Sæsonen 12/13

13 år 5 måneder siden #1105 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Sæsonen 12/13

Rogoshin skrev:

Hugol skrev:

ZizouMo skrev: Kassow

Du kom mig i forkøbet er helt enig i det du skriver. Punkt 11 og 12 modsiger også lidt hinanden synes jeg.

ZizouMo. Der er forskel på at skille sig af med Altintop, Essien, Coentrao, Modric, Di Maria, og så Ronaldo. Ronaldo er verdensklasse spiller. Det r de andre ikke. Men nu er der jo også meget stor chance for at Ronaldo smutter. Så punkt 11 kan også gælde ham.

Efter min mening havde vi stået langt bedre med, Silva istedet for Özil, Jesus Navas i stedet for Di Maria, Javi Martinez i stedet for Khedira. Det er kun på angrebs positionen hvor Benzema og Higuain lige nu fortrækkes frem for en spansk spiller hos mig.
Lige så vel ville vi efter min mening ha stået bedre med Morata spilletid fremfor Kaká der er helt ude af form, istedet for Modric, Carvajal istedet for Essien.

Kostede Ǿzil ikke mindre end Silva, og selv om han ikke gjorde det, er jeg stadig ikke enig. Javi Martinez kan jeg følge lidt af vejen, men tror egentligt ikke han er bedre en Khedira. Det skal kun være fordi han er spansk. Jeg er ikke helt sikker, men er Navas ikke meget psykisk ustabil, mener bare at have læst det. Men det var vist noget med hjemve, så for Real skulle det jo ikke være et problem. Er dog ikke helt sikker okm jeg blander noget sammen her. Morata og Carvajal virker meget fornuftigt.

Jeg ved ikke helt om Alex Furguson kan erstatte Modric :-) Jeg kunne ikke lade være sorry

Rogoshin.
Jeg husker ikke prisen på Silva, men blot at der gik rygter om at Mou ikke ville ha ham. Prisen som City har givet for Silva, kunne nok ha været en anden, hvis Real Madrid havde købt ham. Vi har sendt mange spillere til Valencia og det kunne måske ha gavnet i en lavere pris. Anyway, jeg betalte gerne lidt ekstra for Silva hvis det havde været i stedet for Özil

Jeg tager ikke en debat op om hvem der er bedst imellem Javi M og Khedira. Hovedpointen er at holdes skal gøres spansk og at truppen har brug for at få en kerne af spillere der kan fungere med hinanden. Det kan godt være Khedira har nogle pointer han er bedre på end Javi Martinez. Angående Jesus Navas, så hjælper det at dyrke sport hvis du har problemer med psyken, så er den vist ude af verden :-)

PS. jeg ved ikke hvem Alex Furguson er ? Sorry jeg kunne heller ikke lade være :-).

Så faldt mine tanker i øvrigt hen på Juan Mata, som ville være rar at få hjem.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved Hugol.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #1106 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 12/13
Jeg er langt fra Mourinho-pro, men det indlæg med punkter giver ingen mening.

Hvis Mourinho bliver i klubben, så bliver det selvfølgelig på hans præmisser, din liste er en ønskeliste, ikke en liste over mål Mourinho bør overholde. Det er endvidere en liste med flere selvmodsigelser, den stinker langt væk af mandagstræner og flere punkter er helt hen i vejret.

Man skal sælge ud af udlændingene, her fremhæves Essien, Di Maria, Coentrao, Modric, Altintop og Kaká. Sidstnævnte har du selv været kæmpe tilhænger af frem til for ganske nylig. Essien har været glimrende på midtbanen, men logisk nok set skidt ud, når han er blevet spillet ude af position, det kan man vel ikke bebrejde ham for. Modric har endnu ikke fundet formen, men det er svært som ny mand på en central plads, på et hold i ubalance. Coentrao har været svingende, men trods alt vist fornuftige takter i denne sæson. Altintop var ligegyldig, men de få minutter gør ikke den store forskel og han bragte noget fin rutine. Di Maria har været håbløs i denne sæson, men i sidste sæson var han en vigtig faktor offensivt.

