Sæson 2017/2018

5 år 11 måneder siden #1693 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæson 2017/2018
Den gør ondt på Frimann den her :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas, Fondo_Sur, Lukita

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #1694 af slb1995
Besvaret af slb1995 på emne Sæson 2017/2018
Glimrende udgangspunkt, men hold nu op hvor spiller vi egentlig en skidt kamp i dag.

Det er effektivt, men hvor kan jeg blive irriteret over den gang italienerbold, Zidane ofte praktiserer. Real Madrid har spillerne til at dominere Bayern (her tænker jeg på diamanten på midten og Benzema i front), men alligevel spiller Zidane kampen på modstandernes præmisser. Det er jo mere held end forstand, at Bayern kun scorer et mål i dag.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #1695 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæson 2017/2018

PearlieD skrev: Zidane har lige skiftet Isco ud.. WTF?


Isco var også helt væk og virkede på et tidspunkt som om han fik en skavank. Slap nu af!

Hvis det ikke var fordi han blev skadet, så satte han sig sgu' også lidt selv af med sin indsats. Intet arbejde defensivt, meget lidt viste han offensivt. Godt taktisk træk af Zidane må man sige i bagklogskabens lys.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved Zyconith.
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #1696 af Greenking
Besvaret af Greenking på emne Sæson 2017/2018

doven skrev:

Doc.juego skrev:

Greenking skrev: Hvad laver marcelo ved Bayerns mål? Løber han ud efter bolden ved hjørneflaget, mens deres målmand sætter i gang med en anden bold?
De var jo nærmest på vores banehalvdel da han begynder at løbe tilbage.


Var det ikke efter en hjørnesparks kombination, hvor macelo et derude, men indlægget bliver taget af målmanden, og så er han jo fanget oppe ved flaget .

Det var et indlæg der løb ud over baglinjen, og da Marcelo ikke lykkedes med at holde den inde, løb han efter bolden og for at sørge for at den ikke trillede tilbage ind på banen. Alt imens havde Bayern for længst fået sat spillet i gang med Kimmich stormende op ad banen.


Rigtig fin analyse af Grønkjær i studiet. Marcelo ser altså ikke for godt ud der. Han skulle være løbet hjem med det samme bolden ryger over baglinjen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #1697 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæson 2017/2018

slb1995 skrev: Glimrende udgangspunkt, men hold nu op hvor spiller vi egentlig en skidt kamp i dag.

Det er effektivt, men hvor kan jeg blive irriteret over den gang italienerbold, Zidane ofte praktiserer. Real Madrid har spillerne til at dominere Bayern (her tænker jeg på diamanten på midten og Benzema i front), men alligevel spiller Zidane kampen på modstandernes præmisser. Det er jo mere held end forstand, at Bayern kun scorer et mål i dag.


Vi har ikke domineret hele sæsonen lige meget hvilke spillere der har spillet, så hvorfor skulle det ske på udebane mod Bayern?

Synes Zidane 9/10 gange tager den rette beslutning med opstilling og indskiftninger. At han så 9/10 gange ikke får dem til at spille sprudlende fodbold, er en anden snak. Men han gør det rigtige når man sætter det i perspektiv til resten af sæsonen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #1698 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæson 2017/2018
Men okay, den her kamp illustrerer igen hvor vanvittigt vakkelvornt vores forsvar er. Hold nu fast hvor var vi heldige at Bayern ikke var skarpere. Og offensivt var der sgu' heller ikke meget at råbe hurra for. Holdet kom nogenlunde igen, men sidder I alle med en følelse af at det var fortjent?

Real Madrid fan eller ej, så skal det bedste hold vinde, og vi skal selvfølgeligt gøre os fortjent ved at levere overbevisende og dominere. Det var lidt for meget på røv og albuer i dag (og generelt). Håber virkelig at holdet cementerer at en finaleplads er 'velfortjent' i returkampen.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved Zyconith.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #1699 af slb1995
Besvaret af slb1995 på emne Sæson 2017/2018

elle44 skrev:

slb1995 skrev: Glimrende udgangspunkt, men hold nu op hvor spiller vi egentlig en skidt kamp i dag.

