Sæsonen 12/13

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
13 år 8 måneder siden #553 af Alma Merengue
Besvaret af Alma Merengue på emne Sæsonen 12/13
Hvis han nægter at spille på grund af sit bryllup, så kan han smutte tilbage til Chelsea.

Det er ikke 'latterligt', det er professionalitet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #554 af Michel
Besvaret af Michel på emne Sæsonen 12/13
Casillas
Arbeloa. Pepe. Ramos. Marcelo
Alonso. Essien
Modric
De Maria. Ronaldo
Benzema

Det var holdet igår. Tror ikke han ændrer idag.

13 år 8 måneder siden #555 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Sæsonen 12/13
# 549 Dios

Tja, man vil altid ønske at score flere mål. Og som jeg skriver tror jeg ikke nødvendigvis vi vil lukke flere mål ind af den grund. Barcelona har 3 meget boldsikre midtbanespillere og det mener jeg er en af grundene til de lukker så få mål ind. De har jo ikke rigtigt en oprydder type på midtbanen?

Mht. at rotere i startopstillingen så synes jeg netop det er en af Mou's styrker som træner, så at droppe det ville jeg synes var en skam. Vi har forhåbentlig en lang sæson foran os og derfor er rotation nødvendigt. At vi ikke skal tilpasse os modstanderen er jeg dog enig i. Vi burde have et godt nok hold til altid at spille vores eget spil.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

13 år 8 måneder siden #556 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 12/13
<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>

Nå, Iker har netop smidt glade billeder af ham og Smørhår på Facebook. Så sørger han nok stadig over den kræftsyge dreng, hvilket naturligvis er helt ok :)

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

13 år 8 måneder siden #557 af anes
Besvaret af anes på emne Sæsonen 12/13
Ja Dario der var fokus på det, og mon ikke der bliver spurgt til det så snart Casillas kommer forbi journalisterne. Det er i hvert fald dumt han ikke afliver den i dag, det kunne de godt gøre for at få ro på i medierne.

13 år 8 måneder siden #558 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 12/13
Startede sæsonen som pro-Mou, men jeg er allerede i den kløft hvor man kigger efter nye trænere til næste sæson. Mourinho får for lidt ud af holdets potentiale, og selv Rayo er total spildominerende imod os, og faktisk diktere spillet. Nu er det hans 3. Sæson, og den indbyrdes forståelse er slet ikke tilstede på holdet. Løbemønstrene stemmer ikke overens, timingen og afleveringerne er på amatør niveau. 1 ting har han dog ret i, vi har intet hold, men det er hans egen skyld som jeg ser det. Gang på gang siger han, at holdet ikke spiller godt når vi levere som idag, men er det ikke kendetegnet hans spillestil? Hvis spillerne ikke er motiveret eller ikke er i form, så falder den jo igen tilbage til ham. Det er jo hans ansvar i sidste ende, og den opgave har han fejlet i big time i denne sæson.
Man burde tro, at holdet ville komme stormene ud efter det selvtillids boost imod Man City, men holdet virker igen idé forladt, og total uden motivation.
Måske smitter hans intetsigende attitude fra bænken, af på spillerne. Ingen ved det. Ellers er der måske bare så store gnidninger i truppen, så de ikke viser det sammenhold, spil og arbejdsiver for sin medspiller.

Jeg har altid vægtet underholdningsværdien utrolig højt, og derfor var jeg da også total skeptisk da Mou blev ansat. Jeg må nok bare erkende, at Real Madrid ikke kommer til og spille sprudlende offensiv fodbold, medmindre vi er 3 imod 1 i en kontrafase. Det flow jeg har savnet, er stadig ikke til og se nogle steder. De kombinationer vi så i gamle dage, er åbenbart ikke Real Madrid's nye dna.
Real Madrid har altid været egoisterne og individualisternes klub, og det synes jeg stadig er fantastisk. Men det hurtige pasningsspil, og de små trekants afleveringer, som fik hele Bernabeú til og rejse sig op af sædet i gamle dage er glemt.
Stemningen på Santiago Bernabeú er væk, og der er ikke længere den euforiske stemning som bar holdet frem, og skabte de fantastiske remontadas. Måske hænger det sammen med underholdningsværdien er faldet drastigt. Folk forlader stadion før tid, og det siger lidt om troen på comeback.

