Sæsonen 2016/17

9 år 6 måneder siden #385 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2016/17
Champions League gruppespillet er overstået og så er det tid til at gøre status.

La Liga: 15 + 15 + 12 + 11 = 53 point
Premier: 14 + 9 + 7 + 13 = 45 point
Bundes: 5 + 12 + 10 + 14 = 41 point

Serie A er ikke længere interessant at tale om, da de er for langt bagud.

La Liga har 4 hold videre hvor 2 af holdene endte som gruppevinder.
Premier har 3 hold videre hvor 2 af holdene endte som gruppevinder.
Bundes har 3 hold videre hvor 1 hold er endt som gruppevinder.

En lille fremgang for Premier League i forhold til tidligere sæsoner. Status må dog stadig være at La Liga igen har spillet det bedste fodbold i gruppespillet.

For Real Madrids vedkommende er det blevet til en sjælden 2nd plads i stedet for gruppevinder. Skal man frygte dette er et tegn på at holdet er på vej nedad eller skal man tage det som "Det er noget der sker" eller "Zidane fokuserer på ligaen og har derfor nedprioriteret Champions League"?

Vi kan nu trække følgende hold i 1/8 finalerne:
- Arsenal
- Napoli
- Monaco
- Leicester
- Juventus

Umiddelbart er der kun en enkelt svær modstander selvom Arsenal naturligvis altid kan overraske, fordi de er kendte for at have en enormt svingende niveau og har et højt topniveau, når de en sjælden gang imellem rammer dagen.

For det danske hold, FCK, blev det til en Europa League plads. Det er på tiden Sevillas trone kommer på danske hænder :P

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 6 måneder siden #386 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2016/17
Sæsonen er lige blevet til truppen/spilleren.

For indlægget er kort, men jeg synes man glemmer Varane's opadgående formkurve. Hold nu op, hvor er det fantastisk, at han endelig præstere på det niveau igen. Der var en kort periode, hvor jeg havde mistet troen på, at han ville komme tilbage, men hans seneste kampe har i den grad givet mig troen tilbage igen. Han er alt det jeg elsker ved en forsvarspiller, og det er dejligt og se ham udstråle den sikkerhed og selvtillid igen.

Nu skal han bare ramme det mål med hovedet, så han også bliver et farligt våben på dødbolde. Alt for ofte misbruger han sine fine chancer.

Varane og Ramos konstellationen er jeg pjattet med, og det lader til Ramos også endelig har oppet sig. De har virkelig spillet nogle fremragende kampe sammen den seneste tid.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Roesen7, Gribben, Pelle, Vinícius

9 år 6 måneder siden #387 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Sæsonen 2016/17

Dios skrev: Sæsonen er lige blevet til truppen/spilleren.

For indlægget er kort, men jeg synes man glemmer Varane's opadgående formkurve. Hold nu op, hvor er det fantastisk, at han endelig præstere på det niveau igen. Der var en kort periode, hvor jeg havde mistet troen på, at han ville komme tilbage, men hans seneste kampe har i den grad givet mig troen tilbage igen. Han er alt det jeg elsker ved en forsvarspiller, og det er dejligt og se ham udstråle den sikkerhed og selvtillid igen.

Nu skal han bare ramme det mål med hovedet, så han også bliver et farligt våben på dødbolde. Alt for ofte misbruger han sine fine chancer.

Varane og Ramos konstellationen er jeg pjattet med, og det lader til Ramos også endelig har oppet sig. De har virkelig spillet nogle fremragende kampe sammen den seneste tid.

Enig! Vi mangler ret beset kun at få gang i angrebet, hvorfor det er imponerende, at vi er det mest scorende hold i 2 af 3 turneringer, vi deltager i. Vi er 4. mest scorende i CHL (så vidt jeg lige kunne se), samt det mest scorende i La Liga, og har lukket 3. færrest mål ind i La liga(vi har den bedste målscore). I Copa Del Rey er vi nok også det mest scorende mindst et par runder endnu - på en billig baggrund ;).

På en måde synes jeg godt man kan se, at CHL er nedprioriteret både på resultater og spillervalg. Ligaen skal blive vores, og hvis vi har et godt forspring i foråret, kan vi sætte alt ind på CHL samtidig. Jeg har lagt mærke til, at vi ikke længere banker kasser ind så vi vinder med tenniscifre hver anden kamp. Selvom spillet ikke er prangende er vi blevet noget mere stabile, og vi henter points hele tiden. Når vi fejler, formår vi alligevel at få points med. Det kan simpelthen ikke være held 30 kampe i træk. Men jeg frygter virkelig også for, at det næste nederlag kan knække os.. Lad os lige undgå at spille mod Ac Milan i vinterpausen i år ;)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 6 måneder siden #388 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2016/17

Kratmus skrev:

Enig! Vi mangler ret beset kun at få gang i angrebet, hvorfor det er imponerende, at vi er det mest scorende hold i 2 af 3 turneringer, vi deltager i. Vi er 4. mest scorende i CHL (så vidt jeg lige kunne se), samt det mest scorende i La Liga, og har lukket 3. færrest mål ind i La liga(vi har den bedste målscore). I Copa Del Rey er vi nok også det mest scorende mindst et par runder endnu - på en billig baggrund ;).

På en måde synes jeg godt man kan se, at CHL er nedprioriteret både på resultater og spillervalg. Ligaen skal blive vores, og hvis vi har et godt forspring i foråret, kan vi sætte alt ind på CHL samtidig. Jeg har lagt mærke til, at vi ikke længere banker kasser ind så vi vinder med tenniscifre hver anden kamp. Selvom spillet ikke er prangende er vi blevet noget mere stabile, og vi henter points hele tiden. Når vi fejler, formår vi alligevel at få points med. Det kan simpelthen ikke være held 30 kampe i træk. Men jeg frygter virkelig også for, at det næste nederlag kan knække os.. Lad os lige undgå at spille mod Ac Milan i vinterpausen i år ;)

Det jeg særligt hæfter mig ved er, at vi har en bredde, der stadig skaber resultater trods samme antal (muskel)skader som de seneste par sæsoner. Under sidste sæson med Ancelotti spillede vi helt vanvittigt godt i efteråret, men grundet skader og manglende bredde tabte vi terræn i foråret, hvilket i højeste grad tabte os tre trofæer. I år ser jeg det anderledes (7-9-13!!!!). Vi kan eksempelvis stille med to verdensklasse midtbanekonstellationer og stadig have James på bænken!
Den eneste anke er angrebet. Jeg tror stadig Zidanes største hovedpine er den mest fornuftige formation, som kan få det bedste ud af en svingende Ronaldo og en let doven Benz, og hvordan spillet rent offensivt skal bygges op.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

9 år 6 måneder siden #389 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2016/17

ChrillRM14 skrev:

Kratmus skrev:

Det jeg særligt hæfter mig ved er, at vi har en bredde, der stadig skaber resultater trods samme antal (muskel)skader som de seneste par sæsoner. Under sidste sæson med Ancelotti spillede vi helt vanvittigt godt i efteråret, men grundet skader og manglende bredde tabte vi terræn i foråret, hvilket i højeste grad tabte os tre trofæer. I år ser jeg det anderledes (7-9-13!!!!). Vi kan eksempelvis stille med to verdensklasse midtbanekonstellationer og stadig have James på bænken!
Den eneste anke er angrebet. Jeg tror stadig Zidanes største hovedpine er den mest fornuftige formation, som kan få det bedste ud af en svingende Ronaldo og en let doven Benz, og hvordan spillet rent offensivt skal bygges op.

Synes egentlig den er let nok. Vores klart bedste våben er vores midtbane, og taget in i mente, at Bale er ude til foråret, så vil man kunne give Isco en rolle som passer ham og holdet til perfektion IMO. Den helt frie rolle med bevægelsesfrihed som har har lyst. Han deltager og knokler altid defensivt, men rykker man ham længere frem på banen, så kunne det være frækt med et førstepres fra hans side af.
Lucas har været decideret elendig i rigtig mange kampe synes jeg, og derfor synes jeg han må en tur på bænken.

Kunne godt tænke mig at se en 4-1-2-1-2/4-3-1-2 opstilling.
Casemiro som det defensive anker. Modric, Kroos eller Kovacic som de 2 8'ere og Isco i 10'er rollen med Ronaldo og Benzema på toppen. Bredden skal udelukkende skabes af vores backs, da vi vil ha så stærke pasningsspillere centralt, så vi vil spille modsat af hvad vi gør det nu. Nu modtager "fløjene" bolden, og starter et angreb derfra. Jeg så hellere man startede angrebene centralt og så brugte bredden så man kan komme bag deres backs. Det vil gøre vores midtbane stærkere, men jeg tror også det vil passe Marcelo og Carvajal langt bedre, så de ikke modtager bolden dybt i banen, hvor det i 8 ud af 10 tilfælde ender med et indlæg. Kan de derimod blive spillet fri bag om deres back, så de modtager bolden i løb, så vil både indlæggene, men også angrebene blive langt farligere.

Med en så stærk central midtbane, så vil vi kunne være i balance konstant samtidig med, at vores 8'ere vil kunne lave langt flere dybdeløb end nu.

Sorry for det lidt nørdede indlæg, men forhelvede hvor ville jeg godt se Real Madrid spille på den måde for engang skyld :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, Neye

9 år 6 måneder siden #390 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2016/17
Fantastisk med en sejr i går alligevel. Den giver stadigt bedre moral i en harmonisk trup.

