Sæsonen 12/13

13 år 8 måneder siden #565 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Sæsonen 12/13
# Dios

Vi er helt enige om, at ideen med 2-3 forsvarer og Khedira som back og andre tåbelige ideer som pludseligt er kommet til Mourinho som en eller anden åbenbaring ikke fungerer.

Men du skriver selv at du ønsker et godt positionsspil som det tidligere har været. Der er vi igen helt enige, men det er også derfor jeg står uforstående overfor, hvorfor du vil foretrække en Khedira over Modric. Jeg kan godt lide Khedira, men han er ingen pasningsstærk spiller og det gør netop positionsspillet så svært når det så skal klares af to spillere (Özil/Modric og Alonso). Med alle 3 på banen vil det stærke pasningsspil netop være muligt. Du skriver endda også selv, at du ikke var imponeret over spillet i sidste sæson - hvorfor vil du så fortsætte i den samme sti med den samme opstilling?
Mourinho kan vel næppe motivere spillerne endnu mere end tilfældet var sidste år, hvor man jo smed ufatteligt få point væk, så hvis man skal tage spillet til et "nyt level" så må man vel ændre noget på spillestillen eller spillertyperne der bruges.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Los Pitufo
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #566 af Los Pitufo
Besvaret af Los Pitufo på emne Sæsonen 12/13
# 558 og 559

Mourinho kan så være glad for at Essien desværre ikke har mod nok til at vælge det der tæller mest,havde selv valgt brylluppet,så måtte det jo koste det som det kom til.Nå,men lad os glæde os over de 3 point,& se frem til næste kamp mod Deportivo.. :-)

• michaelk94
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #567 af michaelk94
Besvaret af michaelk94 på emne Sæsonen 12/13
Dios

Du har en fantastisk evne til at overdrive med tingenes tilstand, men dermed ikke sagt, at jeg ikke er enig med dig, for det er jeg. Dog ikke i samme overdrevet grad! ;-)

Vi har jo en fantastisk spillertrup. Vi har en trup, hvor det er forventet at vi kan vinde den spanske liga og helst også Champions League. Bare se til EM. Det er vores spillere som er stjernerne for de respektive landshold. Derfor er det ikke truppens sammensætning vi skal klage over.

Jeg mener stadig det er opstillingen, som der er noget i vejen med. Vi burde styre kampene i 95% af alle vores kampe og vi kommer nærmest også automatisk til det, fordi holdene oftest plejer at lægge sig ned. Når man netop går op og presser os, så bliver vi et bedre hold. Vi har fået et hold, som nærmest er designet til at spille mod Barca, men ellers har vores system ingen rød tråd. Her håbede jeg, at en spiller som Modric kunne være et vendepunkt til at få et system i vores spil, så vi kan udspille hold som Granada og Rayo i stedet for at spille nogle tætte kampe, hvor vi så alligevel ender med at vinde.

Mourinho bruger bare Modric forkert. Modric skal lægge og styre spillet sammen med Alonso. Og bare rolig, de kommer ikke til at minde for meget om hinanden, for man vil lynhurtigt se, at Alonso vil blive den mere defensive mens Modric vil blive ham med dybdeløbene. Det vil gøre at vi også kan styre midtbanespillet, i stedet for at give den til Alonso, som skal føre den videre op til angrebet. Vi kan jo ikke styre spillet mellem alle tre kæder, fordi det kun er Alonso der kan spille pasningsspil på midtbanen. Ozil/Modric lægger for langt fremme, og den anden midtbanespiller er enten Khedira eller Essien, og ingen af dem, kan være med til at diktere spillet.

Så nævnte du Getafe kampen, men har du overhovedet selv set Getafe kampen? Mourinho sejlede jo fuldstændig i den kamp og man fik svar på, at vi faktisk intet system har. Her snakker vi jo ikke om den opstilling jeg snakker om, men i stedet om Morata på venstreback, Khedira på højreback, to angribere og en midtbane der ikke eksisterede. Kan du se forskellen? Og kom evt selv med et bud på noget der kan gøres. Det er så let at sidde og snakke om de gode gamle dage, hvor der aldrig var problemer?

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #568 af Alma Merengue
Besvaret af Alma Merengue på emne Sæsonen 12/13

Helt ærligt, man skulle tro i havde en hukommelse på 2 dage eller deromkring. Tag jer dog sammen.