Når udlændingene skal ud, hvorfor så ikke nævne Cristiano Ronaldo, Marcelo, Varane(som du endda vil give mere tid? Han var om nogen et køb imod din filosofi), Benzema og Higuain? Er det fordi de har gjort det godt nok? Udover Cristiano Ronaldo, så er resten indkøb, der er foretaget præcis på samme præmisser som eksempelvis Coentrao. Det var ikke etablerede spillere, som kom til for en forholdsvis høj pris. Alle har etableret sig, eller er igang med det, og er med stor sandsynlighed vigtige brikker for et fremtidigt Real Madrid.

Det er så håbløst at generalisere mod udlændingene i Madrid. Ligesom det er sundt med en spansk stamme, så er det også sundt med en internationale spillere. Real Madrid er en international topklub med rødder i Spanien. Ikke en spansk topklub med rødder i Madrid. Man skal have de bedste spillere i verden, det er ikke Bilbao det her, ingen grund til at begrænse sig selv.

Skulle man have kørt din filosofi helt ud - hvor du nu vil have Alex Fernandez ind i stedet for Modric - skulle vi i øvrigt have siddet med Sarabia på kanten i stedet for Di Maria, uanset hvad man mener om argentineren, så kan du vel godt selv se det?

Punkt 14 er et typisk fan-punkt. Det er lidt som når Zidane bliver foreslået som træner. Hvorfor? Han har ingen erfaring og aldrig udtrykt interesse heri. Hierro har selvfølgelig lidt erfaring, men kan omvendt ikke vist fantastiske resultater, Sanchis er et koryfæ, men har intet lavet efter sin karriere. Det er måden man ansætter folk i Brøndby IF, ikke Real Madrid. Koryfæer er vigtige og det er fint enkelte af dem varetager nogle opgaver, men de skal hentes for deres kvaliteter, ikke for deres navne.

Punkt 10 er endnu et af de populære. "Vi skal spille samme stil igennem alle rækker, det gør det nemmere for spillerne." Den er fin, men mon ikke man allerede arbejder med enkelte røde tråde i ungdomsafdelingen, jeg tror det. Mourinho ville i øvrigt netop have Castilla til at spille som førsteholdet, det vakte ramaskrig - blandt andre hos dig - fordi det var bedre Toril selv havde magten. Hvem sagde dobbeltmoral? Hvert hold skal have sin stil og enhver træner skal have sin indflydelse, også i ungdomsrækkerne i Real Madrid. Man spiller allerede offensivt, jeg ved alle hold forsøger at spille forholdsvis direkte, og det er en målsætning at lave mange mål. Hvad mere er det du vil have? Der skal også være frihed, det er i min optik sundt for unge spillere at prøve forskellige hold, situationer og opstillinger. Det gør dem klar til et seniorliv, hvor man også kommer ud for meget forskelligt.

Hvad punkt 5 angår, så kan man let argumentere for, at Mourinho spiller 4-3-3 med Cristiano, Di Maria og Benzema som de frie spillere i idealopstillingen. Man kan også argumentere for, at Cristiano og Benzema er angriberne i en 4-4-2, Cristiano er blot i en 'Villa-rolle' fra kanten. Michael Laudrup har ofte sagt det(frit citeret, men pointen er klar: "Talsystemer er for tåber, i moderne fodbold skal man se på helheder og jonglere med spillernes styrker og svagheder." Hvad nytter det at ændre til det ene eller det andet på papiret, hvis man ikke har spillerne til det. Se nu på helhederne. I sidste sæson fungerede det nuværende setup fint, man slog rekorder og spillede fornuftigt(der var plads til forbedringer, men dog stadig fornuftigt). Det er ikke det ene eller andet spilsystem som vil revolutionere noget, det er en gennemgående løsning omkring de mange magtkampe.

