Sæsonen 2016/17

9 år 2 måneder siden #625 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sæsonen 2016/17
Kunne Kroos ligge en aflevering i dybden som Xavi eller Iniesta kunne det i Barcelona, så ville jeg have et helt andet syn på ham. Det kan kovacic og derfor fortrækker jeg ham fremfor Kroos.

Det med at kunne låse et forsvar op har været vores problem længe, men Zidane synes det er fint at vi får vores gennembrud over fløjene. Det er bare som km at vi er blevet bange for at spille den op igennem midten. Det er så svært for Kroos at skulle ligge de afleveringer uden bevægelse oppe foran. Så det er ikke alene Kroos's problem men vores offensive spillestil. Derfor har der heller ikke været mange mål fra offensiven i år.

Lad os se hvordan vi stiller op mod Gijon. Der tror jeg at det bliver vores fokus (dybdeboldene).

Off topic, hvorfor skal Isco sidde ude i kampene mod Leganes og Atletico. Det kan være at han også starter ude mod Bayern jo. Hva vil Zidane overhovedet med James og Isco?

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #626 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 2016/17
@Hugol
Kroos fører også kun La Liga i assist og har deruodver primært som job at være balancespiller, til hvad han er verdens bedste.

Får du i øvrigt ikke lige rettet dine karakterer fra Atletico-kampen. Der må være tale om en fejl eller en bevidst provokation. Modric og Cristiano til 1, vores to mest skabende offensivt. Men 3 til Lucas som spiller få elendige minutter og Carvajal som blev kørt rundt af Felipe og hele første halvleg smed bolden stort set hver gang han fik den. Du har vel byttet rundt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Dios

9 år 2 måneder siden #627 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2016/17
Kroos laver desuden rigeligt med vertikale afleveringer (tjek youtube for denne sæson), bryder igennem kæderne med løb, og hvad han nu ellers bliver klandret for herinde, ikke at gøre.

Kroos er på ingen måder problemet, og det "negative" fokus på ham i denne omgang, er ligeså latterligt som for et år siden eller hvornår det nu sidst var, at folk var i vildrede og mente det ene, andet og det tredje om at han skulle på porten. Jeg finder det dybt pinligt at det er Kroos der tages op eller skal gøres til syndebuk for noget som helst. Havde det været James, Isco eller whoever der skulle spille den plads eller en 10'er rolle, ville jeg æde min gamle hat på at tingene kørte knap så smurt som det har gjort siden Kroos' ankomst (Taktisk fiasko at han skiftede Kroos ud i weekenden. Close-ups af Zidane efterfølgende sagde det hele. Det gør han aldrig igen.)

Vi er hverken i krise eller har tabt nogle titler endnu. Jeg tror og håber på at Zidanes ageren ift. truprotation kommer til udtryk på positiv manér fra på onsdag af, vi så det allerede mod Atletico med den bedste start elever muligt og alle i form og klar til kamp.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Zyconith.

9 år 2 måneder siden #628 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2016/17
4-4-2 ville være en rigtig god løsning i Madrid

9 år 2 måneder siden #629 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Sæsonen 2016/17

Zyconith skrev: @Jonas

Ved snart ikke hvor jeg skal begynde henne...

1) At du ser Real Madrid bedre stillet med James på banen end Kroos vækker dyb forundring hos undertegnene. Du klager over Kroos' defensive kvaliteter og så foreslår du af alle mand James Rodriguez? Havde det været i stedet for en af fløjene ville det have givet mening. Men James kan jo ikke tage defensivt ansvar om det så gjaldt samtlige af hans IG følgere.

2) Hele din analyse af Kroos og whatever er dybt forkvaklet. Casemiro flytter ikke særlig mange bolde eller med samme kvalitet, sammenlignet med Kroos (Kroos laver flest (+gennemførte) afleveringer i gennemsnit, han laver flest langbolde, han laver flest assists (nævn en der ligger en bold bedre end Kroos? Du kan lige vove på at nævne James). At kalde Casemiro en boldflytter er dybt grinagtigt. Det er desuden heller ikke Casemiros rolle, om end man kunne ønske sig han forbedrede denne del af sin spil.

3) Når BBC ikke har været der så har de andre steppet op, så jo, man kan godt regne med dem. Bare fordi BBC er på banen er de ikke garante for mål.

4) Casemiro, Kroos og Modric er vidt forskellige typer på banen, har man ikke bidt mærke i det og hvordan de supplerer hinanden på fineste vist, skal man måske prøve at følge lidt ekstra med (nogle gange kræver det måske at man fjerner alle distraktioner, ser kampen på egen hånd, slukker for de forpulede kommentatorer, kigge på andet end lige der hvor bolden er, etc.).

5) Hvad er der nu galt i at andre på holdet kan levere målene, når Mr. Glasben og de andre to ikke kan komme ud af starthullerne? Det lyder lidt til at du problematiserer det. Det er da mere stabilt hvis alle kan score på et hold og man ikke kun forlader sig på en enkelt spiller?

Du kunne starte med at læse hvad jeg havde skrevet - Det ville være en god start.

1) Hvis du læser hvad jeg har skrevet så går min argumentation på Kroos' spillerprofil. Jeg skriver at jeg mener at Kroos ikke skal spille fordi han offensivt spiller som en defensiv midt og defensivt spiller som en offensiv mist. Jeg argumenterer for at jeg mener vi ikke kan bruge en sådan profil på holdet. Dermed sagt at enhver anden profil er en ny sag. Heruder James. Argumentet for at tage ham med ville være at hans offensive kvaliteter er bedre end Kroos' og at han bidrager med nogle nye kompetencer til midtbanen. Når det er sagt så jeg helst modric/kovacic på midten sammen med casemiro.

2) At sige at analysen(og whatever?) er forkvaklet er useriøst når den ikke er kausalt inkonsistent. Du skriver hvad jeg selv har skrevet; Kroos er en super boldfordeler. Hans assists lægger jeg intet i når det er på dødbolde alle sammen. Jeg finder at Casemiro er en ganske kompetent boldflytter - Kroos er bedre men jeg mener ikke Casemiro er så dårlig at vi skal have Kroos på banen på den baggrund.

3) Som jeg skriver er det argument baseret på statistik og tesen om udnytningsprocent ifht chancer. Du skriver at andre har steppet op hele sæsonnen når BBC ikke har været der. Den holdning deler jeg ikke. Jeg mener nærmere vi ligger hvor vi ligger pga barca og atl madrid har haft en ringe sæson - Ikke fordi vi selv har spillet godt.
Derudover skrev jeg ikke at BBC var garant for mål. Jeg skrev at Ronaldo og Benzema har bevist time and time again at de kan score +20 mål på en sæson. Derfor må de være blandt vores bedste afsluttere og vi burde derfor sætte dem op til at få chamcerne. At sætte sine bedste afslutttere op til at få chancer er football101.

4) Det er din holdning (samt en dum kommentar der blot udstiller dig selv). Jeg, og andre, er åbenlyst ikke enige med dig. Jeg mener der er et kompetenceoverlap mellem Kroos og Casemiro - ikke komplet men stadig signifikant vil jeg mene.

5) Igen, læs hvad jeg skriver. Jeg skriver at det handler om at sætte sine bedste afsluttere op til at afslutte de muligheder du skaber. Derved sikrer du at du konverterer flest muligt chancer til mål. At vi har mange der scorer mål er fint men det indikerer at vi sætter de forkerte op til chancerne.

Ps. Jeg vil ikke indgå i yderligere diskussion hvis ikke det jeg skriver bliver læst og/eller eventuelle henvendelser flyder med dumsmarte kommentarer.

9 år 2 måneder siden #630 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Sæsonen 2016/17

El Siete skrev:

Jonas skrev:

El Siete skrev:

Jonas skrev:

Daniel skrev: El Siete

Der er faktisk overraskende mange, som ikke forstår, hvor vigtig Kroos egentlig er for Real Madrid.

.... det er dem, der bare mener, at han er en OK boldflytter!

Det er et udtryk for din holdning og uden argumenter tilknyttet bidrager den ikke med noget konstruktivt. Man kan nemt vende den om og sige at der er overraskende mange, som ikke forstår, hvor dårlig Kroos er for den defensive balance på midtbanen og skabelsen af spillet til fordel for BBC. Så er vi så vidt...

