Sæson 2017/2018
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Jeg kender ikke til Rai Sport og rygtet er sandsynligvis blot en and, men jeg er begyndt at finde kombinationen af Kroos og Modric, en anelse overflødig og skuffende – ja ja ren blasfemi jeg ved det godt. Når man ser Manchester Citys midtbanetrio bestående af; De Bruyne, Silva og Fernandinho, så føler jeg Modric, Kroos og Casemiro er blevet dem underlegne, især i forhold til presspil, dynamik og 2-vejsspillere der er dygtige i begge ender, hvad mener I andre?
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Real Madrid skrev: "Real Madrid president Florentino Perez is considering a swap deal that would see Toni Kroos and cash sent to Juventus in exchange for Paulo Dybala, according to Rai Sport."
Jeg kender ikke til Rai Sport og rygtet er sandsynligvis blot en and, men jeg er begyndt at finde kombinationen af Kroos og Modric, en anelse overflødig og skuffende – ja ja ren blasfemi jeg ved det godt. Når man ser Manchester Citys midtbanetrio bestående af; De Bruyne, Silva og Fernandinho, så føler jeg Modric, Kroos og Casemiro er blevet dem underlegne, især i forhold til presspil, dynamik og 2-vejsspillere der er dygtige i begge ender, hvad mener I andre?
Real Madrid er i krise. Det er midtbanen også. Men Kroos, Modric og Casemiro var i fjor verdens - uden konkurrence i øvrigt - stærkeste midtbane-trio. Vi skriver d. 4. december, og jeg ved godt, at det er skide irriterende, at vi halter efter i La Liga, bliver sat til vægs i Champions League af Tottenham mm., men kombinationen Modric og Kroos bliver ikke bedre på den internationale fodboldscene, når det naturligvis fungerer, men det kan være (jeg er ikke et orakel), når vi rammer d. 4. februar, at det hele er vendt på hovedet og Modric samt Kroos igen har fundet den smukke melodi på den centrale midtbane - det bliver i min verden i hvert fald ikke bedre, når disse sprudler.
Jeg har det endvidere svært med at drage paralleller med Manchester Citys midtbane-trio og Real Madrids ditto, da de overhovedet ikke spiller i samme taktiske system mm.
Til rygtet: Jeg vil gerne Dybala, men ikke i en direkte handel plus penge for Kroos. Aldrig. Midtbanespillere der skaber balance er virkelig svære at finde i international fodbold.
Vi skriver d. 4. december, og jeg ved godt, at det er skide irriterende, at vi halter efter i La Liga, bliver sat til vægs i Champions League af Tottenham mm.,
men det kan være (jeg er ikke et orakel), når vi rammer d. 4. februar, at det hele er vendt på hovedet og Modric samt Kroos
En generel forespørgsel herinde - ville man være tilfreds med dette udfald? Altså, at vi - igen - spiller rædselsfuldt fodbold i langt størstedelen af tiden men lige rammer niveauet i slutningen - som potentielt kan føre til titler, lidt ligesom i forrige sæson?
Kan man vitterligt ikke spille god fodbold, eller som minimum holde et nogenlunde højt bundniveau igennem en hel sæson? Det burde jo egentligt være målet for denne sæson og vi har før set FC Barcelona gøre det med Guardiola.
Jeg selv som Real Madrid fan vil tillade mig og have et krav på flot spil + titler - titler alene er ikke nok i en klub som denne, vil jeg mene.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Daniel skrev:
Vi skriver d. 4. december, og jeg ved godt, at det er skide irriterende, at vi halter efter i La Liga, bliver sat til vægs i Champions League af Tottenham mm.,
men det kan være (jeg er ikke et orakel), når vi rammer d. 4. februar, at det hele er vendt på hovedet og Modric samt Kroos
En generel forespørgsel herinde - ville man være tilfreds med dette udfald? Altså, at vi - igen - spiller rædselsfuldt fodbold i langt størstedelen af tiden men lige rammer niveauet i slutningen - som potentielt kan føre til titler, lidt ligesom i forrige sæson?
Kan man vitterligt ikke spille god fodbold, eller som minimum holde et nogenlunde højt bundniveau igennem en hel sæson? Det burde jo egentligt være målet for denne sæson og vi har før set FC Barcelona gøre det med Guardiola.
Jeg selv som Real Madrid fan vil tillade mig og have et krav på flot spil + titler - titler alene er ikke nok i en klub som denne, vil jeg mene.
Men vi bliver vel også nødt til at kigge på materialet? Når Ronaldo er spilleren, alt offensivt skal gå igennem, så bliver det svært. Vi har spillerne til at spille flot, men vi har ikke spillerne til at kombinere sig igennem den sidste 1/3, som eksempelvis FCB, og det er jo ret beset det, vi mangler i øjeblikket, da de fleste modstandere stiller med 11 mand bag midten, når vi møder dem. Her er det alt for nemt at dække af for Ronaldo, Bale, Kroos, mv.
