Sæson 2017/2018

8 år 3 måneder siden #1489 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæson 2017/2018
Real kan hypotetisk set godt nå de gyldne 90 point i La Liga i år, hvis vi vinder de resterende 14 kampe. Barca skal desværre "bare" have 28 point (2 point i snit) for at ende over os... og her har vi ikke engang Atletico i mente, som kan nå op på 97 point. Min største frygt er bare, at Barca slår pointrekorden (100 point) i La Liga, det ville jeg slet ikke kunne overskue, med så uinspirerende fodboldtrup...

2009-10: 96 point (Pellegrini) –  Barca vandt med 99 point
2010-11: 92 point (Mourinho) – Barca vandt med 96 point
2011-12: 100 point (Mourinho – mesterskab)
2012-13: 85 point (Mourinho) – Barca vandt med 100 point
2013-14: 87 point (Ancelotti) – Atletico vandt med 90 point
2014-15: 92 point (Ancelotti) – Barca vandt med 94 point
2015-16: 90 point (Benitez/Zidane) – Barca vandt med 91 point
2016-17: 93 point (Zidane – mesterskab)
2017-18: 90 point (Zidanen – hypotetisk) – Barca kan potentielt vinde med 104 point

Barcelona siden 2009-10: 810 point
Real Madrid siden 2009-10: 783 point
Atletico siden 2009-10: 626 point

Stadigvæk utroligt at tænke på, at vi ikke vandt mesterskabet med 96 point under Pellegrini!

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kroos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 3 måneder siden #1490 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 2017/2018

Dios skrev: Jeg synes bare det har vist sig, at Barca smider point i de uventede kampe, hvor de derimod er utrolig stærke imod de bedre mandskaber.

Ellers helt enig. Det handler simpelthen bare om, at få skabt nogle gode oplevelser, så vi kan få tanket noget selvtillid. Håbet om et mesterskab sidder stadig i mig.

Ja, det er rigtigt, og specielt sidste sæson smed de point på mærkelige tidspunkter. Skal heller ikke undre mig at de vinder de føromtalte svære kampe.
Jeg hæfter mig dog ved at de har stillet med deres a-kæde hele sæsonen, og begynder de, højst sandsyneligt, at spare fx Messi i visse mindre kampe, kunne de godt tabe nogle point her.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 3 måneder siden #1491 af Real Madrid

Messi har den laveste målrating. Immobile er den eneste med 1 mål pr. kamp. Kun Immobile, Kane og Neymar har bedre målrating end Ronaldo.

Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, andreashn, ChrillRM14, El Siete

8 år 3 måneder siden #1492 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæson 2017/2018

Real Madrid skrev:

Messi har den laveste målrating. Immobile er den eneste med 1 mål pr. kamp. Kun Immobile, Kane og Neymar har bedre målrating end Ronaldo.

Jeg kan rigtig godt lide Immobile, han måtte gerne komme til som breddespiller.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 3 måneder siden #1493 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæson 2017/2018
Man må også bare tage hatten af for Zidane. Kan ikke huske en tid i klubben, hvor der har været så meget relativ ro. CL-succeserne hjælper da på det, men selv da det så helt skidt ud for et par måneder siden, var reaktionen ikke nær så slem, som den ellers havde været.

Generelt er det svært ikke at være meget imponeret over den måde han har håndteret det hele i løbet af sin regeringstid. Den ro, den ære, den ydmyghed, den tiltro det lader til at han formået at tilkæmpe/bevare hos Florentino. Bare hvordan han, i det hele taget, gebærder sig udadtil.

Det er utroligt, nærmest bemærkelsesværdigt, at han over en så, i Real-regi, lang periode har formået at skabe så, tilsyneladende, harmonisk en spillertrup hvor størstedelen lader til at være fokuseret, motiveret og ved godt humør.

Det virker dog ikke rigtigt som at han har nogen særlig taktisk forståelse og der har jo været flere perioder og tendenser, der har været lige lovlig Ancelotti-agtige. Indlæg på indlæg, BBC, for sene udskiftninger og kedelig, uinspirerende spil.

Men han formår så bare, gang på gang, at vække et eller andet i spillerne. Holdet har jo faktisk set rigtigt fint ud i 2018. Der er et fint flow i spillet, spillerne virker skarpe og motiveret, og breddespillerne træder mere og mere i karakter. Og dét selvom der bliver roteret en djævelens masse fra kamp til kamp, og systemet konstant ændrer sig.

