Sæsonen 12/13

13 år 8 måneder siden #541 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Sæsonen 12/13
# 529 Dios
Jeg er til dels enig med dig også alligevel slet ikke.
Jeg er enig med at "Getafe"-taktikken slet ikke fungerer, men det var også meget ekstrem i forhold til, at det vel nærmest kun var Ramos og Albiol (Arbeloa var skiftet ud og Marcelo var mere fløj end back) der var tilbage som defensive spillere. Det var dømt til at gå galt.
Men hvis opstillingen som udgangspunkt lyder:

Casillas
Arbeloa-Ramos-Pepe-Marcelo
Modric-Alonso
Di Maria-Özil-Ronaldo
Benz/Pipita

Så tror jeg i langt de fleste ligakampe, at det vil kunne fungere. Jeg tror det vil fungere fordi, at man ikke er bagud fra start og derfor ikke spiller alt ud offensivt med hovedet under armen. Modric og Alonso vil i mine øjne sagtens kunne bryde mange af de angreb som La liga modstanderne kommer med. Modric lå også side om side med en Scott Parker i Tottenham, som ja, er en bedre oprydder end Alonso, men ikke desto mindre krævede det stadig noget defensivt arbejde fra Modrics side.
Men den vigtigste grund til, at jeg stadig tror det vil fungerer er, at jeg tror vi ville producere en del flere mål med Modric fremfor Khedira. Dermed vil der stadig være gevinst påtrods af det måske skulle koste et par flere mål i den anden ende også. Det tror jeg dog heller ikke nødvendigvis sker. I og med at Modric også er væsentlig bedre med bolden ville vi også kunne smide færre bolde væk, da vi ville have 3 ufatteligt boldsikre midtbanespillere.

Måske ser jeg for positivt på tingene, men jeg synes i hvert fald det er en opstilling der skal have chancen. Det har i hvert fald svært ved at være dårligere end sådan som vi ellers har spillet denne sæson og kommer der først for alvor selvtillid ind i holdet vil vi i endnu højere grad kunne spille modstanderen bag over egen baglinje med tre så pasningsstærke midtbanespillere.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #542 af Michel
Besvaret af Michel på emne Sæsonen 12/13
Bare en lille rettelse, igår var startopstillingen på midtbanen Alonso og Essien på den defensive side, og Modic på den offensiv. Det tror jeg Mourinho også starter med idag.

13 år 8 måneder siden #543 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
#547: Roesen7.

Men vil vi virkelig have flere mål, eller vil vi have modstanderne scorer mindre? Sidste sæson satte vi målrekord, og havde verdens giftigste trio, alligevel vandt vi "kun" mesterskabet. Grunden til vi "kun" vandt mesterskabet, er fordi vi taber på mål scoret imod os. Det er også derfor Barcelona og Spanien til dels har så stor succes. Det er fandens svært og scorer imod dem.
Jeg synes det er lidt samme princip, som da man lagde Beckham ind som den defensive midtbanespiller. Det vil aldrig rigtig fungere, og selvom Alonso ville kunne begå sig som den defensive i nogle kampe, så er det langtfra optimalt.

Det kan være jeg tager fejl, men har nu heller aldrig forstået, hvorfor man skal vælge holdopstillingerne efter modstanderne. Det er en klar svækkelse på ens eget spil, og man skal godt nok have spillet samme i rigtig mange år med samme træner, for at få kørt de forskellige systemer ind. Og når der bliver stillet så store spørgsmålstegn ved vores normale start 11, så synes jeg det er en dum idé og rode os ud i noget helt tredje. Men det er måske bare mig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 8 måneder siden #544 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Hvorfor er det, at man frygter for at kampen i aften bliver aflyst?

Kan man virkelig ikke få sat stikket i stikontakten på ét døgn?!

I så fald, virker en skrivebordssejr helt fair, hvis både sikkerhed og reparationer er på dette niveau i Rayo.

OT:

Fantastisk ny service fra madridista.dk, hvor der bliver skrevet om de unge knægte i andre klubber! Det lyder til, at Carvajal fortsætter de flotte takter. Næste sommer skal han bare hentes tilbage - jeg kan ikke se andre muligheder!

13 år 8 måneder siden #545 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 12/13
@550.

Hvis ikke de kan afvikle kampen i dag, har du helt ret i det bør straffes ved skrivebordet.

- Og så glæder vi os over du kan lide vores tiltag!

13 år 8 måneder siden #546 af anes
Besvaret af anes på emne Sæsonen 12/13
Rayo still trying to fix the lights so tonight's game can go ahead but seem to be getting there,of the 57 lights affected 28 have been fixed

Kom alle sammen, lad os finde det skrivebord... Elendige Rayo ledelse ikke at indse det er mission impossibru de elektrikere er i gang med. Vi skulle have spillet kl. 17

• NK7CR7
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #547 af NK7CR7
Besvaret af NK7CR7 på emne Sæsonen 12/13
Er 100% sikker på at kampen bliver vist i dag. Hvor svært kan det være at få fikset et par kabler? Spørgsmålet er mere hvor kampen bliver vist. Under Canal 9 program, er der intet om kampen... Har også tjekket på text-tv.

13 år 8 måneder siden #548 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 12/13
Rayo: Kampen bliver spillet, hvis ikke vi bliver ramt af en meteor.

Men det gør Rayo. Ramt af en meteor fra La Galaxia Blanca!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Los Pitufo
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #549 af Los Pitufo
Besvaret af Los Pitufo på emne Sæsonen 12/13
Mourinho ville gerne bestemme tidspunktet for kampen,for at ku føle sig som noget,havde det været omvendt,ville han ALDRIG følge Rayos ønske,han ville sige det var noget Real bestemte,og ikke Rayo.Nå,kampen spilles så senere end Mourinhos ønske,men før Rayos,så det går vel lige op.Kampen sendes i øvrigt på canal9

13 år 8 måneder siden #550 af anes
Besvaret af anes på emne Sæsonen 12/13
m.guardian.co.uk/football/blog/2012/sep/...ootball&type=article

Her kan i læse en historie om hele forløbet i går, og hvad der egentlig sker.

Det hele ender bare ved stakkels Essien, som skulle giftes i dag.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• Los Pitufo
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #551 af Los Pitufo
Besvaret af Los Pitufo på emne Sæsonen 12/13
Så skal han uden tvivl da vælge brylluppet,alt andet ville være latterligt,så vigtig er den kamp altså heller ikke,et bryllup vil altid slå en fodboldkamp,uanset modstander,eller havd der måtte stå på spil....

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

13 år 8 måneder siden #552 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
557

Der er jeg så uenig.

Hvis Mou har planer om, at Essien skal bruges i aften, så må det være sådan. Det er hans job, og han bliver betalt godt for at udføre det.

Det er synd for Essien, men brylluppet må kunne udskydes en dag.

Vi har vel 31-34 must-win-kampe foran os, og alle mand skal yde deres, så længe de er istand til dette. Konen render vel ingen vejne af den grund;)

Leveret af Kunena Forum