Jeg er nok en af de mest skuffede personer lige nu. Sidder med en utrolig mærkelig følelse i kroppen. Jeg elsker stadig mit Real Madrid og det vil jeg altid gøre, men gejsten og glæden er stille og roligt forsvundet med de år principperne og koncepterne er langt til side, for og få bare det mindste metal i hus.

Jeg håber Perez tænker ligesom mig. Alt andet end mesterskabet og la decima er uacceptabelt. Hvis spillerpotentialet ikke er der til og vinde the double, eller sågar the trible nu, så er det der aldrig. Og vi alle kan vel blive enige om, at vi har mandskabet til og vinde en masse titler. Spørgsmålet er bare om vi har træneren til det. For det er vel på ingen måder acceptabelt at et hold til 4 milliarder &quot;kun&quot; kommer i semifinalen 3 år i træk, hvis vi overhovedet kommer så langt.
Jeg er meget skeptisk, for ikke nok med vi allerede er 8 point bagud i ligaen, så virker holdet uinspireret og viljen er ikke til stede.

Det eneste der kan give Mou en til sæson i Real Madrid er hvis han vinder the double som minimum IMO. Også skal der altså komme rigtig store forbedringer i spillet. For hold da kæft hvor er det gabende kedeligt, og amatør agtigt og se på.

No solo soy perfecto, también soy Madridista!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 8 måneder siden #559 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 12/13
Dios

Jeg kan på nogle punkter godt følge dig, men du overdriver stadig lidt synes jeg.

Jeg er LANGT fra tilfreds med tingene for tiden, men der er altså formidlende omstændigheder. Banen, dommeren og det faktum at Real Madrid og Barcelona har det svært i Rayo, er nogle af de ting man kunne nævne.

Og så har du måske glemt, at Mou også var træner sidste sæson og i kampene mod City og Barcelona?:)

Jeg tror ikke at man skal underkende, at der er nogle interne problemer i truppen. Det der skuffer mig mest er næsten, at jeg mistænker Iker for at indirekte modarbejde holdet, siden han konstant nævnes når der snakkes om problemer i omklædningsrummet...

Jeg giver holdet to kampe til, mod Deportivo og Barcelona, og så gør jeg status:)

13 år 8 måneder siden #560 af anes
Besvaret af anes på emne Sæsonen 12/13
Ja så har Casillas smidt et billede på hans Facebook og afkræftet alle de rygter, så nu kan aviserne begynde og skrive om noget andet.

www.as.com/futbol/articulo/iker-cristian...0924dasdasftb_56/Tes

13 år 8 måneder siden #561 af Dios
#561: Roesen7.

Busquets er balance spilleren hos Barca. Det er yderst sjældent den gamle oprydder bliver brugt nu til dags. Spillet har ændret sig, og i gode gamle dage kunne man stille med 1 defensiv midtbanespiller, og 5 offensive inkl. Angriberne. Idag ser vi oftest balance spillere som Carrick, Busquets, Khedira etc.

Jeg synes også det er helt fint Higuain skifter med Benzema, Varane med Ramos. Da det ikke påvirker den endelige opstilling, men når Khedira skal spille højreback, og vi i nogle opgør stiller med en 3-mands midtbane, og andre med 2. Jeg synes ikke holdet er spillet godt nok sammen til, og rokere så meget på selve formationen. Spillerne ser forvirrede ud.

#565: M_linding.

