Sæsonen 12/13

13 år 8 måneder siden #517 af Kristian S
Besvaret af Kristian S på emne Sæsonen 12/13
Daniel,

Når det kommer til åndsvage rygter som disse så har pressen somregel aldrig ret, det burde du da efterhånden have lært. Hvis der er noget som pressen er eminent til, så er det at sprede falske rygter.

Og så må du have mig undskyldt hvis jeg tror mere på Arbeloa end diverse sladderblade, har bare vist sig at spillerne på holdet somregel er mere pålidelige kilder ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #518 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 12/13
M_linding

Den frække kunne i sandhed være fræk. Men kan holdet opretholde balancen ved Modric-Alonso-konstellationen? Det kan jeg godt tvivle på. Khedira er fast starter, hvor man, hvis der skal ske lidt udskiftning, nok vil se Essien på dennes plads. Khedira og Alonso fungerer fortræffeligt. Det er egentlig den offensive midtbane som skal med i spil, og her synes jeg, at Modric skal have chancen fra start. Essien gjorde fin figur imod Manchester City på denne position, men heller ikke mere end det.

Khedira-Alonso
Modric

Dette vil nok være min foretrukne til i morgen, om end Mourinho uden tvivl har andre planer. Benzema skal i øvrigt have chancen; vores offensive kontraspil og fodboldspil generelt, fungerer langt bedre med franskmanden på banen. Der skal ikke tages noget fra Higuains fine sæsonstart, men det er frustrerende at se ham brænde så afsindig mange chancer og stadigvæk kun være middelmådig i det opbyggende spil. Hvad skal han så bruges til?

Casillas, Arbeloa, Ramos, Pepe, Marcelo, Khedira, Alonso, Di Maria, Modric, C. Ronaldo og Benzema.

Modric har ganske enkelt været eminent i de minutter han hidtil har spillet. Lad ham få kampen fra start, det har han fortjent.

Det bliver en vanskelig kamp. Lille hold, vi skal vinde, der er pres på alle (ledelsen og truppen), men håber dette bliver vendt til noget positivt på banen.

Kristian S

Pressen har i disse florerende sager omsværgende Real Madrid i øjeblikket, ikke udsendt nogle forunderlige konspirationer, som man ellers plejer at se. Der er naturligvis en masse gætterier; det skal der være. Men Arbeloas: "Nej der er ikke noget galt"-retorik, er absolut heller ikke sandfærdig, en sådan svale burde du efterhånden også have lært, blot er et røgslør for de egentlige omstændigheder.

Der er nødvendigvis ikke ikke store ugler i mosen, men Mourinho er tydeligvis ikke tilfreds med visse af spillerne, og visse af spillerne - muligvis et par enkelte fra den spanske koloni - er ikke tilfreds med Mourinho. Det har egentlig været det malende billede i en overvejende længere periode. Ronaldo-episoden var stupid, og ingen ved - så vidt jeg er orienteret - hvad det egentlig drejer sig om endnu, om end Luna gav et fint besyv omkring hele episoden i tirsdags. Casillas' manglede jublen virker underlig, men hvis det er hans måde at ære en død person på, så fred være med det. Min gestus havde nok været en hel del anderledes.

Jeg er med på, at pressen sætter megen kolorit på deres artikler og historier samt at vinklerne til tider kan være beskæmmende, men i dette tilfælde, hvor disse tre episoder har floreret, har pressen ramt OK plet. Det er blot min mening og vil ikke fratage dig din ;)

• CC
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #519 af CC
Besvaret af CC på emne Sæsonen 12/13
Forstår ikke hvorfor Mourinho ikke har brugt Ozil og Modric på samme tid? I min optik var vores stærkeste offensiv sidste år med både Kaka og Ozil på samme tid, altså to offensive midbanespillere, med et fremragende blik for spillet! De gør hinanden bedre. Tror på det samme kunne ske med Ozil og Modric, med Ozil på højrekanten!

• michaelk94
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #520 af michaelk94
Besvaret af michaelk94 på emne Sæsonen 12/13
Jeg forstår simpelthen ikke, at ingen har nævnt noget med den opstilling, som vi havde til sidst i kampen mod City. Der hvor vi endte med at sætte kæmpe pres på de engelske mestre, og viste det spil, som berettiger os til at kalde Real Madrid for verdens bedste hold. Man skal jo ikke gå tilbage med en midtbane, hvor man har tre defensive spillere. Det er taber-attitude og det burde Mou også have lært af.

Lad os nu prøve med Higuain/Benz, Ronaldo, Di Maria, Ozil og Modric på banen samtidig. Ja, vi kan måske godt komme til at se lidt sløje ud i forsvarsspillet, men til gengæld får vi det flydende angrebsspil, hvor vi kan bryde alle de defensive hold op. Det er jo kun mod Barca, at vi selv er det defensive hold, så lad os da nu udnytte, at vi har verdensstjerner som Modric og Ozil.

