Sæson 2017/2018
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Administrationen
-
- Administrator
-
Real Madrid skrev: Icardi skal eftersigende til lægetjek i Madrid i slutningen af December, spændende spændende spændende!
Det er altid dejligt når folk læser nyhederne på madridista.dk ?
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Administrationen skrev:
Real Madrid skrev: Icardi skal eftersigende til lægetjek i Madrid i slutningen af December, spændende spændende spændende!
Det er altid dejligt når folk læser nyhederne på madridista.dk ?
Ja jeg var lidt hurtigt der, glædelig nyhed vil jeg dog mene ;-)
Nord skrev: Så uden Casemiro, Carvajal, Ramos og nu formentlig Varane mod Sevilla i weekenden. Det er fandme op ad bakke!
Ja hakimi, nacho, vallejo og marcelo i forsvaret bliver meget interessant. Zidane bliver næsten nødt til at tænke forsvaret anderledes med hjælp fra casemiro og Vasquez
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
Carlos3 skrev:
Nord skrev: Så uden Casemiro, Carvajal, Ramos og nu formentlig Varane mod Sevilla i weekenden. Det er fandme op ad bakke!
Ja hakimi, nacho, vallejo og marcelo i forsvaret bliver meget interessant. Zidane bliver næsten nødt til at tænke forsvaret anderledes med hjælp fra casemiro og Vasquez
Casemiro er også ude.
Pointtab incoming!
1. Besiktas
2. Liverpool
3. Roma
4. Manchester United
5. Manchester City
6. PSG
I øvrigt vildt at se fem engelske hold videre fra puljerne. Det er første gang det sker nogensinde. Spanien havde fem hold med for to år siden, men Sevilla og Valencia røg ud i gruppespilet. Tror ikke for alvor på andre end City i top4, men det bliver en spændende knockout fase i år, atmosfæren er trods alt ret vild omkring de engelske hold.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- Jakobsif555
- Ekspert bruger
-
Før sæsonen var jeg klart en fortaler for at købe en backup til Benzema, det er jeg egentlig også stadigvæk, muligvis som første angriber nu. Men synes Borja har gjort det over al forventning, faktisk havde jeg meget lave forventninger omkring efter et helvedes år i tysk fodbold. Han ligner altid en spiller der gider kæmpe for det og målscoringen har jo egentlig også været fin.
Spørgsmålet er hvad der skal blive af ham? Er begyndt at se et stort potentiale i ham, men mon ikke der til sommer kommer store nye offensive navne ind og er der så plads til ham længere, i forhold til at hans udvikling ikke skal gå i stå?
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Jakobsif555 skrev: Efter næsten halvdelen af sæsonen, hvordan har idet så med Borja Mayoral?
Før sæsonen var jeg klart en fortaler for at købe en backup til Benzema, det er jeg egentlig også stadigvæk, muligvis som første angriber nu. Men synes Borja har gjort det over al forventning, faktisk havde jeg meget lave forventninger omkring efter et helvedes år i tysk fodbold. Han ligner altid en spiller der gider kæmpe for det og målscoringen har jo egentlig også været fin.
Spørgsmålet er hvad der skal blive af ham? Er begyndt at se et stort potentiale i ham, men mon ikke der til sommer kommer store nye offensive navne ind og er der så plads til ham længere, i forhold til at hans udvikling ikke skal gå i stå?
Han har gjort det fint, men mon ikke han drager videre til sommer, måske allerede til januar, hvis Icardi kommer. Kunne godt se ham ryge til Benitez' Newcastle eller måske et skifte til fransk fodbold som Mariano, der har haft kæmpe succes i Lyon.
El Siete skrev:
henrikcomn skrev:
Doc.juego skrev:
Nord skrev: Utroligt man kan se bort fra Mr. Assist Toni Kroos i sådan et indlæg ;-)
Derudover er jeg enig, men forhåbentlig bevæger vi os væk fra de håbløse indlæg, da det er noget så røvsygt at være vidne til.
Kroos valgte jeg bevidst ikke, da han tit ikke assister i "åbent spil" men på dødbolde. Giver det mening ?
Jeg synes Kroos i den grad mangler fsrlighed i åbent spil, både med afslutninger og indlæg, eller rettere han kommer næsten aldrig til indlæg i åbent spil desværre
Og derudover glemmer man også at Kroos ligesom Marcelo skal bruges 5000 indlæg for at få én assist. Kroos slår simpelthen så mange dårlige hjørnespark
Kroos, spilleren med flest assists i truppen sidste sæson, samt nr. 2 i La Liga?
Kroos assistere meget sidste sæson, men der er også nogle faktorer man lige skal medregne, hvis vi bare skal sammenligne James som det oprindelige indlæg omhandlede og Kross i relative tal (minutter mellem hver assist) og ikke absolut (assist i alt) da der sidstnævnte ingenlunde er fair antal spilletiden taget i betragtning.
Kross minutter Pr. Assist:
La liga 208,4
CL: 1027,0
I alt: 271,4 minutter Pr. Assist
James minutter Pr. Assist:
La liga: 196,7
CL: 159,0
I alt: 187,3 minutter Pr assist.
Altså James assistere bedre end Kroos på disse objektive parametre, læg dertil at:
*Kroos tager samtlige dødbolde der ikke er straffe eller direkte frispark.
* Vi scorede ret mange mål på dødbolde sidste sæson
* Kross spillede virkelig mange minutter, fik der ved flow, og spillede ofte sammen med 'a truppen' eller bedre spillere.
*James fik relativt få minutter i forhold til Kroos, fik flere indhop, og spillede oftere sammen med 'b spillere'
Selv om der ikke var så stor forskel på a og b truppen sidste sæson.
Alt i alt mene jeg dette både der objektive målelige, og de subjektive vurderinger jeg laver bagefter, tyder på at James var bedre i assist spillet end Kroos.
Dermed ikke sagt at jeg synes James er en bedre spiller end Kroos, eller at han nødvendigvis passer bedre ind!!
Der var kun for at sætte tingene i perspektiv da Kroos blev nævnt,.
Udgangspunktet var at James var den bedste til indlæg i truppen, og jeg finder at han er Kroos langt overlegen på dette punkt. Og det gav bare ikke mening når nu vores spil er så domineret af indlæg at det var netop James og Moratta der skulle ud.
Hope it makes sense.
PS ærgeligt med alle karantæner til Valencia :S
Gad vide om Vallejo er skadet, eller der bare ikke er tillid ?