Sæson 2017/2018

6 år 1 uge siden #1537 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæson 2017/2018

Kimbo skrev: Hvorfor er det han venter til foråret med at folde sig ud? Jeg fatter det ikke. Sidste år gik det, i år er ligaen tabt for længe siden.
Han spiller udelukkende for at blive topscorer nu, og det kan man vel sige er fair nok, men for fanden hvor er det underligt og irriterende at se på. Spil dog bold hele sæsonen for faen.


Der er helt sikkert flere elementer i det. Først og fremmest er det nok ikke helt let at være lige motiveret hele sæsonen, når man har vundet alt. Derudover kommer det frem sidste sæson, at man havde ændret hans træningsmængde, da man i flere sæsoner havde oplevet, at Cristiano underpræsterede fra nu af og sæsonen ud. Det er vel immervæk bedre at han præsterer i foråret.

Mest afgørende var det dog nok, at han startede sæsonen med en lang karantæne. Det var selvfølgelig selvforskyldt, men det fik helt tydeligt en mental betydning i efteråret, hvor Cristiano aldrig fandt sig selv og konstant var søgende i sine afslutninger. Et godt eksempel er hans 2-1-scoring i går, hvor han køligt løfter den, mens han i efteråret stensikkert havde banket den 3 meter over mål eller lige på keeperen. Med mål kommer selvtillid og med selvtillid kommer ro i afgørende situationer.

Derudover er holdet også markant bedre. Det hjælper selvsagt også Cristiano Ronaldo. Han er jo ikke alene om det her.

Jeg forstår godt frustrationen over, at han ikke leverede det samme i efteråret, men det er immervæk ganske forkælet at svine ham til, fordi han er ved at blive topscorer i en sæson, hvor intet fungerede i efteråret, for hverken Cristiano eller holdet. Man kunne også være glad for, at han på alle måder ligner en mand, som vi også kan regne med i minimum næste sæson. Det er altså langt fra uden betydning.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Zyconith, R7CR7GB11, Cristiano Ronaldo, doven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #1538 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Sæson 2017/2018

Kimbo skrev: Hvorfor er det han venter til foråret med at folde sig ud? Jeg fatter det ikke. Sidste år gik det, i år er ligaen tabt for længe siden.
Han spiller udelukkende for at blive topscorer nu, og det kan man vel sige er fair nok, men for fanden hvor er det underligt og irriterende at se på. Spil dog bold hele sæsonen for faen.


Jeg tror udelukkende det handler om fysisk form. Det er ikke noget man taler om så meget i fodbold, da der er meget andet end form der spiller ind. Han er blevet så gammel nu at han ikke kan være i god form hele sæsonnen. Derfor må han vælge, og han vælger så at være i form i foråret hvor alt afgøres..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #1539 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæson 2017/2018

Kimbo skrev: Hvorfor er det han venter til foråret med at folde sig ud? Jeg fatter det ikke. Sidste år gik det, i år er ligaen tabt for længe siden.
Han spiller udelukkende for at blive topscorer nu, og det kan man vel sige er fair nok, men for fanden hvor er det underligt og irriterende at se på. Spil dog bold hele sæsonen for faen.


Det er vel meget simpelt, og vi har set det gang på gang. Ronaldo er fantastisk boksspiller, og det kræver at hele holdet spiller fantastisk før han for alvor kan få sat gang i sin målscoringsevne igen. Nærmest samtlige af de mål han scorer er inde i boksen, hvor han blot er den er skal sætte sidste fod på, og det var de fire mål mod Girona et godt eksempel på, og det er også derfor han aldrig vil komme i betragning som The Greatest Ever, denne titel venter på Messi den dag han lægger støvlerne på hylden.

Men vi skal jo være glad for at han vågner op nu her i januar, fordi det er jo i foråret alt afgøres, så La Liga og Copa Del Rey er jo overhovedet ikke tabt endnu.

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #1540 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæson 2017/2018

Sahinovic skrev:

Kimbo skrev: Hvorfor er det han venter til foråret med at folde sig ud? Jeg fatter det ikke. Sidste år gik det, i år er ligaen tabt for længe siden.
Han spiller udelukkende for at blive topscorer nu, og det kan man vel sige er fair nok, men for fanden hvor er det underligt og irriterende at se på. Spil dog bold hele sæsonen for faen.


