeler ham jo egenskaber han ikke skal have. Defensivt bolværk, god med hovedet, afdribler 4 mand, sindsyg fart? Han skal altså være en 6’er, 8’er, 10’er m.fl. i een?

Kroos er verdensklasse til at diktere spillet og kontrollere en kamp, verdensklasse i sit pasningsspil og hans positionering på banen, alt vi bl.a. så ved EM. Helt generel er hans fodbold-IQ fænomenal. Han er i stand til at spille flere positioner og desuden er han kun 26 år og har kostet ca. 100 mio euro mindre end Pogba vil koste os.
Nej, han er ikke personen der er det naturlige defensive anker, ej heller den superkreative spiller der afdribler op til flere i høj fart og sender bolden op i hjørnet. Men han er den der kan binde disse to dele sammen.
For mig er han netop et billede på en moderne midtbanespiller og sender vi ham afsted vil vi virkelig ærgre os om et par sæsoner når Modric’ niveau falder og vi stod med en spiller som ham.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Chamartin, schreiber77

9 år 11 måneder siden #70 af BBB
Besvaret af BBB på emne Truppen 16/17

De tre er kun i tilfælde af, at vi også har tre i offensiven, der arbejder bagud. Hvis de tre forreste gør det, så har vi mindre brug for Casemiro's rolle.

Som det er nu, så har du ret.

9 år 11 måneder siden #71 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Truppen 16/17

Siempre fiel skrev:

Pelle skrev:

Siempre fiel skrev:

Skræmmende læsning.

Skræmmende ligefrem - der er mere skræmmende læsning i et Anders And-blad :-D jeg skriver sådan set at Kroos er god til det hele og en spiller jeg gerne har i truppen - jeg ku såmænd oppe det til fremragende - MEN imo mangler han ganske enkelt spidskompetencer som gør en forskel i moderne fodbold. Men hvis du mener han er et defensivt monster, løber en 100-meter på et øjeblik eller afdribler 4 mand, så har du måske set en træningskamp jeg ik har set eller måske gør han det for landsholdet - for Real Madrid gør han det fornuftigt, men gør sjældent forskellen og er alt for ofte en del af en midtbane som uge efter uge blir totalt knust på udebane mod diverse miniaturehold i den spanske liga

Du glemmer, at noget af det Kroos er allerbedst til er det, Real Madrid benytte sig mest af. Temposkift.
Vi har i øjeblikket en midtbane med Kroos og Modric, som har kompetencerne til at gå fra langsomt, kedeligt pasningsspil til pludselig at sætte spillet i 6. Gear og overrumple modstanderen fuldstændig. Når vi er i boldbesiddelse, er det sådan 95% af vores angreb fungerer. Modric og Kroos mestrer begge denne evne. Det handler - som El Siete også er inde på - om fodboldintelligens. Kroos har ganske enkelt en forståelse for, hvordan og hvornår spillet skal bygges op. Og han formår at gøre det rigtigt.

Jeg var selv efter tyskeren sidste sæson, fordi han var direkte elendig som 6'er. Men da Casemiro kom ind og Kroos blev rykket frem, så vi virkelig hvordan han shinede.

Du må heller ikke glemme, at Modric ikke holder for evigt. Kroos er i øjeblikket den naturlige arvtager, da Kovacic åbenbart ikke har trænerens tillid og rygtes kraftigt tilbage til Italien. Summa Summarum er, at Kroos er en af hjernerne bag, at Real Madrid formår at diktere spillet på den måde, som vi næsten altid gør. Hvis du mener vores midtbane er blevet løbet over ende af diverse miniaturehold, så hr vi to set vidt forskellige kampe i sidste sæson.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

9 år 11 måneder siden #72 af Siempre fiel

Pelle skrev:

Siempre fiel skrev:

Pelle skrev:

Siempre fiel skrev:

Skræmmende læsning.

Du glemmer, at noget af det Kroos er allerbedst til er det, Real Madrid benytte sig mest af. Temposkift.
Vi har i øjeblikket en midtbane med Kroos og Modric, som har kompetencerne til at gå fra langsomt, kedeligt pasningsspil til pludselig at sætte spillet i 6. Gear og overrumple modstanderen fuldstændig. Når vi er i boldbesiddelse, er det sådan 95% af vores angreb fungerer. Modric og Kroos mestrer begge denne evne. Det handler - som El Siete også er inde på - om fodboldintelligens. Kroos har ganske enkelt en forståelse for, hvordan og hvornår spillet skal bygges op. Og han formår at gøre det rigtigt.

Jeg var selv efter tyskeren sidste sæson, fordi han var direkte elendig som 6'er. Men da Casemiro kom ind og Kroos blev rykket frem, så vi virkelig hvordan han shinede.

Du må heller ikke glemme, at Modric ikke holder for evigt. Kroos er i øjeblikket den naturlige arvtager, da Kovacic åbenbart ikke har trænerens tillid og rygtes kraftigt tilbage til Italien. Summa Summarum er, at Kroos er en af hjernerne bag, at Real Madrid formår at diktere spillet på den måde, som vi næsten altid gør. Hvis du mener vores midtbane er blevet løbet over ende af diverse miniaturehold, så hr vi to set vidt forskellige kampe i sidste sæson.

Vi har ikke set forskellige kampe, men du så vist ik nærmest samtlige udekampe i ligaen sidste sæson - eller har du fået slettet hukommelsen pga CL-sejren? Vi ka godt være uenige, men ka vi ik nok bare ta udgangspunkt i fakta - du er vel for faen i blind for at i næsten hver udekamp mod såvel oprykkere som nedrykningskandidater der sejlede vi rundt i store dele af kampene og det var blandt andet pga midtbanen. dermed ik sagt at det var Kroos' skyld alene - eller midtbanens skyld alene, men sammensætningen er imo bare ik optimal.

Og hvis du har læst mine seneste indlæg, så har jeg NETOP fremhævet Kroos' fodboldintelligens (så det er ik noget I som sådan ligefrem oplyser mig ved at nævne - det er såmænd soleklart for enhver), placeringsevne og præcise pasninger som tyskerens forcer - nøjagtig samme forcer som Modric (som bare har flere, bl.a. et fremragende drive, god i små rum og evnen til at spille bolden fremad).

For lige at der ik er nogen forvirring - jeg synes at Kroos er en virkelig glimrende spiller og han er blandt verdens bedste (om det så er top 10,20 eller 30 det ved jeg ik) midtbanespillere, men jeg mener ikke han har den rette profil til vores midtbane - og hvis han spiller fremragende på landsholdet og bibringer en masse, så må jeg bare sige at det har han kun i korte perioder evnet at gøre for Real Madrid. Jeg foretrækker en anden type i en ideel verden - da vores midtbane uendeligt ofte blir udstillet - og vi ska sådan set ik længere tilbage end den CL-finale som åbenbart har gjort alle blinde. Vores midtbane ku ik holde på bolden 3 aflevringer i streg - og i sådanne situationer ku det altså være rart med en kriger, noget energi og fysik.

Leveret af Kunena Forum