Sæsonen 2016/17
Bangow skrev: Pepe ude for resten af sæsonen med to brækkede ribben.
Åh nej, åh nej - trist at slutte en smuk karriere i den hvide trøje på den måde.
Men værst af alt - vi skal klare os med makkerparret Ramos-Nacho i resten af det benhårde aprilprogram. Og Nacho er kun én advarsel fra karantæne.
Er der mon en sulten Castilla-dreng, der har evnerne til at agere back-up? Eller skal Casemiro træde ud af sin trygge rolle på midtbanen?
Jeg kan godt lide at Pepe prøver at spille kampen færdig med to brækkede ribben. Hvor ville jeg dog ønske han kunne fortsætte et år endnu, hans sidste par sæsoner har han opført sig eksemplarisk, samtidig med at han har opretholdt et højt niveau.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Hugol skrev: Nej jeg synes bare ikke der er spillere på banen der fortjener forlængelse. Ramos kritiserede hårdt sine medspillere efter kampen i dag. Fortjent ja
Tænker at det er vildt at Bale og cr7 skal være på banen med det de leverer. Sponsor grunde kan det kun være.
Jeg tror (men du må ikke hænge mig op på det fordi jeg ved naturligvis ikke hvordan Zidane tænker) at Zidane satser på at få sine bedste spillere op i gear til den afgørende del af sæsonen.
Ronaldo og Bale har immevæk et højere topniveau end Lukas og Asensio. Nogle gange stiller trænere med de største navne for at spille dem klar til de kommende kampe. På samme måde som man spiller reserverne varme i de nemme kampe.
Benzema. Hmm. Jeg ved ikke om han nogensinde har vist et topniveau. Det skulle måske have været den ene sæson med Ronaldo og Higuaín hvor de satte liga rekord.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev:
Hugol skrev: Nej jeg synes bare ikke der er spillere på banen der fortjener forlængelse. Ramos kritiserede hårdt sine medspillere efter kampen i dag. Fortjent ja
Tænker at det er vildt at Bale og cr7 skal være på banen med det de leverer. Sponsor grunde kan det kun være.
Jeg tror (men du må ikke hænge mig op på det fordi jeg ved naturligvis ikke hvordan Zidane tænker) at Zidane satser på at få sine bedste spillere op i gear til den afgørende del af sæsonen.
Ronaldo og Bale har immevæk et højere topniveau end Lukas og Asensio. Nogle gange stiller trænere med de største navne for at spille dem klar til de kommende kampe. På samme måde som man spiller reserverne varme i de nemme kampe.
Benzema. Hmm. Jeg ved ikke om han nogensinde har vist et topniveau. Det skulle måske have været den ene sæson med Ronaldo og Higuaín hvor de satte liga rekord.
Du har helt ret i det du siger, men synes du at Zidane lykkes med det?
Asensio kunn sagtens have spillet kampen i går. Det havde jeg også fortrukket og jeg havde gerne set Morata og Isco fra start. Hverken Modric og Bale er i mine øjne kampklare. Begge ser ud som om de ikke helt ved hvad de skal med bolden og Bale er mega slow for tiden og har ingen kontrol over sin krop. Synes virkelig han har tabt momentum.
Jeg er da super glad for at Barcelona tabte i går, for jeg synes ikke at vores kamp var dårlig, men vigtigt, når nu vi har tabt 2 points. Vi kunne have fået mere ud af den, men det kræver et andet system. 4-3-3 virker ikke længere med BBC og da jeg så opstillingen tænkte jeg, at vi ville have svært ved at komme til chancer og sikkert fejle.
Atletico lignede Brian Nielsen mod Mike Tyson igår som formåede at få en lige højre ind på Real Madrid. De kom ik for at spille men blot for at lege med.
Zidane skal ikke prøve at få spillere i form 8 kampe før ligaens afslutning. Han skal spille med dem der præstere. Det gør CR7, Bale, Benzema, Modric, Kroos ikke!
Har valgt at takke af på forum!
