Sæson 2017/2018

8 år 6 måneder siden #1189 af Forever-madrisimo
Besvaret af Forever-madrisimo på emne Sæson 2017/2018
Trænerskifte er der ikke behov for nu.

Det gør ingen af spillerne bedre, det omhandler en dårlig trupsammensætning og CR7/Benzema ikke har mere at byde på. Der skal købes og vi skal have nyt blod til offensiven.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #1190 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Sæson 2017/2018
Jeg forstår fortsat ikke hvorfor så mange er så overraskede over at det går som det går, er det fordi vi ramte nogle ualmindeligt gode kampe helt i slutningen af sidste sæson? Nærmest hele sidste sæson spillede vi jo pinligt ringe det meste af tiden, men en skarp Ronaldo, et formationsskifte til 4-4-2 og en Isco der sprudlede, gjorde at vi vandt Champions League og La Liga.

Jeg og flere andre kaldte den allerede inden første spillerunde, vi kommer på intet tidspunkt til at være en udfordrer til mesterskabet i denne sæson, til det har vi simpelthen ikke truppen. Man solgte Morata, James og Mariano fra bredden, som i sidste sæson stod for mange og afgørende mål, når spillerne i startopstillingen ikke kunne få scoret de nødvendige mål. Man valgte IKKE at hente en erstatning (jeg vælger bevidst at udelade Mayoral, da han stort set intet spilletid har på førsteholdsniveau, hverken i Real Madrid eller Wolfsburg), men valgte i stedet at være ufatteligt naive, og tro på at Ronaldo, Bale og Benzema ville være nok. Bortset fra Ronaldo, som har været uskarp som bare fanden, så er der jo intet overraskende mht. Bale og Benzema. Bale har været skadet det meste af tiden som han plejer, og Benzema har været ufatteligt 90 % af tiden som forventet, hvilket han desuden har været i to år nu.

Det er ikke for at lyde pessimistisk at jeg siger at vi ikke har været en mesterskabsudfordrer i denne sæson, for det er bare sådan det er. Med den trup har vi ikke haft en chance for at vinde mesterskabet på noget tidspunkt. Målet har hele tiden været at "vinde" andenpladsen, og så ellers sørge for at holde spillerne friske til Champions League, og håbe på et mirakel der. Men jeg forventer selvfølgelig ikke at vi vinder Champions League, så selvom at det ikke kan betegnes som tilfredsstillende at vinde Copa Del Rey som det eneste i sæsonen, så er det højst sandsynligt dét vi højest kan forvente.

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

8 år 6 måneder siden #1191 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæson 2017/2018
Jeg synes på det sidste at mange har snakket om, hvad vi har gjort forkert fx. et dårligt transfervindue, formdyk hos enkelte spillere.

Jeg synes at det i stedet kunne være interessant at finde frem til en løsning på vores problemer med truppen som den er nu (dvs. uden nye signings).

Personlig synes jeg at det er tydeligt at vi har alt for lidt folk med HELT fremme når vi angriber. I denne sammenhæng mener jeg at man bliver nød til at tænke anderledes – her tænker jeg specielt på Isco’s rolle. Måske man skulle overveje om han skal overtage Kroos’s rolle og spille længere tilbage for så at give plads til Bale eller Asensio. Vi mangler fart i angrebet. Jeg tror at Isco vil kunne udfylde Kroos’s rolle rent defensivt, og vil kunne bidrage med mere fremadrettet – lidt den rolle Iniesta spiller for Barca. Jeg håber også at vi ser mere til Kovacic på midtbanen, gerne som det defensive anker i stedet for Casemiro (som jeg virkelig synes har spillet godt over en længere periode) i kampe, hvor vi kommer til at sidde på bolden.
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Kiwes.

8 år 6 måneder siden #1192 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæson 2017/2018
Det er ikke fordi denne klumme fra Marca bidrager med noget specielt nyt, men jeg syntes den var meget præcis og rammende - og igen, så er det et ekko af hva jeg selv og andre allerede sagde i sommers. Jeg gider ik oversætte den, men den ka måske også findes på engelsk. Men kort fortalt er det i hvert fald også gået op for Marca at Real Madrid betaler prisen for det mest uduelige sommertransfervindue. Og så skrives der om en ting som jeg flere gange har set være et problem for Real Madrid - og mest tydeligt denne sommer - nemlig at det ofte er "svært" at forny et hold der vinde. For selv om det var så skrigende tydeligt hvor skrøbeligt fundamentet reelt var og hvor dårligt vi havde været spillemæssigt, så skjulte slutspurten og trofæerne åbenbart disse problemer fra Zidane og ledelsen. Men klummen er her:

www.marca.com/futbol/real-madrid/opinion...a4741e4288b4687.html

8 år 6 måneder siden #1193 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæson 2017/2018

Real Madrid skrev: 09-10: Pellegrini
10-13: Mourinho
13-15: Ancelotti
15-16: Benitez (halv sæson)
16-18: Zidane

Alligevel tror flere herinde, at vi får succes ved blot at skifte Zidane ud... smh

Og her er din pointe, at holdet ikke har rykket sig siden Pellegrini, eller hvordan skal dit indlæg forståes?

