Sæsonen 2016/17

9 år 6 måneder siden #397 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 2016/17
Nu ved jeg godt, at der altid er mindst en overraskelse, men kvartfinalerne kan blive ren dynamit:

Barcelona
Madrid
Bayern
City
Dortmund
Atlético
Sevilla

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #398 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2016/17

DarioGomez skrev: Nu ved jeg godt, at der altid er mindst en overraskelse, men kvartfinalerne kan blive ren dynamit:

Barcelona
Madrid
Bayern
City
Dortmund
Atlético
Sevilla

Og så vinder Juve nok over Porto.

4 ud af 8 hold er spanske, såfremt ovenstående holder stik. Det er alligevel imponerende, at Sevilla også er trådt ind på den store scene.

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 6 måneder siden #399 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2016/17

Pelle skrev:

DarioGomez skrev: Nu ved jeg godt, at der altid er mindst en overraskelse, men kvartfinalerne kan blive ren dynamit:

Barcelona
Madrid
Bayern
City
Dortmund
Atlético
Sevilla

Og så vinder Juve nok over Porto.

4 ud af 8 hold er spanske, såfremt ovenstående holder stik. Det er alligevel imponerende, at Sevilla også er trådt ind på den store scene.

City får problemas mod Monaco.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

9 år 6 måneder siden #400 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2016/17
Generelt undervurdes City's utrolige evne til at fucke ting op i Europa.

9 år 6 måneder siden #401 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 2016/17
Interessant statistik: James har siden han kom til Real Madrid i 2014 lavet 27 mål og 36 assists. Han har altså været involveret i 63 mål. Hvis man kigger på Hazard så har han været involveret i 60 mål siden 2013. Når man tænker på hvor lidt James har spillet og hvor ofte han har spillet på en tilbagetrukket position på midtbanen, så er hans statistik ret imponerende. Med tanke på at Ronaldo ikke vil være ligeså afgørende i fremtiden og Benzema aldrig har været det, så er det afgørende at Real Madrid finder en rolle til James på holdet. Det er ganske enkelt ikke nok at man har spillere der kan spille nydeligt. Et vinderhold har brug for kampafgørende typer.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

9 år 6 måneder siden #402 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 2016/17
Helt enig. James fortjener at få mere spilletid og tillid fra Zidane.

Iøvrig endnu en fin James assist igår til Ronaldos mål (Madridista.dk havde fejlagtigt givet assisten til Vazquez som også leverede en god kamp)

Han havde så et par gode muligheder sidste weekeend som han med mere selvtillid skulle kunne score på.

Han bør absolut ikke komme væk men være en der skal satses på de næste 5-6 år.
Følgende bruger(e) sagde tak: Matamoro

9 år 6 måneder siden #403 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Sæsonen 2016/17

Matamoro skrev: Med tanke på at Ronaldo ikke vil være ligeså afgørende i fremtiden og Benzema aldrig har været det [..]

Skal vi bare lige stoppe dér og blive enige om, at en mand der har scoret over 150 mål og lavet over 75 assists har været afgørende på et eller andet tidspunkt? Fair nok hvis du ikke kan lide manden, men at sige han ikke har været afgørende er faktuelt forkert :-)

Når det er sagt, så synes jeg det virker spændende med et Real Madrid de kommende år, med Ronaldo som 9eren. Med Bale/Isco/James omkring sig, vil han fortsat kunne roame frit i og med de øvrige spillere er ekstremt bevægelige. Desuden synes jeg egentlig Ronaldo gør det okay når han falder ned i banen centralt og bygger op, omend der ofterere end man kunne forestille sig er nogle bizarre svipsere i blandt.

Der er dog forskellige scenarier der spiller ind omkring et Real Madrid uden Benzema.
1. Transferkarantænen. Hvis dommen falder negativt over os, vil Benzema også være at finde i truppen de kommende år.
2. Benzemas forestående retssag. Hvis manden dømmes skyldig, kan man med en portion sund fornuft godt tillade sig at formode, at manden ikke får lov til at fortsætte i Real Madrid.
3. Morata. Morata er hentet tilbage for på sigt at blive førsteangriber. Kan han bide sig fast, vil han fungere som 9'er - som et fremragende supplement til Ronaldo qua hans arbejdsraseri.
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Mathiaska.