Hugol skrev:
Kassow-Rossing skrev:
Du har helt ret i det du siger, men synes du at Zidane lykkes med det?
Asensio kunn sagtens have spillet kampen i går. Det havde jeg også fortrukket og jeg havde gerne set Morata og Isco fra start. Hverken Modric og Bale er i mine øjne kampklare. Begge ser ud som om de ikke helt ved hvad de skal med bolden og Bale er mega slow for tiden og har ingen kontrol over sin krop. Synes virkelig han har tabt momentum.
Jeg er da super glad for at Barcelona tabte i går, for jeg synes ikke at vores kamp var dårlig, men vigtigt, når nu vi har tabt 2 points. Vi kunne have fået mere ud af den, men det kræver et andet system. 4-3-3 virker ikke længere med BBC og da jeg så opstillingen tænkte jeg, at vi ville have svært ved at komme til chancer og sikkert fejle.
Atletico lignede Brian Nielsen mod Mike Tyson igår som formåede at få en lige højre ind på Real Madrid. De kom ik for at spille men blot for at lege med.
Zidane skal ikke prøve at få spillere i form 8 kampe før ligaens afslutning. Han skal spille med dem der præstere. Det gør CR7, Bale, Benzema, Modric, Kroos ikke!
Hvis du vil sætte de 5 af holdet i sæsonens afgørende fase så smider vi da helt sikkert mesterskabet. Nogle af dem kan jeg da være enige i (Bale!), men Kroos? Virkelig. Leverede en assist og holdet knækkede da han kom ud. Han er da en af de få der holder niveau en sæson igennem.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Der er faktisk overraskende mange, som ikke forstår, hvor vigtig Kroos egentlig er for Real Madrid.
.... det er dem, der bare mener, at han er en OK boldflytter!
Benzema viser netop gode takter nu, og i de seneste par kampe. Han præsterer netop lige nu. Han og CR7 har igen fundet et rigtig godt sammenspil, og mon ikke det er på tide at smide de 2 på top og så smide Bale til UK, og så få 2 kantspillere, der deltager defensivt.
Kroos spiller egentlig ikke under niveau – i min optik trækker Modric ham ned. Jeg har tidligere set Kroos som en boldflytter, men det er senere gået op for mig, hvor vigtigt det er. Han er jo netop den, man altid kan spille, fordi han altid er fri og altid kan få bolden spillet videre. Utroligt undervurderet!
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Daniel skrev: El Siete
Der er faktisk overraskende mange, som ikke forstår, hvor vigtig Kroos egentlig er for Real Madrid.
Ja, og det har jeg ved gud aldrig forstået. Heldigvis er der da mange af os der anerkender hans enestående evner, bl.a at holde holdet i balance :)
Siden hans allerførste kamp for Real Madrid mod Sevilla (mener jeg) har jeg ment, og stadig gør, at han er født til at spille i den hvide trøje. Og tænk sig, han er knap kun på vej ind i sine bedste år.
Desuden var det også første gang siden januar han ikke i spillede minimum 89 min. i kampe han har været involveret i. Fejl, eller er han bare ved at være 'slidt'.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Er han ikke også bare en ok boldflytter når samtlige af hans assist stort set kun er på dødbolde. Det er faktisk dete eneste jeg ser ham være vigtig for holdet lige nu.
Kovacic har en klar bedre måde at spille igennem linjerne med sin fart og sit overblik. Stort set spiller Kroos jo bare til siden.
Hugol skrev:
Er han ikke også bare en ok boldflytter når samtlige af hans assist stort set kun er på dødbolde. Det er faktisk dete eneste jeg ser ham være vigtig for holdet lige nu.
Kovacic har en klar bedre måde at spille igennem linjerne med sin fart og sit overblik. Stort set spiller Kroos jo bare til siden.
Hvad er Modric så i dine øjne? Han levere hverken mål eller assist.