Hvis i virkelig mener det I mener, hvorfor laver i så ikke sådanne indlæg, når vi har røvpulet FC Barcelona eller vundet Ligaen med 100 points?

Selvfølgelig har Mourinho sine mangler, men der findes ikke en bedre træner derude.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• michaelk94
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #569 af michaelk94
Alma

Det handler om at lyve for sig selv. Vi spillede jo ikke flot fodbold sidste sæson. Det var de samme sejre som sidste sæson. Vi havde dog en fantastisk vindermentalitet, hvilket vi virkelig kan takke Mourinho for, men de 100 points siger mere om ligaens niveau end om vores reelle styrke. Vi har et fantastisk hold til at spille mod Barca, fordi vi ikke skal styre kampene, men det med at styre kampene, kan vi slet ikke finde ud af. Ja vi styrede kampen mod City, men vi skabte da ikke forfærdelig meget i 1. halvleg, og i 2. halvleg turde Mou nemlig satse lidt. Det gav bonus!

Med det her &quot;system&quot; kan vi måske være heldige at vinde ligaen igen, men vi kommer aldrig i historiebøgerne for det flotte spil, selvom vi netop har et hold, som berettiger til det.

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #570 af Alma Merengue
Flot er subjektivt. Hvis du ikke kan lide det, så skift klub. Mourinho går dog ingen steder.

Sikke et ringe argument, at DU ikke synes vi spiller flot.

13 år 8 måneder siden #571 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Altås kan vi ikke godt blive enige om, at man godt kan spille flot og kun have en boldbesiddelse på 50-60%?

Jeg synes, at Real Madrid spillede fantastisk sidste sæson. Også rent æstetisk.

13 år 8 måneder siden #572 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 12/13
Når jeg ser fodbold, vil jeg gerne se mål - og hellere det end 60-70 ligegyldige pasninger på tværs af banen.

Med andre er Barcelonas spillestil dræbende for fodboldens væsen, og de tåber, der hylder afleveringer på egen bane som gennemført æstetik, har i min optik ikke et begreb om sport!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #573 af Alma Merengue
M_linding og Dario

Hold nu op! Vi spillede ikke præcist ligesom FC Barcelona, ergo spillede vi ikke smukt.

Duhh!!

• michaelk94
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #574 af michaelk94
Alma

Du er jo typen man ikke kan have en diskussion med. Du bliver irriteret, hvis man har en anden mening end dig selv og derefter personlig. Accepter de forskellige holdninger, og kom så med dine argumenter.

M. Linding

Jo man kan sagtens spille flot uden det behøver at være med boldbesiddelse. Men for mig, ligger det smukke i kombinationspillet, hvor man så samtidig kan spille mere direkte. Kig på hold som Bilbao eller Roma. De praktiserer dette spil. Ja, de får måske ikke altid resultaterne, men det mener jeg netop vi kan få, hvis vi i stedet udfører en stil, frem for at satse på hurtige kontraer efter Ronaldo.

DarioGomez

Jeg synes stadig Barca's spil er flot. De har dog bare videreført det så meget, at det ikke længere er underholdene. Når de først fyrer deres kombinationer af på de små områder, er der ingen hold der kan følge med.

Jeg håber bare Mourinho vil tage nogle flere chancer for, at vi kan styre kampene bedre. I 2. halvleg da vi kom bagud mod Man City, kom der noget af det, jeg gerne vil se tilbage. Vi lagde et fantastisk genpres, kombinerede os frem mod chancerne og pludselig var publikum også med. Det er noget af det jeg savner, i stedet for bare at have maskinen kørende igennem 50 kampe på en sæson, og så kunne ramme Barca enkelte gange på en sæson, men ikke have nogen decideret spillestil når man møder et hold som Bayern.

13 år 8 måneder siden #575 af anes
Besvaret af anes på emne Sæsonen 12/13
Ret bemærkelsesværdigt indlæg Marca laver.
Higuain har skulle bruge 27 chancer for at score 4 mål, mens Benzema skulle bruge 13 for at score 2 men han har også en assist. Desuden er der en forskel på omkring 100 minutters spilletid.

www.marca.com/2012/09/25/futbol/equipos/...drid/1348583247.html

13 år 8 måneder siden #576 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Jeg tror nu, at &quot;Alma&quot; lavede en sarkastisk joke....;)

Leveret af Kunena Forum