Det er magtkampene man skal se på. Bliver Mourinho må han finde en mellemvej, ligesom Real Madrid må det. Det er en træner med et kæmpe ego, som møder verdens største institution, begge parter bringer godt og skidt med til bordet, men man må kunne finde bedre løsninger end det seneste halve år. Jeg er af den tro, at begge parter vil hinanden det bedste, så lad os håbe det holder stik.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever

13 år 5 måneder siden #1107 af Hugol
"Hvis Mourinho bliver i klubben, så bliver det selvfølgelig på hans præmisser, din liste er en ønskeliste, ikke en liste over mål Mourinho bør overholde."

Jo det er en list over mål, bla nogle Mourinho selv har været med til at sætte, men ikke har kunnet eller villet udfører. Blandt andet at arbejde med Canteranos. Der er da skam nogle ønsker ind imellem, men at arbejde henimod en spillestil alle hold i klubben kan arbejde med er et mål/projekt. At arbejde på at inkludere talenterne på klubbens førstehold er også et mål. At arbejde sig hen til en mere offensiv spillestil er også et mål. Det er mange af disse ting Real Madrid er kendt for, og så kan man sige at jeg ønsker at indfører disse ting igen, men i længden er punkterne mål mange af os gerne ønsker at se.

"Man skal sælge ud af udlændingene, her fremhæves Essien, Di Maria, Coentrao, Modric, Altintop og Kaká. Sidstnævnte har du selv været kæmpe tilhænger af frem til for ganske nylig. Essien har været glimrende på midtbanen, men logisk nok set skidt ud, når han er blevet spillet ude af position, det kan man vel ikke bebrejde ham for. Modric har endnu ikke fundet formen, men det er svært som ny mand på en central plads, på et hold i ubalance. Coentrao har været svingende, men trods alt vist fornuftige takter i denne sæson. Altintop var ligegyldig, men de få minutter gør ikke den store forskel og han bragte noget fin rutine. Di Maria har været håbløs i denne sæson, men i sidste sæson var han en vigtig faktor offensivt."

Angående kaká har du ikke fulgt med i mange af de debatter jeg har deltaget i. Jeg er stadig fortaler af Kaká og havde håbet det bedste for ham, men der er ingen der er tjent med at have en spiller der tjener så mange penge, og som kan så meget med en bold, siddende på bænken. Mange af disse faktorer du snakker om, som har gjort at spillerne ikke har slået til er relevante, og mange har du endnu ikke nævnt. Men, det handler hovedsageligt om at gøre holdet spansk for at få ligevægt og for at få ro i klubben.

"Når udlændingene skal ud, hvorfor så ikke nævne Cristiano Ronaldo, Marcelo, Varane(som du endda vil give mere tid? Han var om nogen et køb imod din filosofi), Benzema og Higuain? Er det fordi de har gjort det godt nok?"

jeg skrev klart og tydeligt at vi skulle skille os af med udlændingene langsomt, men jeg skrev ikke alle på samme tid skulle sælges ud af klubben. Det er også vigtigt at man har noget at gå i krig med når holdet skal omstruktureres, og det er der jo også i Cristiano, Varane, Higuain, Benzema og Marcelo. Og så skrev jeg også at der er en klar stor chance for at Ronaldo forlader Real Madrid. Jeg protesterer ikke hvis han gør det. Og selvf skal holdet ha en hvis kvalitet i truppen, så vi ikke falder pladask sammen.

"Det er så håbløst at generalisere mod udlændingene i Madrid. Ligesom det er sundt med en spansk stamme, så er det også sundt med en internationale spillere. Real Madrid er en international topklub med rødder i Spanien. Ikke en spansk topklub med rødder i Madrid. Man skal have de bedste spillere i verden, det er ikke Bilbao det her, ingen grund til at begrænse sig selv."

Og mit svar til din kommentar om Ronaldo giver også et svar til dette. Endvidere er der ingen der har sagt at vi skal arbejde os hen imod en årrække af kun spanske indkøb, og kun Castilla spillere. Men vi må starte et sted og filosofien skal kunne holde et stykke tid, hvor vi så herefter kan bygge på.

"Skulle man have kørt din filosofi helt ud - hvor du nu vil have Alex Fernandez ind i stedet for Modric - skulle vi i øvrigt have siddet med Sarabia på kanten i stedet for Di Maria, uanset hvad man mener om argentineren, så kan du vel godt selv se det?"

Nej vi skulle have Callejón.

"Punkt 14 er et typisk fan-punkt. Det er lidt som når Zidane bliver foreslået som træner. Hvorfor? Han har ingen erfaring og aldrig udtrykt interesse heri. Hierro har selvfølgelig lidt erfaring, men kan omvendt ikke vist fantastiske resultater, Sanchis er et koryfæ, men har intet lavet efter sin karriere. Det er måden man ansætter folk i Brøndby IF, ikke Real Madrid. Koryfæer er vigtige og det er fint enkelte af dem varetager nogle opgaver, men de skal hentes for deres kvaliteter, ikke for deres navne."

Det er hips om haps. Det har virket i Barcelona at arbejde med Pep og Tito. Vi har også Butra i klubben som gør en fantastisk forskel på mange områder, og det vil Hierro og Sanchis også kunne gøre.

"Punkt 10 er endnu et af de populære. "Vi skal spille samme stil igennem alle rækker, det gør det nemmere for spillerne." Den er fin, men mon ikke man allerede arbejder med enkelte røde tråde i ungdomsafdelingen, jeg tror det. Mourinho ville i øvrigt netop have Castilla til at spille som førsteholdet, det vakte ramaskrig - blandt andre hos dig - fordi det var bedre Toril selv havde magten."

ja det vakte ramaskrig, for jeg er totalt kritisk overfor Mourinhos spillestil, og det ønsker jeg ikke at se Real Madrid spille. Der er også forskel på hvordan Real Madrid Castilla og Real Madrid c spiller. Real Madrid må for guds skyld ikke lade Mourinho få noget betydning i ungdomsafdelingen, og vi skal da ha sparket ham hurtigst muligt ud af klubben. Herefter kan vi så se om første holdet sammen med vores unge kan finde sammen. Jeg er i øvrigt slet ikke sikker på hvad vi spiller under Mourinho. Det virker stadig kun til at være kontra angreb og stadig har vi svært ved at kombinerer os igennem. Tit skal bolden spilles bagud.

"Hvad punkt 5 angår, så kan man let argumentere for, at Mourinho spiller 4-3-3 med Cristiano, Di Maria og Benzema som de frie spillere i idealopstillingen. Man kan også argumentere for, at Cristiano og Benzema er angriberne i en 4-4-2,"

Det er rigtigt at begge spillere Ronaldo og Di Maria står på banen som i en 4-3-3, men det bliver ikke udnyttet og de kommer automatisk til at stå længere tilbage på banen og bliver dem som fører boldene frem. Dvs kun Benzema eller Pipita til at modtage. Det er ikke effektivt.

Ps. Jeg ser ingen modsigelser i punkterne som du siger der er. Jeg har redegjort klart og tydeligt i indlægget og efter hvordan jeg ser ændringerne skal ske. Mandags træner kortet, kan jeg blot argumenterer imod at jeg har nævnt masser mange af de her ting førhen. Og du ved jeg gentager mig selv mange gange, så at det pludselig skulle være nyt for dig, undrer mig rigtig rigtig meget.

13 år 5 måneder siden #1108 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
Hugol.

Jeg vil mene du er ude på et kæmpe skråplan, og jeg læner mig langt hen ad vejen op af kongen's indlæg.

1. Jeg har aldrig forstået diverse målsætninger. Og slet ikke målsætninger der kan redde én sæson, ved ikke og slutte som nr. 1. Om vi kommer til semifinalen eller 1/4 finalen er jo total irrelevant. I knock-out turneringer, så bliver man nødt til og vurdere efter hver kamp. Der er så mange forskellige faktorer som spiller ind, og modstanderen har en væsentlig betydning.

2. Systemerne synes jeg kongen forklarer til perfektion.

3. Angående din spanske kontra de udenlandske spillere, så er det jo så tosset sagt. Sorry, men altså come on. Det vigtigste må vel være, at spillerne er gode nok, og det gælder også vores ungdomstalenter for den sags skyld. Første prioritet må da altid være kvalitet.
De bedste spillere i truppen er en god blandig af spanske og og internationale spillere, og det skal det fortsat være.

4. Silva var altid en spiller som du var meget imod, og jeg glemmer aldrig vores debat om traditionelle kanter, eller spanske kanter. Men det glæder mig da, at du er kommet til fornuft :D. Jeg syntes dog det er dumt og sammenligne ham med Özil, for det var jo netop Di María som blev foretrukket fremfor Silva af Mourinho i sin tid. Özil kom først sæsonen efter. Men jeg vil da give dig helt ret. Silva skulle have været købt dengang vi kunne få ham til 230 millioner kr. Som jeg også sagde dengang. Özil kostede sølle 100 millioner kr. Og det er vel et af de bedste køb i rigtig mange år. Også selvom han ikke er spanier.
Khedira vs. Martinez. Der ville jeg til hver en tid vælge Khedira af én grund. Nemlig prisen. Der er stort set ingen forskel på de 2 spillere, og de minder utrolig meget om hinanden, men alligevel er der lidt over 200 millioner kr. I forskel på de 2.
Modric er ydermere et fantastisk indkøb. Der er ingen i truppen som mestre det han mestre, og det er vel netop de kvaliteter vi har manglet i truppen i årevis. Han er et klasse køb, og ingen realistiske køb i verden ville være et bedre valg end ham.

5. Jeg er dog enig med dig i, at den røde tråd skal viderføres til alle hold i Real Madrid. Jeg er stor tilhænger af, at alle hold spiller på samme måde, og vi køber spillere ind efter det system, og ansætter trænere efter konceptet. Overgangen af trænere vil ikke være stor, og vi starter ikke fra nul hvergang en træner forlader os.
Det vil opretholde succes i mange flere år, og det vil også gøre overgangen fra Castilla til førsteholdet langt nemmere, og hele vejen ned i ungdomsrækkerne.

6. Spillere som Silva, Mata, Muniain, Carvajal etc. Burde være i søgelyset til næste sæson, men man må ikke lukke øjnene for udenlandske talenter, og spillere som Götze og Reus går en rigtig lys fremtid i møde.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 5 måneder siden #1109 af Hugol

Dios skrev: Hugol.

Jeg vil mene du er ude på et kæmpe skråplan, og jeg læner mig langt hen ad vejen op af kongen's indlæg.

1. Jeg har aldrig forstået diverse målsætninger. Og slet ikke målsætninger der kan redde én sæson, ved ikke og slutte som nr. 1. Om vi kommer til semifinalen eller 1/4 finalen er jo total irrelevant. I knock-out turneringer, så bliver man nødt til og vurdere efter hver kamp. Der er så mange forskellige faktorer som spiller ind, og modstanderen har en væsentlig betydning.

2. Systemerne synes jeg kongen forklarer til perfektion.

3. Angående din spanske kontra de udenlandske spillere, så er det jo så tosset sagt. Sorry, men altså come on. Det vigtigste må vel være, at spillerne er gode nok, og det gælder også vores ungdomstalenter for den sags skyld. Første prioritet må da altid være kvalitet.
De bedste spillere i truppen er en god blandig af spanske og og internationale spillere, og det skal det fortsat være.

4. Silva var altid en spiller som du var meget imod, og jeg glemmer aldrig vores debat om traditionelle kanter, eller spanske kanter. Men det glæder mig da, at du er kommet til fornuft :D. Jeg syntes dog det er dumt og sammenligne ham med Özil, for det var jo netop Di María som blev foretrukket fremfor Silva af Mourinho i sin tid. Özil kom først sæsonen efter. Men jeg vil da give dig helt ret. Silva skulle have været købt dengang vi kunne få ham til 230 millioner kr. Som jeg også sagde dengang. Özil kostede sølle 100 millioner kr. Og det er vel et af de bedste køb i rigtig mange år. Også selvom han ikke er spanier.
Khedira vs. Martinez. Der ville jeg til hver en tid vælge Khedira af én grund. Nemlig prisen. Der er stort set ingen forskel på de 2 spillere, og de minder utrolig meget om hinanden, men alligevel er der lidt over 200 millioner kr. I forskel på de 2.
Modric er ydermere et fantastisk indkøb. Der er ingen i truppen som mestre det han mestre, og det er vel netop de kvaliteter vi har manglet i truppen i årevis. Han er et klasse køb, og ingen realistiske køb i verden ville være et bedre valg end ham.

5. Jeg er dog enig med dig i, at den røde tråd skal viderføres til alle hold i Real Madrid. Jeg er stor tilhænger af, at alle hold spiller på samme måde, og vi køber spillere ind efter det system, og ansætter trænere efter konceptet. Overgangen af trænere vil ikke være stor, og vi starter ikke fra nul hvergang en træner forlader os.
Det vil opretholde succes i mange flere år, og det vil også gøre overgangen fra Castilla til førsteholdet langt nemmere, og hele vejen ned i ungdomsrækkerne.

6. Spillere som Silva, Mata, Muniain, Carvajal etc. Burde være i søgelyset til næste sæson, men man må ikke lukke øjnene for udenlandske talenter, og spillere som Götze og Reus går en rigtig lys fremtid i møde.

Svar til 1)
Du vil ikke mene at sæsonen er reddet hvis vi vinder CHL, og kommer minimum i semifinalen i pokalen ?

2)
Ja, og har også forklaret hvad der gøres forkert med det lige pt. Di Maria og Ronaldos indflydelse i angrebsspillet starter alt for langt tilbage på banen.

3)
Jeg kan ikke set det tossede i det. Selvf skal spillerne være gode nok, og jeg vil nu også mene at der har været mange dygtige spanske spillere end dem vi har i truppen nu af udenlandske.

4)
Jeg har aldrig været imod Silva, men jeg var måske bare mere hooked på at hente kaká. Det har så været muligt at hente Silva efter vi hentede kaka. Og jeg ville også til hver en tid hente Silva fremfor Di Maria. Modric ville være et fantastisk indkøb, hvis han kom ind på et hold der fungerer og hvor spillestilen er klar og tydelig.

5 og 6. Go go go.

13 år 5 måneder siden #1110 af Dios
Hugol.

Du vil ikke mene at sæsonen er reddet hvis vi vinder CHL, og kommer minimum i semifinalen i pokalen ?

Det ville være en god start, men den eneste måde sæsonen vil blive reddet på for mig, er hvis Mourinho bliver fyret. Han skal hverken have det gyldne håndtryk med 70 millioner, eller have en takke tale på vejen ud af døren. Han skal fyres, og verden over skal vide, at han bliver fyret og det ikke er en gensidig aftale. Den eneste måde Real Madrid kan redde sit image på (som jeg mener er langt vigtigere end hvilket som helst trofæ) det er og tage afstand fra Mourinho, og erkende det var en kæmpe fejl og ansætte ham.
Og generelt set, så er det kun titler som ville kunne redde en sæson, og ikke en semifinale plads.

2)
Ja, og har også forklaret hvad der gøres forkert med det lige pt. Di Maria og Ronaldos indflydelse i angrebsspillet starter alt for langt tilbage på banen.

Har jeg ikke læst nogle steder.

Jeg kan ikke set det tossede i det. Selvf skal spillerne være gode nok, og jeg vil nu også mene at der har været mange dygtige spanske spillere end dem vi har i truppen nu af udenlandske.

Det tossede ligger i, at du kun vil købe spanske spillere, og du med tiden kun vil have spanske spillere. Vi er som kongen perfekt siger det, en international klub og ikke Bilbao.

Jeg har aldrig været imod Silva, men jeg var måske bare mere hooked på at hente kaká. Det har så været muligt at hente Silva efter vi hentede kaka. Og jeg ville også til hver en tid hente Silva fremfor Di Maria. Modric ville være et fantastisk indkøb, hvis han kom ind på et hold der fungerer og hvor spillestilen er klar og tydelig.

Haha det er jo en decideret løgn. Vi 2 diskuterede i flere dage om hvordan vi hver især så Real Madrid spille fodbold. Dengang foretrak du de traditionelle kanter og var stor fortaler for Di María fremfor Silva. Du ville have Real Madrid spillede med 2 decideret kantspillere, hvor jeg helst så vi spillede med 1 eller 2 spanske fløje, hvor jeg var kæmpe fortaler for Silva.
Kaká blev købt i 2009, hvor Özil og Di María blev købt i 2010, så forstår ikke hvorfor du bliver ved med og sætte forskellige spillere op mod hinanden. Det lød at Real Madrid allerede havde sikret sig Silva i 2010, men at Mourinho bremsede handlen, fordi han hellere ville have Di María, og jeg husker tydeligt at du var stor fortaler for netop det.
Forstår ikke helt hvor du vil hen med Modric? Må du gerne forklarer?

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

13 år 5 måneder siden #1111 af Hugol

Dios skrev: Hugol.

Det ville være en god start, men den eneste måde sæsonen vil blive reddet på for mig, er hvis Mourinho bliver fyret. Han skal hverken have det gyldne håndtryk med 70 millioner, eller have en takke tale på vejen ud af døren. Han skal fyres, og verden over skal vide, at han bliver fyret og det ikke er en gensidig aftale. Den eneste måde Real Madrid kan redde sit image på (som jeg mener er langt vigtigere end hvilket som helst trofæ) det er og tage afstand fra Mourinho, og erkende det var en kæmpe fejl og ansætte ham.
Og generelt set, så er det kun titler som ville kunne redde en sæson, og ikke en semifinale plads.

Enig

2)

Har jeg ikke læst nogle steder.

Læs igen :-)

Det tossede ligger i, at du kun vil købe spanske spillere, og du med tiden kun vil have spanske spillere. Vi er som kongen perfekt siger det, en international klub og ikke Bilbao.

Der har du også misset kommentarer. Forklaret tydeligt hvordan vi skal starte vores projekt op.

Haha det er jo en decideret løgn. Vi 2 diskuterede i flere dage om hvordan vi hver især så Real Madrid spille fodbold. Dengang foretrak du de traditionelle kanter og var stor fortaler for Di María fremfor Silva. Du ville have Real Madrid spillede med 2 decideret kantspillere, hvor jeg helst så vi spillede med 1 eller 2 spanske fløje, hvor jeg var kæmpe fortaler for Silva.
Kaká blev købt i 2009, hvor Özil og Di María blev købt i 2010, så forstår ikke hvorfor du bliver ved med og sætte forskellige spillere op mod hinanden. Det lød at Real Madrid allerede havde sikret sig Silva i 2010, men at Mourinho bremsede handlen, fordi han hellere ville have Di María, og jeg husker tydeligt at du var stor fortaler for netop det.
Forstår ikke helt hvor du vil hen med Modric? Må du gerne forklarer?