Zidane skal dog snart finde sine bedste spillere. Der er for meget rotation, hvilket heldigvis ikke har kostet endnu.

Klub VM bliver lækkert at se! Torsdag kl. 11:30 på DR3 skulle det vidst være, hvilket passer fint for en studerende som jeg.
Hala Madrid y Nada Más <3
Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved Fondo_Sur.

9 år 6 måneder siden #391 af ChrillRM14
Nul jinx intended, men det er kampe som igår, som vi har haft nogle stykker af under Zidane, hvor der er lidt magi og lidt remontada og intens fightervilje, som af en eller anden grund træder mere og mere i forgrunden for denne æras Real Madrid. Under Ancelotti spillede vi jo bedre bold, der var en decideret gameplan, tydelige taktiske dispositioner, men når det ikke virkede, så manglede resultatet også.
Nogle vil kalde det held, men der er sgu ved at være et mønster ved Zidanes Real Madrid. Er Zidanes største bedrift egentlig - på bedste fodboldromantiske vis - en never-say-never-kultur, der går ud over al fornuft og taktik?? På den måde er Zidane jo lidt en af de der atypiske trænere. Hans kollega i Catalonien er jo heller ikke et taktisk geni, men han er til gengæld heldig at have individualister, der er fantastiske til at finde hinanden. Synes det er sjovt at se på, at de to trænere for verdens muligvis største klubber på ingen måde har Contes, Peps, Allegris eller Klopps systemliderlige eller taktisk funderede tilgang til fodbolden.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

9 år 6 måneder siden #392 af henrikcomn
Besvaret af henrikcomn på emne Sæsonen 2016/17
Nogen der ved hvorfor Ronaldo skipper kåringen til verdens bedste spiller? Ja pga vm, men kunne han ikke nå begge dele?

9 år 6 måneder siden #393 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2016/17

ChrillRM14 skrev: Nul jinx intended, men det er kampe som igår, som vi har haft nogle stykker af under Zidane, hvor der er lidt magi og lidt remontada og intens fightervilje, som af en eller anden grund træder mere og mere i forgrunden for denne æras Real Madrid. Under Ancelotti spillede vi jo bedre bold, der var en decideret gameplan, tydelige taktiske dispositioner, men når det ikke virkede, så manglede resultatet også.
Nogle vil kalde det held, men der er sgu ved at være et mønster ved Zidanes Real Madrid. Er Zidanes største bedrift egentlig - på bedste fodboldromantiske vis - en never-say-never-kultur, der går ud over al fornuft og taktik?? På den måde er Zidane jo lidt en af de der atypiske trænere. Hans kollega i Catalonien er jo heller ikke et taktisk geni, men han er til gengæld heldig at have individualister, der er fantastiske til at finde hinanden. Synes det er sjovt at se på, at de to trænere for verdens muligvis største klubber på ingen måde har Contes, Peps, Allegris eller Klopps systemliderlige eller taktisk funderede tilgang til fodbolden.

Der render hvert fald en herre rundt i arbejderklassens Madrid, som Zidane minder rigtig meget om. Zidanes Real Madrid er ikke baseret på smukt spil, men derimod en ukuelig fightervilje og tro på tingene.

Jeg håber dog stadig på, at Zidane formår at få bedre spil frem i spillerne, da det ofte bliver ulideligt at se, hvordan gearkassen "hakker".

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 6 måneder siden #394 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2016/17
Real Madrid - Napoli

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 6 måneder siden #395 af ChrillRM14

Kassow-Rossing skrev: Real Madrid - Napoli

PSG - Barca
Bayer 04 - Atletico
Bayern - Arsenal
Sevilla - Leicester
Porto - Juventus
City - Monaco
Benfica - Dortmund

Kun to store kampe - der var potentiale til mere. Napoli skulle gerne være hurtigt overstået.
Man kan kun grine lidt af Arsenals uheld år efter år :D Men så igen...Da de fik en overkommelig modstander i Moncao for et par sæsoner siden, så røg man ud alligevel... City er vist det eneste hold, der går videre fra England.
PSG - Barca :O PSG er en skygge af sig selv, efter de er blevet mindre svenske over sommeren, så det er heller ikke rigtig en tæt duel. Der er ikke ét match-up, hvor der ikke er en tydelig favorit. Ærgerligt...

Sidste redigering: 9 år 6 måneder siden ved ChrillRM14.

9 år 6 måneder siden #396 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 2016/17
Fede kampe;)

Manchester City - AS Monaco
Real Madrid - Napoli
Benfica - Borussia Dortmund
Bayern München - Arsenal
FC Porto - Juventus
Bayer Leverkusen - Atletico Madrid
Paris SG - FC Barcelona
Sevilla - Leicester