Det ér alligevel imponerende.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Zyconith, andreashn, Madrid1998, Kroos, El Siete, AmorMadrid

8 år 3 måneder siden #1494 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæson 2017/2018

Jaken skrev: Det er utroligt, nærmest bemærkelsesværdigt, at han over en så, i Real-regi, lang periode har formået at skabe så, tilsyneladende, harmonisk en spillertrup hvor størstedelen lader til at være fokuseret, motiveret og ved godt humør.

Ja, det er lidt vildt, at den person, som ser mest sur ud, er Benzema :-D En mand der 99 ud af 100 gange har det samme ansigtsudtryk - fransk arrogance krydret med lidt irritation og noget forstoppelse.

Tidligere på sæsonen var der dog uro på banen, hvor nogle spanske spillere forsøgte at spille uden om Ronaldo, nærmest uanset hvor svært det så måtte blive.
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved BBB.

8 år 3 måneder siden #1495 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 2017/2018

Jaken skrev: Man må også bare tage hatten af for Zidane. Kan ikke huske en tid i klubben, hvor der har været så meget relativ ro. CL-succeserne hjælper da på det, men selv da det så helt skidt ud for et par måneder siden, var reaktionen ikke nær så slem, som den ellers havde været.

Generelt er det svært ikke at være meget imponeret over den måde han har håndteret det hele i løbet af sin regeringstid. Den ro, den ære, den ydmyghed, den tiltro det lader til at han formået at tilkæmpe/bevare hos Florentino. Bare hvordan han, i det hele taget, gebærder sig udadtil.

Det er utroligt, nærmest bemærkelsesværdigt, at han over en så, i Real-regi, lang periode har formået at skabe så, tilsyneladende, harmonisk en spillertrup hvor størstedelen lader til at være fokuseret, motiveret og ved godt humør.

Det virker dog ikke rigtigt som at han har nogen særlig taktisk forståelse og der har jo været flere perioder og tendenser, der har været lige lovlig Ancelotti-agtige. Indlæg på indlæg, BBC, for sene udskiftninger og kedelig, uinspirerende spil.

Men han formår så bare, gang på gang, at vække et eller andet i spillerne. Holdet har jo faktisk set rigtigt fint ud i 2018. Der er et fint flow i spillet, spillerne virker skarpe og motiveret, og breddespillerne træder mere og mere i karakter. Og dét selvom der bliver roteret en djævelens masse fra kamp til kamp, og systemet konstant ændrer sig.

Det ér alligevel imponerende.

Det rammer meget rigtigt det du skriver.
På trods af hans mangler, sætter jeg min lid til at han også kan udvikle sig som træner, og forbedre de fejl og mangler han nu engang har. Det er trods alt hans første senior trænerpost.
Kan han det, ser jeg ham gerne blive i en del år, og hvem ved hvad det så kan blive til.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 3 måneder siden #1496 af Real Madrid

Ronaldo kravler længere op mod toppen. Ville ikke undre mig, hvis han ender med at overhale Kane inden sæsonen er forbi.

Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, R7CR7GB11, MadridistaPorVida

8 år 3 måneder siden #1497 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæson 2017/2018
Kan man bruge til lige præcist nul og niks når vi står uden en eneste titel efter sæsonen

8 år 3 måneder siden #1498 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Sæson 2017/2018

Kimbo skrev: Kan man bruge til lige præcist nul og niks når vi står uden en eneste titel efter sæsonen

Pånær de 3 vi allerede har vundet i indeværende sæson..
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, R7CR7GB11, MadridistaPorVida, El Siete

8 år 3 måneder siden #1499 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæson 2017/2018

Mathiaska skrev:

Kimbo skrev: Kan man bruge til lige præcist nul og niks når vi står uden en eneste titel efter sæsonen

Pånær de 3 vi allerede har vundet i indeværende sæson..

3 fuldstændigt komplet ligegyldige titler
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

8 år 3 måneder siden #1500 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæson 2017/2018
Personlig succes til klubbens spillere og kollektive titler er jo ikke hinandens modsætninger eller et enten/eller-spørgsmål. Jeg forstår ikke helt det der gængse argument med, at "klubbens spilleres individuelle succes er ligegyldig. Det er udelukkende kollektive titler, der tæller." Altså, bør ALT, der vedrører positiv omtale eller hæder i og omkring klubben ikke være ønskværdig som fan?

I en sæson, hvor Real har været så vanvittig ringe i liga-regi, så er det sgu ved at være et af de eneste lyspunkter, at Ronaldo lige viser, at han stadig kan være med i toppen XD

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11

Leveret af Kunena Forum