Sæson 2017/2018
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
ChrillRM14 skrev: Personlig succes til klubbens spillere og kollektive titler er jo ikke hinandens modsætninger eller et enten/eller-spørgsmål. Jeg forstår ikke helt det der gængse argument med, at "klubbens spilleres individuelle succes er ligegyldig. Det er udelukkende kollektive titler, der tæller." Altså, bør ALT, der vedrører positiv omtale eller hæder i og omkring klubben ikke være ønskværdig som fan?
I en sæson, hvor Real har været så vanvittig ringe i liga-regi, så er det sgu ved at være et af de eneste lyspunkter, at Ronaldo lige viser, at han stadig kan være med i toppen XD
Jeg tror bare det er sådan at for flere af os betyder de individuelle titler til klubbens spillere bare intet ift titler til klubben. Dermed ik sagt at man ik synes det er godt at Cristiano vinder en titel - for naturligvis betyder det noget ift marketing og derfor økonomi for klubben og det er jo superpositivt. Men hvis du spørger mig om det ik er et lyspunkt at CR vandt Ballon d'Or eller guldstøvlen (eller hva det hedder) i en sæson hvor holdet ellers er en katastrofe, så ka jeg fuldstændig oprigtigt sige at det betyder INTET for mig, ik engang 0,00001% i glæde eller tilfredshed over det - personligt følger jeg overhovedet ikke med i hverken den ene eller anden af disse priser - jeg følger ik hvem der fører guldbolden og jeg hverken læser nyheder om eller ser Ballon d'Or-uddelingen. Ronaldo vinder den - tommelfinger op, jeg synes det er fint for ham og klubben - men ift om det er et lyspunkt når holdet ik vinder titler, så for mig nej, i den sammenhæng er det fuldstændig betydningsløst.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Jeg tror den nuværende ranking er som følger:
1. Ronaldo
2. Messi
3. De Bruyne
Efter PSG og Neymar røg ud af 1/8-finalerne og han eftersigende misser de kommende 3 måneder pga. skade, så tror jeg det har sat ham et stykke tilbage i kapløbet. Særligt fordi, at forårets kampe typisk vægter højere end efterårets præstationer.
Hvordan vinder Ronaldo Ballon d'Or:
– Real Madrid skal vinde Champions League og hverken Argentina (Messi) eller Brasilien (Neymar) skal vinde VM.
Hvordan vinder Messi Ballon d'Or:
– Barcelona skal vinde Champions League eller/og Argentina skal vinde VM.
Hvordan vinder De Bruyne Ballon d'Or:
– Manchester City skal vinde Champions League og hverken Argentina (Messi) eller Brasilien (Neymar) skal vinde VM. Ellers vinder han ikke Ballon d'Or i år.
Hvordan vinder Neymar Ballon d'Or:
– Brasilien skal vinde VM, ellers vinder han ikke Ballon d'Or i år.
Jeg ser hverken Belgien eller Portugal i nærheden af at vinde VM. Skulle det ske, at hverken Real, Barca eller Man City vinder CL og hverken Brasilien, Argentina (Portugal, Belgien) vinder VM, så tror jeg – hvis spillernes nuværende form fortsætter – at Ronaldo står en smule foran de andre to (Messi, De Bruyne).
No solo soy perfecto, también soy Madridista
At i så endda gør det i Marts er komplet håbløst
Real Madrid skrev: Jeg tror Ronaldo (pt) har lagt sig i førersædet til Ballon d'Or 2018, efter hans fænomenale start i dette kalenderår.
1. Ronaldo
2. Messi
3. De Bruyne
Efter PSG og Neymar røg ud af 1/8-finalerne og han eftersigende misser de kommende 3 måneder pga. skade, så tror jeg det har sat ham et stykke tilbage i kapløbet. Særligt fordi, at forårets kampe typisk vægter højere end efterårets præstationer.
– Real Madrid skal vinde Champions League og hverken Argentina (Messi) eller Brasilien (Neymar) skal vinde VM.
– Manchester City skal vinde Champions League og hverken Argentina (Messi) eller Brasilien (Neymar) skal vinde VM. Ellers vinder han ikke Ballon d'Or i år.
Jeg ser hverken Belgien eller Portugal i nærheden af at vinde VM. Skulle det ske, at hverken Real, Barca eller Man City vinder CL og hverken Brasilien, Argentina (Portugal, Belgien) vinder VM, så tror jeg – hvis spillernes nuværende form fortsætter – at Ronaldo står en smule foran de andre to (Messi, De Bruyne).
Hold da op, Messi har da været langt bedre igennem hele sæsonen/året og vigtigere for sit hold end Ronaldo. Ronaldo skal vinde CHL og komme meget langt med Portugal og blive topscorer hvis han skal vinde den igen. Han har jo været en katastrofe i midt/slut 2017 mht mål og andet.
asp3200 skrev:
Real Madrid skrev: Jeg tror Ronaldo (pt) har lagt sig i førersædet til Ballon d'Or 2018, efter hans fænomenale start i dette kalenderår.
1. Ronaldo
2. Messi
3. De Bruyne
Hold da op, Messi har da været langt bedre igennem hele sæsonen/året og vigtigere for sit hold end Ronaldo. Ronaldo skal vinde CHL og komme meget langt med Portugal og blive topscorer hvis han skal vinde den igen. Han har jo været en katastrofe i midt/slut 2017 mht mål og andet.