Jeg ved godt, at det nok ikke kommer til at ske, men det er kun med denne opstilling, at vi har spillet godt fodbold i denne sæson, hvis man lige tager de 30 minutter væk fra Barca kampen.

Jeg tror sagtens Alonso kan tage sig af det defensive, da han allerede ligger så langt nede i banen. En spiller som Modric vil jo så også ligge ved siden af ham, hvilket gør, at vi kan bygge vores spil langt bedre op. En spiller som Khedira er fantastisk mod Barca, hvor vi skal have spillere der kan løbe, men jeg tror ikke han gavner meget, når man skal bryde et forsvar op i Vallecas.

13 år 8 måneder siden #521 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 12/13
Jeg så en kamp mod Manchester City, hvor Real Madrid med en på papiret defensiv midtbane havde fuldstændig styr på kampen og spillede sig frem til masser af chancer.

Hvis Real Madrid kan spille sådan, må José Mourinho for min skyld stille med ni defensivt orienterede spiller og bare en enkelt angriber.

Så kan det godt være, at scoringerne først kom, da holdet blev lidt mere offensivt funderet, men det var jo på ingen måde de tre indskiftede spilleres skyld (selv om Benzema fik scoret). Forinden var der så mange chancer, at det var forunderligt, at ingen af dem blev omsat til mål.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• RMD96
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #522 af RMD96
Besvaret af RMD96 på emne Sæsonen 12/13
Og alle de chancer blev netop ikke omsat til mål fordi Higuain mangler det sidste, og Joe Hart stod en meget god kamp ;)

Jeg er ikke nervøs for at Mou skulle bruge den opstilling igen, for når, eller hvis, Essien kommer i omdrejninger så bliver den midtbane en tand bedre end den var.

13 år 8 måneder siden #523 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
#526: michaelk94.

Så du kampen imod Getafe? For mange offensive spillere, og for få bolderobrere skaber ubalance på holdet. Jeg elsker ideén med Alonso, Modric og Øzil, men jeg tror ikke det vil fungere hvis de alle 3 spiller centralt. Alonso er holdets playmaker, og bindeleddet imellem kæderne. Modric er selv samme type, som godt kan lide og få bolden dybt, og ligge og fordele spillet. Jeg tror simpelthen de kommer til og neutralisere hinanden side om side.
Den eneste måde jeg kan se det kommer til og fungere på, er hvis man lader Alonso fordele spillet nedefra, og har Khedira ved sin side, overlader den offensive midt til Modric, og lægger Øzil ud på kanten. Dermed har Alonso 2 spilstationer længere fremme, som hver især kan slå den sidste pasning, samtidig med de alle 3 kan indgå i et smalt samarbejde med hurtigt pasningsspil. Det vil gå udover Dí María, men nu er jeg også en langt større tilhænger af Øzil end Dí María.
Alonso er dybt overvurderet defensivt af de fleste Madridistas, og han kan på ingen måde styre den defensive midtbane alene. Det kan måske gå i et par enkelte kampe, men en fast start 11'er burde være og foretrække, så vi ikke skal rokere rundt på holdet efter de enkelte modstandere.

Desuden er Khedira stort set den eneste som laver dybde løb i hele truppen, og mange gange er det faktisk det der skal til for at dirke et forsvar op. Løb uden bold er simpelthen vejen frem, for og dirke et forsvar op.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 8 måneder siden #524 af Halamadrid1411
Besvaret af Halamadrid1411 på emne Sæsonen 12/13
Startopstillingen:
Casillas; Arbeloa, Pepe, Sergio Ramos, Marcelo; Xabi Alonso, Modric; Di María, Özil, Cristiano Ronaldo; y Benzema.

Bliver spændende og se om det fungere med Modric og Alonso på midten!

• michaelk94
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #525 af michaelk94
Besvaret af michaelk94 på emne Sæsonen 12/13

<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>

13 år 8 måneder siden #526 af anes
Besvaret af anes på emne Sæsonen 12/13
Den opstilling er forkert, den rigtige er:
Casillas, Arbeloa, Ramos, Pepe, Marcelo; Xabi Alonso, Essien, Modric; Di María, Cristiano y Benzema

Modric for Khedira, Ramos for Varane, og Benzema for Higuain

13 år 8 måneder siden #527 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 12/13
Casillas

Arbeloa Pepe Ramos Marcelo

Khedira Alonso

di Maria Modric Ronaldo

Benzema

Ikke noget overraskende i den formation, Modric har vel allerede overhælet Özil.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

13 år 8 måneder siden #528 af anes
Besvaret af anes på emne Sæsonen 12/13
#533 Igen forkert opstilling!!!!! Se #532 for den rigtige...
Desuden vil jeg lige advare jer om at kampen er i fare for at blive aflyst... Lysene på stadion fungerer ikke.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Leveret af Kunena Forum