Sæson 2017/2018
DarioGomez skrev: I øvrigt er der meget stille omkring os og rygter pt. Måske nok mest fordi medierne ikke aner, hvad der foregår?
Måske Perez faktisk er ved at lave en eller anden handel, som ingen af os kunne have forudset/turdet drømme om? Lewandowski? Kun Agüero? Hazard? Messi?
Lewandowski ville være BOMBEN, men det ville vel også henvise Benzema til bænken
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Zyconith skrev: Hvad med Moussa Dembele fra Celtic, han må da være lidt mere ligetil at hente og besidder rigeligt med talent:
Bestemt, jeg husker også at have læst at Zidane fandt ham meget interessant, det er dog meget længe siden, men han kunne være en rigtig spændende backup til Benzema
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
- DarioGomez
- Emne forfatter
- Eduardo
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- raul7=kongen
- Moderator
DarioGomez skrev: I øvrigt er der meget stille omkring os og rygter pt. Måske nok mest fordi medierne ikke aner, hvad der foregår?
Måske Perez faktisk er ved at lave en eller anden handel, som ingen af os kunne have forudset/turdet drømme om? Lewandowski? Kun Agüero? Hazard? Messi?
Mon ikke årsagen til stilheden nærmere er, at der rent faktisk ikke sker noget. Umiddelbart virker det til at vi lurer på en Llorente-udlejning og ellers bare arbejder videre med den trup vi har. Det bliver i øvrigt interessant at se, hvad kontinuitet kan betyde. Det er efterhånden længe siden man har set et hold i fodboldeliten, som har kørt tre sæsoner uden at skifte ud på centrale positioner i start-11'eren.
Chamartin skrev: Så fik vi sæsonens første muskelskade. Den går til Vallejo, der har en forstrækning i låret..
Supplerende info: Han er ude i to uger.
Daniel skrev:
Chamartin skrev: Så fik vi sæsonens første muskelskade. Den går til Vallejo, der har en forstrækning i låret..
Supplerende info: Han er ude i to uger.
Jeg har lige læst 3-4 uger. Forhåbentlig kan vi holde os til de to...
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Alt tyder på, at vi har fundet ankeret på midtbanen til de næste mange år. Knægten er fra 1992. Det er jo helt vildt.
Jeg synes dog, at noget stod helt klart efter gårsdagens kamp: Køb den angriber... nu. Det er efterhånden en gammel sang, at Benzema og Bale bliver kritiseret, men jeg prøvede at indstille mine analyseøjne på dem i går, og det var sgu skræmmende.
Ét er, at de spillede udueligt, men noget andet var at se den forskel, som Ronaldo bragte. Der kom INGEN farlige løb fra Benzema og Bale i går, men da Ronaldo havde været på banen i halvandet minut, er han centimeter fra at blive spillet helt fri i dybden.
Det samme gjorde han ved det fatale røde kort, og det satte egentligt tankerne i gang hos mig. Jeg har nemlig fanget mig selv i at forsvare Benzema i den seneste tid, men i sådan en kamp som i går fremgår det virkelig soleklart, at han mangler nogle helt grundlæggende angriberkompetencer.
Han finder ikke rummene, og det samme gør Bale heller ikke, hvilket dog er mere acceptabelt qua waliserens karriere på back og kanten. Franskmanden har simpelthen ikke timingen eller evnen til at fange modstanderen på det forkerte ben eller positionere sig på en måde, hvor han kan komme alene afsted.
Det hændte, at Bale og Benzema fandt plads, men så var det som oftest så langt ude i siden, at det ikke blev en farlig situation. Jeg er godt klar over, at Benzemas spidskompetencer hverken ligger i farten eller dybdeløbende, men det er sgu problematisk, at vi kun har én angriber på holdet, der kan bistå med den del af spillet.
Når Ronaldo er skadet betyder det altså, at vi har to angribere som i går, hvor det simpelthen er for nemt at lukke ned. Jeg synes, vi bør købe en angriber, der kan være med til at true i bagrummet, når vores modstandere går højt på os, og det sker faktisk tit. Det er efterhånden en skrøne, at samtlige hold parkerer bussen mod os.
Jeg siger ikke, at vi skal have Aubameyang, men det ville sgu klæde os at få angriber med fart i støvlerne - og vigtigst af alt også med timingen i løbene og evnen til at finde rummet. I kan se sådan en som Pukki fra Brøndby. Han er jo ikke vanvittig hurtig (ej heller træfsikker), men han har jo en absurd timing i sine løb, der gør, at han bliver sendt afsted alene mod målmanden næsten en gang hver kamp.
Han er naturligvis under niveau, men det kunne jo være sådan en Bakumbu, Balde Keita, Mertens eller T. Werner. Andre bud?
Sebberg skrev: Andre bud?
Så slemt var det heller ikke med Benz og Bale, de fik heller ikke særligt meget at arbejde med, da fokus var på at stå kompakt og afvente mulighederne for at slå en kontra.
Det var det samme sidste sæson (med dig + flere). Sælg Ronaldo, køb Hazard, bla bla bla. Kritik stolpe op og stolpe ned af CR7, indtil han kom tilbage i kampform og udraderede hver en modstand.
Sæsonen er lidt startet. Der var meget få (måske kun Navas, Kovacic og de tre indskiftere) der spillede særligt prangende igår, hverken fra RM eller FCB. De skal lige igang. Hav noget tålmodighed og lad os se hvad der sker.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev:
Sebberg skrev: Andre bud?
Så slemt var det heller ikke med Benz og Bale, de fik heller ikke særligt meget at arbejde med, da fokus var på at stå kompakt og afvente mulighederne for at slå en kontra.
Det var det samme sidste sæson (med dig + flere). Sælg Ronaldo, køb Hazard, bla bla bla. Kritik stolpe op og stolpe ned af CR7, indtil han kom tilbage i kampform og udraderede hver en modstand.
Sæsonen er lidt startet. Der var meget få (måske kun Navas, Kovacic og de tre indskiftere) der spillede særligt prangende igår, hverken fra RM eller FCB. De skal lige igang. Hav noget tålmodighed og lad os se hvad der sker.
Jo, Zykoneth. Det var så slemt. Det har været så slemt hele pre-season. Det har været så slemt i flere sæsoner.
Hvis du bare har en nogenlunde fodboldmæssig forståelse, og guderne skal vide, at jeg ikke tror, du har en knivspids, så bør man kunne se, at Bale og Benzema ikke er et godt makkerpar i en 4-4-2. Intet mindre.
I går var der masser at arbejde med. Utallige situationer hvor Isco, Kovacic eller en af vores to backs drev bolden, og hvor der var stilstand oppe foran.
Og nu vil jeg sgu efterhånden godt fraskrive mig alle dine 'Hvad sagde jeg omkring Ronaldo'-hentydninger. Ronaldo var uduelig, og ja, det var vi FLERE, der var enige om. Det var han i lang tid, men ja, han fik vendt det, og det er vi glade for.