Real Madrid skrev: "Real Madrid president Florentino Perez is considering a swap deal that would see Toni Kroos and cash sent to Juventus in exchange for Paulo Dybala, according to Rai Sport."
Jeg synes problemet er at de bliver spillet forkert i øjeblikket. De står for langt fra hinanden, hvorfor de laver så mange lange afleveringer imellem sig, og har generelt for frie tøjler på banen. Det virker lidt hovedløst til tider. Ingen af dem er jo blevet dårligere fodboldspillere, så selvfølgelig skal de ikke sælges og at sende Kroos afsted med Modric oppe i årene, kan kun være en and.
Men Dybala gad jeg da godt se i klubben. Dog går rygterne på at han skulle være højt på ønskelisten i United, samt nr 1 på listen blandt fansene.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Nord skrev:
Sahinovic skrev: Daniel skrev:
Men vi bliver vel også nødt til at kigge på materialet? Når Ronaldo er spilleren, alt offensivt skal gå igennem, så bliver det svært. Vi har spillerne til at spille flot, men vi har ikke spillerne til at kombinere sig igennem den sidste 1/3, som eksempelvis FCB, og det er jo ret beset det, vi mangler i øjeblikket, da de fleste modstandere stiller med 11 mand bag midten, når vi møder dem. Her er det alt for nemt at dække af for Ronaldo, Bale, Kroos, mv.
Der er tale om det samme hold som ikke for så forfærdeligt lang tid siden var skruet godt sammen, og som netop godt kunne kombinere sig igennem den sidste del af banen. En ting er, at Ronaldo og Benzema ikke scorer på deres chancer, men selv hvis de gjorde, så spiller vi jo stadig forfærdeligt fodbold, og har egentligt ikke rykket os siden sidste sæson - og det er Zidane jo skyld i, da han har ansvaret for hvad der foregår på banen.
Jeg forstår ikke, at Zidane fortsætter med at spille med Kroos - Modrić - Casemiro, når det tydeligvis ikke virker og offensiven nærmest fuldstændigt går i stå. Isoleret set gør Casemiro det egentligt fint nok, men hold fast hvor er han lige på nuværende tidspunkt komplet overflødig for selve spillet, hvilket det vel egentligt burde handle om. Skift ham ud med en offensiv spiller, lidt ligesom mod APOEL, og selvom det var på en billig baggrund, så mister man absolut ikke noget ved at sætte en offensiv spiller ind i stedet for Casemiro, og slet ikke når man tager det nuværende spil i betragtning.
Florentino Pérez
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Ronaldo skal have lov til at spille helt fremme, mens Asensio, Bale og Isco skal ligge og fodre ham og selv afslutte på mål. Det er den eneste ting jeg kan se ske for at løse vores offensive problem.
Vi har alt for mange midtbane spillere og det går udover spillere som Kovacic, Ceballos, Llorente.
- Administrationen
-
- Administrator
-
nono skrev: RIP Henning Jensen. Håber at redaktionen kan finde tid til en lille hyldest / artikel.
Det er naturligvis noget, vi kigger på.
nono skrev: RIP Henning Jensen. Håber at redaktionen kan finde tid til en lille hyldest / artikel.
Vi har det oppe at vende i kulisserne :-)
Forever-madrisimo skrev: Det der hovedsageligt mangler i Real Madrids spil er fart, kreative løb og afleveringer og to meget målfarlige angribere. 4-3-3 systemet er ikke optimalt med de type spillere vi bruger lige nu, fordi de alle 3 er meget langsomme. Vi burde i stedet skifte over til 4-2-3-1 og enten smide Kroos eller Modric på bænken.
Ronaldo skal have lov til at spille helt fremme, mens Asensio, Bale og Isco skal ligge og fodre ham og selv afslutte på mål. Det er den eneste ting jeg kan se ske for at løse vores offensive problem.
Vi har alt for mange midtbane spillere og det går udover spillere som Kovacic, Ceballos, Llorente.
Jeg kan godt være med på en 4-2-3-1 men det kræver at Ronaldo siger ja til at ligge helt fremme og indfinde sig med at have en anden rolle.
Hvis man kigger på dagens rygtebørs, så ser det saftsusemig ud som om Hazard har takket nej tak til kontraktforlængelse og det fori de mener han er på vej til Real Madrid. Samtidig forlyder det, at Sterling har det på samme måde i City. Det lyder vanvittigt spændende. Tænk hvis man kunne have en offensiv som så sådan ud:
******************************Ronaldo****************************
Hazard***********************Isco**************************Sterling
Midten skulle dækkes af Kroos/Modric og Casemiro/Kovacic
Hazard må dog meget gerne snart indfinde sig på Bernabéu!