Og så er det godt for Ronaldo at Balon d'Or og de andre uddeles for et år, og ikke en sæson. midt/slut 2017 er fuldstændig ligegyldig i forhold til de priser, men det glemmer folk ofte. Og jeg synes bestemt ikke Messi har været bedre i år(2018) end Ronaldo, men ja, han var selvfølgelig bedre i efteråret.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
'asp3200 skrev:
1. Ronaldo
2. Messi
3. De Bruyne
Ballon d'Or gælder kun for kalenderåret 2018, 2017 er herved irrelevant.
Ronaldo vandt titlen fortjent sidste år, men han bør under ingen omstændigheder genvinde den, hvis de to spilleres nuværende form fortsætter.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Steen skrev: Ronaldo kan ikke vinde BdO i år, om han så vandt CL igen. Det er i øvrigt respektløs over for Messi, at sammenligne ham med Ronaldo i denne sæson. Han har været så meget bedre, at det næsten er til grin. Messi har scoret et par mål mere end Ronaldo og lavet langt flere assists, selvom han opererer længere nede på banen, og vigtigst af alt: han har rent faktisk SPILLET bedre, og det glemmer mange. Titlen som verdens bedste er en eksklusiv titel, som vægter flere parametre end blot mål. Mario Gomez har også scoret 41 mål i løbet af en sæson, men jeg tror næppe nogen ville betragte ham som en kandidat til den titel.
Ronaldo vandt titlen fortjent sidste år, men han bør under ingen omstændigheder genvinde den, hvis de to spilleres nuværende form fortsætter.
Vinder Real Madrid Champions League, vil det være akkurat samme scenarie, som de sidste par sæsoner – hvor Ronaldo vandt Ballon d'Or. Eneste forskel er, at Ronaldo også har været god i januar, februar, marts, hvor han først peaked senere i foråret sidste år. Messi har haft en bedre sæson i La Liga (ikke Champions League), og det giver ham vel nok årets spiller i Spanien, nu er det bare sådan, at hans efterår ikke tæller en dyt i forhold til Ballon d'Or. Ronaldo har indtil videre haft et perfekt 2018 og været vigtig og afgørende i Champions League og La Liga, det kan ingen tage fra ham.
Kimbo skrev: Stop nu for fanden med at ævle om individuelle priser hele tiden, de er så pisse ligegyldige at det gør helt ondt.
At i så endda gør det i Marts er komplet håbløst
Hvad med så bare at hoppe let og elefant hen over det indlæg?
Lad da folk diskutere det de vil, det er trods alt et debatforum.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Real Madrid skrev:
Steen skrev: Ronaldo kan ikke vinde BdO i år, om han så vandt CL igen. Det er i øvrigt respektløs over for Messi, at sammenligne ham med Ronaldo i denne sæson. Han har været så meget bedre, at det næsten er til grin. Messi har scoret et par mål mere end Ronaldo og lavet langt flere assists, selvom han opererer længere nede på banen, og vigtigst af alt: han har rent faktisk SPILLET bedre, og det glemmer mange. Titlen som verdens bedste er en eksklusiv titel, som vægter flere parametre end blot mål. Mario Gomez har også scoret 41 mål i løbet af en sæson, men jeg tror næppe nogen ville betragte ham som en kandidat til den titel.
Vinder Real Madrid Champions League, vil det være akkurat samme scenarie, som de sidste par sæsoner – hvor Ronaldo vandt Ballon d'Or. Eneste forskel er, at Ronaldo også har været god i januar, februar, marts, hvor han først peaked senere i foråret sidste år. Messi har haft en bedre sæson i La Liga (ikke Champions League), og det giver ham vel nok årets spiller i Spanien, nu er det bare sådan, at hans efterår ikke tæller en dyt i forhold til Ballon d'Or. Ronaldo har indtil videre haft et perfekt 2018 og været vigtig og afgørende i Champions League og La Liga, det kan ingen tage fra ham.
Messi scorede i så fald det afgørende og utrolig vigtige udebanemål mod Chelsea, og han kommer garanteret også til at spille en afgørende rolle i næste uges kamp. I ligaen har han scoret 3 eller 4 frisparksmål blot i år, og især det fuldstændig vanvittige frisparksmål i topkampen mod Atletico Madrid var vigtig, da det afgjorde kampen og sender Barcelona et skridt nærmere ligatitlen. Det er yderst imponerende, at en midtbanespiller har scoret mere end en poacher.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Messi har haft en bedre sæson - det giver sig selv. Messi har ikke haft et bedre 2018 end Ronaldo, og det er nu engang Ballonens grundlag - kalenderåret.
At kalde Messi midtbanespiller er - undskyld mig - langt ude. Hele Barca er sat op omkring, at Messi både kan diktere spillet, men også score målene. Han er måske ikke angriber, men han er den mest centrale offensive akse.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
ChrillRM14 skrev: @steen
Messi har haft en bedre sæson - det giver sig selv. Messi har ikke haft et bedre 2018 end Ronaldo, og det er nu engang Ballonens grundlag - kalenderåret.
At kalde Messi midtbanespiller er - undskyld mig - langt ude. Hele Barca er sat op omkring, at Messi både kan diktere spillet, men også score målene. Han er måske ikke angriber, men han er den mest centrale offensive akse.
De der mener, at Messi ikke har været bedre end Ronaldo i 2018, har tydeligvis ikke set Messi spille i år. Han har kun gået fra banen uden at være direkte involveret i et mål 2 gange i 2018. Derudover er han blevet kåret til MOTM i mange af kampene. Folk glemmer, at der skal mere til end blot at score. Modsat Ronaldo, så spiller Messi også helt hjernedødt godt.
Heatmaps viser, at han befinder sig mest på den offensive midtbane position, så hvor langt ude du end mener det er, er vel ligegyldigt ...