Min pointe er, at vi endnu ikke har formået at få skaffet os en træner, som passer perfekt til klubben. En træner, som har nosser nok til selv at bestemme hvem der skal købes, og hvem der skal spille. Perez er blevet langt bedre, men jeg har min tvivl om hvem der egentlig forlangte Bale, James etc.. Det tror jeg er Perez indkøb. Det er den strategi vi skal 100% væk fra.

Vi har endnu ikke fundet en træner, som kan magte, at styrer omklædningsrummet samtidig med, at få de store spillere til at løbe mere for holdet. For mange af de store spillere virker for selvtilfredse, og Ronaldo, Benzema og Bale laver absolut intet ift. andre spillere når der skal løbes for holdet, og ikke for at få bolden.

Træneren som har kunne løftet holdet rent spillemæssigt er heller ikke fundet. Vi ser det gang på gang. Der er en form for idé til at starte med, men ligeså snart panikken og tiden rammer os, så går vi over i indianer bold, hvor træneren hiver vilkårlige spillere ud, og placere dem i hjørnet af banen. Der er absolut ingen idé bag projektet. Ihvertfald ikke en plan man tør stole 100% på.
Hvis man vil spille med lange bolde ind i feltet, så fatter jeg ikke, at man aldrig har smidt Casemiro ned i forsvaret, og smidt Ramos ind i boksen. Det er halve løsninger det hele. Skal vi have en sprinter med 0 teknik i Bale, eller skal vi have en fænomenal magiker med ingen fart i Isco. Hvor er træneren som former holdet, så man får mest ud af det?
Det er den træner vi endnu ikke har fået. Zidane siger og gør det samme uge efter uge, og forventer nye resultater. Der er bare noget der ikke giver mening. Før i tiden kunne vi stille os ned, og leve på omstillinger imod de bedste i verden, men vi har hverken farten, dynamikken eller centrale spillere til at spille den form for fodbold længere.

Hvad er planen? Det virker til, at Zidane selv er kørt surt i det hele, og ikke aner hvad han skal gøre, fordi han så kommer i konflikt med de største på holdet. Det er også derfor jeg egentlig vil af med Ronaldo, og specielt nu, da han ikke er hvad han har været. Han fylder dog stadig ekstremt meget i omklædningsrummet, og Marcelo og Benzema gør jo alt for at behage ham på banen, hvor førstnævnte konsekvent smider hovedløse indlæg ind til ham, selvom han er dækket op af 3 forsvarspillere, og Benzema er der absolut intet individualist over længere, som der var i starten.

Jeg elsker synet af Zidane som træner, men jeg elsker god fodbold langt mere, og specielt når det er Real Madrid som spiller det.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

8 år 6 måneder siden #1194 af Forever-madrisimo
Dios.

Nok fordi Casemiro har fejlet noget så grusomt de gange han er smidt ned som central forsvarsspiller.

8 år 6 måneder siden #1195 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæson 2017/2018
@Dios

Vi har helt sikkert rykket os markant, men det er vel ikke Zidanes skyld, at spillerne fx er så fandens uskarpe foran mål  – vi kreere jo chancer for tiden. Der vil altid være ups and downs, men jeg er for stor fan af kontinuitet, og når vores trænere maks får 1-2.5 år, så er det begrænset med kontinuitet. Jeg synes vi har fået en kæmpe mulighed med Zidane, ligesom han selv har fået, så jeg er lang større tilhænger af, at vi udvikler os sammen og prøver at få taklet det her gennem et (eller to) transfervindue(r). Zidane er om nogen en intelligent mand, så selv han må vide, at der skal andre boller på suppen senest fra sommer – gerne allerede fra januar.

Zidane har snart vundet 8 titler (hvis vi tæller VM for Klubhold med) det er en tangering af Del Bosque. Han er den første mand i historien til at vinde Champions League to år i træk, vi vandt La Liga sidste år og jeg er sikker på, at han er manden som kan vende det. Vi snakker om den tredje – snart anden mest vindende træner i Real Madrids historie... jeg kan ikke se, hvad en 68 årig franskmand skulle kunne forbedre. Folk har virkelig korttidshukommelse herinde.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Vanbasten181

8 år 6 måneder siden #1196 af Siempre fiel

Real Madrid skrev: Folk har virkelig korttidshukommelse herinde..

