Sæson 2017/2018
Steen skrev: Bayern har 5 offensive spillere, og en defensiv midtbanespiller. Alligevel står de mere kompakt end vi gør.
Jeg fatter det heller ikke!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
iHala Madrid!
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Daniel skrev:
Steen skrev: Bayern har 5 offensive spillere, og en defensiv midtbanespiller. Alligevel står de mere kompakt end vi gør.
Nej tanken da man så opstillingen var vel at her bør vi i hvert fald ku dominere stort centralt, men det har ik set sådan ud.
Men Lucas må ha spillet færdig for iaften - ser godt nok ud som om han er totalt overmatchet.
Men ja, verdensklasse fornægter sig ikke - grande Marcelo!!!!
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- Arnenugacream
- Ekspert bruger
-
Derefter virkede holdet lidt rystet, og Bayern sad på det, og kunne med lidt skarphed have udbygget føringen. Forhåbentlig giver udligningen lidt ro på tingene, og vores højreside må meget gerne stramme op. Vasquez har ikke gjort meget rigtig offensivt og Dani har også lavet nogle fejl han ikke plejer lave.
Figo7Dk skrev: Jeg var mere tryg ved Teflon Dudek end Navas.....
Min første tanke var faktisk, at jeg sad og savnede Diego Lopez - men efter nærmere eftertanke er det vel klogest bare at lade være. De gea ja tak!
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
De blev ramt af to skader på en halvleg og alligevel kom de til markant flere chancer.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Steen skrev: Keylor prøvede ihærdigt at give dem endnu et mål. Klovn af værste rang. Men jeg må til gengæld sige, at fansene, herunder en del af jer herinde, fortjener det, efter i har beskyttet ham i så lang tid. At han er vellidt er den eneste grund til, at han er i klubben. Perez vil ikke ødelægge forholdet til fansene, og derfor har man ikke købt en ny målmand i mange år.
Undskyld vi støtter op om vores spillere.
Kroos skal dog tage sig sammen, og carvajal har heller ikke. Været god, i det hele taget en meget slap sæson fra hans side, ved ikke om han skal have reel konkurrence for at præstere (comeback til Arbeloa anyone ?) Dog var det et nydeligt hovedstød ved målet.
Man savner godt nok James, det er samme et scoop som Bayern har gjort sig. Jeg ved godt at han var ret variabel i real, men han fik jo heller næsten ingen spilletid hele sidste sæson.
Mest af alt virker det bare ikke gennemtænkt, at man har spillet så vanvittig meget på indlæg denne sæson, og at man så har afskeden nok den bedste spiller i verden til indlæg og dødbolde (han er hvertfald top 3 hvis man er uenig i dette, og jeg mener heller ikke til direkte frispark). Og samtidig har man sendt ham afsted til en vanvittig lav pris.
Men se bare hver frispark hjørne Bayern har bliver som minimum halv-farligt. Samtidig kan Kroos ikke sparke et bare nogenlunde hjørnespark, på trods af at han har haft ca. 5 forsøg.
Jeg synes dog at Real samlet set har spillet en fin halvleg, dog er der enkelte spillere der underpræsterer. Fx carvajal og Kroos, casemiro har været so and so.
Og jo så selvfølgelig Navas på glatis.
- Brylle
- Gæst
-
Tja der ligger vel mere i det end valg af spillere. Det er jo ikke sådan at bare fordi de er "offensive spillere" så kan de ikke arbejde baglæns. Vi har set siden Heynckes er kommet tilbage og også da de vandt CL sidst under ham. De bevæger sig super godt i en samlet enhed, gør det hele kompakt og løber hele tiden for at stresse modstanderen.Daniel skrev:
Spillerne er heller ikke ligefrem dovne. Lewandowski er hele tiden med i presset, vi kender James' arbejde defensivt som i perioder var rigtig fornemt specielt under Ancelotti og spillere som Ribery og Müller ved hvad de skal i taktikken. Holdet er skolet til at kunne arbejde sådan, så jeg er ikke ligefrem overrasket over at det er så svært. Vi spiller mod et rigtig stærkt hold her til aften. Heldigvis redder Marcelo lidt af første halvleg.
Jeg håber at der sker lidt i 2. halvleg. Der er fint med plads over kanterne, så jeg håber at Isco tages ud og Asensio kommer ind. Der er rigeligt med folk til at spille sig ud af presset i midten og med Modrics arbejde i dag, så skal den del nok gå. Der er dog gode muligheder for at skabe noget overtal på de kanter hvis man kan komme ud af presset.
EDIT: Og så har vi vist stadig til gode at komme først på en standardsituation.
De var jo nærmest på vores banehalvdel da han begynder at løbe tilbage.