Sæsonen 12/13
- Mogi77
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg kan simpelthen ikke erindre en Real Madrid træner i nyere tid med længere snor. Dog mindes jeg en Storken der i slutningen af sidste sæson vurderede den spillemæssige situation Real Madrid ville komme i, at modstanderne i stigende grad ville pakke sig og vi dermed ikke længere ville kunne leve på hurtige og effektive kontraer. Det er da så sandelig også det der er sket og Mourinhos mangler som træner bliver tydeliggjort. Ikke alene er spillet møghamrende ineffektivt det er også så forbandet uinspirerende og åndsforladt.
Al min tiltro til Mourinho som træner i Real Madrid er efterhånden blevet opbrugt, det kan simpelthen ikke være sandt at vi, med selvsamme trup som sidste års rekordår, kan være hele 16 point bag Barcelona, og endnu værre, være bag Atletico. Det gør ondt i sjælen. Ændringer muss sein.
Er ved at være godt og grundigt træt af at gå ind til hver kamp med bange anelser. Marcelos tilbagekomst kan ikke komme hurtigt nok.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Det er forfærdeligt.
INGEN over klubben. Mou skal stoppes omgående. Han fortjener ikke mere en ét døgn i klubben endnu.
Mourinho vær venlig at forlade området.
Jeg er her stadig XOXO
Jeg frygter lidt, at problemerne uden for banen er en potentiel katastrofe, som skal stoppes nu. Jeg kan faktisk slet ikke tænke på resultater og titler lige nu, for vi har langt vigtigere ting at bekymre os om.
Perez har malet sig selv inde i et hjørne. Truppen er opdelt og flere er imod træneren. Træneren er derimod ligeglad, for han har magt, og en gigantisk løn. En løn, som i øvrigt gør en fyring meget problematisk...
Der skal ske noget hurtigt - Perez må vise sig som præsident og madridista!
Jeg er her stadig XOXO
- Halamadrid1990
- Gæst
-
Og har meget svært ved at se hvad præsidenten kan og bør gøre. For mig at se er det en falliterklæring af de store at fyre Mourinho.
Tænk på hvilke spillere som virker fredede... Pepe f.eks. burde slet ikke stå så sikkert i det, som han gør. Hvorimod Iker og Ramos har oplevet uhørt modspil fra træneren. Senest med; "Jeg vælger Adan, fordi han er bedre end Iker Casillas.." WHAT?!
Og hvad er det Ramos (som sammen med ROnaldo har været vores klart bedste mand - måske endda den bedste) og Iker har til fælles? De er begge madridistas, spaniere, klubikoner og magtfulde spillere, som ikke er begejstrede for Mourinhos metoder.
Hvis Mourinho ville rede Real Madrid havde han forsøgt at forsone sig, og gøre truppen harmonisk. I stedet bliver han ved med at lægge sig i kamp med alle - alt fra præsident, presse, Bernabeu, kaptajner, 2. holdstræneren og stjernerne...
Sådan en træner kan vi ikke ha - og slet ikke med alt den magt han har tiltvunget sig. Mourinho kan ene mand skabe en katastrofal situation, og jeg tivler på, atom han arbejder 100% for Real Madrid.
Det er lidt som at indsætte Rudolf Hess som præsident i Israel - man kan ikke helt stole på, at han vil landets bedste, uden at have selviske motiver...
- Halamadrid1990
- Gæst
-
På det seneste har det i Real Madrid virket som om at det der sker uden for banen bliver taget med på banen. Det må for alt i verden stoppes. Og hvis Mourinho ikke er en del af løsningen må han være en del af problemet.
er lige kommet fra julefrokost og bytur og læser resultat mv. Har ikke set kamp, men synes dit indlæg spot on. Casillas har lavet lidt fejl, men at bænke ham og skabe mere kaos synes jeg er langt ude. Der var andre steder mou kunne have gjort mere i forhold til præstationer tidl. Som du siger så har han nu lagt sig endnu mere ud med alt og alle. Cl titel kan blive dn store redning men det er lige før at selv den ikke kan redde det der sker. Samtidig slår Barca den ene rekord efter den anden og virker til at være i harmoni. Når håber jeg bare drømmer da denne sæson gør så ondt efterhånden at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre/sigeM_linding skrev: Hvis Mourinho ville løse problemerne - altså virkelig løse dem - så havde han gjort mange ting anderledes...
Tænk på hvilke spillere som virker fredede... Pepe f.eks. burde slet ikke stå så sikkert i det, som han gør. Hvorimod Iker og Ramos har oplevet uhørt modspil fra træneren. Senest med; "Jeg vælger Adan, fordi han er bedre end Iker Casillas.." WHAT?!
Og hvad er det Ramos (som sammen med ROnaldo har været vores klart bedste mand - måske endda den bedste) og Iker har til fælles? De er begge madridistas, spaniere, klubikoner og magtfulde spillere, som ikke er begejstrede for Mourinhos metoder.
Hvis Mourinho ville rede Real Madrid havde han forsøgt at forsone sig, og gøre truppen harmonisk. I stedet bliver han ved med at lægge sig i kamp med alle - alt fra præsident, presse, Bernabeu, kaptajner, 2. holdstræneren og stjernerne...
Sådan en træner kan vi ikke ha - og slet ikke med alt den magt han har tiltvunget sig. Mourinho kan ene mand skabe en katastrofal situation, og jeg tivler på, atom han arbejder 100% for Real Madrid.
Det er lidt som at indsætte Rudolf Hess som præsident i Israel - man kan ikke helt stole på, at han vil landets bedste, uden at have selviske motiver...
Mourinho er en skændsel, og faktisk skyld i mere end hvad man lige kan få øje på. Han skal fyres omgående. Konsekvenserne af en fyring er altid skadende, men forbliver han i klubben indtil sommer, så gør det mere skade.
Selve holdet har spillet hvad de kunne præstere. Selvom holdet har kostet milliarder, så skal der alligevel ske en kæmpe revolution i truppen, og flere bærende kræfter skal udskiftes. Spillere som Pepé, Carvalho, Alonso, Kaká, Ronaldo (ja jeg sagde Ronaldo) og Higuain skal forlade Real Madrid til sommer.
Ifølge flere rygter, så vil Alonso ikke forlænge sin kontrakt, og skal vi have lidt tilbage i pengepungen, så skal han skydes af til sommer. Personligt vil det ikke rigtig gøre mig noget, da han i mine øjne har gjort det vanskeligt for og finde en konstellation som virkede optimalt. Han er omdrejningspunktet på holdet, men Modric er et klart bedre valg.
Jeg har længe prøvet og finde ud af Ronaldo. Han er den absolutte stjerne på holdet, men jeg har simpelthen fået nok af den dreng. Jeg har altid sagt, at jeg egentlig ikke synes Ronaldo spiller godt, men at hans mange mål skjuler hans dårlige spil og ufattelig mange fejlafleveringer. Jeg tror at holdet vil være bedre uden ham både på, men også uden på banen. Mange siger han måske er den mest professionelle, men hans mange beklagelser og utilfredshed gør bare jeg mener vi er bedre uden ham. Samt hans mange uoverensstemmelser med anførerne i klubben. Derudover så vil han ikke passe ind på et hold, som er mere i boldbesiddelse og skal dirke et kompakt forsvar op.
Ingen over klubben, men udefra ser jeg det som om, at Mourinho og Ronaldo tror de er større end klubben.
Real Madrid giver aldrig op, men vi er ikke naive og derfor er ligaen selvfølgelig tabt. Vi skal finde vores identitet, og den røde tråd skal genfindes. Ikke kun på første holdet, men i hele klubben.
Derfor er det også på tide Perez skal forlade klubben IMO. Jeg har altid været kæmpe Pro-Perez, men den røde tråd vil aldrig komme med ham i klubben. Han er alt for resultatsorienterede, og derfor anser han også Mourinho som den perfekte løsning og match til Real Madrid.
Jeg har altid beundret hans måde og agere på, og han er om nogen den eneste mand som kan skaffe de største navne i verden, og det har vi stadig brug for, men måske er det på tide og søge inspiration udefra.
Rygterne nævner Benitez. Kan i selv hører bræklydene?
Löw, Klopp, Toril og Michel er mine klarer favoritter. De 2 førstnævnte er fantastiske, og derfor kan man ikke komme uden om det. De 2 sidste er 2 trænere som kender klubben, men samtidig spiller offensiv fodbold. Og fri mig for snakken angående sidste sæson. Vi er Real Madrid, og vi vil altid være favoritter, så derfor skal vi også spille fodbold som favoritter. Vi skal have en spillestil som kan nedbryde defensive og kompakte forsvarskæder, men samtidig være direkte når muligheden byder sig.
Der skal være en klar rød tråd imellem Castilla og førsteholdet, så springet ikke er enormt.
Så meget gerne vi købte Carvajal og David Silva eller Götze. Eller måske begge.
EDIT: Hvordan kan jeg dog glemme Del Bosque. Desværre kan han jo næsten kun skuffe.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Det er mig en gåde, hvordan folk bare har kunne ignorere alle tegnene. Han har simpelthen jordet de spanske spillere stort set fra dag et og frustrationen lyser ud af dem. Ingen gør noget.
Det trick han lavede med vores elskede anfører San Iker igår,topper alt jeg nogensinde havde regnet med og at han samtidig officielt siger at Adan er bedre. Var det sket i et lidt mindre civiliseret land, var han aldrig kommet levende fra stadion.
Nogen gange gør det ondt, at få øjnene op, men Mou vil ikke Real det bedste. Det kommer til, at gøre ondt alle steder hvis vi skal kunne kende vores klub igen. Mou SKAL fyres(eller deporteres til anden klub, det er langt billigere) og gerne inden næste kamp. Vi skal nok af med et par spillere og nogle af dem er vores personlige favoritter, men det er vejen tilbage. Vi skal nok regne med en periode med lunkne resultater, det gør ondt men for enden af tunnellen er et Real Madrid som vi kan være stolte af.
Jeg håber vi for en tid vælger en gammeldags uskøn boksspiller a la Gomez, Dzeko, Llorrente eller helst Falcao. Det skal være på bekostning af Benz, da han afslutter dårligere end Higuain. Jeg vil gerne ha di Maria over på venstresiden som oplægger. Det er han trods alt bedre til, end at score.
Resten vil jeg lade en ny træner om. Der håber jeg man vælger en spansk, da,det nok er den hurtigste vej tilbage til vores klubidentitet.
Fyr Mou og Hala Madrid
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
- UltimateCR7
- Gæst
-
Er helt uenig med Dios! Du må være godt skudt, for at mene at alle disse spillere skal ud... Ronaldo har et højt bundniveau, og når han spiller optimalt, scorer han og assistere medspillerne, som vi så det mod Espanyol, og Atletico. Du kan ikke sidde og se en kamp uden at opleve Ronaldos magi, om det er fra et langskud, en finte osv. HAN ER DER! Grunden til Ronaldos
"dårlige" periode er uden tvivl den manglende motivation. De spiller fremragende mod de større hold - Man. City og Atl. Madrid, men til disse småkampe virker spillerne umotiverede, hvilket skyldes Mourinho's manglende ambition. Ronaldo såvel som de andre spillere, er ramt af en dårlig periode, ingen af spillerene spiller optimalt, derfor ville det hjælpe med en ny træner. Valget står uden tvivl mellem Löw og Klopp. Löw er nok det mest sandsynlige valg, han kender til Madrids-spillestil fra det tyske landshold, som også spiller en fantastisk omstillings fodbold. Den tyske spillestil ligner i det hele taget Madrids. Klopp er også et rigtig godt valg, han har en mental styrke, hvilket gør at han ikke slider på forholdet mellem spillerene og det bedste er, at han ikke er ligeså stormundet som Mou. Der vil ikke være alle disse magtkampe, som vi har vidnet under Mou. Alt hvad jeg ved er at (Mou) skal ud! Vi ender med at ryge ud af CHL også.