??? Vi ka jo netop huske at holdet hele sidste sæson væltede rundt og spillede det mest uinspirerende fodbold - indtil en feberredning på 2 måneder reddede sæsonen. Under Zidane i snart to år har vi, groft sagt, kun spillet god fodbold i to måneder plus det løse
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, MMM, Sahinovic

8 år 6 måneder siden #1197 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæson 2017/2018
www.marca.com/en/football/real-madrid/20...6163ff3478b45d9.html

Når først Florentino går ud ud og offentligt forsvarer Zidane(og holdet), så begynder det stille og roligt at trække op til en fyring.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

8 år 6 måneder siden #1198 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæson 2017/2018

Sahinovic skrev: www.marca.com/en/football/real-madrid/20...6163ff3478b45d9.html

Når først Florentino går ud ud og offentligt forsvarer Zidane(og holdet), så begynder det stille og roligt at trække op til en fyring.

Ja, det er sku set før. Trættende. Der skal dog stadigt rigtig meget til for fyre Zidane, da han har så høj status i omklædningsrummet.

Problemet med Zidane er, at han, og mange andre for den sags skyld, praktiserer fodbold der er før systemfodboldens store gennembrud i moderne fodbold for godt 10 år siden.

Barca kan stå med hvilken som helst præsident, træner og spillere og stadigt spille den samme fodbold, hvilket giver dem en stor fordel i forhold til andre klubber. Meget mere afklaret og balanceret over en hel sæson, hvilket minimerer fejl og pointtab vil jeg mene. De er som en maskine, der bare trykkes for 'play' mens Real Madrid hele tiden har brug for utrolig kreativitet fra spillerne og træneren for at bryde igennem modstanderen.

Med andre ord skal den næste træner være en god skolet og langsigtet valg. En der også skal præge klubbens fodboldfilosofi. Joachim Löw kunne være godt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

8 år 6 måneder siden #1199 af Forever-madrisimo

Fondo_Sur skrev:

Sahinovic skrev: www.marca.com/en/football/real-madrid/20...6163ff3478b45d9.html

Ja, det er sku set før. Trættende. Der skal dog stadigt rigtig meget til for fyre Zidane, da han har så høj status i omklædningsrummet.

Problemet med Zidane er, at han, og mange andre for den sags skyld, praktiserer fodbold der er før systemfodboldens store gennembrud i moderne fodbold for godt 10 år siden.

Barca kan stå med hvilken som helst præsident, træner og spillere og stadigt spille den samme fodbold, hvilket giver dem en stor fordel i forhold til andre klubber. Meget mere afklaret og balanceret over en hel sæson, hvilket minimerer fejl og pointtab vil jeg mene. De er som en maskine, der bare trykkes for 'play' mens Real Madrid hele tiden har brug for utrolig kreativitet fra spillerne og træneren for at bryde igennem modstanderen.

Med andre ord skal den næste træner være en god skolet og langsigtet valg. En der også skal præge klubbens fodboldfilosofi. Joachim Löw kunne være godt.

Joqchim Löw bliver jo bare en i rækken efter Pellegrini, Mou, Ancelotti, Benítez og Zidane.

Prøv lige at se nogle træner navne, hvor alle sammen ikke har været i klubben i mere end tre år. Vi har ikke haft en fast træner siden Del Bosque med mere end 3 år i klubben.

Barcelona har i gennem mange år, været bedst i ligaen fordi de simpelthen har købt de spillere der har været nødvendige for truppen. De har klart taget føringen.

Og det er ikke trænernes skyld, at vi har været i så skidte, men Florentino Perez. Du får aldrig den ro der skal til for, at Real Madrid kan holde sig på toppen i flere sæsoner med ham ved roret. Han har simpelhent for meget indflydelse på de sportslige beslutninger.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

8 år 6 måneder siden #1200 af Siempre fiel
Jeg finder det morsomt at så mange nu går efter struben på Florentino. I sommers væltede folk over hinanden for at storrose Zidane for ik at ville hente nye spillere, mens de høvlede superlativer efter Florentino for ENDELIG at lade træneren bestemme og ik smide store beløb efter nye spillere. Vi stod på tærsklen til en ny æra med en fuldstændig fantastisk strategi om at købe unge spillere og disse unge, spanske spillere ku bare tromle al modstand til side. Personligt syntes jeg det var lidt ironisk at folk nu endelig roste Florentino fordi jeg selv altid har været superglad for Florentino, men nu for første gang var umådeligt utilfreds efter to elendige somre rent transfermæssigt. Men nu hvor det ser ud til at gå skidt - altså dén strategi som det så ud til mange var ellevilde med - så ska han bare ha øksen :-D Altså hva har Flo gjort siden i sommers siden stemningen er vendt sådan? :-)

Leveret af Kunena Forum