Sæson 2017/2018

4 år 1 måned siden #1549 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæson 2017/2018
Men er det så nok for folk herinde til at kalde ham verdens bedste fodboldspiller?
At han præsterer godt, udelukkende som boks spiller 3 måneder på en hel sæson?
Det er ret tydeligt at visse brugere herinde går mere op i at Ronaldo når Messi's mål antal, end at vi rent faktisk bliver kæmpe ydmyget i egen liga. Og det er der den slår klik for mig, forstår vitterligt ikke den mentalitet, en spiller bliver for mig aldrig vigtigere end klubben, som i laaaaangt fra.

Gu er det da dejligt at Ronaldo har valgt at dukke op og spille noget fornuftigt fodbold, men for fanden hvor er det da bare alt alt for sent.
Så er jeg ret ligeglad med fysik, alder dit og dat, manden kan jo tydeligvis sagtens sparke røv når det gælder. Det er akkurat samme historie som sidste sæson, spiller forfærdeligt i 4/5 af sæsonen, for så at dukke op de sidste 2 måneder og derefter blive hædret som årets spiller, mens flere fra eget hold, og især fra andre hold har været niveauer HELE sæsonen. Det ringer simpelthen så hult i mine øre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Rogoshin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #1550 af R7CR7GB11
Besvaret af R7CR7GB11 på emne Sæson 2017/2018

Kimbo skrev: Men er det så nok for folk herinde til at kalde ham verdens bedste fodboldspiller?
At han præsterer godt, udelukkende som boks spiller 3 måneder på en hel sæson?
Det er ret tydeligt at visse brugere herinde går mere op i at Ronaldo når Messi's mål antal, end at vi rent faktisk bliver kæmpe ydmyget i egen liga. Og det er der den slår klik for mig, forstår vitterligt ikke den mentalitet, en spiller bliver for mig aldrig vigtigere end klubben, som i laaaaangt fra.

Gu er det da dejligt at Ronaldo har valgt at dukke op og spille noget fornuftigt fodbold, men for fanden hvor er det da bare alt alt for sent.
Så er jeg ret ligeglad med fysik, alder dit og dat, manden kan jo tydeligvis sagtens sparke røv når det gælder. Det er akkurat samme historie som sidste sæson, spiller forfærdeligt i 4/5 af sæsonen, for så at dukke op de sidste 2 måneder og derefter blive hædret som årets spiller, mens flere fra eget hold, og især fra andre hold har været niveauer HELE sæsonen. Det ringer simpelthen så hult i mine øre.

Dét er der jo bogstaveligt talt ingen der goer. Lad os sige at Ronaldo vinder den gyldne stoevle - jeg er ret sikker paa at 100/100 Real Madrid fans ville bytte den for mesterskabet uden at blinke.
Naar det saa er sagt, saa vil jeg da altid haabe paa personlig haeder for vores spillere. Specielt i Cristiano's tilfaelde, hvor det jo i den grad, er noget der motiverer ham.

Den slags priser bliver nu engang altid givet baseret paa "clutch perfomance". Hvis Tom Brady spiller af helvede til i de foerste 3 quarters i en Super Bowl og saa kaster 5 TD's i 4. quarter og vinder, saa bliver han MVP. Osv osv osv. Det er bare saadan det er. Altid. Saa kan man vaere enig eller uenig i om det burde vaere saadan. Jeg synes personligt det er fint. Det er det der vinder titler, og det er det der vinder hjerter hos fans. Jeg er personligt pisse ligeglad med om Isco laver en vanvittig dribling mod en bundprop i La Liga. Det er hammerflot at se paa, bevares, men det er glemt dagen efter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

4 år 1 måned siden #1551 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæson 2017/2018

R7CR7GB11 skrev:

Sahinovic skrev: Jeg skriver også fantastisk boksspiller til at starte med, så derfor er positioneringen og timingen naturligvis også inkluderet. Der hvor 'blot' gør sig gældende, er, når sammenligningen med Messi kommer, for så bliver alt hvad Ronaldo gør på en fodboldbane til 'blot'.

Jeg synes heller ikke, at han er den bedste på dette punkt, for selv når Messi er i boksen, så bruger han færre forsøg på at sparke dem ind. Lidt ligesom, at Messi er langt bedre til at sparke frispark end Ronaldo, selvom Ronaldo har scoret flere frisparksmål i sin karriere. Måske er han bedre til at opsøge boldene i boksen/kommer frem til flere chancer, men taget deres roller i betragtning, så synes jeg ikke rigtigt, at det er en spændende sammenligning at lave.

Kan vi saa ikke aftale, at du stopper med at lave den?
Det kan ikke lade sig goere at naevne Ronaldo herinde uden, at du igen skal praedike om din falske gud.

De har debatten paa bold's forum i alle artikler der omhandler Real, Barca, Cristiano eller Messi. Kan du ikke tage den derinde i stedet? Please

Det er da fantastisk, at jeg sjældent kan skrive et indlæg herinde - uanset hvad det omhandler - uden din indblanding (-:

Nu når du har kørt den off-topic, som du så ofte gør, så er jeg lige nødt til at forhøre mig om du egentligt har fået en ny rolle herinde, som jeg lige umiddelbart ikke er bevidst om? Du har ofte en trang til at skulle kommentere hvad folk skal skrive og hvad de ikke skal skrive herinde, og for nyligt så jeg dig, på det mest pinagtige, appellere for, at en bruger skulle bandlyses fordi han nævnte din mor - som du forresten lagde ud med at nævne først.

Men sig endeligt til, hvis det er dig sætter dagsordenen herinde, ellers så ville jeg da kraftigt anbefale, at du begyndte med at opføre dig som en ganske almindelig bruger, og næste gang eventuelt scroller videre når du ser et indlæg du måske synes er træls eller du ikke er specielt interesseret i - det gør jeg ofte.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

4 år 1 måned siden #1552 af R7CR7GB11
Besvaret af R7CR7GB11 på emne Sæson 2017/2018

Sahinovic skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Sahinovic skrev: Jeg skriver også fantastisk boksspiller til at starte med, så derfor er positioneringen og timingen naturligvis også inkluderet. Der hvor 'blot' gør sig gældende, er, når sammenligningen med Messi kommer, for så bliver alt hvad Ronaldo gør på en fodboldbane til 'blot'.

Jeg synes heller ikke, at han er den bedste på dette punkt, for selv når Messi er i boksen, så bruger han færre forsøg på at sparke dem ind. Lidt ligesom, at Messi er langt bedre til at sparke frispark end Ronaldo, selvom Ronaldo har scoret flere frisparksmål i sin karriere. Måske er han bedre til at opsøge boldene i boksen/kommer frem til flere chancer, men taget deres roller i betragtning, så synes jeg ikke rigtigt, at det er en spændende sammenligning at lave.

Kan vi saa ikke aftale, at du stopper med at lave den?
Det kan ikke lade sig goere at naevne Ronaldo herinde uden, at du igen skal praedike om din falske gud.

De har debatten paa bold's forum i alle artikler der omhandler Real, Barca, Cristiano eller Messi. Kan du ikke tage den derinde i stedet? Please

Det er da fantastisk, at jeg sjældent kan skrive et indlæg herinde - uanset hvad det omhandler - uden din indblanding (-:

Nu når du har kørt den off-topic, som du så ofte gør, så er jeg lige nødt til at forhøre mig om du egentligt har fået en ny rolle herinde, som jeg lige umiddelbart ikke er bevidst om? Du har ofte en trang til at skulle kommentere hvad folk skal skrive og hvad de ikke skal skrive herinde, og for nyligt så jeg dig, på det mest pinagtige, appellere for, at en bruger skulle bandlyses fordi han nævnte din mor - som du forresten lagde ud med at nævne først.

Men sig endeligt til, hvis det er dig sætter dagsordenen herinde, ellers så ville jeg da kraftigt anbefale, at du begyndte med at opføre dig som en ganske almindelig bruger, og næste gang eventuelt scroller videre når du ser et indlæg du måske synes er træls eller du ikke er specielt interesseret i - det gør jeg ofte.

Jeg ved ikke om du har lagt maerke til, at jeg ogsaa siger 'tak' til dine indlaeg naar jeg er enig med dig.
Mere eller mindre det eneste vi virkeligt er uenige i, ser ud til at vaere, hvorvidt det er noedvendigt for dig ALTID at tale Cristiano ned og ALTID tale Messi op paa et Real Madrid forum. Der er atten andre brugere der er synligt enige, saa det kan vaere, at du skulle tage det til efterretning i stedet for at blive fornaermet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kristian S, mohbar, Cristiano Ronaldo, MadridistaPorVida

4 år 1 måned siden #1553 af Administrationen
Besvaret af Administrationen på emne Sæson 2017/2018

Sahinovic skrev:

Kimbo skrev: Hvorfor er det han venter til foråret med at folde sig ud? Jeg fatter det ikke. Sidste år gik det, i år er ligaen tabt for længe siden.
Han spiller udelukkende for at blive topscorer nu, og det kan man vel sige er fair nok, men for fanden hvor er det underligt og irriterende at se på. Spil dog bold hele sæsonen for faen.

Det er vel meget simpelt, og vi har set det gang på gang. Ronaldo er fantastisk boksspiller, og det kræver at hele holdet spiller fantastisk før han for alvor kan få sat gang i sin målscoringsevne igen. Nærmest samtlige af de mål han scorer er inde i boksen, hvor han blot er den er skal sætte sidste fod på, og det var de fire mål mod Girona et godt eksempel på, og det er også derfor han aldrig vil komme i betragning som The Greatest Ever, denne titel venter på Messi den dag han lægger støvlerne på hylden.

Men vi skal jo være glad for at han vågner op nu her i januar, fordi det er jo i foråret alt afgøres, så La Liga og Copa Del Rey er jo overhovedet ikke tabt endnu.