Det er vel meget simpelt, og vi har set det gang på gang. Ronaldo er fantastisk boksspiller, og det kræver at hele holdet spiller fantastisk før han for alvor kan få sat gang i sin målscoringsevne igen. Nærmest samtlige af de mål han scorer er inde i boksen, hvor han blot er den er skal sætte sidste fod på, og det var de fire mål mod Girona et godt eksempel på, og det er også derfor han aldrig vil komme i betragning som The Greatest Ever, denne titel venter på Messi den dag han lægger støvlerne på hylden.

Men vi skal jo være glad for at han vågner op nu her i januar, fordi det er jo i foråret alt afgøres, så La Liga og Copa Del Rey er jo overhovedet ikke tabt endnu.


Jeg er enig i din analyse, men før du bliver sønderbombet af kritik, vil jeg altså sige, at det er mere end 'blot'.

Han er ganske rigtig 'bare' en boksspiller, men når han spiller, som har gør nu, og som han gjorde i sidste forår, så er det han jo helt uden sammenligning verdens bedste i den rolle. Han afslutter fantastisk, men det er i særdeles også hans positionering og timing, der jo sætter ham i alle de situationer, hvor han 'blot' skal sparke kuglen i mål.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #1541 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæson 2017/2018
Jeg skriver også fantastisk boksspiller til at starte med, så derfor er positioneringen og timingen naturligvis også inkluderet. Der hvor 'blot' gør sig gældende, er, når sammenligningen med Messi kommer, for så bliver alt hvad Ronaldo gør på en fodboldbane til 'blot'.

Jeg synes heller ikke, at han er den bedste på dette punkt, for selv når Messi er i boksen, så bruger han færre forsøg på at sparke dem ind. Lidt ligesom, at Messi er langt bedre til at sparke frispark end Ronaldo, selvom Ronaldo har scoret flere frisparksmål i sin karriere. Måske er han bedre til at opsøge boldene i boksen/kommer frem til flere chancer, men taget deres roller i betragtning, så synes jeg ikke rigtigt, at det er en spændende sammenligning at lave.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 1 uge siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #1542 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæson 2017/2018
................Navas............
Carvajal Ramos Varane Marcelo
...........Casemiro Kroos.............
Salah.............................Asensio
.............Ronaldo Lewandowski...

Sælg Bale, Benzema og Isco
Sidste redigering: 6 år 1 uge siden ved Matamoro.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #1543 af R7CR7GB11
Besvaret af R7CR7GB11 på emne Sæson 2017/2018

Sahinovic skrev: Jeg skriver også fantastisk boksspiller til at starte med, så derfor er positioneringen og timingen naturligvis også inkluderet. Der hvor 'blot' gør sig gældende, er, når sammenligningen med Messi kommer, for så bliver alt hvad Ronaldo gør på en fodboldbane til 'blot'.

Jeg synes heller ikke, at han er den bedste på dette punkt, for selv når Messi er i boksen, så bruger han færre forsøg på at sparke dem ind. Lidt ligesom, at Messi er langt bedre til at sparke frispark end Ronaldo, selvom Ronaldo har scoret flere frisparksmål i sin karriere. Måske er han bedre til at opsøge boldene i boksen/kommer frem til flere chancer, men taget deres roller i betragtning, så synes jeg ikke rigtigt, at det er en spændende sammenligning at lave.


Kan vi saa ikke aftale, at du stopper med at lave den?
Det kan ikke lade sig goere at naevne Ronaldo herinde uden, at du igen skal praedike om din falske gud.

De har debatten paa bold's forum i alle artikler der omhandler Real, Barca, Cristiano eller Messi. Kan du ikke tage den derinde i stedet? Please
Sidste redigering: 6 år 1 uge siden ved R7CR7GB11.
Følgende bruger(e) sagde tak: nono, Real Madrid, Real HWL, Lars1991, Brylle, Mathiaska, Gribben, Zyconith, BBB, Chamartin og 11 flere

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #1544 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæson 2017/2018

R7CR7GB11 skrev:

Sahinovic skrev: Jeg skriver også fantastisk boksspiller til at starte med, så derfor er positioneringen og timingen naturligvis også inkluderet. Der hvor 'blot' gør sig gældende, er, når sammenligningen med Messi kommer, for så bliver alt hvad Ronaldo gør på en fodboldbane til 'blot'.