Kovacic er en klart bedre 8'er end Kroos når det kommer til drive med bolden, men Kovacic har derimod mange flere dumme boldtab. Kroos er den eneste spiller som aldrig mister den når den bliver spillet fra forsvaret og op, hvor spilleren har front mod eget mål. Vi så det utallige af gange sidste sæson, hvor Modric mistede den i lignende situationer, og Casemiro ligeså i denne.
Det er netop den type spiller Kroos er. Han spiller os ud af presset! En ok boldflytter siger du. Her må jeg bare ryste på hovedet.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
Hugol skrev:
Kovacic er en klart bedre 8'er end Kroos når det kommer til drive med bolden, men Kovacic har derimod mange flere dumme boldtab. Kroos er den eneste spiller som aldrig mister den når den bliver spillet fra forsvaret og op, hvor spilleren har front mod eget mål. Vi så det utallige af gange sidste sæson, hvor Modric mistede den i lignende situationer, og Casemiro ligeså i denne.
Det er netop den type spiller Kroos er. Han spiller os ud af presset! En ok boldflytter siger du. Her må jeg bare ryste på hovedet.
Jeg skrev også tidligere at hverken Kroos eller Modric levere varen ligenu og ikke er i form.
Jeg så kampen mod Alaves og vi var i store perioder totalt presset i bund og kunne slet ikke spille den ud af forsvaret i en længere periode. Kroos rør sig nemlig tit meget lidt defensivt når tingene står tit til. Mod Atletico var det Benzema og til tider CR7 der spillede os af problemerne. Kroos skaber ingen åbninger i sit spil og han er desuden placeret forkert. Den ryger ud til banderne hver gang og han er ikke hurtig nok til at sætte en mand af, bagefter kigge op og så ligge en bold i dybden til Benzema eller Morata som Kovacic nu har gjort flere gange i denne her sæson. Kroos er endvidere heller ik særlig målfarlig for Madrid, det er hans dødbolde der giver forsvaret store problemer.
Hugol skrev:
Dios skrev:
Hugol skrev:
Jeg skrev også tidligere at hverken Kroos eller Modric levere varen ligenu og ikke er i form.
Jeg så kampen mod Alaves og vi var i store perioder totalt presset i bund og kunne slet ikke spille den ud af forsvaret i en længere periode. Kroos rør sig nemlig tit meget lidt defensivt når tingene står tit til. Mod Atletico var det Benzema og til tider CR7 der spillede os af problemerne. Kroos skaber ingen åbninger i sit spil og han er desuden placeret forkert. Den ryger ud til banderne hver gang og han er ikke hurtig nok til at sætte en mand af, bagefter kigge op og så ligge en bold i dybden til Benzema eller Morata som Kovacic nu har gjort flere gange i denne her sæson. Kroos er endvidere heller ik særlig målfarlig for Madrid, det er hans dødbolde der giver forsvaret store problemer.
Jeg tror ikke rigtig du forstår Kroos’ rolle helt, eller så forventer du noget forkert af ham. Han tåler ret beset heller ikke sammenligning med Kovacic, der jo også er Modric’ arvetager, ikke Kroos’. De spiller bedst med Kroos, ikke i stedet for ham.
Han er boldflytter, ja, men det kan jo også være positivt, for hans rolle på holdet er ikke, modsat Kovacic og Modric, at drive bolden fremad i høj fart. Hans rolle er at skabe balancen og sætte rytmen for holdet, sørge for at vi har stabilitet, og fordele spillet og her er han ekstremt vigtig - som set i lørdags. Han er super intelligent og fattet i denne rolle.
Hvis man forventer at han afdribler andre spillere, er super målfarlig, sprinter bolden op gennem linierne, eller hvad ved jeg, så har man simpelthen forventninger til noget der aldrig kommer til at ske. Jovist, han spiller længere fremme på det tyske landshold og i sin Bayern tid, men her er hans rolle altså noget andet.
Og det skal vel heller ikke altid vendes til noget negativt hvis en spiller ikke scorer mange mål eller dribler rundt hele tiden.
Som top assist-mager i truppen, må man da give ham lidt kredit på den offensive side, omend det er mange dødbolde.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,