Sæson 2017/2018
Er du dum, hvor jeg glæder mig til sommer og se hvad der kommer til at ske. Vinder vi Chl igen, så tror jeg bare ikke det freder nogle spillere. Det gør måske, at en spiller som Benzema bliver, fordi der bare ikke findes bedre derude som netop kan tilbyde det som han tilbyder.
Synes den er svær, men tror det bliver det vildeste transfervindue siden 09. Der skal selvfølgelig heller ikke meget til, men vildt tror jeg det bliver :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Det afhænger jo af hvad det i sidste ende fører til og derfor er det ret så ligegyldigt at snakke Ballon d'Or i marts måned. Hvis Ronaldo bomber videre i de store kampe og Real vinder CL, mens Messi måske falder tilbage i sine anonyme europæiske topkampe, så står Ronaldo pludselig rigtig godt til titlen igen. Ryger holdet derimod ud i næste runde, så er der ikke meget at komme efter. I min verden handler det meget om hvor langt man bærer sit hold da fodbold handler om at vinde.Steen skrev:
ChrillRM14 skrev: @steen
Messi har haft en bedre sæson - det giver sig selv. Messi har ikke haft et bedre 2018 end Ronaldo, og det er nu engang Ballonens grundlag - kalenderåret.
At kalde Messi midtbanespiller er - undskyld mig - langt ude. Hele Barca er sat op omkring, at Messi både kan diktere spillet, men også score målene. Han er måske ikke angriber, men han er den mest centrale offensive akse.
De der mener, at Messi ikke har været bedre end Ronaldo i 2018, har tydeligvis ikke set Messi spille i år. Han har kun gået fra banen uden at være direkte involveret i et mål 2 gange i 2018. Derudover er han blevet kåret til MOTM i mange af kampene. Folk glemmer, at der skal mere til end blot at score. Modsat Ronaldo, så spiller Messi også helt hjernedødt godt.
Heatmaps viser, at han befinder sig mest på den offensive midtbane position, så hvor langt ude du end mener det er, er vel ligegyldigt ...
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Whoscored (den side kan mange åbenbart godt lide herinde) har givet begge spillere 7MOTM i 2018, og det mener jeg afspejler meget godt deres præstationer.
Messi er primus motor på Barcas hold, og jeg synes helt klart også, at RMs gode præstationer i det nye år kan ledes tilbage til Ronaldo. Jo MANGE af klubbens spillere har hævet niveauet, men Ronaldo i det her humør er guld værd og giver offensiven tænder at bide med.
Vi er åbenbart uenige om Messis position på banen, fair nok. Jeg vil vædde med, at det gennemsnitlige heatmap for Marcelo viser, at han er winge, men det gør det jo ikke mere sandt ;)
@Dios
Det bliver mega spændende!
Jeg tror Bale går selv. Spørgsmålet er, og man i sådan et tilfælde også tør slippe Benz, så man dermed umiddelbart skal erstatte to store spillere.
Jeg håber også Isco ser sig igennem situationen. Han får ikke så meget spilletid, som man kunne forvente, men hvor meget af de svingende præstationer kan tilskrives manglende selvtillid?
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Dios skrev: Er du dum, hvor jeg glæder mig til sommer og se hvad der kommer til at ske. Vinder vi Chl igen, så tror jeg bare ikke det freder nogle spillere. Det gør måske, at en spiller som Benzema bliver, fordi der bare ikke findes bedre derude som netop kan tilbyde det som han tilbyder.
Synes den er svær, men tror det bliver det vildeste transfervindue siden 09. Der skal selvfølgelig heller ikke meget til, men vildt tror jeg det bliver :D
Jeg tror desværre, at endnu en CL-titel (igen) vil betyde en stille sommer. Alternativet er så at vi ryger ud, men selv der forventer jeg ikke det store fra Perez. Han har mistet sit touch på transfermarkedet. Indtil videre ser det i hvert fald ikke ud til, at der er det store i vente. Kane og Icardi virker til at være de to muligheder der er oppe foran, og det er IMO katastrofalt. Målmandsposten forbliver uændret, og det er endnu en forfærdelig beslutning.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Dios skrev: Hvordan ser i andre Bale's situation næste sæson? Han må da godt nok være skuffet, og overveje alle muligheder til sommer, da han nu for 2. kamp i træk er blevet bænket i hvad der svarer til de 2 mest afgørende kampe indtil videre. Nu kæmper han jo ikke engang kun mod Isco og Benzema, men også Asensio og Lucas. Ret skal være ret, for så har Bale immervæk heller ikke imponeret udover hans 2 første comeback kampe, hvor han nu igen har fundet sit sædvanlige niveau.