9 år 6 måneder siden #404 af Robot
Besvaret af Robot på emne Sæsonen 2016/17

Matamoro skrev: Interessant statistik: James har siden han kom til Real Madrid i 2014 lavet 27 mål og 36 assists. Han har altså været involveret i 63 mål. Hvis man kigger på Hazard så har han været involveret i 60 mål siden 2013. Når man tænker på hvor lidt James har spillet og hvor ofte han har spillet på en tilbagetrukket position på midtbanen, så er hans statistik ret imponerende. Med tanke på at Ronaldo ikke vil være ligeså afgørende i fremtiden og Benzema aldrig har været det, så er det afgørende at Real Madrid finder en rolle til James på holdet. Det er ganske enkelt ikke nok at man har spillere der kan spille nydeligt. Et vinderhold har brug for kampafgørende typer.

Statistikken ser bombastisk ud, når du fremstiller den sådan. Det er relevant at nævne at Real Madrid er langt mere dominerende i Champions League og lokale liga end Chelsea, ligesom det måske er relevant at James Rodriguez kom til i en senere alder. Jeg har sammenlignet spillernes præstationer, udelukkende i Champions League og lokal liga (i mål og assists), siden ankomst til deres respektive klubber. Uagtet af statistikkerne besidder Hazard, modsat Ronaldo og Bale, kvaliteter med bolden, som vil bidrage til en mere heterogen trupsammensætning.

James Rodriguez
Involveret i 14,6% af Real Madrids mål
Involveret i 0.62 mål per kamp spilleren deltager i

Eden Hazard
Involveret i 22.5% af Chelseas mål
Involveret i 0.50 mål per kamp spilleren deltager i
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Lars1991

9 år 6 måneder siden #405 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Sæsonen 2016/17
Ronaldo er og har især på det sidste faktisk været mere bevægelig, end man lige går og tror. James synes jeg også gør det godt, når man får chancen, men nogle gange falder han igennem - især når han starter. Men han er lidt af en super-sub nogle gange ;)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 6 måneder siden #406 af Deucex
Besvaret af Deucex på emne Sæsonen 2016/17
I min optik bør man se på det opbyggende spil til mål, og ej udelukkende se på hvem der havde sidste fod på.

Hvad er tilhængere af James mener, at der berettiger ham til at skulle være en del af den startende 11 i RM, og i stedet for hvem dog? Hvilke forcer har han reelt, hvis man ser på det helt nøgternt og objektivt?

Er han driblestærk som fx Hazard eller Isco, er han Bale hurtig, er han en Guti lignende playmaker der ser forsvarshuller vi andre ikke ser, har han en placeringsevne som Ronaldo, holder han spillet kørende med få berøringer som Kroos, har han Beckham agtige indlæg?

Jeg har umådelig svært ved at få øje de kvaliteter der gør, at RM bør satse på ham på en af de offensive pladser. Hver gang jeg RM, leder jeg med lys og lygte efter de kvaliteter, der gør ham til en kvalitetsRM spiller, og ikke blot en sydamerikansk trøjesælger.

Han har en godt langskud, men det er der nu mange spillere der har, proff. eller amatør. Smækkede han op i hjørnet hver gang, ville jeg være mere tilbøjelig til at anerkende hans kvaliteter, men det er vel ej tilfældet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 6 måneder siden #407 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2016/17
Man kan også vende den om.

Kan du forklare os hvorfor du ikke kan lide ham, nu hvor han scorer så ofte (mål per spilleminut) og har næstsidste fod på bolden ved et RM mål så ofte?

Er det at han tager i træningscenter kl. 23 om aftenen efter El Clásico, der gør at du ikke kan se lyset i ham? Eller hvad er det? Hvilke kvaliteter mangler han?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Kassow-Rossing.

9 år 6 måneder siden #408 af Deucex
Besvaret af Deucex på emne Sæsonen 2016/17
Hvorfor skal man vende den om?

Jeg har vel kva mit forholdsvise subjektive indlæg givet udtryk for, at jeg ikke ser ham som værende andet end en ordinær spiller.

Det ændrer at gå i træningscenter om aftenen ikke på. Hvis det blot var det, så er vi vel mange der smuttede ned i det lokale center, og ventede på en opringning fra Perez :-)

Til sammenligning, Rooney har lavet flere assists end James i indeværende sæson på trods af meget sparsom spilletid på et hold der ikke er suveræne og helt sammenspillet. Hvis det er præmissen, bør RM så ikk hente ham?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum