Sæson 2017/2018

6 år 10 måneder siden #49 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæson 2017/2018

Hugol skrev: 3 kampe mod Barcelona inden liga sæsonen 2017-18 går i gang. Det er næsten for meget af det gode og forstår ikke, hvorfor at klubberne går med til et opgør i optakten, sikkert pga økonomi, men vi var jo sikre på længe tilbage at Barcelona nok vil blive modstanderen i supercup.

Positivt set er det jo, at der er rigeligt med kampe til at varme op til sæsonen og få den form fra starten af vi har behov for. Jeg vil meget gerne vinde la liga endnu engang og hive så mange titler hjem som muligt.

Især hvis vinder ChL så håber jeg at træningskampene bliver lagt i juli og dermed kan vi se frem mod Euopæisk supercup finale mod Man U også i august udover de to Clasico kampe. Jeg er stor fan af Trofeo Bernabeu, håber den bliver lagt snart!

Derfor, få nu truppen på plads i løbet af juni også gerne de store indkøb.


Amerikanerne ved måske ikke så meget om fodbold så de vil give en masse for at se Paco og Lucas spille fodbold :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #50 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sæson 2017/2018
Ifølge en kilde skulle Real Madrid offentliggøre Theo i denne uge!

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #51 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæson 2017/2018
Vi taler meget om at holdet skal bygges op omkring Isco i næste sæson. Spørgsmålet er om ikke Asensio overhaler Isco i næste sæson. Jeg tror Isco nærmere skal gøre sig forhåbninger om at overtage Modrics plads på holdet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #52 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæson 2017/2018
Ifølge Sport vil Espanyol forsøge at sikre sig Mariano på en lejeaftale i den kommende sæson. Og ifølge Don Balon foretrækker Athletics franske midterforsvarer, Aymeric Laporte, at skifte til Real Madrid frem for Manchester City.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #53 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæson 2017/2018
[img]<iframe width="350" height="500" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" src="http://lineupbuilder.com/350x500/?p=11&amp;a=1&amp;t=&amp;c=ffffff&amp;1=GK_Navas__388_174&amp;2=DL_Marcelo__317_55_222-0&amp;3=DCL_Ramos__327_138&amp;4=DCR_Varane__327_211&amp;5=DR_Carvajal__317_294_222-0&amp;6=DM_Casemiro__263_175&amp;7=ML_Kroos__221_97_56-0&amp;8=MR_Modric__227_247_66-0&amp;9=AC_Isco__173_175_109-300_70-0&amp;10=FC_Ronaldo__102_140_68-38&amp;11=FC_Bale%20__111_237_55-325_68-41&amp;c2=ffffff&amp;c3=ffffff&amp;output=embed"></iframe>[/img]

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #54 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæson 2017/2018
Slet

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #55 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæson 2017/2018
Det ville være spændende at omskole Bale (en smule), hvis han vælger at blive, og hvis Real ikke ender med Mbappé/ny angriber (hvis/når vi sælger Mariano og Morata). Mange af os håber på et permanent formationsskifte henover sommeren fra 4-3-3 til en 4-4-2-ish – ala Portugals formationsskifte – der skal få mere ud af / har fået mere ud af Ronaldo og skal give bedre støtte til midtbanen/har givet bedre støtte til midtbanen. Problemet med Bale er, at han alt for ofte er isoleret og stationær ude på højre kanten (og han føler sig heller ikke tilpas derude, har han tidligere været ude at sige). I en 4-4-2 (diamant) skal han kæmpe med Benzema om spilletid, fremfor Isco (som tilfældet er i år/foråret). Her vil Bale få større ansvar og en mere fri offensiv rolle, som på landsholdet, da der netop ikke er decideret wings i det "nye" system. Bale kan i det nye system bevæge sig ud på kanten og i angrebet, mens Ronaldo mere bliver targetman, og bevæger sig rundt centralt. Spændende nok tanke, selvom Benzema nok stadig er den bedste partner til Ronaldo.


No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #56 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæson 2017/2018
Først og fremmest: Jeg befinder mig stadig i en ren lykkeekstase over denne fremragende sæson. Jeg må dog indrømme, at jeg er en kende ærgerligt over den unuancerede måde, som ‘eksperter’ vurderer vores hold på.

TV3-studiet er jo altid himmelråbende åndsvagt, men nu har jeg også hørt Fodbold FM i den seneste tid, og det lader simpelthen ikke til, at ‘eksperterne’ og andre neutrale fodboldseere giver Real Madrid den cadeau, som de nu engang fortjener.

Når der snakkes om deres succes, så fremhæves der kun individuelle præstationer. I Fodbold FM fra i lørdags, hvor man kørte en optakt til CL-finalen, sad BT’s sportschef, Thomas Frank og Mikkel Bechmann og snakkede om kampen.

Her blev det diskuteret, hvad der skulle gå op i en højere enhed, hvis Real Madrid skulle bryde Juventus' jernmur op, og hvad det skyldes, at kongeklubben var gået hele vejen til finalen. Her blev Ronaldo naturligvis nævnt, mens også Marcelo, Kroos, Isco og Modric blev nævnt. De tre sidstnævnte især med udgangspunkt i deres pasningsprocenter. Svaghederne ved holdet var - ifølge eksperterne - at man kollektivt forsvarer dårligt.

I det hele taget blev den gamle kliché om Real Madrid som et hold med galacticos, der lever af enkeltmandspræstationer, voldtaget til den helt store guldmedalje. Og det trætter mig.

Under Barcelonas storhedstid kunne man ikke finde superlativer nok, der kunne beskrive det sammenhold og det kollektiv, som førte holdet til de mange triumfer. I foråret har jeg haft den samme følelse med Real Madrid. Kollektivet har vundet, men det er åbenbart umuligt at overbevise neutrale seere om dette.

Disse folk mener jo, at vi vandt 3-0 hjemme over Atlético pga. Ronaldo. Jo vist, han havde en enorm indflydelse, men han har jo en helt igennem minimal indflydelse på selve det opbyggende spil og presset, som i den kamp var formidabelt. Det spil, der har været fremragende i de sidste mange måneder. Og hvorfor har det det?

- Vi har skiftet spilsystem og fået Isco ind. Han indgår fantastisk i rummet mellem kæderne og er med til at fastholde bolden. Og det er egentligt endnu en af mine pointer, for jeg har i de seneste to måneder hørt utallige eksperter fortælle, at Isco har fungeret perfekt på sin nye 10’er rolle. Det må jo være, fordi en eller anden grafiker har placeret ham på den plads i en opstilling, for det er jo ikke sandheden. Han har jo ligget på samme linje som Kroos og Modric og har især haft udgangspunkt i venstre side.

- Vi er pludselig blevet ekstremt stærke på bolden. Vi er stærke i pasningerne, bruger hele banen og sørger for, at alle spillere er på bolden. Vores fire midtbanespillere kan alle drive frem med bolden, vores backs står altid klar til at modtage kuglen, og så har vi endda også to - og i særdeleshed én - angriber, der også kan modtage bolden med ryggen til mål. Det er en enorm alsidighed i spillets opbygning, der gør, at vi scorer så mange mål.

Det er blot nogle af de helt åbenlyse grunde til, at vi har været så dominerende i dette forår. Vi er det klart bedste hold i offensiven, men når eksperterne skal pege på 'hvorfor?', så er det blot de mange stærke navne, vi har, som bliver læst op. Kan I følge mig?

Jeg kan egentligt være ligeglad med, hvad såkaldte eksperter ytrer, for jeg ved jo bedst selv, men jeg kan ikke undgå at blive frustreret. De har trods alt en væsentlig stemme og indflydelse på folks mening, så når de får det til at lyde som om, at Real Madrids succes sker på baggrund af et par gode spillerpræstationer, så bliver jeg ærgerlig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, El_Juan, Zyconith, Vinícius, El Siete, AmorMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #57 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Sæson 2017/2018
Jeg er helt enig, Sebberg!

Hvis det så samtidig betyder, at vores modstandere laver en taktik til at forsvare sig mod vores individualister, men vores kollektiv så kører dem over, så er det jo helt fint. Men måske er de rigtige eksperter så dem, der findes ude i klubberne, og dem vi ser i TV og i aviserne er dem, som klubberne ikke kunne bruge ;)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #58 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 2017/2018
Helt, helt enig.

Der er intet nyt under solen når det af hjemlige eksperter går på at analysere Real Madrid både før og efter en kamp som CL-finalen. Generelt var der en bred enighed om, hvor jeg så kampen, at TV3-studiets optakt og analyse efter kampen var utroligt skuffende og mangelfuld, (som altid fristes man til at sige) for, som du siger, de fokuserer på de 3 sædvanelige emner; Ronaldo, vores dårlige forsvar og individualisterne. Og løbende i en sæson er vi jo også altid med som favoritter netop fordi vi jo har individualisterne. Altså eksperterne er nærmest nødsaget til at have os med helt forrest pga. dette føler de.

Elkjær, som jeg var specielt skuffet over, da han jo var ved at bryde helt sammen efter finalen, sagde også efter kampen, direkte spurgt hvorfor Real Madrid vandt, at jamen de har jo flere penge. Og har man pengene kan man købe de bedste på hver plads.

Der var også generel fokus på hvordan Juventus kunne lade dette ske, og hvorfor de var så dårlige. Ikke så meget omkring hvordan Real Madrid som hold vandt. Det var jo nærmest en sorgens dag efter kampen, og ikke en glædens dag, som een jeg så kampen med sagde.

Så helt enig, holdet får sgu ikke nok ros for præstationerne og hvordan de er begyndt at spille her i foråret - i hvert fald herhjemme.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved El Siete.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #59 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Sæson 2017/2018
Ifølge France Football har Paris Saint-Germain meldt sig ind i kampen om James' underskrift. Han er som bekendt også rygtet til Manchester United, Inter og AC Milan.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 9 måneder siden #60 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæson 2017/2018
Morata skulle have accepteret Man uniteds tilbud, så James ryger nok med hvis man skal tage Moratas udtalelser efter Columbia kampen seriøse.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce