Sæsonen 12/13

13 år 6 måneder siden #1057 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sæsonen 12/13
Effektiviteten spiller selvf en væsentlig rolle, da det er det eneste våben vi har udover kontra angreb. Real Mangler seriøst at kunne kombinerer sig igennem et kompakt forsvar eller et stærk spillende defensivt hold. Vi har ingen spillestil !

Mou udtaler at ligaen næsten er umulig. Godt, skal vi så ikke prøve at bygge noget op. Tage lidt flere chancer og prøve vores talenter af. Vi er jo stort set sikker på en 2-3 plads i år. Hvis vi skal vinde noget andet i år, så kræver det jo at vi tager os sammen i ligaen og bruger ligaen som springbræt til kampene i pokalen og CHL som er væsentlig sværer end mod små hold som Espanyol.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Hugol. Begrundelse: manglende ord
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Vildfaren, Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 6 måneder siden #1058 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Enig Hugol, og velkommen tilbage;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

13 år 6 måneder siden #1059 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Sæsonen 12/13

El_Juan skrev:

JesperA skrev: Det stolpeheld vi manglede i dag, har Barca naturligvis. Pisse ærgerligt at El Tigre ikke scorer på den chance, for fantastisk headet.

Siden hvornår, er man begyndt at betegne manglende skarphed og koncentration i felterne, som stolpeheld - eller manglen på samme?

Det er sådan en kamp de havde vundet 4-0 i forrige sæson. Og ikke grundet de berømte marginaler, men grundet skarphed og koncentration, i begge felter - både i forsvaret og angrebet.

Stolpeheld som i Modrics skud på stolpen ved 0-0, og Di Marias hug som også blev holdt ude af overliggeren, i en situation hvor man kunne have bragt sig foran med 3-1, og lukket kampen.

13 år 6 måneder siden #1060 af Madridismo
Besvaret af Madridismo på emne Sæsonen 12/13
Jeg føler virkelig at Ramos er den eneste der uge efter uge leverer og at han er den eneste der faktisk gider det her. Han viser en fantastisk attitude hvis du spørger mig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

13 år 6 måneder siden #1061 af Macon
Besvaret af Macon på emne Sæsonen 12/13
Hold da op hvor har vi spillet ringe hele sæsonen, kun mod putabarca har vi spillet godt.

Nu må der sku til at ske noget, fatter ikke man kan falde så langt ned i niveau på et par måneder, simpelthen for ringe som vi spiller i denne sæson.

Vi skal være glade vis vi bare kan vinde Copa del Rey i år.

Mesterskab er væk og champions league vil jeg ikke afskrive i nu, men der skal godt nok helt andre boller på suppen vis vi skal havde en chance for at vinde den.

Mon ikke også vi skal til at havde solgt lidt ud i den nye sæson, ville være godt med noget nyt blod, og lidt færre klikedannelser.
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved Macon.

• mathi
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #1062 af mathi
Besvaret af mathi på emne Sæsonen 12/13

Madridismo skrev: Jeg føler virkelig at Ramos er den eneste der uge efter uge leverer og at han er den eneste der faktisk gider det her. Han viser en fantastisk attitude hvis du spørger mig.

Ramos er en fantastisk spiller, og han har udviklet sig konstant over mange år. Jeg synes slet ikke han får nok credit for hans forsvarsspil, der er af verdensklasse. Når snakken falder på de aller bedste forsvarsspillere nævnes Pepe i stedet for Ramos, hvilket jeg slet ikke forstår.

13 år 6 måneder siden #1063 af Jarlens
Besvaret af Jarlens på emne Sæsonen 12/13
Tror ikke der er nogen der er i tvivl om Ramos' kvaliteter.. Helt enig i at han har været den absolut bedste spiller i denne sæson!

• Mavi
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #1064 af Mavi
Besvaret af Mavi på emne Sæsonen 12/13
Jeg vil nu gerne rose Ronaldo, i dag var han meget bedre end han var i de andre kampe.
Lige nu håber jeg på, at Marcelo og Benzema bliver klar og er i topform når de kommer tilbage! :)

13 år 6 måneder siden #1065 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 12/13
Jeg citerer lige mig selv fra debatten om kampen mellem Real Madrid og Espanyol:

Jeg har meget svært ved at se Real Madrid indhente Barcelona i denne sæson. Ligaen er tabt. Det skal man sjældent sige om Real Madrid (Eller Barcelona), men jeg synes ikke vi har fortjent mere end 2-3 point mere end vi har i øjeblikket, og Barcelona har fortjent alle deres.

Sagen er ikke om vi kan komme tilbage på sporet og vinde resten af kampene. Sagen er at Barcelona ikke smider 10 point til i resten af sæsonen.

Som Casillas ville sige det: Det gælder CHL :)
Og som Hugol siger: Så lad os da bruge La Liga som et springbræt og en træningsbane så vi er godt forberedt til Champions League :D

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

13 år 6 måneder siden #1066 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13

Kassow-Rossing skrev: Jeg citerer lige mig selv fra debatten om kampen mellem Real Madrid og Espanyol:

Jeg har meget svært ved at se Real Madrid indhente Barcelona i denne sæson. Ligaen er tabt. Det skal man sjældent sige om Real Madrid (Eller Barcelona), men jeg synes ikke vi har fortjent mere end 2-3 point mere end vi har i øjeblikket, og Barcelona har fortjent alle deres.

Sagen er ikke om vi kan komme tilbage på sporet og vinde resten af kampene. Sagen er at Barcelona ikke smider 10 point til i resten af sæsonen.

Som Casillas ville sige det: Det gælder CHL :)
Og som Hugol siger: Så lad os da bruge La Liga som et springbræt og en træningsbane så vi er godt forberedt til Champions League :D

Du virkede ellers ikke specielt tilfreds, da dommeren gav Barcelona en 3-2 sejr over Sevilla. Men du har åbenbart skiftet mening?:)

13 år 6 måneder siden #1067 af henrikcomn
Besvaret af henrikcomn på emne Sæsonen 12/13

Kassow-Rossing skrev: Jeg citerer lige mig selv fra debatten om kampen mellem Real Madrid og Espanyol:

Ja du er da lidt en klaphat at hører på her! Barca har været ekstremt overbevisende i denne sæson rent resultatmæssigt! Men spillemæssigt har de været så f***ing heldige at det er til at brække sig over! alt er simpelthen gået deres vej (Et mesterholds held??)

Lad mig hurtigt opsumere deres sæson so far:
1. 26/08-12 ude mod Osasuna, 2-1 sejr til Barca.
Her score barca et klart offside mål, og Osasuna bliver snydt for et straffe efter Barca's sidste scoring.
2 point tjent.

2. 22/09-12 hjemme mod Granada. 2-0 sejr til Barca.
En elendig indsats af Barca. De havde bolden mest (har de jo altid) men skabte ikke alverden. 82 min henne i kampen brænder granada så en friløber! Derfeter score barca i det 87 og 90 minut. En kamp der kunne have endt med 0 eller blot 1 point til barca. Nu vel..
2 point tjent.

3. 29/09-12 Sevilla ude. For det første et latterligt rødt til til sevilla, og så vælger barca at spille håndbold i opspillet til 3-2 målet ( eller var det til 2-2?). Det overser dommeren, og barca vinder i sidste ende.
2 point tjent.

3. 20/10-12 ude mod Deportivo 5-4 sejr til Barca. En kamp der kunne gå begge veje, og trods barca startføring på 3-0 var de slet ikke overbevisende.
2 point tjent.

4. 9/12-12 Ude mod Betis 2-1 sejr til Barca. alle som så kampen vil være enige i at barca igen var ufatteligt heldig at skrabe en sejr hjem her. Burde være endt uafgjort.
2 point tjent.

Ved godt dette i den grad er at sætte tingene på spidsen, og man kan sikkert også argumentere for nogle kampe hvor Madrid var heldige, eller at Barca jo uden tvivl er et klassehold og nok skulle have vundet uanset hvad.

Dog syntes jeg sagtens at man kan være ekstremt frustreret når man ser hvordan barca bare har vundet, særligt kampene mod Osasuna, Sevilla og Betis, burde Barca max have haft 3 point ud af tilsammen! Havde dette været status nu, havde barca haft 6 point mindre, og havde Real lige vundet deres kamp igår var det plus 2 på deres konto. Summasummarum havde Barca altså kun været 5 point foran nu!!

Så selvom Real har været pivelendige for det meste i denne sæson (Dette benægter jeg ikke!) Så burde afstanden til barca have været mere end halveret, havde vi blot heldet på vores side i år. Det er dog desværre landet for barca fødder.

• Xabi_Alonso_14
  • Gæst
  • Gæst
13 år 6 måneder siden #1068 af Xabi_Alonso_14
Besvaret af Xabi_Alonso_14 på emne Sæsonen 12/13
Problemet for mig at se er, at spillerne ikke virker sultende nok i år i forhold til sidste år, hvor alle modstandere blev kørt over og man ikke stoppede med at spille, fordi man var foran med et par mål, derudover er der tydeligvis nogle spillere som præstere langt under niveau.
At tale om at fyre Mou synes jeg er helt forfejlet, i min optik findes der ingen anden træner som passer bedre til Madrid end ham, udover det hvem skulle vi også ansætte? Det er fint at folk gerne vil have Löw og Jürgen Klopp, men er man overhovedet sikker på de vil til Madrid og vil det tyske fodforbund og Dortmund slippe dem?
En 2. plads i ligaen er jeg sikker på vi nok skal få, lillebror spiller over evne lige pt. og sæsonen er stadig lang, så jeg er helt sikker på vi nok skal hente dem, jeg hader FC. Hollywood ligeså meget som alle andre Madridistas men synes på den anden side også man må anerkende at de pt. er det bedste hold i Spanien.
Det er selvfølgelig ikke godt nok for Madrid at ende sæsonen som nummer 2, men hvis det bliver fulgt op med en pokal titel og en finale i CHL så synes jeg godt man kan betegne sæsonen som godkendt.
Personligt har jeg stadig tiltro til Mou og spillerene, ryger de ud af CHL til februar synes jeg det ville være fair at begynde at tale om at der skal ske nogle ændringer, men kun hvis der findes reelle alternativer for Mou og ikke en panik løsning som Rafa eller hvem man nu kunne frygte de kunne finde på at ansætte.

For nu synes jeg alle burde støtte op om hele holdet, træner og stab.

/Xabi_Alonso_14

Leveret af Kunena Forum