Alle spillere har noget de er gode og mindre gode til. Kroos er en boldsikker boldflytter der som regel engagerer sig lige så meget defensivt som Ozil gjode (hans måde at gå ind i tacklinger minder mig meget om Ozils). Spørgsmålet er så hvad du vægter højest; boldsikkert boldflytteri vs. Defensiv stabilitet og offensiv kreativitet. Det kan man sagtens have en god diskussion om uden nedladende kommentarer. Personligt vil jeg have mere tempo i spillet(så vi kan få BBC igang igen) og en mere sikker defensiv, så jeg befinder mig i den sidstnævnte lejr. #Kroosraus

Men Kroos står vel ikke ene mand med ansvaret for defensiv stabilitet og offensiv kreativitet og det faktum at BBC ikke fungerer i øjeblikket?
Jeg synes netop lige præcis at det er stabilitet han tilfører og så har han Casemiro bag sig til hårde defensive arbejde og Modric, Isco, osv, foran sig til det offensivt kreative. Hans rolle er noget andet, og så kan vi snakke om at det er taktikken der er noget galt med.

Jeg er enig med dig i at der skal mere tempo i spillet, men at sende en verdensklassespiller som Kroos afsted før sin bedste alder, er vanvid. Vi ved han kan spille længere fremme, men igen, jeg er bange for vi mister banen. Her ser jeg Pelle’s bud med en 4-4-2 med en diamant i offensiven, som en god løsning.

Jeg er helt enig i at Kroos ingenlunde bærer hele ansvaret og at han ej heller har spillet dårligt i denne sæson. Ronaldo for et par år siden var jo mere eller mindre uafhængig af hvorledes resten af holdet spillede - Han tog bare gutterne på ryggen og løb afsted. Han er dog ikke dén spiller længere og de andre har aldrig haft dét i sig. Om vi kan lide det eller ej så er vi nu mere afhængige af hvorledes holdet spiller og sætter de forreste op. Det betyder vi skal have mere fart i spillet på midten af banen - meget mere fart. Dertil mener jeg ikke vi har råd til at have to boldflyttere på banen på samme tid (Kroos og Casemiro) - Det efterlader kun én plads til en kreativ kraft på midten og det er ikke nok. Min konklusion er derfor at enten Kross eller Casemiro må ud. Da Kroos er Ozil´sk defensivt kan han ingenlunde dække Casemiros rolle, omvendt mener jeg Casemiro kan dække Kross rolle som boldflytter nogenlunde. Jeg er parat til at sælge lidt kvalitet i boldflytteriet til fordel for fart, kreativitet og defensiv stabilitet. Derfor mener jeg Kross skal ud. Ikke fordi han spiller decideret ringe men fordi jeg ikke mener hans spidskompetencer er hvad vi har brug for. Tværtimod så dræber de farten i spillet. Kroos er skyldig i dét omfang at han besætter pladsen som central midt men bidrager ikke med de kompetencer der kræves på den position. Omvendt bidrager han offensivt perfekt med hvad vi vil have fra en defensiv midt. Han har dog ikke de defensivt kompetencer til at spille den plads. Offensivt er han derfor en defensiv midt og defensivt er han en offensiv midt. Dén kombination mener jeg ikke vi kan bruge. Det er min holdning og årsag til hvorfor jeg mener han skal ud.

Så kan man tale om hvorvidt andre opstillinger kan gøre plads til Kroos. Det mener jeg ikke umiddelbart. Når man analyserer en offensiv taler man ofte omkring at "have mål på banen". Det vil sige at have træfsikre spillere på banen. Herunder tæller jeg Ronaldo, Benzema samt James. Resten scorer i ny og næ men der er noget tilfældighed over det når det sker og man kan ikke regne med at de stepper op i hver kamp. For at score vores mål skal vi mindst have to på banen - Ellers er det for nemt at dække op. Zidane kan ikke lide James, så det vil sige at ud fra mine argumenter skal vi have Ronaldo og Benz på banen. Jeg har tidligere argumenteret for at Casemiro ligeledes skal være der for den defensive balance. Det efterlader 3 pladser til midten/angrebet. Én af dem skal skave bredde i den ene side, ellers bliver spillet for kompakt på midten (Ronaldo skaber på den ene sidde, backerne er supplement men ikke nok i sig selv). Det vil sige én af de 3 skal være Bale, Morata eller Vasquez - Dem jeg mener kan skabe bredde. Ingen af de tre er ret kreative (eller fartskabende ifht. spillet) så kreativiteten og farten i spillet skal komme fra de resterende to pladser på midtbanen. Til de pladser har vi Kroos, Modric, Kovacic, Isco, James. Hvis du sætter Kroos på den ene plads skal den sidste mand bære hele ansvaret for at sætte fart i spillet og kreere chancer. Jeg ser ikke dén ene spiller der kan gøre det (af dem vi har). Jeg mener i stedet Modric/James + Kovacic/James kan gøre det.

Konklusion: Jeg kan ikke se at der er plads til Kroos. Hans profil (offensiv midt defensivt og defensiv midt offensivt) kan ikke bruges. Dét er min analyse. Undskyld den lange tekst.

Jeg er enig i noget af det du er inde på, som Pelle også var det, at de ligner lidt hinanden på den midtbane, at det bliver for statisk og at de ikke skaber forbindelse op til de forreste 3 i den nuværende konstellation (Jeg forsvarer mere Kroos end konstellationen). Jeg er ikke enig i at Casemiro kan varetage Kroos’ opgave, dertil er hans spilforståelse og pasningsspil ikke helt på niveau, og jeg er dog bare af den opfattelse at vi kan beholde den nuværende midtbane og tilføje en gennembrudsstærk og kreativ offensiv kraft ved at tage én som Bale ud i stedet, da han ikke bidrager med særlig meget i det offensive af kreativitet og gennembrud. Det vil frigøre noget af det offensive fra de tre på midten og fjerne noget af det dødvægt vi ser oppe foran for tiden.

På den måde, mener jeg, kan vi bibeholde kontrollen og balancen på midtbanen, gennem possession, det er jo nu en gang den type fodbold vi har valgt at spille, samt tilføje den fart, gennembrudsstyrke og kreativitet, som du også efterspørger. Jeg frygter bare at det kan gå hen og blive for offensivt at sætte f.eks en James ind i stedet for Kroos, og at vi taber midten pga. det.
Et sted jeg ville prøve den konstellation er mod lidt svagere modstandere, hvor vi kan tåle at være mere offensive, og hvor vi ikke risikerer at blive mast gennem midten.

Jeg køber dine argumenter om at vi med fordel kan erstatte Bale og få en bedre offensiv. Hvis vedkommende der erstatter Bale er tilpas dygtig kan det endda være det løser op for det statiske spil. Jeg mener dog stadig at vi med fordel kan erstatte Kroos med en anden spiller der har en mere efterspurgt/ ikke overlappende kompetenceprofil.

9 år 2 måneder siden #631 af Hugol

raul7=kongen skrev: @Hugol
Kroos fører også kun La Liga i assist og har deruodver primært som job at være balancespiller, til hvad han er verdens bedste.

Får du i øvrigt ikke lige rettet dine karakterer fra Atletico-kampen. Der må være tale om en fejl eller en bevidst provokation. Modric og Cristiano til 1, vores to mest skabende offensivt. Men 3 til Lucas som spiller få elendige minutter og Carvajal som blev kørt rundt af Felipe og hele første halvleg smed bolden stort set hver gang han fik den. Du har vel byttet rundt.

Jeg kan ikke lige huske at de skulle have 1. Slet ikke Cristiano. Så ja det må ha været en fejl.

Angående Kroos, så kommer assist fra dødbolde og ikke i selve opsspillet. Det synes jeg er en svaghed!

9 år 2 måneder siden #632 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2016/17
Hugol skrev:

Jeg skrev også tidligere at hverken Kroos eller Modric levere varen ligenu og ikke er i form.

Jeg så kampen mod Alaves og vi var i store perioder totalt presset i bund og kunne slet ikke spille den ud af forsvaret i en længere periode. Kroos rør sig nemlig tit meget lidt defensivt når tingene står tit til. Mod Atletico var det Benzema og til tider CR7 der spillede os af problemerne. Kroos skaber ingen åbninger i sit spil og han er desuden placeret forkert. Den ryger ud til banderne hver gang og han er ikke hurtig nok til at sætte en mand af, bagefter kigge op og så ligge en bold i dybden til Benzema eller Morata som Kovacic nu har gjort flere gange i denne her sæson. Kroos er endvidere heller ik særlig målfarlig for Madrid, det er hans dødbolde der giver forsvaret store problemer.

Må jeg være så fræk, og få et andet svar en det politiker svar du lige har spist mig af med? :)

Modric har lavet 11 mål og 24 assist i La Liga og Chl i sin Real Madrid karriere. Det handler simpelthen ikke om form, men om at Modric aldrig har været den store målscorer eller assistkonge, så jeg spørger igen. Hvad er Modric i dine øjne?

Du nævner en tilfældig kamp, men jeg kan jo bare tage den seneste kamp, hvor Kroos fuldstændig dominerede den midtbane. Holdet står jo ikke og falder med en spiller, og selvfølgelig kan Kroos spille en dårlig kamp. Nu kan jeg godt nok ikke huske Alaves kampen overhovedet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 2 måneder siden #633 af Hugol
Dios

Ude af form, masser af uprovokeret fejl afleveringer og ik den store intensitet i sit spil. Hans kamp mod Atleti var dog rimelig. Mere vil jeg ikke debattere om emnet.