Det er meget let. Fremadrettet starter du ikke debatter om Messi og Cristiano, med mindre andre har startet dem. Det er måske at gøre forskel på brugere, men det er vist efterhånden tydeligt for os alle, at det er de færreste som gider have hver anden tråd spoleret med en debat, som egentlig er taget hundredevis af gange.

4 år 1 måned siden #1554 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæson 2017/2018

Administrationen skrev:

Sahinovic skrev:

Kimbo skrev: Hvorfor er det han venter til foråret med at folde sig ud? Jeg fatter det ikke. Sidste år gik det, i år er ligaen tabt for længe siden.
Han spiller udelukkende for at blive topscorer nu, og det kan man vel sige er fair nok, men for fanden hvor er det underligt og irriterende at se på. Spil dog bold hele sæsonen for faen.

Det er vel meget simpelt, og vi har set det gang på gang. Ronaldo er fantastisk boksspiller, og det kræver at hele holdet spiller fantastisk før han for alvor kan få sat gang i sin målscoringsevne igen. Nærmest samtlige af de mål han scorer er inde i boksen, hvor han blot er den er skal sætte sidste fod på, og det var de fire mål mod Girona et godt eksempel på, og det er også derfor han aldrig vil komme i betragning som The Greatest Ever, denne titel venter på Messi den dag han lægger støvlerne på hylden.

Men vi skal jo være glad for at han vågner op nu her i januar, fordi det er jo i foråret alt afgøres, så La Liga og Copa Del Rey er jo overhovedet ikke tabt endnu.

Det er meget let. Fremadrettet starter du ikke debatter om Messi og Cristiano, med mindre andre har startet dem. Det er måske at gøre forskel på brugere, men det er vist efterhånden tydeligt for os alle, at det er de færreste som gider have hver anden tråd spoleret med en debat, som egentlig er taget hundredevis af gange.

Omvendt kan folk vel bare lade vær med, at reagere på den slags? Hvis vi nu skal ud i særaftaler, så har jeg da ihvertfald lige 10-20 punkter til enkelte brugere, som er godt igang med at ødelægge forummet.
Du kan da ihvertfald regne stærkt med, at jeg vil starte alle mine fremtidige indlæg med Messi med afstand er verdens bedste fodboldspiller, hvis ikke Sahinovic må.
Nuvel, så er jeg da langtfra hen ad vejen enig med Sahinovic, men ligesom jeg gentagende gange har valgt at lade Brylle's stikpiller være, så må folk herinde jo også være mænd nok til, at indfinde sig i, at alle andre rent faktisk mener sammenligningen med Messi er utålelig.
Hvis vi godt må skrive Benzema er en elendig fodboldspiller og sige han er verdens bedste til gemmeleg, og alle andre er bedre end ham, men vi dermed ikke må skrive at Messi er bedre end Ronaldo, så har vi jo et kæmpe tolerance spørgsmål.

At give folk mundkurv på, fordi folk ikke kan styrer deres følelser er vel nok den sidste løsning som vil virke :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Siempre fiel, Sahinovic, Kimbo

4 år 1 måned siden #1555 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæson 2017/2018

Administrationen skrev:

Sahinovic skrev:

Helt enig og endnu engang starter debatten igen så snart Ronaldo viser sin ekstreme klasse.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kristian S, Cristiano Ronaldo

4 år 1 måned siden #1556 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæson 2017/2018
Ronaldos scorer to overtidsmål i sejren over Egypten. Det er nok ikke den mest frygtindgydende modstander, men alligevel...
23 mål, 3 assists i de seneste 12 kampe. Han overgår vel lidt sin egen form fra foråret 17 og efteråret 14, som må stå som hidtidige højdepunkter..

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Kristian S, Brylle, Zyconith, Fondo_Sur

4 år 1 måned siden #1557 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæson 2017/2018

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

4 år 1 måned siden #1558 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæson 2017/2018
Ronaldo har en målrating på 1.64 mål pr kamp i 2018. Holder han det snit, så vil han have scoret 92 mål efter 56 kampe – altså om 42 kampe fra nu.

Flest mål på et kalenderår:
1. Messi – 91 mål (Ronaldo er 68 mål fra i denne sæson)
2. Gerd Müller – 85 mål (62 mål fra)
3. Chitalu – 81 mål (58 mål fra)
4. Pelé – 75 mål (52 mål fra)
5. Cristiano Ronaldo – 69 mål

Det er stadig meget tidligt på året, men hvad siger I andre – tror I han kan tangere egen og de resterende fire foran sig?

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved Real Madrid.

4 år 1 måned siden #1559 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 2017/2018
Det tror jeg ikke nej. Det ville også kræve han scorede mål i efteråret. Men lad os bare nyde han scorer en masse nu, det har vi virkelig manglet!

4 år 1 måned siden #1560 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæson 2017/2018
Spanien fører 2-0 mod Argentina, Asensio stod bag begge assist og Isco scorede på den ene, stærkt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.