Sæsonen 12/13
Han blev købt som en billig og defensiv stærk backup til en ustabil defensiv Marcelo på venstre back, men endte med at spille pladsen rigtig mange gange under Pellegrini, specielt i sværere kampe, pga hans defensive placeringsevne.
Er det mig som har misforstået noget? Jeg synes faktisk Arbeloa er en rigtig dygtig back, men jeg mener at hans klart svageste punkt er hans placeringsevne. Det er jo derfor han altid begår så mange frispark. Han kommer altid for sent, og læser spillet helt af helvedes til, og står sjældent placeret godt. Vi så også en Ramos på højreback lave utallige frispark, fordi deres placeringsevne er til og lukke op og skide i.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Du får svært ved at finde en back, som ikke kommer til at ligne en med dårlig placeringsevne, når denne spiller for Real Madrid. De får nemlig ikke specielt meget støtte, og har en flavrende Pepe løbende rundt bag dem.
Og så må man aldrig glemme, at i en-mod-en situationer, er det altid fire gange nemmere, at være ham med bolden frem for ham som skal tackle rent...:)
Ramos viser det jo egentlig meget godt... Han kunne også virke lidt rundtosset på HB - men nu kan vi jo se, at hans placeringsevne er 100/100...;)
Mod Dortmund på hjemmebane lukker vi 2 mål ind. Hvis du husker de mål der kom imod os, så se hvordan Arbeloa placere sig ved den sidste Dortmund scoring. Hvis du så kigger på hvem han havde som makker, så ser du en franskmand ved navn Varane.
Og nej Varane er ikke dårlig til at placere sig, tværtimod han er en af de bedste på holdet til lige præcis det.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
ZizouMo skrev: Flagrende Pepe?
Mod Dortmund på hjemmebane lukker vi 2 mål ind. Hvis du husker de mål der kom imod os, så se hvordan Arbeloa placere sig ved den sidste Dortmund scoring. Hvis du så kigger på hvem han havde som makker, så ser du en franskmand ved navn Varane.
Og nej Varane er ikke dårlig til at placere sig, tværtimod han er en af de bedste på holdet til lige præcis det.
O.K..?
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
ZizouMo skrev: Flagrende Pepe?
Undskyld, men var det ikke netop i det opgør Pepe flagrer frem efter en hovedstødsduel, som Varane har helt styr på, i en ellers totalt ufarlig situation? Pepe er en unik mand-til-mand-spiller, pokkers hurtig og på papiret en fantastisk fodboldspiller. Problemet med ham har altid været, at stort set samtlige situationer er 'alt eller intet', han får for mange kort og at han aldrig afventer. Særligt det sidst punkt er aktuel i forhold til ovenstående diskussion.
Det er så rigtig nok. En back i Real Madrid har det altid svært, men derfor kan Arbeloa stadig være elendig på det punkt, og jeg mener at det er hans klart svageste punkt, sammen med hans hurtighed, eller manglen på samme. Enten er Arbeloa for tæt på sin modstander, så han bliver løbet i ryggen, ellers så er han alt for langt væk fra sin modstander, så han bliver nødt til og begå et klodset frispark. Også er der "Arbeloa frisparket". Stopper sin modstanders løb ved og gå ind i hans løbebane.
Husker ikke hvilken kamp det var i, men det var en kamp i denne sæson, hvor Ramos spillede højreback, og der blev han igen udstillet, fordi hans placeringsevne er elendig. Nu er det generelt nemmere og placere sig som cb'er end som hb'er, men jeg vil stadig mene, at der er lidt for mange situationer hvor Ramos bliver tørret, fordi han er fejlplaceret. Ramos er utrolig hurtig som gør det nemmere, men sammenlignet med f.eks. Pique eller Vidic, så har de netop deres spidskompetencer i placeringsevne fremfor hurtigheden, og det ses synes jeg.
Og selvfølgelig er det langt nemmere og angribe fremfor at forsvare :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Storken
- Gæst
-
Jeg er lidt nysgerrig. Du udtalte for 10 dage siden følgende:
Med hensyn til debatten om Mourinho, så håber jeg, at han bliver kontrakten ud. Verdens bedste træner - kontroversiel eller ej.
Deler du stadig det synspunkt?
;-)
Punkt 1. Han skal vinde CHL
Punkt 2. Han skal minimum komme til semi i pokalen.
Punkt 3. Vi skal ikke slutte efter Atletico Madrid i ligaen, og jeg vil se holdet vise ære og godt spil igen.
Punkt 4. Han skal værdsætte hele truppen, og arbejde med ungdomstalenterne som Morata, Alex og Nacho. Også Varane skal der sess mere til
Punkt 5. Der skal skiftes system, enten til 4-3-3 eller 4-4-2
Hvis Mourinho bliver i Madrid efter sommer, eller hvis vi får ny træner skal følgende punkter opfyldes.
Punkt 6. Klubben skal fortsætte med at tænke marketing, men fokuserer langt mere på de sportslige punkter omkring klubbens egne talenter. Real Madrid skal udelukkende fokusere i at udvikle spillere til første holdet og bruge dem hovedsageligt.
Punkt 7. Der må kun foretages indkøb af spanske spillere.
Punkt 8. Carvajal er et must !
Punkt 9. Droppe indkøb som, Altintop, Modric, Coentrao, Essien osv osv
Punkt 10.Klubben skal finde en offensiv spillestil, som kan spilles på alle hold i Real Madrid.
Punkt 11. Vi skal skille os langsomt af med udlændingene.
Punkt 12. Ronaldo skal ha ny kontrakt.
Punkt 13. Hvis Mou bliver fyret så skal vi ha en spansk træner, og helst en som kender klubben.
Punkt 14. Klubben skal prøve at indhente Hierro og Sanchis som vigtige roller til at genskabe klubbens storhed.
Disse punkter finder jeg utrolig vigtige hvis vi skal vende tilbage til toppen af europæisk fodbold. Jeg er dog bare ikke sikker på at Mou er den rette til at udfører disse punkter. Men man må jo tage dette i betragtning at han kan blive i Real Madrid.
Har valgt at takke af på forum!
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Hugol skrev: Punkt 1. Han skal vinde CHL
Punkt 2. Han skal minimum komme til semi i pokalen.
Punkt 3. Vi skal ikke slutte efter Atletico Madrid i ligaen, og jeg vil se holdet vise ære og godt spil igen.
Punkt 4. Han skal værdsætte hele truppen, og arbejde med ungdomstalenterne som Morata, Alex og Nacho. Også Varane skal der sess mere til
Punkt 5. Der skal skiftes system, enten til 4-3-3 eller 4-4-2
Hvis Mourinho bliver i Madrid efter sommer, eller hvis vi får ny træner skal følgende punkter opfyldes.
Punkt 6. Klubben skal fortsætte med at tænke marketing, men fokuserer langt mere på de sportslige punkter omkring klubbens egne talenter. Real Madrid skal udelukkende fokusere i at udvikle spillere til første holdet og bruge dem hovedsageligt.
Punkt 7. Der må kun foretages indkøb af spanske spillere.
Punkt 8. Carvajal er et must !
Punkt 9. Droppe indkøb som, Altintop, Modric, Coentrao, Essien osv osv
Punkt 10.Klubben skal finde en offensiv spillestil, som kan spilles på alle hold i Real Madrid.
Punkt 11. Vi skal skille os langsomt af med udlændingene.
Punkt 12. Ronaldo skal ha ny kontrakt.
Punkt 13. Hvis Mou bliver fyret så skal vi ha en spansk træner, og helst en som kender klubben.
Punkt 14. Klubben skal prøve at indhente Hierro og Sanchis som vigtige roller til at genskabe klubbens storhed.
Jeg føler overhovedet ikke, at alle disse punkter er nødvendige. Nogle af dem vil formentlig degradere Real Madrid som Europæisk topklub.
Punkt 1, 2, 3, 4, 8, 10 og 12 synes jeg er fornuftige men de er ikke alle realistiske.
Der behøver ikke at blive skiftet system. Der skal bestemt ikke kun købes spanske spillere. Det ville gøre os til en stor Athletic og vi ønsker at være en super magt og ikke bare et godt hold. Jeg synes personligt ikke at vi skal droppe køb som Modric og Coentrao fordi det er back-up spillere der får cirka halv spilletid i løbet af en sæson. Spillere som Essien og Altintop er jeg helt enige i at de ikke skal købes. Vi skal ikke skille os af med udlændige så vi kan forringes til et spansk hold. Styrken ligger i en god blanding af verdens bedste spaniere og verdens bedste ikke-spaniere. Jeg synes heller ikke vi behøver en spansk træner, men hvis der kan findes en dygtig en, så er han velkommen.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Du kom mig i forkøbet er helt enig i det du skriver. Punkt 11 og 12 modsiger også lidt hinanden synes jeg.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Nogle af punkterne kan og vil nok give modsatte effekt, men det vil kun være i starten. Real Madrid har brug for at finde tilbage til deres rødder, og det gør man bestemt ikke med Mourinho, Coentrao, Essien osv osv. Holdet skal gøres spansk igen, og herefter kan vi tilføje en super spiller i ny og næ (udlænding hvis nødvendigt. Men for mig at se begår Perez nøjagtig samme fejl som han gjorde sidst. Det handler om at købe spillere der sælger trøjer, og en stresset målrettethed om at vinde CHL.
En film der minder mig meget om Real Madrids nuværende situation som den har været de seneste 10 år, er Fearless med Jet Li. En klub der i den grad har handlet alt for arrogant, været ligeglade med dem som står dem nærmest, har glemt alt om respekt i forhold til andre klubber og ledere. Endvidere er man for stolt og det er først når det går rigtig galt at man er istand til at handle på problemerne. Problemet er bare at man stadig handler forkert på dem modsat Jet Li der i filmen finder ind til kernen i kamsporten Wushu. Der er også punkter jeg ikke har nævnt her, det er blandet vores væremåde i forhold til diverse forbund, der klart skal ændres på også.
Derfor har jeg opstillet disse punkter, hvor de fleste af dem er efter min mening, punkter der kan føre os tilbage til vores storhed.
I vores historie findes opskriften på succes. Og det er jo blandt andet disse punkter jeg har nævnt her.
Sjældent har jeg lyttet til Johan C men dette er efter min mening værd at læse.
www.intereconomia.com/noticias-/punto-pe...-manera-ser-20121224
ZizouMo skrev: Kassow
Du kom mig i forkøbet er helt enig i det du skriver. Punkt 11 og 12 modsiger også lidt hinanden synes jeg.
ZizouMo. Der er forskel på at skille sig af med Altintop, Essien, Coentrao, Modric, Di Maria, og så Ronaldo. Ronaldo er verdensklasse spiller. Det r de andre ikke. Men nu er der jo også meget stor chance for at Ronaldo smutter. Så punkt 11 kan også gælde ham.
Efter min mening havde vi stået langt bedre med, Silva istedet for Özil, Jesus Navas i stedet for Di Maria, Javi Martinez i stedet for Khedira. Det er kun på angrebs positionen hvor Benzema og Higuain lige nu fortrækkes frem for en spansk spiller hos mig.
Lige så vel ville vi efter min mening ha stået bedre med Morata spilletid fremfor Kaká der er helt ude af form, Alex F istedet for Modric, Carvajal istedet for Essien.