Er du dum, hvor jeg glæder mig til sommer og se hvad der kommer til at ske. Vinder vi Chl igen, så tror jeg bare ikke det freder nogle spillere. Det gør måske, at en spiller som Benzema bliver, fordi der bare ikke findes bedre derude som netop kan tilbyde det som han tilbyder.
Bale SKAL være skuffet. Det spændende bliver at se, hvordan han forvalter denne skuffelse den resterende del af sæsonen. Jeg ser to scenarier:
1. Han surmuler, hvilket afspejler sig i attituden på banen.
2. Han trækker i arbejdshandskerne for at vinde Zidanes gunst tilbage.
Ovenstående sagt, så var jeg absolut ikke overrasket over at se Bale på bænken på Parc de Princes mod PSG. Jeg ser en kyniker i Zidane (måske jeg er ene om dette), der stiller det bedste hold til at løse den givne opgave. Derfor overraskede det mig ikke, at han gik med Asensio (jeg havde nok selv gået med Isco) og Lucas på kanterne i en 4-4-2 for at stabilisere balancen på holdet, ligesom det var taktisk klogt jf. presset over kanterne fra Yuri og Alves.
Bale er svær at læse. Jeg aner ikke, om han elsker livet i den spanske hovedstad eller om han har en smule hjemve. Han lider dog i det spanske, hvor han slet ikke har pladsen til at udnytte sine spidskompetencer - disse kommer mere til sin ret i Champions League. Derfor mener jeg da også, at han stadig er en nyttig spiller i Real Madrid. Jeg vil dog til hver en tid hente Neymar eller Hazard og afhænde Bale; tør man håbe på begge?
Jeg glæder mig rigtig meget til sommerens transfervindue, da jeg har store forventninger til, at der bliver skiftet ud i truppen. Her snakker jeg ikke om de perifere spillere (LÆS: talenterne), men om de etablerede spillere. Ideelt set bliver der købt én stor stjerne ind til hver kæde, men det er sgu nok for meget at forlange :-)
Jeg er dog pt. af den holdning, at ingen spillere i truppen er fredet. Ej heller hvis denne gruppe af spillere igen formår at vinde Champions League.
Jeg håber også Isco ser sig igennem situationen. Han får ikke så meget spilletid, som man kunne forvente, men hvor meget af de svingende præstationer kan tilskrives manglende selvtillid?
Isco har IMO selv sat sig i en så svær position som han er i nu. Når det ikke lykkedes for ham, så kommer han i et mode Ronaldo var i for nogle år siden, hvor de simpelthen vil det for meget. Det er lidt det samme man kæmper imod som ludoman. Man satser, fordi man vil indhente det tabte.
Når det ikke lykkedes for Isco, så skal han lærer at spille simpelt, så han kan være en gevinst for holdet ved at spille sikkert, hurtigt og kontrollerende. Lige nu er han langtfra god nok som 8'er eller 10'er, så derfor helt fair, at en spiller som Lucas får så meget spilletid. Jeg mener helt bestemt stadig der er plads til Isco, men hvis han vil smutte, så må det være sådan.
Steen
Jeg tror desværre, at endnu en CL-titel (igen) vil betyde en stille sommer. Alternativet er så at vi ryger ud, men selv der forventer jeg ikke det store fra Perez. Han har mistet sit touch på transfermarkedet. Indtil videre ser det i hvert fald ikke ud til, at der er det store i vente. Kane og Icardi virker til at være de to muligheder der er oppe foran, og det er IMO katastrofalt. Målmandsposten forbliver uændret, og det er endnu en forfærdelig beslutning.
Ligesom med Asp, så vil det altså også komme bag på mig, hvis ikke du mente det :)
Perez har ikke mistet sit touch på markedet. Vi er bare der hvor vi ikke kan følge med på priserne længere. Det kan da aldrig være Perez skyld. Jeg snakkede f.eks. med min gode kammerat i mandags som er Leicester fan, og her kom vi ind på Mahrez, hvor vi snakkede om hvor synd det egentlig var for ham, at Leicester ikke ville slippe ham. Han sad på vej til Manchester i de sidste timer, hvor hans agent havde et møde med City og United, men ingen af dem ville byde over 500 mio kr. hvor Leicester krævede 750 mio kr. kun fordi at Van Dijk røg til det beløb. Det er det vi er oppe imod, så lad nu vær med det pjat. Ja, jeg synes også Perez og klubben dummede sig med De Gea, men hvem siger ikke beslutningen kom fra Zidane af?
Der er rigtig mange ting jeg godt vil lave om på, men man må alligevel erkende, at holdet rent faktisk vinder langt flere titler end nogensinde før. Nu er vi 2 ekstrem uenige om Benzema, så den vil jeg lade ligge.
Du sagde også engang, at det var katastrofalt, at vi ikke fik Pogba. Det kan jeg huske, fordi jeg havde utallige af debatter med dig og faktisk også siempre fiel dengang om netop Pogba. Det er nu gået meget godt alligevel :) Vi må jo vente og se hvad der kommer til at ske, men forlader Bale os, så bliver der hentet et stort navn ind uanset om man har Asensio. City kommer med statsgaranti også til at byde på Isco til sommer, og det kan åbne op for en række sindssyge handler, for Isco er immervæk ikke så mange penge værd, som City højst sandsynligt vil byde :)
Jbner skrev:
asp3200 skrev:
Real Madrid skrev: Jeg tror Ronaldo (pt) har lagt sig i førersædet til Ballon d'Or 2018, efter hans fænomenale start i dette kalenderår.
Jeg tror den nuværende ranking er som følger:
1. Ronaldo
2. Messi
3. De Bruyne
Efter PSG og Neymar røg ud af 1/8-finalerne og han eftersigende misser de kommende 3 måneder pga. skade, så tror jeg det har sat ham et stykke tilbage i kapløbet. Særligt fordi, at forårets kampe typisk vægter højere end efterårets præstationer.
Hvordan vinder Ronaldo Ballon d'Or:
– Real Madrid skal vinde Champions League og hverken Argentina (Messi) eller Brasilien (Neymar) skal vinde VM.
Hvordan vinder Messi Ballon d'Or:
– Barcelona skal vinde Champions League eller/og Argentina skal vinde VM.
Hvordan vinder De Bruyne Ballon d'Or:
– Manchester City skal vinde Champions League og hverken Argentina (Messi) eller Brasilien (Neymar) skal vinde VM. Ellers vinder han ikke Ballon d'Or i år.
Hvordan vinder Neymar Ballon d'Or:
– Brasilien skal vinde VM, ellers vinder han ikke Ballon d'Or i år.
Jeg ser hverken Belgien eller Portugal i nærheden af at vinde VM. Skulle det ske, at hverken Real, Barca eller Man City vinder CL og hverken Brasilien, Argentina (Portugal, Belgien) vinder VM, så tror jeg – hvis spillernes nuværende form fortsætter – at Ronaldo står en smule foran de andre to (Messi, De Bruyne).
Hold da op, Messi har da været langt bedre igennem hele sæsonen/året og vigtigere for sit hold end Ronaldo. Ronaldo skal vinde CHL og komme meget langt med Portugal og blive topscorer hvis han skal vinde den igen. Han har jo været en katastrofe i midt/slut 2017 mht mål og andet.
Og så er det godt for Ronaldo at Balon d'Or og de andre uddeles for et år, og ikke en sæson. midt/slut 2017 er fuldstændig ligegyldig i forhold til de priser, men det glemmer folk ofte. Og jeg synes bestemt ikke Messi har været bedre i år(2018) end Ronaldo, men ja, han var selvfølgelig bedre i efteråret.
Ved udemærket godt det er hele kalenderåret.. det ændre dog ikke det nuværende styrkeforhold som klart hælder til Messi med nok kommende la liga + cdr og mulig CHL triumf
Ligesom med Asp, så vil det altså også komme bag på mig, hvis ikke du mente det :)
Mærkelig kommentar. Der er forskel på at være pessimist og realist. Jeg bygger mine påstande op omkring tidligere tilfælde, rygter fra troværdige kilder og almen viden. Jeg skrev det samme sidste år, hvor blandt andet bombastiske El_Juan flere gange skulle komme med bedrevidende kommentarer, da der jo var præsident valg, og man derfor ville hente den ene store stjerne efter den anden. Men gæt hvad der skete. Vi hentede ikke en eneste stor spiller.
Modsat var jeg den eneste herinde, der efter vi trak PSG sagde, at vi nemt ville slå dem og at vi ville gøre det 9/10 gange. Det sagde jeg i en periode, hvor vi tabte/spillede uafgjort uge efter uge, mens PSG smadrede samtlige modstander. Hvis jeg ikke husker forkert, så var du en af dem der mente, at jeg tog grueligt fejl. Hvad skete der så ;)
Perez har ikke mistet sit touch på markedet. Vi er bare der hvor vi ikke kan følge med på priserne længere. Det kan da aldrig være Perez skyld. Jeg snakkede f.eks. med min gode kammerat i mandags som er Leicester fan, og her kom vi ind på Mahrez, hvor vi snakkede om hvor synd det egentlig var for ham, at Leicester ikke ville slippe ham. Han sad på vej til Manchester i de sidste timer, hvor hans agent havde et møde med City og United, men ingen af dem ville byde over 500 mio kr. hvor Leicester krævede 750 mio kr. kun fordi at Van Dijk røg til det beløb. Det er det vi er oppe imod, så lad nu vær med det pjat. Ja, jeg synes også Perez og klubben dummede sig med De Gea, men hvem siger ikke beslutningen kom fra Zidane af?
Der er rigtig mange ting jeg godt vil lave om på, men man må alligevel erkende, at holdet rent faktisk vinder langt flere titler end nogensinde før. Nu er vi 2 ekstrem uenige om Benzema, så den vil jeg lade ligge.
Du sagde også engang, at det var katastrofalt, at vi ikke fik Pogba. Det kan jeg huske, fordi jeg havde utallige af debatter med dig og faktisk også siempre fiel dengang om netop Pogba. Det er nu gået meget godt alligevel :) Vi må jo vente og se hvad der kommer til at ske, men forlader Bale os, så bliver der hentet et stort navn ind uanset om man har Asensio. City kommer med statsgaranti også til at byde på Isco til sommer, og det kan åbne op for en række sindssyge handler, for Isco er immervæk ikke så mange penge værd, som City højst sandsynligt vil byde :)
Vi kan ikke følge med på samme måde som andre klubber, der bruger flere milliarder hver sommer. Men du skal da ikke tro, at vi ikke har råd til at hente et stort navn i ny og næ, specielt ikke når vi har et par spillere der kan sælges til en del. Det er skandaløst, at Bale stadig er at finde i Madrid. Ham kunne vi sagtens have solgt, og hentet en ny stjerne, blandt andet Dybala, Mbappe og hvad de nu ellers hedder.
Jeg har i øvrigt stadig samme holdning omkring Pogba. Jeg vil stadig udskifte en af vores midtbanespillere med ham, nærmere specifikt Modric. Han får ikke lov til at vise sit fulde niveau under Mourinho, ligesom så mange andre offensive spillere. Glem ikke, at han kom på årets hold i en alder af 21. Han har ikke spillet godt i denne sæson, men han har nu alligevel skovlet 10 assists ind og 3 mål. Hvis du mener det er dumt, så må jeg henvise dig til din holdning omkring Benzema, for det er nogenlunde samme tankegang du har omkring franskmanden.
Som jeg skrev, så henter vi nok en stor spiller såsom Kane, men jeg mener bare ikke det er nok ift. vores trup. Der er brug for mere. Jeg er i øvrigt kæmpe modstander af netop et køb af Kane, men det er en anden sag ...
Hvorfor er det en mærkelig kommentar? Det er vitterligt sådan jeg ser jer 2 herinde :) Intet negativt i det overhovedet.
Jeg frygtede alle hold, fordi vores eget hold var/er i en forfærdelig forfatning, og vi i den grad underpræsterede imod Tottenham. Jeg troede ikke holdet havde det i sig, men mange af spillerne har heldigvis fundet deres normale høje niveau igen.
Nej jeg tror rent faktisk ikke vi har økonomi til at købe et stort navn i ny og næ. LÆS: Hveranden sæson. Deres lønninger er simpelthen blevet for store samt transfersummen også er hævet markant. Det vil smadre alt infrastruktur i vores lønningssystem, og det lader ikke til der er mange spillere som vil spille uden de får kassen for det. Se Sanchez, som åbenbart har været United fan siden han var lille. Mig bekendt så tjener han nu ligeså meget som Ronaldo. Overvej lige en domino effekt det vil give i Real Madrid. Jeg synes også man burde have erstattet Bale, men man må bare heller ikke negligere hvor godt denne trup her egentlig gør det. Som sagt, så ville jeg også ændre en helt del, men det er fordi jeg foretrækker nogle bestemte typer fremfor nogle andre, men der er ingen garanti for, at det ville lykkedes.
Sjovt, for Pogba viste jo heller ikke rigtig noget i Juventus, hvis klubberne blev ligeså gode, hvis ikke bedre end Juventus. Han var fantastisk god imod de mindre hold, men blev fuldstændig pakket når han mødte modstand. Måske kom han på årets hold som 21 årig, men se hvor lidt han har rykket sig på 4 år. Det er jo lidt det samme som man ser nu i United. Jeg er helt med på at Mourinho spiller ham forkert, men en verdensklassespiller burde kunne få langt mere ud af det end han gør.
Hvordan kan du henvise til Pogba's statistisk og sige, at det er nogenlunde samme tankegang jeg har med Benzema? :D Det er da det fuldstændig modsatte, da Benzema har en elendig statistik, men til gengæld viser sit værd på banen, hvor det ikke kan ses på et papir efter kampen.
Jeg tror derimod ikke vi henter Kane, men Neymar eller Hazard, hvis ikke begge, men det sidste er nok bare ønsketænkning, selvom jeg egentlig godt kunne se det ske.
- Mr. Galactico
- Forum begynder
-
Mbappé er en markant opgradering i forhold til Bale som fløjspiller, da han er teknisk bedre og dermed en forstærkning mod kompakte forsvar.
Som kontraspiller er han stort set lige så hurtig som Bale. Derudover er han yngre og mindre eksponeret for skader end Bale.
Dybala vil kunne gå ind og spille samme position som Benzema som en falsk 9 ´er. Han er god til at søge ned i banen og agere opspilsstation og kombinere i små rum - nøjagtigt som Benzema ofte bliver rost for. Til gengæld er hans afslutningsevner en klasse over Benzema´s.
Real Madrids stærkeste opstilling vil med disse ændringer se således ud:
Cristiano Dybala Mbappé
(Asensio) (Mayoral) (Vazquez)
Modric Casemiro Kroos
(Kovacic) (Llorente) (Isco)
Marcelo Varane Ramos Carvajal
(Theo) (Nacho) (Vallejo) (Achraf)
Navas
(Casilla)
Ind:
Dybala (150 mill euro)
Mbappé (200 mill euro)
Ud:
Bale (100 mill euro)
Benzema (60 mill euro)
Ceballos (Udlejes)
Det vil netto koste 190 mill euro, men vil samtidig forbedre vores chancer for at dominere ligaen i mange år.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Mr. Galactico skrev: Til den nye sæson vil et salg af Benzema og Bale til fordel for Dybala og Mbappé gøre underværker for vores chancer for at genvinde ligaen.
Mbappé er en markant opgradering i forhold til Bale som fløjspiller, da han er teknisk bedre og dermed en forstærkning mod kompakte forsvar.
Som kontraspiller er han stort set lige så hurtig som Bale. Derudover er han yngre og mindre eksponeret for skader end Bale.
Dybala vil kunne gå ind og spille samme position som Benzema som en falsk 9 ´er. Han er god til at søge ned i banen og agere opspilsstation og kombinere i små rum - nøjagtigt som Benzema ofte bliver rost for. Til gengæld er hans afslutningsevner en klasse over Benzema´s.
Real Madrids stærkeste opstilling vil med disse ændringer se således ud:
Cristiano Dybala Mbappé
(Asensio) (Mayoral) (Vazquez)
Modric Casemiro Kroos
(Kovacic) (Llorente) (Isco)
Marcelo Varane Ramos Carvajal
(Theo) (Nacho) (Vallejo) (Achraf)
Navas
(Casilla)
Ind:
Dybala (150 mill euro)
Mbappé (200 mill euro)
Ud:
Bale (100 mill euro)
Benzema (60 mill euro)
Ceballos (Udlejes)
Det vil netto koste 190 mill euro, men vil samtidig forbedre vores chancer for at dominere ligaen i mange år.
Jeg føler mig rimelig overbevist om, at hverken Achraf, Llorente eller Mayoral er at finde i klubben efter sommerens transfervindue. Dybala og Mbappe har begge haft ups and downs denne sæson, og jeg kan godt være bange for, at de begge stadig er for ustabile og for unge til en så vigtig rolle i Real Madrid, særligt sidstnævnte.
Hvad jeg håber og tror:
Ny målmand ind; Navas eller Casilla ud
Ny højre back ind; Achraf ud
Ny midterforsvar; Vallejo ud (leje)
Llorente ud; ny defensiv midt ind (ikke et ønske, men en bange anelse)
Ceballos eller Isco ud (begge bliver ikke og begge bliver ikke solgt); ny midtbane ind
Bale ud; Hazard ind
Benzema ud; Topangriber ind (eller Neymar)
Mayoral ud; ny angriber ind
No solo soy perfecto, también soy Madridista