Vi ser nok også vidt forskelligt på tingene ;)

Mig bekendt, så er det Real's 10'ende sejr ud af 14 mulige på Rayo's hjemmebane. Sværere bane er det vel heller ikke og spille på. Det er trods alt et oprykker hold fra sidste sæson af, og mere etableret er de heller ikke i La Liga.
Undskyldningerne om dommeren og banen osv. Er barnagtige. Banen er ens for begge hold, og hvis du hentyder til idag, så kunne man se et Rayo hold kombinere fint med hinanden. Linjevogteren idag havde en travl dag på kontoret, og han har slet ikke øjne på bolden da den bliver spillet, men ser kun Benzema er offside, og dermed vinker, da han regnede med den kom fra Dí María af. En klar fejldom, men kan ikke se hvad det har og gøre med Real Madrid's elendige form og spil?.

Splid eller ej, så burde Mourinho finde den fremtidige løsning internt. Det virker til det smitter af på banen.

Sidste sæson der var jeg i ekstase over spillet i 4 eller 5 kampe. Det var i perioden hvor vi udraderede Osasuna 7-1, Malaga 4-1, Getafe 4-0 også kan jeg ikke lige huske de sidste kampe. Ellers var det intetsigende og idé forladt meget af det. Mange af de point vi fik sidste år blev vundet med spil som idag. Ja det var et helt fantastisk comeback imod City, men hvor er gejsten idag? Hvorfor er holdet stadig så fandens ustabilt, og hvorfor kan vi stadig ikke sætte et angreb op med kombinationsspil, og lukke kampen med vores dominans. I stedet for og fedte den 1-0 føring frem til de sidste minutter, og vente på modstanderne kommer frem, så vi kan slå til på kontra.

Jeg har stadig et håb om Real Madrid en dag igen vil spille som Barcelona, dog uden de ligegyldige 200 afleveringer, og et langt mere direkte hold. Men der var sku engang hvor Real Madrid også var mestre i positionsspilet, og ikke kun afventede til og slå til på kontra.

13 år 8 måneder siden #562 af M_linding
Dios

Som sagt, så giver jeg det lige et par kampe til - jeg er ikke sikker på at der mangler så meget, som du måske tror;)

Selvtillid, ro og skarphed kan gøre meget. Og så har jeg en god fornemmelse omkring Modric.

Og lad vær' med at sige, at vi skal spille som Barcelona. Især når du så siger i samme sætning, at du ikke vil ha' at vi skal spille som Barcelona. Vi skal spille som Real Madrid.

Jeg elsker hvordan du altid kan omvende mig til at være positiv, fordi du er SÅ negativ, at selv jeg ikke kan være med;)

13 år 8 måneder siden #563 af Dios
M_linding.

Det vil sige du var helt tilfreds med spillet sidste sæson ikke? Det var jeg langtfra, og derfor mangler der rigtig meget endnu før jeg kan genkende det Real Madrid jeg føler mig underholdt af.

Modric er en fantastisk signing, men det vil gå udover enten Øzil eller Dí María, eller måske ham selv. Der er ikke plads til alle 3 på banen, og har endnu ikke set planen med Modric. Skal han fungere som supplement til Alonso og Øzil eller på bekostning af en af dem.

Når jeg siger vi skal spille som Barcelona, så er det ikke en tro kopi af deres spil, tværtimod. Vi skal spille vores eget spil, og ikke stille os tilbage og afvente kontraen, få det gamle positionsspil tilbage etc. Det er simpelthen en dræber og sidde og se på Rayo har initiativet, men Real Madrid skaber chancerne, fordi vi bare slår lange bolde op til angriberne. Vi er jo forhelvede ikke norskere ;D

Jeg er ikke negativ. Jeg kan bare ikke se hvor holdet bliver ført hen.

13 år 8 måneder siden #564 af M_linding
Dios

Jeg vil gerne medgive, at jeg også har nogle konkrete bekymringer omkring Mou/spillestilen...

Det er blevet skrevet her inde før, og her den anden dag læste jeg en journalist skrive det samme; Mourinho træner ikke etableret angrebsspil, og det er eftersigende det, som Ramos, Alonso og Casillas er uenige med Mou om.

Leveret af Kunena Forum