Jeg synes heller ikke, at han er den bedste på dette punkt, for selv når Messi er i boksen, så bruger han færre forsøg på at sparke dem ind. Lidt ligesom, at Messi er langt bedre til at sparke frispark end Ronaldo, selvom Ronaldo har scoret flere frisparksmål i sin karriere. Måske er han bedre til at opsøge boldene i boksen/kommer frem til flere chancer, men taget deres roller i betragtning, så synes jeg ikke rigtigt, at det er en spændende sammenligning at lave.


Kan vi saa ikke aftale, at du stopper med at lave den?
Det kan ikke lade sig goere at naevne Ronaldo herinde uden, at du igen skal praedike om din falske gud.

De har debatten paa bold's forum i alle artikler der omhandler Real, Barca, Cristiano eller Messi. Kan du ikke tage den derinde i stedet? Please

Helt enig. Gudskelov har der været langt bedre stemning herinde de sidste 3 uger, men så er freden vist forbi nu :D

Ronaldo har i den grad fundet niveauet igen. Det er godt nok mærkværdigt at det svinger sådan hvert halve år.

EDIT (23.30): Tja vi nåede da næsten også at runde 12 timer før han var tilbage med personlige angreb.
Sidste redigering: 6 år 1 uge siden ved Brylle.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano Ronaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #1545 af R7CR7GB11
Besvaret af R7CR7GB11 på emne Sæson 2017/2018

Brylle skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Sahinovic skrev: Jeg skriver også fantastisk boksspiller til at starte med, så derfor er positioneringen og timingen naturligvis også inkluderet. Der hvor 'blot' gør sig gældende, er, når sammenligningen med Messi kommer, for så bliver alt hvad Ronaldo gør på en fodboldbane til 'blot'.

Jeg synes heller ikke, at han er den bedste på dette punkt, for selv når Messi er i boksen, så bruger han færre forsøg på at sparke dem ind. Lidt ligesom, at Messi er langt bedre til at sparke frispark end Ronaldo, selvom Ronaldo har scoret flere frisparksmål i sin karriere. Måske er han bedre til at opsøge boldene i boksen/kommer frem til flere chancer, men taget deres roller i betragtning, så synes jeg ikke rigtigt, at det er en spændende sammenligning at lave.


Kan vi saa ikke aftale, at du stopper med at lave den?
Det kan ikke lade sig goere at naevne Ronaldo herinde uden, at du igen skal praedike om din falske gud.

De har debatten paa bold's forum i alle artikler der omhandler Real, Barca, Cristiano eller Messi. Kan du ikke tage den derinde i stedet? Please

Helt enig. Gudskelov har der været langt bedre stemning herinde de sidste 3 uger, men så er freden vist forbi nu :D

Ronaldo har i den grad fundet niveauet igen. Det er godt nok mærkværdigt at det svinger sådan hvert halve år.


Hahaha. Det er heller ikke fordi jeg forsoeger at skabe daarlig stemning igen, men hold fast, hvor er det da traettende.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #1546 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæson 2017/2018
Men er det så nok for folk herinde til at kalde ham verdens bedste fodboldspiller?
At han præsterer godt, udelukkende som boks spiller 3 måneder på en hel sæson?
Det er ret tydeligt at visse brugere herinde går mere op i at Ronaldo når Messi's mål antal, end at vi rent faktisk bliver kæmpe ydmyget i egen liga. Og det er der den slår klik for mig, forstår vitterligt ikke den mentalitet, en spiller bliver for mig aldrig vigtigere end klubben, som i laaaaangt fra.

Gu er det da dejligt at Ronaldo har valgt at dukke op og spille noget fornuftigt fodbold, men for fanden hvor er det da bare alt alt for sent.
Så er jeg ret ligeglad med fysik, alder dit og dat, manden kan jo tydeligvis sagtens sparke røv når det gælder. Det er akkurat samme historie som sidste sæson, spiller forfærdeligt i 4/5 af sæsonen, for så at dukke op de sidste 2 måneder og derefter blive hædret som årets spiller, mens flere fra eget hold, og især fra andre hold har været niveauer HELE sæsonen. Det ringer simpelthen så hult i mine øre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Rogoshin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #1547 af R7CR7GB11
Besvaret af R7CR7GB11 på emne Sæson 2017/2018

Kimbo skrev: Men er det så nok for folk herinde til at kalde ham verdens bedste fodboldspiller?
At han præsterer godt, udelukkende som boks spiller 3 måneder på en hel sæson?
Det er ret tydeligt at visse brugere herinde går mere op i at Ronaldo når Messi's mål antal, end at vi rent faktisk bliver kæmpe ydmyget i egen liga. Og det er der den slår klik for mig, forstår vitterligt ikke den mentalitet, en spiller bliver for mig aldrig vigtigere end klubben, som i laaaaangt fra.

Gu er det da dejligt at Ronaldo har valgt at dukke op og spille noget fornuftigt fodbold, men for fanden hvor er det da bare alt alt for sent.
Så er jeg ret ligeglad med fysik, alder dit og dat, manden kan jo tydeligvis sagtens sparke røv når det gælder. Det er akkurat samme historie som sidste sæson, spiller forfærdeligt i 4/5 af sæsonen, for så at dukke op de sidste 2 måneder og derefter blive hædret som årets spiller, mens flere fra eget hold, og især fra andre hold har været niveauer HELE sæsonen. Det ringer simpelthen så hult i mine øre.


Dét er der jo bogstaveligt talt ingen der goer. Lad os sige at Ronaldo vinder den gyldne stoevle - jeg er ret sikker paa at 100/100 Real Madrid fans ville bytte den for mesterskabet uden at blinke.
Naar det saa er sagt, saa vil jeg da altid haabe paa personlig haeder for vores spillere. Specielt i Cristiano's tilfaelde, hvor det jo i den grad, er noget der motiverer ham.

Den slags priser bliver nu engang altid givet baseret paa "clutch perfomance". Hvis Tom Brady spiller af helvede til i de foerste 3 quarters i en Super Bowl og saa kaster 5 TD's i 4. quarter og vinder, saa bliver han MVP. Osv osv osv. Det er bare saadan det er. Altid. Saa kan man vaere enig eller uenig i om det burde vaere saadan. Jeg synes personligt det er fint. Det er det der vinder titler, og det er det der vinder hjerter hos fans. Jeg er personligt pisse ligeglad med om Isco laver en vanvittig dribling mod en bundprop i La Liga. Det er hammerflot at se paa, bevares, men det er glemt dagen efter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 uge siden #1548 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæson 2017/2018

R7CR7GB11 skrev:

Sahinovic skrev: Jeg skriver også fantastisk boksspiller til at starte med, så derfor er positioneringen og timingen naturligvis også inkluderet. Der hvor 'blot' gør sig gældende, er, når sammenligningen med Messi kommer, for så bliver alt hvad Ronaldo gør på en fodboldbane til 'blot'.

Jeg synes heller ikke, at han er den bedste på dette punkt, for selv når Messi er i boksen, så bruger han færre forsøg på at sparke dem ind. Lidt ligesom, at Messi er langt bedre til at sparke frispark end Ronaldo, selvom Ronaldo har scoret flere frisparksmål i sin karriere. Måske er han bedre til at opsøge boldene i boksen/kommer frem til flere chancer, men taget deres roller i betragtning, så synes jeg ikke rigtigt, at det er en spændende sammenligning at lave.


Kan vi saa ikke aftale, at du stopper med at lave den?
Det kan ikke lade sig goere at naevne Ronaldo herinde uden, at du igen skal praedike om din falske gud.

De har debatten paa bold's forum i alle artikler der omhandler Real, Barca, Cristiano eller Messi. Kan du ikke tage den derinde i stedet? Please


Det er da fantastisk, at jeg sjældent kan skrive et indlæg herinde - uanset hvad det omhandler - uden din indblanding (-:

Nu når du har kørt den off-topic, som du så ofte gør, så er jeg lige nødt til at forhøre mig om du egentligt har fået en ny rolle herinde, som jeg lige umiddelbart ikke er bevidst om? Du har ofte en trang til at skulle kommentere hvad folk skal skrive og hvad de ikke skal skrive herinde, og for nyligt så jeg dig, på det mest pinagtige, appellere for, at en bruger skulle bandlyses fordi han nævnte din mor - som du forresten lagde ud med at nævne først.

Men sig endeligt til, hvis det er dig sætter dagsordenen herinde, ellers så ville jeg da kraftigt anbefale, at du begyndte med at opføre dig som en ganske almindelig bruger, og næste gang eventuelt scroller videre når du ser et indlæg du måske synes er træls eller du ikke er specielt interesseret i - det gør jeg ofte.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 1 uge siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce