Sæsonen 12/13

• Los Campeones
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #1081 af Los Campeones
Besvaret af Los Campeones på emne Sæsonen 12/13
Lad mig gøre det klart fra start af; Mourinho skal fyres.
Når det så er sagt, så synes jeg, at man må slå lidt koldt vand i blodet og tænke sig om inden man gør det. Det er en kæmpe beslutning, og ledelsen skal VIRKELIGT tænke sig om nu!

Det handler nemlig ikke om, hvem Mou har bænket og hvem han har skiftet ud.
Det er ikke så lang tid siden, diskuterede folk herinde om Iker skulle på bænken. Når det så sker, går folk helt grassat.

Mourinho skal ikke fyres fordi, han er træls ved de spanske spillere.
Mourinho skal fyres, fordi han er ude af stand til at skabe en offensiv, som dominerer kampe fra start til slut.

Han ser ud til at mangle det taktiske oplæg, og det er efterhånden ikke noget nyt.
Vi har bare vendt det blinde øje til det, da offensiven var utrolig skarp sidste sæson, hvilket betød, at de scorede på hver en målchance de fik.
Det sker ikke i år, og det skyldes mange faktorer, men bag alle disse faktorer, står det klart, at det ultimativt er trænernes ansvar.

Det der er sket i år er, at elastikken er sprunget. Med det mener jeg, at der allerede sidste år var mange sammenstød af personligheder i omklædningsrummet, men resultaterne var gode, og derfor var det nemt at holde det internt og bide sin tunge.
Real er i år blevet ramt af skader, i en grad som sjældent er set før, som har gjort, at det har været svært for Mou at agere taktisk.
Det koblet med manglende held/dommerkendelser har gjort, at holdet er blevet mismodigt, hvorfor det er blevet sværere, at holde disse udbrud fra spillere nede.
De kan simpelthen ikke se noget mål i sigte, og derfor er det så meget sværere at være positiv.

Derfor skal Mourinho fyres - koste hvad det vil.

Jeg er dog uenig i, at vi skal have en større udskiftning af truppen i næste sæson, bare for at gøre det, fordi det i sig selv ikke giver noget. Tre fire spillere, som allerede er på vej væk nu, kan fint forlade os, men det ville være utroligt dumt at skifte for mange spillere ud.

Der har været et mismatch mellem spillere og træner, men det er ikke spillernes skyld.
Derfor bør man nøje overveje hvilken stil man vil spille, hvilken træner kan implementere det, og så skal man hyre den pågældende træner og lade ham bestemme spillernes skæbner. Men vi skal ikke lave en "Pellegrini" igen!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 7 måneder siden #1082 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
UltimateCR7.

Carvalho og Kaká siger vel sig selv.

Alonso har kontraktudløb sommeren 2015, og rygterne går på han ikke vil forlænge. Om vi sælger ham til sommer, eller om smutter gratis sæsonen efter. Hmm... Hvad er klogest?.

Som jeg nævnte i en anden tråd for et stykke tid siden, så har Ronaldo mistet sin magi fra Man Utd IMO. Jeg synes han træffer mange af de forkerte beslutninger, og det illustrerede han fint igår ved og drible og miste bolden, selvom vi var 3 mod 1. Jeg har aldrig rigtig være Pro-Ronaldo, men elskede dog og følge ham i United. Hans talent gør, at der altid vil være plads til ham i Real Madrid, men spørgsmålet er om det skal koste hvad det koster.

Pepé er psykopat. Ja jeg sagde det igen ;D. Igen igår skulle han have haft direkte rødt, og en bedre forsvarspiller er han altså heller ikke. For mange fejl, og for mange psykotiske udfald gør bare han ikke skal være i Real Madrid.

Vil dog give dig ret i, at Mourinho står med en stor portion af ansvaret, men la nu vær altså. Vi spiller ikke godt imod de store hold. Det er en meget subjektiv mening, og jeg mener ikke vi har spillet godt fodbold under Mourinho.

Los Campeones.

Real er i år blevet ramt af skader, i en grad som sjældent er set før, som har gjort, at det har været svært for Mou at agere taktisk.

Man gør det også svært for sig selv, når man i en vigtig udekamp spiller med 3 forsvarspillere og 1 midtbanespiller i forsvaret, og man sørme tager den eneste back ud i halvlegen og erstatter ham med en offensiv fløjspiller, så man reelt set kun spiller med 2 forsvarspillere, og 2 elendige backs. Er der nogen som kan fortælle mig hvad faen Mourinho egentlig tænker på?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

• Cristiano
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #1083 af Cristiano
Besvaret af Cristiano på emne Sæsonen 12/13
Er nyt her på forummet :-)

Men vil gerne komme med mine tanker mht Real Madrid's dårlig form;

Xabi Alonso er ikke længere stærk eller hurtig. Det var TYDELIGT igår - og det påvirkede vores spil i den centrale midtbane. Alonso og Khedira stod ikke godt sammen. De var for langt fra hinanden og gav plads til Malaga's spillere.......Det er på tid at man indser at Alonso ikke er den bedste spiller til positionen. Giv Modric pladsen!

Alle kritiserer Pepe - men I skal også huske på at Ramos heller ikke er uskyldig, han kan også være et fjols nogle gange på banen. Han spyttede jo først mod Diego Costa i kampen mod Atl. Madrid. Vi har to temperamentsfulde forsvarsspillere - men det er altid Pepe der bliver syndebukken.....

GLÆDER mig bare til at få Marcelo tilbage og at der forhåbentlig købes en ny højreback samt 1-2 spillere (f.eks en kantspiller der kan udfordre DiMaria som er alt for svingende.......) til midtbanen.....

Mht Mourinho...jeg er i tvivl....vi har brug for en træner der kan styre de stærke personligheder på holdet...end en træner der giver efter for f.eks de spanske VM/EM landsholdspillere som har jo stor magt på holdet.

13 år 7 måneder siden #1084 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Jeg synes at der er nogen af jer, som kigger alt for meget på det taktiske og den enkelte spillers præstation.

Det tror jeg slet slet ikke man skal!

Det er gaske enkelt ikke fair overfor spillerne. For jeg tror, at spillerne har elendige arbejdsforhold, og vores kaptajn, f.eks., er nok ved at brænde inde af raseri hver eneste dag. Samtidig forstår jeg godt at flere spillere er "kede af det", for det er ambitiøse mennesker, som er underlagt et grotesk trænerarbejde...

Situationen skal slet ikke overvejes - Mourinho skal fyres NU. Så må vi sørge for, at have den rigtige træner klar, inden optakten til næste sæson starter.

Perez har to store problemer; Det er pisse dyrt at fyre Mourinho, og det bliver pinligt - rigtig pinligt for Perez... Han skylder måske endda Valdano en kvajebajer!

.........................................................................................................................

I forhold til en debat...:

Er der slet ikke nogen der stadig er pro-Mou?:)
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

13 år 7 måneder siden #1085 af Madridismo
Besvaret af Madridismo på emne Sæsonen 12/13
Jeg har altid været Pro-Mou :) Men det han lavede igår var for meget, og jeg synes også han skal fyres nu inden det stikker helt af.

13 år 7 måneder siden #1086 af M_linding
Jeg har også selv rendt rundt med "Soy de Mou"-armbånd, og været den første til at kritisere Casillas m.f...

Men nu føler jeg pludselig, at Mou har "ført mig bag lyset", og jeg i stedet skulle ahve lyttet til signalerne fra Casillas, Ramos, Ronaldo osv...

Jeg er spændt på den nærmeste fremtid:)

• karimbenz9
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #1087 af karimbenz9
Besvaret af karimbenz9 på emne Sæsonen 12/13

M_linding skrev: Jeg synes at der er nogen af jer, som kigger alt for meget på det taktiske og den enkelte spillers præstation.

Det er gaske enkelt ikke fair overfor spillerne. For jeg tror, at spillerne har elendige arbejdsforhold, og vores kaptajn, f.eks., er nok ved at brænde inde af raseri hver eneste dag. Samtidig forstår jeg godt at flere spillere er "kede af det", for det er ambitiøse mennesker, som er underlagt et grotesk trænerarbejde...

Situationen skal slet ikke overvejes - Mourinho skal fyres NU. Så må vi sørge for, at have den rigtige træner klar, inden optakten til næste sæson starter.

Perez har to store problemer; Det er pisse dyrt at fyre Mourinho, og det bliver pinligt - rigtig pinligt for Perez... Han skylder måske endda Valdano en kvajebajer!

.........................................................................................................................

Er helt enig. Spillerne kan og skal ikke stå til ansvar for det der sker, og jeg tror en ny træner vil kunne sætte gang i alle de spillere, der ikke har kunnet genfinde deres niveau fra sidste sæson.
Men det får mig til at tænke på, at en spiller som Pepe ikke opførte sig sådan før vi fik Mourinho (som åbenbart heller ikke gør meget for at ændre på den del). Vil han måske kunne ændre sin opførsel under en anden træner? Vil Higuain kunne genfinde målformen fra sidste sæson?

Igår blev det for meget, og nu er der ingen tillid til ham. Han har overlevet i klubben på, at selvom en del ville have ham fyret, så var der lige så mange der stadig troede på ham (og jeg var en af dem). Igår valgte han så at gøre det klart, at han har fået nok.

Hvordan tror I resten af trænerstaben har det? Vil en midlertidig løsning i form af Karanka og de resterende ansatte være mulig, eller skal der renses helt ud på det punkt for at genoprette forholdet mellem spiller og træner?

13 år 7 måneder siden #1088 af M_linding

karimbenz9 skrev:

M_linding skrev: Jeg synes at der er nogen af jer, som kigger alt for meget på det taktiske og den enkelte spillers præstation.

Er helt enig. Spillerne kan og skal ikke stå til ansvar for det der sker, og jeg tror en ny træner vil kunne sætte gang i alle de spillere, der ikke har kunnet genfinde deres niveau fra sidste sæson.
Men det får mig til at tænke på, at en spiller som Pepe ikke opførte sig sådan før vi fik Mourinho (som åbenbart heller ikke gør meget for at ændre på den del). Vil han måske kunne ændre sin opførsel under en anden træner? Vil Higuain kunne genfinde målformen fra sidste sæson?

Igår blev det for meget, og nu er der ingen tillid til ham. Han har overlevet i klubben på, at selvom en del ville have ham fyret, så var der lige så mange der stadig troede på ham (og jeg var en af dem). Igår valgte han så at gøre det klart, at han har fået nok.

Hvordan tror I resten af trænerstaben har det? Vil en midlertidig løsning i form af Karanka og de resterende ansatte være mulig, eller skal der renses helt ud på det punkt for at genoprette forholdet mellem spiller og træner?

Karanka kunne bestemt være en mulighed, og han opfylder sådan set mange af mine kriterier. I hvert fald som træner på prøve.

Du skal huske, at Mourinho har sin egen lille "mafia" med sig i Real Madrid, så det er ikke utænkeligt, at hvis Mou ryger - så er det også farvel til Rui Faria osv...

• Los Campeones
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #1089 af Los Campeones
Besvaret af Los Campeones på emne Sæsonen 12/13
Hvis Mou ryger, så ryger en hel masse andre mennesker også, det er helt sikkert!
Han har sit eget følge med til alle de klubber han har været i.

Han er bl.a. også ude at sige, at der er 3 sorte får i spilletruppen, som lækker informationer til medierne, fordi de bl.a. ikke er tilfredse med målmandstræneren. Der er lige nu gang i en krig inden for Real Madrids mure, med Mou og hans følge på den ene side og de spanske spillere og efterhånden også hele ledelsen på den anden.

13 år 7 måneder siden #1090 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Sæsonen 12/13
Tror helt bestemt også, at Karanka tager med Mourinho hvis han rejser. Karanka, Faria osv. er Mourinhos trofaste følgesvende og har været det i mange år efterhånden.. Jeg kunne ikke forestille mig Mourinhos "medhjælpere" i truppen uden Mourinho selv.

13 år 7 måneder siden #1091 af M_linding
Karanka er da først og fremmest Bilbao/Real Madrid mand, før han er en del af Mou-slænget... De to kan sagtens skilles ad;)

13 år 7 måneder siden #1092 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Sæsonen 12/13
Tillader mig lige lidt copypasta af et indlæg jeg skrev på et andet forum, overfor en bruger der stilte sig uforstående over for købet af Arbeloa, synes egentlig det afspejler min mening omkring emnet. Jeg mener, som jeg også kommer ind på, at Marcelos skade har kostet de mange pointtab, hans opblomstring sidste sæson var en altafgørende faktor for at skabe plads til Ronaldo, og dermed score en masse kampafgørende mål. Deriblandt det vitale 3-2 mål mod City der altså blev skabt af et godt Marcelo-løb, og manden scorede altså også selv et meget vigtigt mål i kampen. Med Essien/Arbeloa/Coentrao er jeg langt fra sikker på at den kamp var blevet vundet, men det er just my 2 cents, synes dog det er interessant om der er nogle der er enige.

Signingen af Arbeloa for 2m € er fremragende, han kan dække alle pladser i bagkæden, er rutineret landholdsspiller, og præsterer på et stabilt niveau. Det er dog set ud fra den forudsætning at han er købt som backup og rotationsspiller, men det er ikke tilfældet. Han blev købt som en billig og defensiv stærk backup til en ustabil defensiv Marcelo på venstre back, men endte med at spille pladsen rigtig mange gange under Pellegrini, specielt i sværere kampe, pga hans defensive placeringsevne. Heldigvis viste Marcelo sig at have en verdensklasse venstreback gemt i sig. Arbeloa var jo heller ikke ment til at spille højrebacken efter han blev sat af igen af Marcelo, da man havde Ramos derude, men Carvalhos skader gjorde at man af nød måtte bruge Ramos derinde igen, selvom han tidligere ikke har præsteret godt nok som CB. Han har dog været fuldstændig urørlig, og spiller nu også CB på landsholdet.

Arbeloa er naturligvis ikke god nok til at starte i Real Madrid rent offensivt, og det er også den vigtigste forklaring på at Di Maria ikke spiller godt nok for tiden, der er ikke ret meget støtte i Arbeloa offensivt. Omvendt er der fuldstændig fantastisk støtte til Ronaldo i Marcelo i den anden side, hvorfor Marcelos skade direkte kan aflæses i Ronaldos manglende scoringer. Marcelo bringer en trussel som modstandernes forsvar er nødt til at være opmærksomme på, og derfor får alle Real Madrids offensive spillere mere plads når han spiller. Det er en trussel der ikke er tilstede når Essien og Arbeloa spiller pladsen, i Coentraos fravær. Coentrao har i sin tid i klubben været benyttet på forskellige positioner, og er nok næppe alle pengene værd, men på VB er han næppe mere end en light-udgave af Marcelo, kan slet ikke understrege vigtigheden af at han snart er tilbage nok, det giver Real Madrids spil en helt anden dimension.

Leveret af Kunena Forum