Det vil jeg stadig ha, men det betyder jo ikke at man kan fortrække at købe en central offensiv, fremfor for en kant. Real Madrid skulle alligevel ha haft en kant spiller hvis man havde købt Silva fremfor Di Maria.

Angående Modric er det meget simpelt. Uanset hvem spilleren er og hvor han skal spille, skal der være en rød tråd før man anskaffer sig nye spillere. Denne røde tråd, kunne komme med en Mourinho fyring nu og med en ny træner. Modric aner hverken hoved eller hale hvor han skal spille. Der r ingen rød tråd, og det har man også set når Kaka, Özil og Modric samtidig har været på banen. De løb hinanden over tæerne.
Kan se der er røget et par kommentarer ind imellem linjerne som jeg har citeret. Så det er ikke fordi jeg undlader noget. Har markeret dem med fed.

Folk der mener der er en rød trød, havde sikkert grint hvis jeg i sommers havde forslået at Essien og Callejón ville ende med at spille venstre back.

13 år 5 måneder siden #1112 af Dios
Hugol.

Hvis vi havde købt Silva i stedet for Di María, så skulle vi nok regne med at Silva ville agere kant, som han har gjort det i Valencia, City og på landsholdet. Den havde nok heddet Ronaldo, Özil og Silva på de 3 offensive pladser, så kan ikke se hvor du vil hen? Det er jo total irrelevant når du skriver du ville bytte Özil ud med Silva når det ikke har kunne lade sig gøre på noget tidspunkt.

Den røde tråd du taler om, er jo din "subjektive" tråd (som jeg dog er enig i) men derfor kan Modric jo stadig være et godt købt, som jeg personligt også synes han har været.
Nu har Kaká aldrig nogensinde passet ind i Real Madrid, og derfor har han også altid lignet en høne uden hoved på banen.
Jeg vil dog mene, at den røde tråd har været der for Mourinho. Vi så jo holdet være ekstrem overlegne sidste sæson, og det sker jo kun når holdet er sat godt sammen. At vi er mange som ikke er enige i hvordan Mourinho har sat holdet sammen er en anden ting, men Mourinho har vidst fra dag 1 af hvordan holdet har skulle se ud, og alle spillere i truppen passer perfekt til Mourinho's måde og spille fodbold på.
Den røde tråd var bare begrænset, og der har min pointe altid været med Mourinho.

Jeg tror faktisk at de fleste havde set Essien ville ende som højreback i yderst nødstilfælde, men at han blev foretrukket før Ramos og Nacho har været dybt til grin.

13 år 5 måneder siden #1113 af Hugol
Dios. Nej vi skulle ogsaa ha hentet en kant udover Silva, hvis han var blevet koebt istedet for Di Maria.

Vi var ikke ekstrem overlegne mod Barcelona, Bayern og flere kampe paa udebane blev vundet problematisk. Bla mod Rayo, Betis, Valencia, Sociedad, Mallorca og Granada. Der var mange kampe hvor vi startede med at komme bagud.

I pokalen havde vi ogsaa problemer mod Malaga og Barcelona.

I CHL var der foerst rigtig modstand i Semi og der havde vi enorme vanskeligheder.

13 år 5 måneder siden #1114 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Ham Llorente, som er udtaget til i morgen... Er det Diego Llorente Rios?

Og er der nogen som har set ham spille for Real Madrid C, i så fald?:)

13 år 5 måneder siden #1115 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 12/13
Hey guys. Så er der kommet en ny udgave af The Match som optakt til morgendagens kamp mod Real Sociedad:

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

13 år 5 måneder siden #1116 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Sæsonen 12/13
Lad nu dette være et tegn for hvordan det kommer til at gå i 2013! Fremragende start!

Leveret af Kunena Forum