9 år 2 måneder siden #634 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Sæsonen 2016/17
Situationen med midtstoppere er faktisk lidt kritisk efter både Varane og Pepe er skadet i hvert fald resten af måneden.

Nacho står til karantæne efter næste gule kort i ligaen, hvilket vil sige, at en advarsel på lørdag mod Sporting Gijon giver karantæne i El Clasico.
Jeg kender ikke nok til Castilla spillerne til at vide, om en af dem kan træde ind på Nachos plads mod Sporting, men med deres nuværende præstationer, jeg jeg ikke fortrøstningsfuld - bla. lavede Lienhart jo selvmål i weekenden. Jeg synes ikke, Casemiro rigtig magter pladsen, men han kunne også være en nødløsning. Endelig kan man jo også tage chancen og håber, Nacho er disciplineret nok til at undgå en advarsel.
Jeg magter bare ikke, hvis kun Ramos skulle være til rådighed mod Barcelona af det det normale midterforsvar. Jeg synes, det er lidt af et dilemma.

Ramos står til gengæld til karantæne ved næste gule kort I Champions League, hvilket vil utvivlsomt vil betyde, at Bayern spillerne vil gøre alt for at fremprovokere en advarsel i den første kamp, så han er ude til returkampen i Madrid.
Der er ikke råd til at holde ham ude i München, så vi må bare håbe, han kan holde sig i skindet.

Alt i alt en øv situation.

9 år 2 måneder siden #635 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2016/17

Chamartin skrev: Situationen med midtstoppere er faktisk lidt kritisk efter både Varane og Pepe er skadet i hvert fald resten af måneden.

Nacho står til karantæne efter næste gule kort i ligaen, hvilket vil sige, at en advarsel på lørdag mod Sporting Gijon giver karantæne i El Clasico.
Jeg kender ikke nok til Castilla spillerne til at vide, om en af dem kan træde ind på Nachos plads mod Sporting, men med deres nuværende præstationer, jeg jeg ikke fortrøstningsfuld - bla. lavede Lienhart jo selvmål i weekenden. Jeg synes ikke, Casemiro rigtig magter pladsen, men han kunne også være en nødløsning. Endelig kan man jo også tage chancen og håber, Nacho er disciplineret nok til at undgå en advarsel.
Jeg magter bare ikke, hvis kun Ramos skulle være til rådighed mod Barcelona af det det normale midterforsvar. Jeg synes, det er lidt af et dilemma.

Ramos står til gengæld til karantæne ved næste gule kort I Champions League, hvilket vil utvivlsomt vil betyde, at Bayern spillerne vil gøre alt for at fremprovokere en advarsel i den første kamp, så han er ude til returkampen i Madrid.
Der er ikke råd til at holde ham ude i München, så vi må bare håbe, han kan holde sig i skindet.

Alt i alt en øv situation.

Meget enig. Jeg håber, at man spiller med eksempelvis Lienhart mod Gijon. Det er ikke optimalt, men jeg ser ikke andre muligheder. Så skulle det da lige være en 3-4-3 eller 3-5-2. Det vil være katastrofalt at være uden Nacho mod Barcelona. Og jeg tror på, at vi godt kan klare Gijon uden, for de er vitterligt ikke særlig godt kørende - i går led de endnu et nederlag ude mod La Real.

Men det er en ekstremt kritisk situation. I CL har Ramos har fået 2 gule kort ud af 6 kampe allerede. Statistisk set vil han altså minimum hive endnu et gult kort hjem :-) Jeg tror ikke, vi slipper igennem de to kampe uden en karantæne til ham.

Nacho har fået 4 gule kort i 18 optrædener i ligaen. Der er absolut ingen grund til at gamble med ham i ligaen.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

9 år 2 måneder siden #636 af Hugol
Lienharts selvmål var klodset men ikke hans skyld alene. Castilla er i en mindre krise og selv de bedste begår fejl når planen er gået itu. Skal han spille på 1 holdet så skal det kun være i kampen mod Gijon så vi kan holde Nacho karantænefri.

Det er vel også på tide at sætte ham mere ind i planerne ift 1 holdet. Udlejning til sommer er hvert fald et must hvis man vil mere med ham fremover!

Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Hugol.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Leveret af Kunena Forum