Det er effektivt, men hvor kan jeg blive irriteret over den gang italienerbold, Zidane ofte praktiserer. Real Madrid har spillerne til at dominere Bayern (her tænker jeg på diamanten på midten og Benzema i front), men alligevel spiller Zidane kampen på modstandernes præmisser. Det er jo mere held end forstand, at Bayern kun scorer et mål i dag.


Vi har ikke domineret hele sæsonen lige meget hvilke spillere der har spillet, så hvorfor skulle det ske på udebane mod Bayern?

Synes Zidane 9/10 gange tager den rette beslutning med opstilling og indskiftninger. At han så 9/10 gange ikke får dem til at spille sprudlende fodbold, er en anden snak. Men han gør det rigtige når man sætter det i perspektiv til resten af sæsonen.


I udekampene mod PSG og Juventus var Real Madrid dominerende og klart overlegne. Javel, mod svagere hold end Bayern, men alligevel på svære udebaner.

Men som jeg skrev - og du skriver - er det effektivt og skaber resultater.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #1700 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæson 2017/2018
Lidt en anderledes betragtning

Men vi sidder rigtigt mange, som er skuffede over, at vi “kun” vinder 2-1 i aften, hvilket grundlæggende er helt absurd. Bayern er et klassehold. Af højeste karat, men fordi vi er blevet så forvænte i denne her turnering, så har vi åbenbart allesammen et billede af, at vi skal vinde mindst med to-tre stykker. Uanset modstanderen.

2-1 er stærkt. Og yderst brugbart. Også selvom spillet haltede.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, El Siete, doven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #1701 af Arnenugacream
Besvaret af Arnenugacream på emne Sæson 2017/2018

DarioGomez skrev: Lidt en anderledes betragtning

Men vi sidder rigtigt mange, som er skuffede over, at vi “kun” vinder 2-1 i aften, hvilket grundlæggende er helt absurd. Bayern er et klassehold. Af højeste karat, men fordi vi er blevet så forvænte i denne her turnering, så har vi åbenbart allesammen et billede af, at vi skal vinde mindst med to-tre stykker. Uanset modstanderen.

2-1 er stærkt. Og yderst brugbart. Også selvom spillet haltede.


Enig, vi kan ganske enkelt ikke forvente at vi kan tage til samtlige baner i Europa og være alt dominerende. Der vil komme kampe som denne hvor vi er presset. Det vil der også i fremtiden uanset om vi henter De Gea, Neymar, Hazard osv. Klassen viser sig når man alligevel formår at hive resultater hjem og det har det her hold gjort i 3 år nu.

Jeg ser dog stadig intet afgjort men vi står med ret så gode kort på hånden inden returkampen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #1702 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæson 2017/2018
Zidane udtaler efter kampen:

Vi spillede rodet og uorganiseret i første halvleg.

Keylors drop er ikke udelukkende Keylors skyld, men en serie af forudgående fejl.

Mange tror jeg ikke regner med Gareth, men det gør jeg...

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #1703 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæson 2017/2018
Læste lige, at PSG og Bayern ikke havde tabt en eneste kamp på hjemmebane i denne sæson, indtil de mødte Real Madrid. Juventus havde kun tabt én hjemmebanekamp ud af de sidste 74 kampe. Det er imponerende. Spillet var langt fra kønt i alle tre kampe, men man må bare tage hatten af for de resultater.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Chamartin, RobertoCarlos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 11 måneder siden #1704 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Sæson 2017/2018
Synes 2-1 er et sindssyg godt resultat. Altså i 11-12 kan jeg huske langt de fleste fans var "fint tilfredse" med kun at tabe 2-1 ude mod Bayern, hvilket ansås som et fint udgangspunkt. Nu har vi ovenikøbet vundet, og har en kamp mere på hjemmebane, altså hvad mere kan man bede om. Regner med at holdet tager bedre fat, modsat sidste år, og vi må for alt i verden ikke prøve at forsvare den hjem, vi skal vise at det nu er det vores tur til at spille hjemme.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce